LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

snap eigenlijk niet dat die zaak nog kan bestaan met zulke verhalen hier

Klantenserviceman

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Klantenserviceman »

No comment

Groeten de Klantenserviceman
Laatst gewijzigd door Klantenserviceman op 16 apr 2009 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

zag dat er wel op staat dat plooivorming, zitcomfort en verkleuring besproken zijn. Ook absoluut niet waar!!!
In jouw geval toont dat juist aan dat pillen niet besproken is!
stond ook plooivorming /zitcomfort besproken, maar dit is helemaal NIET ter sprake gekomen!
Het lijkt alsof dit structureel op de bon gekrabbeld wordt, zonder dit daadwerkelijk te bespreken. Dit ondermijnt je rechten als consument, achteraf heb je geen poot om op te staan.

In individuele gevallen is daar weinig aan te doen, wat je wel kan doen is je over dit soort oneerlijke handelspraktijken beklagen bij de consumentenautoriteit.

jennifer30
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:22

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door jennifer30 »

Bedankt voor alle reacties! Maar waar ik me op dit moment het meeste zorgen over maak, zijn de halen die in de stof verschijnen, zelfs op plaatsen waar niet wordt gezeten. Ik heb de bank nu nog maar erg kort en vrees het ergste voor de toekomst. Montel zegt dat deze halen bij de soort stof horen, lijkt me raar.. De bank is behhandelld met een protexx-laag tegen vlekken. Ik heb zelf het idee dat dat misschien de oorzaak is, dat de stof daar niet tegen kan. iemand daar misschien ervaring mee?

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

ja meubelman jullie kunnen dat natuurlijk makkelijk zeggen zoveel procent wordt netjes opgelost of hebben geen klachten maar die cijfers zien wij toch niet ik hoor nu achteraf veel verhale van mensen in de omgeving die er slechte ervaringen mee hebben met jullie bedrijf.....
ik ben ook blij dat ik mijn geld uiteindelijk heb terug gekregen maar dat heeft me wel ruim een jaar en 4 maanden strijd gekost.. :?

ik hoop dat de andere hier hun klachten ook opgelost gaan krijgen..

en tuurlijk heeft iedere zaak een klacht over iets wat ze verkopen dat hou je altijd maar geen 7 pagina´s.
dat is toch wel een teken dat er duidelijk iets niet in orde is

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

jennifer terug gaan met die bank je heb zo wie zo een jaar garantie...kan niet normaal zijn dat jij iedere dag je bank moet ontpillen heb je binnen enkele maanden geen stof meet op je bank zitten...en dat roepen ze ja sorry nu is het te laat..eis je geld retour

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

en tuurlijk heeft iedere zaak een klacht over iets wat ze verkopen dat hou je altijd maar geen 7 pagina´s.
dat is toch wel een teken dat er duidelijk iets niet in orde is
Deze conclusie lijkt mij niet terecht. Er zijn immers maar weinig meubelbedrijven zo groot als Montel/Sanders Meubelstad. De Meubelman is/was het servicebedrijf voor Montel en Sanders en nog enkele andere formules. Oftewel, de Meubelman handelt de service af voor zeer veel winkels. Vanzelfsprekend dat het absolute aantal mensen dat ontevreden is ook hoger ligt dan. Procentueel kan het in theorie gelijk of lager liggen dan bij een willekeurige andere meubelzaak.

In het geval van jennifer30 vermoed ik dat het nog wel opgelost gaat worden. Indien een stof er daadwerkelijk binnen een jaar niet goed meer uit ziet, door pilling, halen in de stof of wat dan ook, zal dit vast wel opgelost worden.
Misschien is het slim om een aantal scherpe foto's te maken en deze naar het al eerder door klantenserviceman genoemde emailadres te sturen met een fatsoenlijke begeleidende brief.
Succes.

