Pagina 1 van 2

nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 05 okt 2004 12:15
door leintje
Op 1 juli j.l. kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Uiteraard vulden wij de meterstanden van het oude huis in en van het nieuwe huis (0 ivm nieuwbouw). Helaas deze formulieren kwamen nooit bij de Nuon aan, dus 6 weken later (waar waren die standen!!???) nogmaals ingevuld.
Nu op 5 oktober realiseer ik mij bij het nakijken van de bankgegevens dat er nooit een termijn afgeschreven is sinds 1 juli??!!
Met de verhuizing en alle kosten die daarmee gepaard gaan is dat niet eerder opgevallen (het geld gaat toch wel op :wink: ).
Ik bel dus keurig de Nuon op om dit te melden. Na 2x 15 minuten in de wacht te hebben gehangen krijg ik eindelijk iemand aan de lijn die me geen steek verder kan helpen behalve dan te melden "het is in behandeling".
Geef me dan degene die het in behandeling heeft opper ik nog naief.
"nee dat kan niet, ik weet niet wie dat is". Geef me dan een leidinggevende, ik wil NU weten wat mijn maandtermijn wordt en hoe die overbrugging plaats gaan vinden van de niet betaalde 3 maanden... wees verdorie blij dat ik bel!!!
"nee dat kan niet... er is hier niemand die dat weet!"
Pardon????? ik bel de Nuon en er is niemand die mijn dossier in behandeling heeft? Wat is dat nou voor 'n gekkenhuis?
"Sorry maar sommige dingen worden ook extern gedaan mevrouw".
Oke geef me daar het nummer dan maar van.
"nee dat kan niet... ik weet niet wie dat doet".

Grrrrrr ondertussen staat er ook nog een bedrag open (van het oude huis) wat gecrediteerd moet worden op mijn rekening.
Het schrijven hierover wordt 25 oktober!! verstuurd naar ons huis.
Dat kon mevrouw in de computer zien. Hoe kan dit nou??? die afrekening is afgehandeld maar moet nog 20 dagen blijven liggen om verstuurd te kunnen worden?

Ik snap er niets meer van....

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 05 okt 2004 15:40
door Gast
Heel herkenbaar, ik betaal ook nog steeds (op verzoek van NUON) voor mijn oude huis. In verband met administratieve achterstanden duurt de verwerking van mijn verhuizing namelijk ongeveer 3 maanden. Het teveel betaalde op mijn oude adres zou ik terugkrijgen en de achterstand op het nieuwe adres wordt op de overgebleven termijnen omgeslagen.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 06 okt 2004 22:50
door Gast
Als je je oude huis verkocht hebt, kan je de zorg overdragen aan je makelaar! Ben je uit een huurhuis gegaan dan is dit uiteraard je huurbaas.
Ook is het zo bij het opnemen van de laatste standen dat er iemand aanwezig moet wezen (nuon, essent o.i.d)

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 07 okt 2004 10:35
door Gast
Nu, ik heb toevallig net hier mee te maken gehad. Heb van te voren kontakt gehad met Nuon, maar er is ons niks gezegd, dat er iemand van hun aanwezig zou zijn bij het opnemen van de meterstanden. Moesten wel zelf de laatste standen noteren en doorgeven.

Heb het zelf met de vorige bewoner geregeld en nu maar afwachten of het klopt. Het is me allemaal wel wat met die bedrijven! Kunnen niet eens zelf de administratie op de juiste wijze bijhouden. Als jezelf niet goed oplet, ga je de boot in. Maar daar trap ik niet in!

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 12 okt 2004 13:10
door Gast
28 juni sleutel van me nieuwe huis gekregen en tot op heden nog geen afrekening van me oude woning en nog geen termijn bedrag van me nieuwe woning gekregen. Al 10x gebeld en minstens zoveel keer gemaild. De laatste keer dat ik belde ging het gesprek indentiek aan de topicposter :evil:

Kreeg een paar dagen later wel een enguete over de klantevredenheid :evil: :evil:

Ik heb een aardig bedrag opzijgezet voor die 3 maanden, maar ik ga het echt niet in een keer betalen. Dan heb ik ook 3 maanden achterstand.

