LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bluetooth
Re: Bluetooth
Vond de uitzending over bluetooth een beetje onduidelijk als ik eerlijk ben. Lijkt een beetje op stemmingsmakerij. In het filmpje werd de indruk gewekt dat iedere telefoon die is uitgerust met bluetooth te hacken is. Echter bij de meeste mobieltjes is het nodig dat je bluetooth aanzet. Doe je dit niet, dan wordt er geen bluetooth-signaal uitgevonden en zal je telefoon dus ook niet te "hacken" zijn. Tevens werd in het filmpje de indruk gewekt dat je met bluetooth rustig in Moskou een verbinding met de dam op kon zetten waarna je dan een gsm-verbinding opzet. Ook dit is niet geheel waar. In tegenstelling tot GSM heeft Bluetooth een beperkt bereik van enkele tientallen meters dus je zult altijd dicht in de buurt van het te hacken toestel moeten zijn
-
Ik wel, ik was al wat langer op de hoogte van een lek in die trent. Het wachten was natuurlijk op het moment dat er programmaatjes voor werden geschreven. Vooralsnog blijft de beste oplossing Blue Tooth (BT) gewoon uit te schakelen. Wel jammer dat daardoor je dure BT headset compleet nutteloos word. Ik vraag me alleen af wélke telefoons nu precies lek zijn. Ik zag wel vaker mijn telefoon (Siemens S55) langs komen in beeld, maar mijn info gaat niet verder dat er alleen bepaalde type Nokia's en Sony Ericsson's eronder lijden. Hoe zit het overigens met pc's waarop een BT dongle zit aangesloten? Zijn die nu ook zo enorm kwetsbaar?
En jullie site is er idd niet beter op geworden. Hij is traag, de postings komen niet altijd door en met bijv. mozilla firefox is hij niet te bereiken. En onderstaande PHP-meldingen verdienen ook niet de schoonheidsprijs message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?
waar kan ik dat programma vinden?? ff serieus. Ik heb een bluetooth carkit van parrot. Is deze ook onveilig en mijn telefoon een siemens s55.
Bluetooth is zo betrouwbaar als iedere draadloze verbinding, niet dus. Iedereen die draadloos werkt zou dit moeten weten voor ze het aanzetten, en niet achteraf lopen te zeuren.
Ik vond het idd ook niet erg duidelijk. Ik kan namelijk op mijn nokia bluetooth signaal uitzetten. Hier is niet over gesproken. Ik heb mijn signaal namelijk altijd uit. En zou het wel aanstaan dan heeft het maar een bereik van 10 meter dus zou de hacker in je directe omgeving moeten zitten. Maar het is idd oppassen dat je niet altijd met bluetooth aan rondloopt
Bluetooth is bedoeld voor snelle gegevensuitwisseling, denk aan het synchroniseren van je telefoon met je electronische agenda. Dan zet je het aan en na het synchroniseren zet jet het weer uit. Niets aan de hand Het is niet de bedoeling dat je het de hele dag maar aan laat staan en het gebruikt voor bijvoorbeeld messaging doeleinden. Mensen moeten eens beginnen met dingen na te gaan voordat ze alles maar klakkeloos gebruiken.
Al die quasi ophef over grote risico's. Het hele verhaal gaat uitsluitend op binnen de 10 meter van het toestel. Lijkt me sterk dat iemand met een laptop op schoot binnen 10 meter niet opvalt !
Ik blijf met 2 vragen zitten, die om duidelijkheid vragen (zou goed zijn als dat op de site kwam): -Welke telefoons hebben last van het lek. -Is het lek altijd of alleen als de BT-verbinding openstaat? Ik heb zelf een telefoon met een infraroodpoort die standaard op gesloten staat, dus weet niet of ik ook risico loop. Het is een mitsubishi M21i.
Ik ben ook in het bezit van een Siemens S55 maar hier wordt totaal niet over gesproken of hiervan de BT wel of niet veilig is... Ik ben er eigenlijk wel nieuwsschierig naar...