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

de meubelman service dienst spelen onder een hoedje dat is ons hier wel zeer duidelijk geworden...

ik snap ook zeer goed dat u het hele zaakje probeerd recht te praten...en zegt dat dat niet terecht is.

maar ik zal er nooit ter nimmer meer daar iets kopen...en zal het ook zeker geen mensen aanraden....ik ben daar te onvastsoenlijk voor behandeld ...
maar vindt ook weer wel dat u het via hier ook goed opgelost heeft dat mag ook gezegd worden...!!!!
maargoed na 1 jaar en 4 maanden is dat ook wel terecht
en hoop dat u deze mensen met die nare klachten ook zeer zeker kan verder helpen.
meubels kosten gewoon klauwen met geld en jullie behandelen klanten alsof het om een pak suiker gaat

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

als ik jennifer een raad mag geven schakel de cwb in
foto´s maken dat ken ik maak je foto´s moet er toch weer iemand van de service dienst komen en kijken en je bent zo weer maanden verder....en dadelijk naar het jaar zeggen ze jaaa maar mevr u heeft ze al meer als een jaar binnen staan.. :evil:

ik zou zeggen schakel die geschillensommisie in misschien komt er dan een snellere oplossing

Klantenserviceman

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Klantenserviceman »

Ik vertel alleen wat ik zeker weet. Het is aan anderen wat ze met die informatie doen. Toch bedankt voor je reactie.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tip voor Jennifer:
Kijk in de winkel of de bank (als hij daar in jouw stof staat) ook halen in de stof heeft.
Zo niet, foto's maken en bij de foto's van jouw bank meesturen.
Dan kan er nooit meer beweerd worden dat het bij de stof hoort.
Zeker binnen de garantieperiode doen, maar wat ik op de afgelopen 8 pagina's klachten heb gemist is dit:
Ook al heb je maar 1 jaar garantie, er bestaat nog zoiets als een redelijke levensduur.
1 Jaar is géén redelijke levensduur, dus ook daarna heb je nog recht van spreken.
Wat mij ook opviel is dat er veel gesproken wordt over het doorsturen van mensen naar fabriek/leverancier.
NIET accepteren mensen!
U heeft geen overeenkomst gesloten met de leverancier, maar met de winkel.
De winkel moet u service verlenen en hoe die het vergoed krijgt van de fabriek/leverancier is NIET uw probleem.
Ik wens u allen veel sterkte, ik heb hier zeker van gellerd dat ik De Meubelman zal vermijden als de pest als dat mogelijk is.

jennifer30
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:22

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door jennifer30 »

volgens mij zit het probleem in het oplossen van klachten. ik merk aan iedereen die ik nu heb gesproken over mijn klachten, dat ze vinden dat ik zeur en dat ze alleen maar bezig zijn met afwimpelen. Kijk als mijn bank goed was geweest, geen probleem. Maar ik heb nu diverse mensen gesproken van de meubelman, telefoondienst en de aftersales van montel en allemaal zeggen ze een soort van, het hoort er allemaal bij, kijk het nog maar even aan. bovendiien duurt het eindeloos voordat je reactie krijgt en heeft nog niemand van klantgericht gehoord. Naar mijn idee zit daar het probleem! Wel ik maak er ook echt werk van al moet ik tot de laatste instantie gaan, ik zal mijn gelijk halen! En ik hoop dat ik net als jij mijn geld terug krijg, want ik hoef echt geen bank meer van montel, dat heb ik nu wel gezien!!

jennifer30
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:22

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door jennifer30 »

beste sideliner, welke stappen raad je mij aan? Want zo te lezen heb je wel een idee wat het beste zou kunnen werken?