Jeroen Huisman
[email protected]

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 26 okt 2004 00:06
door Stroomvreter
Ben medio juli 2004 verhuisd naar Belgie. Meterstanden netjes door makelaar doorgegeven aan NUON. Ze gaan vrolijk door met maandbedragen energie van mijn verlaten NL woning af te schrijven.
Daar heb ik nu een stokje voor gestoken door de rode (bank-)kaart in te sturen.
Zowaar werd op een email wel vlot gereageerd met de mededeling dat er achterstanden waren en dat op z'n vroegst begin november (!!!!) een eindafrekening zou komen.
4 maanden nodig om me als klant uit te schrijven en af te rekenen. Dat is toch van de gekke.
Nu kreeg ik een op mijn naam gestelde brief (via de doorzendservice van PTT Post) in Belgie dat IK niet heb gereageerd op een brief dat de meter op mijn verlaten adres vervangen moest worden. Aangezien daarop niet werd gereageerd (hoe is 't mogelijk he ? :? ) zal wellicht de stroom worden afgesloten !
Haha, zal de koper van mijn oude huis leuk vinden .....

Nog nooit zulke administratieve raskonijnen als bij NUON meegemaakt !

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 04 nov 2004 00:32
door ikkes
ik ben nu een aantal weken werkzaam bij nuon.
en ik ik ben de laatste om te zeggen dat de verhuis procedure bij nuon goed geregeld is
het is op dit moment een behoorlijke puinhoop

wat ik wel kan zeggen is dat er op dit moment hard word gewerkt aan oplossingen voor de problemen
wij (de nieuwe mensen aangenomen) worden nu opgeleid om de achterstand weg te werken.
maar dat gaat de mensen die nu problemen hebben niet helpen

wat dan wel?

misschien kan wat informatie in deze post wat pijn verlichten

1) ik lees hierboven dat mensen nogsteeds via de woningbouw of de makelaar de verhuizing doorgeven.
helaas mogen wij deze aanvragen met de nieuwe regels voor de vrije markt niet meer in behandeling nemen, dit is omdat de makelaar u dan bij bedrijfen als durion kan onderbrengen (tegen een vergoeding) en dat doet afbraak aan uw vrijheid van keuze

2) door de achterstand in verhuizingen komt het voor dat u soms 2 maanden later pas word verhuist (de gemiddelde wachtijd voor verhuizen op dit moment)
we houden dan wel de door u verstrekte verhuisdatum aan maar tot de verwerking loopt het maandbedrag gewoon door
de maanden die u dan te veel heeft betaald worden verrekend met us slot nota
hierdoor lijkt het alsof u dubbel betaald, dit word gecorrigeert met uw jaar nota
in extreme gevallen is het mogelijk het maandbedrag voor de oude woning op o te zetten (maar dan moet de duur van uw verhuizing we boven de norm liggen)

ik ben overtuigt dat dit probleem over 2 maanden de wereld uit is
aangezien wij dan met een veel groter team de verhuizingen behandelen.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 04 nov 2004 17:20
door dreamcatcher/verhuizer
Eerder in dit forum had ik al gemeld dat NUON absoluut niet in staat is een simpele verhuizing administratief te verwerken! Maar het houdt maar niet op. Eerst zomaar Euro 654,18 afschrijven, zomaar een nieuwe jaarrekening sturen en de andere laten vervallen, zonder enig bericht. Tig klachten en mailtjes hebben we nu al gestuurd en wat gebeurt er? Het enige dat NUON doet is INCASSEREN, zomaar EURO 381,11 afschrijven bijv. onder vermelding van oude adres en dan weer nieuwe adres! Er klopt geen hout van! En stuur je ze een mail, krijg je een nietszeggend antwoord: "misschien is uw vraag op de site al beantwoord"!!!!! Alsof er op de NUON-site zou staan hoe SLECHT zij hun zaken op orde hebben! NUON: jullie verdienen de eerste plaats als slechtste energiebedrijf!!!
Het is echt schanddalig hoe NUON met haar klanten omgaat!!!!!!!!
Zijn er nog wel goede energiebedrijven?? Wie heeft er tips, want zaken doen met NUON is hopeloos.. mail of reageer a.u.b.
Spuugzat ben ik het! INCASSEREN met als bijschrift NUON CUSTOMER CARE!!!!!! Customer Care???? Het enige dat telt is INCASSEREN zodat ze weer een of ander nutteloos project kunnen SPONSOREN! Hoe arrogant kan je zijn? Hoog tijd dat er in RAdar weer eens aandacht aan wordt besteed! HELP!!!!!!!!!!!

