LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte verbinding en zeer slechte service van Athome!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ikbenjamin

Slechte verbinding en zeer slechte service van Athome!

Ongelezen bericht door Ikbenjamin »

Hallo,

Ik heb een zeer slechte ervaring met @home. Wij hebben zowat een maand moeten wachten totdat onze verbinding het daadwerkelijk deed. Een maand voor niks betaald dus... In totaal zijn we ook meer dan 40 euro kwijt geraakt aan het bellen met de helpdesk. Deze had beloofd om een monteur te sturen. Deze kwam dus niet opdagen. Een week later hebben we nogmaals gebeld en het bleek dat er helemaal geen monteur was ingepland! Nogmaals moesten we 5 werkdagen wachten op een monteur. De monteur heeft een nieuwe modem geplaatst, maar hiermee deed de verbinding het nog steeds niet. Vervolgens is er een paar dagen later nogmaals een monteur geweest die nogmaals een nieuwe modem had geplaatst. Deze modem werkte uiteindelijk wel. Wat bleek nu.. Athome had onze modem niet eens aangemeld. Dit terwijl ze tot 3 keer toe gezegd hebben dat dit wel zo was. Ondertussen waren we dus al een maand verder en nu zitten wij hier met een paar mensen aangesloten op die verbinding, die allemaal internet eigenlijk niet konden missen. We hebben nu een brief naar de Athome geschreven met daarin onze klacht. Hebben wij recht om geld terug te krijgen? Ook onze belkosten a 40 euro zou ik graag door de Athome vergoedt zien. Wat denken jullie hier van? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Benjamin Veldhuizen

Marion P

Re: Slechte verbinding en zeer slechte service van Athome!

Ongelezen bericht door Marion P »

Tot voor kort hadden wij geen klachten over athome.Sinds 2 weken hebben we dat de verbinding steeds weg valt en zeer traag is.
Op een klacht die we per mail verstuurd hebben is pas na een week reactie gekomen.Bellen met de klachtenlijn in het weekeinde geeft geen oplossing van het probleem, dit terwijl er 4 ons bekende aansluitingen dezelfde problemen hadden.Men was er niet toe bereid om deze klacht in het weekeinde op te lossen.
Bij telefonisch contact met de helpdesk is gebleken dat het sturen van een klacht betreffende een storing per mail geen zin heeft en dat men iedere keer moet bellen. Dit voor 10 cent per minuut.Wij vinden dit geen service en zijn aan het denken wat we hier aan kunnen doen , want we zijn zeer ontevreden op dit moment.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens. De helpdesk bellen van @Home heeft per definitie eigenlijk al geen zin, want het uiteindelijke antwoord is altijd dat het aan je computer ligt.
Bij ons was er al twee jaar een kabelbreuk in de stoep en het verhaal van het niet op komen dagen van een monteur ken ik maar al te goed. En al die weken maar abonnementsgeld betalen voor niets.
Ook afspraken over snelheidsverhogingen worden niet nagekomen. Eerst lokken ze iedereen met aanbiedingen om over te stappen naar een sneller en duurder moment en 1 dag voor de geplande snelheidsverhoging versturen ze een email dat de snelheidsverhoging niet tijdig kan worden waargemaakt.
Kansloos bedrijf!

Ikbenjamin

Ik ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren met onze klacht. Ik hoop dat we geld terug krijgen. En ook voor al dat bellen zou ik graag een vergoeding zien. Wij hebben geen vaste telefoon en belden met de mobiel naar de helpdesk. Dit kostte ons, zoals eerder gezegd, in totaal meer dan 40 euro. En dan hoor je iedere keer een stem die zegt:"een moment geduld alstublieft, al onze medewerkers zijn in gesprek" En dat 10 minuten lang. Ik houd jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.

Gr. Ikbenjamin

ghost

Ongelezen bericht door ghost »

Om op je vraag te reageren. Je zou zeggen dat je recht hebt op schadevergoeding. @home is in gebreke gebleven om je een goed modem te leveren en om tijdig te reageren. Je hebt dus een maand niet kunnen internetten en wel moeten betalen plus je hebt telefoonkosten gemaakt. Je hebt niks fout gedaan zoals je het beschrijft.

De vraag is hoe krijg je dit voor elkaar? Ik zou er een keer een brief aan wagen en dreigen met de zaak op tv te brengen via radar of dat ander programma met die bus. Kijken hoe hun reactie is.

suc6 ermee

ghjvaneck

Ongelezen bericht door ghjvaneck »

:( adhome ligt geregeld van het net zonder aan te geven een storing te hebben via het gratis nummer voor de regio. Je moet eerst het dure nummer bellen 0900. 10 cent per minuut. Geen goede survice. Betalen maar geen internet. Geen waar voor je geld.

G.van Eck.