sideliner
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:57

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door sideliner »

jennifer30: Anders dan mijn gebruikersnaam doet vermoeden, sta ik niet aan de zijlijn, nee.... midden op de stip. Al jouw ervaringen komen overeen of raken de mijne. Het kan geen toeval zijn dat men eenieder zo probeert af te schepen, nee het moet "beleid" zijn.
Elk bedrijf moet een positief resultaat behalen, natuurlijk, maar als het er op gaat lijken dat dit via zo'n "beleid" behaald moet worden en niet op kwaliteit, dan mag er achter de oren gekrabd worden.
Dat het kwaliteitsstreven zeker niet op de plaats staat waar het behoort te staan is voor mij een geconstateerd gegeven. Productiecontrole/eindcontrole/zichtcontrole/vervoersbeleid: er schort het nodige aan.
Als je alleen al eens in de vrachtwagen van de Meubelman kijkt hoe deze meubelen vervoerd worden naar de klant, dan denk je dat deze naar de STORT onderweg is. Dit is overigens niet te wijten aan de bezorgers, want de wagens worden s'nachts beladen door anderen. Dat is mij door henzelf verteld.
Voor ieder die het aangaat: Wees op je Quivive, wacht niet af en onderneem snel stappen.
Laatst gewijzigd door sideliner op 10 mar 2009 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sideliner
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:57

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door sideliner »

@jennifer30: Heb je een rechtshulp of bijstandsverzekering ?
Zo ja: Snel bellen en het probleem voorleggen, dit is voor hen gesneden koek.
Zo nee: Haal dan een voorbeeld voor een "Ingebrekestelling" op, probeer het eens via Google, moet lukken.
Succes


Klantenserviceman

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Klantenserviceman »

Dag @jennifer30

Je klacht komt altijd weer terecht bij de manager van de klantenservice, via welke weg je het ook speelt. Dus waarom niet rechtstreeks contact opnemen met hem. Hierbij nogmaals zijn email adre

[email protected]

Ik weet zeker dat je klacht serieus wordt genomen en adequaat wordt afgehandeld.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Er zijn inmiddels meerdere mensen die deze site hebben bezocht die hier goede ervaringen mee hebben.

Vriendelijke groeten,

De Klantenserviceman
Laatst gewijzigd door Klantenserviceman op 16 apr 2009 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.

sideliner
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:57

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door sideliner »

@klantenserviceman

Jij geeft wijze raad, blijkt telkens maar weer...

Stuur deze wijze raad eens, in de vorm van een :roll: interne MEMO aan je 1e echelons klantenservicediensten!!
Dat verkort dan mischien aanzienlijk de duur van klachtenbehandeling.
De mensen voelen zich dan wat serieuzer genomen. :lol:
Het kan 't aantal pagina's op dit forum verminderen, als dit dan nog bestaansrecht zou hebben. :?:
:!: Gladstrijken is immers niet gelijk aan kreukvrij houden. :!:

jennifer30
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:22

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door jennifer30 »

Beste allemaal,

Ik heb gisteren een mail gestuurd aan meneer van den berg. Vanochtend had ik gelijk al antwoord.. Dus het kan wel snel!! Hij stelt voor om het bedrijf POS in te schakelen als onafhankelijk expert. Zij werken vaker samen met dit bedrijf en hij is enthousiast over ze. Hij stelt voor dat het oordeel dan ook bindend zal zijn. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?? Ik heb hem ondertussen teruggemaild dat hij die mensen langs mag sturen, maar dat ik me alle rechten wil voorbehouden. Ik ken het bedrijf niet en zij wel (hij noemt zelf dat ze een goede samenwerking hebben). Hoe onafhankelijk is POS?? iemand die daar iets over weet??

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door daniella241275 »

ken het niet maar POS kan goed toch ee bedrijf zijn wat toch met hun samen werkt.... ik ben daar heel huiverig voor :roll:
ja kan het proberen maar ik heb weinig vertrouwen erin...maar proberen lijkt me verliezen kan je niks.

ik vraag me ook af hoe onafhankelijk dat bedrijf is.


men mijn meubels gisteren opgehaald moet niet vragen hoe..
huppa eettafel op z´n kop op de stenen buiten... :twisted:
ze komen hier wel niet meer terug maar toch hoe hun met spullen omgaan , tranen krijg je ervan in je ogen

Gesloten