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 04 nov 2004 21:59
door krom voltje
Hoi ikkes,
Wordt dat verhaal wat jij nou vertelt ook officieel door Nuon Retail aan z'n klanten doorgecommuniceerd bijv. door een mailing o.i.d. of blijven we ervan afhankelijk dat we een helpdesk medewerker treffen die net een beetje kijk op de zaak heeft.
Gezien de berichtjes in het forum gok ik op het laaste en daar wordt ik erg verdrietig van...................
Zou betekenen dat de Nuon organisatie ondanks alle commotie in de media en de aanname van meer helpdeskmedewerkers nog steeds niet geleerd heeft te communiceren!
En dan kan je nog zoveel mensen aannemen als je wilt; de bergen met vragen en klachten zullen zich blijven ophopen.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 09 nov 2004 09:15
door Geen idee
Dus ik mag nog 2 maanden extra wachten totdat mijn problemen voorbij zijn? Ik wacht nu, na een verhuizing, al een half jaar op mijn eindafrekening en de terugstorting van het teveel betaalde (ik betaalde ca. 4 maanden door). Op brieven wordt slechts geantwoord met een geautomatiseerde brief: "we beantwoorden uw brief over ongeveer een maand". Heel klantvriendelijk dus. Fijn dat er aandacht wordt besteed aan mijn problemen.

"Er wordt aan gewerkt". Daar kunnen we niets mee. Nooit wordt er, aan niemand, gecommuniceerd dat er achterstanden zijn. Het stilzwijgen van Nuon is oorverdovend. Nooit heb ik een excuusbrief ontvangen. Ik kreeg alleen nietszeggende antwoorden ("misschien wordt uw vraag al beantwoord op de NUOn site") en standaardbrieven. Nuon heeft geweldig schijt aan haar klanten.

Tot overmaat van ramp klopt er geen ene moer van de eindafrekening van mijn nieuwe adres. Doordat een komma verkeerd was geplaatst door Nuon (de meterstanden heb ik 100% correct doorgegeven!), zou ik maar liefst € 2000 moeten bijbetalen. Ook klopt er niets van de doorberekende electriciteitsprijzen daar ik halverwege het jaar een dubbeltariefmeter heb gekregen. Echter ik moet blijkbaar het stroomverbruik over de voorgaande maanden afrekenen over het hoge tarief, terwijl ik toen slechts een enkeltariefmeter had. Rode kaart voor Nuon.

Ik geef Nuon nog tot eind deze week de kans om mijn problemen correct op te lossen. Zoniet, dan volgt een gang naar de rechter. Dat is een makkelijke beslissing, want ik heb aantoonbaar 100% gelijk en Nuon heeft aantoonbaar haar zaken niet op orde.

Dus, beste Nuon, tot ziens bij de rechter! Ik hoop dat u uw (standaard-) praatje al klaar heeft liggen. U kunt hoog of laag springen, maar ik verlaat me liever op het oordeel van de rechter. Dat ongetwijfeld in mijn voordeel uitvalt.

