Gerechtsdeurwaarder op tijd betaald, toch zitting.
Geplaatst: 04 okt 2004 21:46
Dagvaarding gekregen met de mededeling dat ik op 2 september zou moeten voorkomen, tenzij ik het gehele bedrag 2 dagen voor de zitting betaalde.
Op 30 augustus het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor gebeld voor benodigde informatie waar ik het geld heen moest storten en onder welk dossiernummer. Na opgave van persoonsgegevens als naam, adres en geboortedatum kreeg ik het bankrekeningnummer en dossiernummer.
Diezelfde middag (30 augustus) via Rabo Telebankieren een spoedopdracht met advisering gedaan en het gehele bedrag met het opgegeven dossiernummer overgemaakt.
Ik opgelucht, netjes op tijd betaald... dacht ik.
Tijdje niks meer gehoord, en afgelopen week, 28 september staat er weer een gerechtsdeurwaarder op de stoep met een verstekvonnis.
Ik was op 9 september bij verstek veroordeeld tot het betalen van het gehele bedrag + de bijkomende gerechtskosten(!)
Ik het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor opgebeld en om uitleg gevraagd.
Ik had het bedrag onder vermelding van een verkeerd dossiernummer gestort, namelijk het dossier van mijn moeder. Zij heeft ook nog een bedrag openstaan, zelfde gerechtsdeurwaarderskantoor, zelfde begunstigde... en natuurlijk hetzelfde adres.
Kortom, ik had niet betaald, en, zo zei de medewerkster letterlijk: "het was mijn eigen fout, moest ik mijn zaakjes maar beter regelen".
Het enige wat ze konden doen was het bedrag van mijn moeders dossier naar mijn eigen dossier "overhevelen", maar de resterende kosten van de rechtszitting a € 215,00 moet ik nog wel eventjes betalen(!)
Nu is mijn vraag:
Wat kan ik nu nog doen? Het is toch van de gekke dat men alleen maar naar een dossiernummer kijkt, terwijl ze die ook nog eens verkeerd opgegeven hebben?
Op 30 augustus het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor gebeld voor benodigde informatie waar ik het geld heen moest storten en onder welk dossiernummer. Na opgave van persoonsgegevens als naam, adres en geboortedatum kreeg ik het bankrekeningnummer en dossiernummer.
Diezelfde middag (30 augustus) via Rabo Telebankieren een spoedopdracht met advisering gedaan en het gehele bedrag met het opgegeven dossiernummer overgemaakt.
Ik opgelucht, netjes op tijd betaald... dacht ik.
Tijdje niks meer gehoord, en afgelopen week, 28 september staat er weer een gerechtsdeurwaarder op de stoep met een verstekvonnis.
Ik was op 9 september bij verstek veroordeeld tot het betalen van het gehele bedrag + de bijkomende gerechtskosten(!)
Ik het betreffende gerechtsdeurwaarderskantoor opgebeld en om uitleg gevraagd.
Ik had het bedrag onder vermelding van een verkeerd dossiernummer gestort, namelijk het dossier van mijn moeder. Zij heeft ook nog een bedrag openstaan, zelfde gerechtsdeurwaarderskantoor, zelfde begunstigde... en natuurlijk hetzelfde adres.
Kortom, ik had niet betaald, en, zo zei de medewerkster letterlijk: "het was mijn eigen fout, moest ik mijn zaakjes maar beter regelen".
Het enige wat ze konden doen was het bedrag van mijn moeders dossier naar mijn eigen dossier "overhevelen", maar de resterende kosten van de rechtszitting a € 215,00 moet ik nog wel eventjes betalen(!)
Nu is mijn vraag:
Wat kan ik nu nog doen? Het is toch van de gekke dat men alleen maar naar een dossiernummer kijkt, terwijl ze die ook nog eens verkeerd opgegeven hebben?