Ik vindt dat je als consument/gebruiker beter op moet letten met dit soort Hi-tech systemen. Als je een product koopt zit er een gebruiksaanwijzing bij waar je op de hoogte van de techniek gebracht wordt. Lees dit dus voordat je het app. gebruikt. Voorbeeld: afgelopen zaterdag heb ik een wasmachine bij een klant gerepareerd, behalve het defect constateerde ik dat het pompje behoorlijk vies was (4 jaar oude machine) ik wees de klant erop dit periodiek te reinigen. De klant reageerd: maar dat is mij niet verteld bij levering. Tja er zit een boekje bij mevrouw, als wij dit voor moeten lezen aan u kunnen we maar 2 machines bezorgen. Ditzelfde komt min of meer ook voor in het bleutooth verhaal. Dus gebruikers consumenten ik vindt dat jullie beter je verantwoordelijkheid moet nemen en de gebruiksaanwijzing aandachtig door te lezen voor u het product gebruikt.. we zijn je MOEDER niet!
Hoi, Mij is nog wel 1 ding onduidelijk. Want ik heb een een SE T610, en daar heb ik als optie dat ik bluetooth wel aan kan zetten, maar dat mijn toestel onzichtbaar is. Maar is die dan ook ECHT onzichtbaar, ook voor mensen die er serieus op scannen met hun laptopjes? Want dat is me dus totaal onduidelijk gebleven in het programma. Welke beveiliging er dan toegepast wordt op de nokia-servicecentra. Verder was me de onveiligheid van Bluetooth al beetje bekend. Ik zit al paar weken op school met een klasgenoot in de kantine te scannen. En dan berichtjes (notities of taken) te versturen naar die mobieltjes. Just4fun. Zit geen kwaad in. Grtz, Sander
ook ik heb bluetooth op mijn s55. ik had laatst vernomen dat ik tijdens het fietsen een plaatje van iemand had ontvangen. niemand die toen in mijn ongeving was die ik kende had bluetooth. een wildvreemde heeft mij dus een plaatje gestuurd. en dat vind ik vrij vreemd omdat het verzenden meestal 10 seconden duurt. (diegene had permissie tot mijn toestel omdat ik bleutooth vrij had ingeschakeld zodat iedereen zonder pin-code beschikking had tot mijn toestel.)
kijk even op http:?/www.nokia.com voor meer info over het bleuthooth probleem en schrijf niet eerst beledigde reacties over deze site...word vast hard aan gewerkt....
allereerst lijkt het me niet meer dan logisch om aan te geven dat het voor een ander dan windowsbrowser moeilijk is om op jullie site te komen. Is jammer zeker gezien de aard van het programma Tijdens de uitzending is gemeld dat Nokia via een service center haar gebruikers kan helpen met de beveiliging van hun BT toestel. Sony ericsson heeft op haar site onder het kopje support het een en ander beschreven over de werking van bT maar ook over beveiligen. Maar let zelf op de volgende dingen: 1)laat de BT niet altijd aanstaan Willen mensen echt je informatie hebben dan komen ze er toch wel achter! Wat betreft inbreken via BT in een PC of mac met BT dit lijkt me gezien de beveiliging van je computer wat moeilijker er is alleen een verbinding mogelijk met een bekend BT apparaat!
Jazeker! Ik maak me meer zorgen om jullie gammele en instortende website Bijzonder vervelend inderdaad. Als er talloze malen in een uitzending gemeld wordt dat iets na te lezen is op een website verwacht ik ook dat ik deze kan raadplegen, niet dat ie gewoon plat ligt. Zorg dus voor voldoende capaciteit of laat die pedante mevrouw H. haar mond houden over de site. Eén keer aan het eind vermelden is dan meer dan genoeg. Bij deze dan ook een nominatie voor de koude douche.
Wat een sensatie om niets, jullie moeten jullie smoel eens houden. En niet alles zo negetief vertalen. Zo gevaarlijk is het allemaal niet. Hier krijg je echt niet meer kijkcijfers van hoor. Nou niet meer van die achterlijke onderwerpen en de volgende keer ook de positieve kant laten zien dat zou een stuk beter zijn. En indd. jullie hebben wel een gigantische trage/slome kutsite. mzzl