Ik, en velen met mij, verlangen hevig terug naar de tijd dat je nog gewoon gaspenningen in de meter kon duwen. Tegenwoordig kan dat met de chipknip. Heel gemakkelijk: je betaalt precies wat je verbruikt hebt en niet meer. Bovendien heb je dan geen last meer van nutsbedrijven als Nuon met hun compleet verneukte steentijd-Administratie.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 10 nov 2004 23:17
door B.Heetebrij
Bovenstaande berichten luchten op "IK BEN NIET DE ENIGE".

Het drama nuon ben ik spuug zat, het begon in februari op ons oude adres.
De meterstanden werden door noun zelf afgenomen maar waarschijnlijk door een medewerker die analfabeet is, er werden veel meer eenheden verbruikte energie geschreven dan was verbruikt, voorbeeld: warmte(stadsverwarming) werkelijke eindstand was 22.6 door noun gelezen 128,4, warm tapwater werkelijk 120,0 door nuon gelezen 214.4. Het gevolg, of we even €2660.87 wilden bijbetalen en een nieuw maandtermijn wat ruim 2 keer zoveel was.
Wij klantenservice bellen, na lang wachten en veel inpraten op de medewerkster was de afspaak gemaakt dat de stand opnieuw werd opgenomen. De medewerker die dit kwam doen was stom verbaasd hoe dit kon, hij gaf mij gelijk, maar dan begint de ellende. We waren zo bijdehand gelijk de automatische incasso te blokkeren en gewoon via de girokaarten te werken. We moesten het nieuwe termijnbedrag nog wel even doorbetalen tot de nieuwe rekening was gemaakt. Aangezien we toch gingen verhuizen hadden we zoiets van laat die paar maanden maar gaan. Deze nieuwe rekening hebben we op 15 september gehad (7 maanden verwerking). Nu het volgende drama, verhuizen!

Wij zijn half mei verhuisd, keurig de formulieren ingevuld via de makelaar, daar betaal je tenslotte ook voor en deze heeft de formulieren gelijk verstuurd, bij voorgaande verhuizingen ging dit ook zo en werd het ook verwerkt. Nu ik dit schrijf wacht ik nog steeds op deze eindafrekening. Met de meest grote smoezen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en dan nog wel reklame maken over hoe goed ze zijn en aan hun klanten denken. Ik loop momenteel dagelijks in het station langs diverse posters en steeds vaker ga ik me irriteren aan Nuon. In een van de telefoontjes in september liet ik ook langzaam lekken(ik wil het ze het niet te moeilijk maken want ze lijden al zoveel, ook al worden ze hiervoor betaald en hebben zelf voor deze baan gekozen) dat ik nog geen enkele rekening had gehad van het nieuwe huis, wat blijkt ze hadden ook deze verhuizing nog niet verwerkt dus ben ik nog niet in de molen, maar dit kon heel snel geregeld worden, binnen 2 weken had ik de eerste rekening op de mat. Ze kunnen dus wel snel zijn! ik heb via de mail laten weten niet eerder te gaan betalen voordat alle ellende omtrend de verhuizing is opgelost en binnen 1 dag een mailtje terug dat dit 2 aparte gevallen zijn en dat ik de rekening gewoon dien te betalen, ook kreeg ik de uitleg dat door de vrije energiemarkt er enige achterstand was ontstaan, ze hebben de afgelopen jaren waarschijnlijk geslapen want deze invoering is nog een aantal keren uitgesteld geweest voor het feest daadwerkelijk begon.

DUS NIET! heb ik terug gemailt en sinds dien is er weer stilte, of nee ik krijg mijn eerste aanmaning. Ik ben momenteel aan het nadenken om naar een ander energiebedrijf te gaan, en ik zal mij niet houden aan opzegtermijnen, ze kunnen de boom in, hun houden zich tenslotte ook niet aan termijnen en laten je als klant gewoon barsten.