Lemmingskiller

Ongelezen bericht door Lemmingskiller »

ik heb gewoon een nieuw modem geeisd en gekregen weg com 21
nu nieuwe speedtest
Download : 439.9 KByte/sec
Upload : 56.0 KByte/sec
Connection : 1044.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms

com 21 was
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Sep 4 2004 om 23:09:23 UTC+0200)

Download : 215.5 KByte/sec
Upload : 15.8 KByte/sec
Connection : 394.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
wel eerst een stel speedtesten sturen en dan pas bellen
zorg dat je een referentie nummer krigt had binnen 5 dagen mijn motorola modem Woon in Heerlen

Lemmingskiller

Ongelezen bericht door Lemmingskiller »

Als je problemen hebt met @home bezoek dan
http://www.troublesathome.nl/index.php

Sann

Ongelezen bericht door Sann »

Ik heb ooit hetzelfde gehad, mijn modem had bliksemschade. Dit zou door @home vervangen worden echter de monteur kon pas na een maand komen om de een of andere reden. Ik heb dus bijna een volle maand zonder internet gezeten en mij werd toegezegd via de helpdesk dat ik die maand niet hoefde te betalen. Ik heb mijn geld nooit terug gezien. Inmiddels zoveel wijzer geworden van het slecht functioneren van de helpdesk dat ik er geen werk meer van heb gemaakt.
Wegens slechte verbinding mijn abo opgezegd en overgegaan naar ADSL

Severijn

Ongelezen bericht door Severijn »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik lig nu in de clinch met Athome voor nu ongeveer 3 maand. Eerst de modem en nu de verbinding, maar er is hoop mensen. Iedereen die in groningen woont en die een (voor woorden niet uit te spreken) verbinding heeft. Het antwoord...het netwerk moet uitgebreid worden. Ik ben er na 2 weken eindelijk achter.

Het enige probleem is nu, dat men niet weet wanneer men het netwerk gaat uitbreiden. Ik vindt het ongelovelijk dat men wel reclame maakt over hoe groot en sterk men is en hoe het bedrijf heeft gegroeid. Helaas dat je echter nergens hoort, dat het over de rug van de mensen gaat die al erin zijn getuind om uberhaupt een verbinding bij hun te nemen.

Ikbenjamin

Hallo,

Zoals beloofd de reactie van @home:

Ze bieden ons hun excuses aan, maar geld hoeven we niet te verwachten. Ze zeggen dat de storing niet langer heeft geduurd dan 24 uur. En de belkosten werden ook niet vergoed. Dit terwijl wij @home op geen andere manier konden bereiken. Als wij een e-mail stuurden werd er verzocht om te bellen. En als internet het steeds niet doet moet je wel bellen. 40 euro vind ik wel erg veel om internet voor elkaar te krijgen. Ik wil gewoon dat geld terug krijgen en het abbonementsgeld van de eerste 3 weken ook. Kan iemand advies geven hoe wij dit het beste kunnen aanpakken? Kunnen wij eventueel in de uitzending komen? :wink: Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg.

Benjamin

Pino

Ongelezen bericht door Pino »

Ik moet toch even reageren op het 2e bericht waarin wordt verwezen naar de kosten van de helpdesk.

Ik zelf ben van mening dat de kosten van deze helpdesk absoluut normaal zijn ( ze zijn zelfs extreem laag in vergelijk met bijv. zon adsl wat 75 eurocent p/m kost )

Het is zo dat deze kosten onvermijdelijk zijn het kan namelijk niet zo zijn dat als u belt en het probleem blijkt inderdaad aan bijv. een firewall op uw pc of een fout door een verkeerde instelling te liggen dat de isp voor uw fout zou moeten betalen , ik kan u garanderen dat de meeste mensen hierover bellen.

mvg
k

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap 1 ding niet!

Heel veel mensen kiezen voor een DHZ (doe het zelf pakket), waarom dan zeuren over helpdesk?

HET IS EEN: DOEEEEEEEEEEE HETTTTTTTTTTT ZELFFFFFFFFFFFFF PAKKET!!!

Weet je niet zeker of je een router kan instellen neem dan een monteur

kampa01

Ongelezen bericht door kampa01 »

Vanmorgen stond heeft een monteur de kabel door gemeten maar kon natuurlijk niets vinden.
Volgens de helpdek die ik Zaterdag aan de lijn had werd de slechte verbinding veroorzaakt door de kabel.
TV/Radio en zelfs Digitale Tv is hier goed te ontvangen.

In overleg met @Home heeft de monteur maar een nieuwe modem geinstalleerd , maar het duurde nog bijna 4 uur voor dat ding werkte.
De verbinding is er geen bit op vooruit gegaan.
Ik haalde vanmiddag een download van maar liest 16KByte/sec en dit
met een breedband abonnement :cry:

De verbinding hier in Borne (7621) is net een jojo.
In de ochtend haal ik nog een dowload van 400KByt/sec.
Maar in de middag/avond is dit weer terug gezakt naar benenden de 150KByte/sec.

Appollo

Ongelezen bericht door Appollo »

Ik heb zelf helemaal geen probleem met AtHome :D
Maar de voorwaarden al eens gelezen?
http://www.home.nl/producten/voorwaarde ... n#Artikel4
Trage pc's kunnen last hebben van Spyware download daarom Ad-aware SE en Spybot S&D bij http://www.majorgeeks.com/downloads31.html
En doe eens een online test bij PCpitstop.com http://www.pcpitstop.com/

Peetje

Ongelezen bericht door Peetje »

Hou op over @home, ik ben zo blij dat ik met dit bedrijf niks meer te maken heb. Wij hebben 3 jaar met plezier kunnen internetten met @home en toen begon de ellende. We gingen verhuizen en we gaven een verhuisdatum door. Toen werden we tien dagen te vroeg afgesloten. Eenmaal verhuisd hadden we op ons nieuwe adres geen verbinding. Helpdesk gebeld en steeds een andere oorzaak en oplossing te horen gekregen. Monteurs over de vloer gehad die niks konden vinden ( als ze al op kwamen dagen). Uiteindelijk waren we het na 3 maanden zo zat dat we gevraagd hebben de overeenkomst te verbreken. Na veel vijven en zessen heeft @home hier mee ingestemd.We hebben wel het geld voor 3 maanden teruggehad overigens. We zitten nu bij XS4all ADSL en dat werkt perfect.

Gesloten