Ik sluit af met mijn droom dat ik het jaar kan afsluiten met een schone lei en dat de Nuon zijn zooitje op orde heeft gemaakt.
[/b]

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 10 nov 2004 23:56
door Gast
Keep on dreaming :evil:

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 11 nov 2004 22:31
door Nieuwe klant
Wie kan mij raad geven?Ik ben samen met mijn vriendin vanuit Frankrijk hier komen wonen. Wij hebben hier een bestaand huis kunnen huren en hebben ons per 1 oktober 2004 aangemeld als lid van de Nuon. Vorige bewoner had ook al de Nuon.( Per 1 okt. beeindigd)

Wij zijn een werkend stel, hebben een kleine gezinswoning en stoken tot nu toe eigenlijk alleen s,avonds een paar uur. Krijgen nu dus een rekening of we even binnen 8 dagen € 266 willen betalen. Nou, dat vind ik best veel, dus ik vandaag bellen met de Nuon.

Ik vroeg van, waarom ik alleen een acceptgiro krijg en geen specificatie van waarover ik dit bedrag moet betalen! Ja, dat had wel gemoeten, dat was slordig van ons, zei men. Ze hebben dat voorschot bedrag op niks gebaseerd, want zeiden ze, ze konden ons nog niet refereren omdat wij nieuwe bewoners zijn. Wij moeten dit bedrag tot de eindafrekening April 2005, iedere maand betalen .

Nouja zeg, misschien hadden ze even naar het verbruik van de vorige bewoner kunnen kijken en anders neem ik aan, dat daar toch wel een tabel voor is, voor gemiddeld stookgedrag in de buurt. Ik begrijp er niks meer van, maar ik laat het hier niet bij zitten.

Misschien heeft iemand van u zo iets dergelijks meegemaakt en zou graag willen weten, wat nu te doen!
Nieuwe klant.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 11 nov 2004 22:43
door krom voltje
neem gewoon 2 maanden de meters op; dan kan je dat - door de Nuon - laten vergelijken met het jaarverbruik van de vorige bewoners. En als dit inderdaad stukken lager is zullen ze bij Nuon best bereid zijn om het maandbedrag te verlagen. Je hebt dan gewoon wat concreets om aan te tonen dat het maandbedrag niet reeel zou zijn.
Succes ermee!

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 11 nov 2004 22:59
door Nieuwe klant.
Bedankt voor je reactie. Ja, dat zou ik ook kunnen doen.

Ook werd mij net door èèn van de buren geadviseerd om via het internet zelf het bedrag te verlagen met eventueel risico voor ons zelf met de eindafrekening.

Ps. de vorige bewoners bestaande uit 3 personen, betaalden € 166, wat ik ook best veel vind. De buren hier betalen gemiddeld tussen € 120 en € 140, ben ik net te weten gekomen.

Ik ga in ieder geval morgen even weer met de Nuon bellen.
Nieuwe klant.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 16 nov 2004 01:08
door g.wess
ik ben dus ook verhuist en ja er gaat dan daar van alle mis in het voordeel van nuon
de eindafrekening bij overstappen,(we hadden genoeg van nuon)2 maal te hoog
gebeld en na een uur was het geregeld
maar dan nog een maand op je geld wachten op 600 euro
niet zo gek als ze het gas en elektra op de versgillende meters zetten
zo staat bij netbeheer mijn gas stand dus ingevuld
en de gas meter met de stand van mijn oude adres
zou ik niet hebben opgezegd,gek want de eindafrekening klopt nu na lang bellen wel
ze zoeken het maar uit bij nuon
gelukkig heb ik alles op papier

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 16 nov 2004 11:56
door verhuizer
Zijn er ook nog mensen die verhuisd zijn en waarbij de verhuizing wel goed werd gedaan door de Nuon?
Ik wil zo graag iets positiefs lezen hierover.... ;)

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 16 nov 2004 14:13
door liselotte
Ik heb wat positiefs.

Ik probeer al sinds juli klant te worden bij nuon en dat lukt nog niet erg. Het zou zo simpel kunnen zijn. Alle formulieren zijn aangekomen :D en na diverse malen bellen ben ik weliswaar nog steeds geen klant, maar ik heb al wel de bevestiging gekregen dat ik niet de verhuiskosten hoef te betalen :lol: . Nou maar wachten tot ze gaan afschrijven of ze zich ook daadwerkelijk aan die belofte gaan houden.

Ik ben benieuwd......

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 16 nov 2004 14:49
door didi
Inmiddels heb ik verschillende stappen ondernomen om mijn eindafrekening te krijgen na mijn verhuizing in mei 2004. Ik moet u zeggen dat ik deze eind oktober heb ontvangen!!! Niemand daar kon me helpen. Ondertussen moest ik al wel voor mijn nieuwe (nieuwbouw) woning betalen.

Op een dag kreeg ik iemand aan de telefoon die waarschijnlijk zoveel medelijden met mij had, dat hij een telefoonnummer aan mij gaf, waar ik de administratie door kon spreken!!! Ongelooflijk, maar toen ik dat nummer belde, had ik binnen een week mijn eindafrekening.

Nu zou ik graag dit nummer hier willen plaatsen, maar ik ben bang, dat als Nuon er op die manier achter komt, dat ze het nummer gaan blokkeren, of wat dan ook.

Re: nuon en verhuizen !!!

Geplaatst: 17 nov 2004 12:51
door murena
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben...

Ik ben februari 2003 (!) verhuisd naar een pand dat een jaar had leeggestaan. Bij het tekenen van het huurcontract werd keurig een verhuisformulier van de NUON ingevuld, meterstanden ingevuld en van de verhuurder kreeg ik een kopie teruggestuurd van dat formulier.

Dus ik verwachtte wel een nieuw termijnbedrag van de NUON. Echter, behoudens de eindafrekening en een restitutie over mijn vorige adres, kreeg ik niks. Intussen zette ik wel 150 euro per maand opzij, want die afrekening zou toch wel komen dacht ik. Telefoontjes naar de NUON hielpen niet of brachten nog grotere verrassingen: zo zou de verhuurder nog steeds de rekening betalen? De verhuurder heeft helaas een nog grotere administratieve puinhoop dan de NUON (zit momenteel in een juridisch gevecht over de servicekosten verwikkeld), dus daar wist men ook van niets. En ik heb nog nooit een meteropnemer noch een opname kaart gezien.

Vandaag heb ik maar weer een telefoontje gepleegd naar de NUON. Eerst iemand van de afdeling nota's, wanneer voor het laatst de meter is opgenomen. Deze meldde dat ik weliswaar administratief verhuisd was, maar nooit aangesloten. En tot zijn stomme verbazing ging er nog steeds een rekening naar de verhuurder, maar die rekeningen werden zelden betaald. Op mijn vraag of hier geen herinneringen op werden verstuurd (dan wordt er toch vanzelf iemand wakker zou je denken) werd doodleuk gemeld dat bepaalde instanties nooit aanmaningen krijgen... Inmiddels is mijn spaarpotje opgelopen tot ruim 3000 euro (en trek ook nog eens 3,1 % rente hierover :wink: ) en ik zat hardop te denken tegenover de NUON medewerker dat ik dat geld dus in m'n zak kon steken als ik nu verhuisde naar een gebied dat niet door de NUON wordt verzorgd. Zijn reactie: nou inderdaad, dat kunt u rustig doen, want dan kunnen wij het niet meer incasseren! :D

Ik werd uiteindelijk doorverbonden met de afdeling verhuizingen. De vriendelijke dame (dat wel: uiterst vriendelijk allemaal!) wist uiteraard niets van het gesprek dat ik met de afdeling nota's heb gevoerd, want die gebruiken een ander systeem. Nog eens het verhaal gehouden en de dame in kwestie begreep er niets van, hoe erg dit mis kon gaan. Als het goed is krijg ik een speciaal verhuisformulier en kan ik wederom een poging wagen om mijn energierekening te voldoen.

Maar goed, met enig geluk heb ik meer gespaard dan ik moet betalen. Als het ooit tot betalen komt, want als ik de reacties in dit forum lees (overigens, ik kwam hier door in Google op "NUON administratieve puinhoop" te zoeken...) dan denk ik dat ze bij de NUON echt helemaal de weg kwijt zijn.