LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Ik ben eens een hoop gaan lezen over Scientology, en ben inmiddeles bekend met de structuur van MLM .Wat betreft opbouw en structuur zijn beide organisaties gelijk behalve dan het te verkopen product. Is dit meerder mensen opgevallen?
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Nee, maar wat mij wel opvalt is dat je ongelooflijk dom zit te zwetsen.
Om maar op jouw nivo verder te gaan...............
Een meeuw lijkt op een straaljager....ze hebben allebij vleugels, vliegen in de lucht en maken ook nog eens een takkeherrie.
Offe......wat dacht je van een onderzeeër en een vis.....jaja, allebij onderwater, dus het zal wel hetzelfde zijn.
Pffffffffffffff........ik word zooooo moe van dit soort mensen!
Om maar op jouw nivo verder te gaan...............
Een meeuw lijkt op een straaljager....ze hebben allebij vleugels, vliegen in de lucht en maken ook nog eens een takkeherrie.
Offe......wat dacht je van een onderzeeër en een vis.....jaja, allebij onderwater, dus het zal wel hetzelfde zijn.
Pffffffffffffff........ik word zooooo moe van dit soort mensen!
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Nou zeg,
Over domme uitlatingen wil ik "live" Met jou babelen. Je bent duidelijk op je teentjes getrapt.Vertel mij het verschil dan eens. Je bent duidelijk goed op de hoogte?
Om even op jouw level te praten: Je bent een ongeloofelijk domme *** dat je zo reageert.Verschillende mensen op anti-Scientology sites (foto's en namen) Heb ik al ontmaskerd als "ondernemers"van Welness.
Het maakt toch niet uit of je fabeltjes of goederen verkoop via het mlm systeem.
Mobby
Ps: Ik verwacht van "gast" geen inhoudelijke bijdrage in deze..
Over domme uitlatingen wil ik "live" Met jou babelen. Je bent duidelijk op je teentjes getrapt.Vertel mij het verschil dan eens. Je bent duidelijk goed op de hoogte?
Om even op jouw level te praten: Je bent een ongeloofelijk domme *** dat je zo reageert.Verschillende mensen op anti-Scientology sites (foto's en namen) Heb ik al ontmaskerd als "ondernemers"van Welness.
Het maakt toch niet uit of je fabeltjes of goederen verkoop via het mlm systeem.
Mobby
Ps: Ik verwacht van "gast" geen inhoudelijke bijdrage in deze..
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
pffPs: Ik verwacht van "gast" geen inhoudelijke bijdrage in deze..
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Was mij niet opgevallen, daar ik me nooit heb verdiept in Scientology.
Wel frappant.
Wel frappant.
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Dit is het zelfde als het verschil tussen een appel en een peer.
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
wat nu het grappige is..Dat mensen van Scientology , op dezelfde wijze hun "waar"verdedigen als de voorstanders van MLM. Iedereen die het niet geloofd is gek , wereldvreemd of niet goed wijs.Géén inhoudelijke argumenten maar slechts intimidatie. Verder werkt het óók trapsgewijs en kan naarmate je véél geld investeerd, of nieuwe zieltjes aanbrengt het eindoel bereikt worden....het einddoel is totaal anders maar het systeen is exact hetzelfde.Iedereen is ontzettend aardig maar zodra je vraagtekens zet , word er gemanipuleerd en gelogen.....Nu lijkt het systeem er al erg op, maar vooral de manier waar er op dit forum gereageerd wordt door MLM aanhangers is een treffend voorbeeld.
Ik kan nog een uur verder gaan met voorbeelden , maar verdiep jezelf maar eens via google..
Ik kan nog een uur verder gaan met voorbeelden , maar verdiep jezelf maar eens via google..
Re: Gelijkenis Multi level Marketing en Scientology
Herbalife, een enorm netwerk in piramidevorm
Test-Aankoop heeft de verkoopstechnieken van de firma onderzocht. Het hoofddoel van het Herbalife-systeem is nieuwe verdelers te werven die aan het werk gaan met het statuut van zelfstandige. Er wordt niets rechtstreeks aan de consument verkocht. De wervings- en verspreidingsmethoden lopen uiteen. Maar de laatste tijd worden we via het Internet en de rubriek ‘werk’ van huis-aan-huisbladen bestookt met agressieve maar “vermomde” werkaanbiedingen, in die zin dat Herbalife als dusdanig er niet in voorkomt. Wanneer de werkzoekende ingaat op de jobaanbieding (bijv. via www.verdienextra.be; www.werkvanhuis.be; www.easy-work.be; www.work-travail.com), blijkt dat het steeds om hetzelfde bedrijf gaat: Herbalife. Budget & Recht heeft daar onlangs een onderzoek aan gewijd (B&R nr. 175, juli 2004).
Zodra mensen hun belangstelling laten bijken, moeten ze deelnemen aan opleidingen die neerkomen op een regelrechte hersenspoeling en krijgen ze voor 100 € een distributiecontract met een basispakket (Business pack) aangeboden. Die producten verkopen is niet het belangrijkste. Supervisoren en andere «president’s teams» maken al gauw duidelijk dat men er alle belang bij heeft op te klimmen in de hiërarchie dankzij de aankoop van grote volumes producten en het doorverkopen ervan aan andere nieuwe verdelers, die men zelf eerst werft. Hoe hoger men binnen de hiërarchie opklimt, des te vetter worden de commissielonen en boni en des te lager wordt de aankoopprijs voor producten. Het komt geregeld voor dat consumenten die benaderd worden om producten te kopen, in feite ertoe worden aangezet zelf verdelers te worden, bijvoorbeeld om korting te kunnen krijgen op de producten voor zichzelf of voor hun familie. Het spreekt echter voor zich dat de markt verzadigd dreigt te raken en de reclame- en wervingscampagnes worden dan almaar agressiever.
Test-Aankoop wil een einde maken aan die gevaarlijke en bij wet verboden praktijken!
Test-Aankoop is van oordeel dat het verkoopsysteem dat Herbalife in het leven riep een inbreuk is op artikel 84 van de wet op de handelspraktijken. Alle aanwijzingen voor een piramideverkoop zijn aanwezig: elke medewerker binnen het netwerk verrijkt zich hoofdzakelijk door de aankopen van nieuwe aanhangers in een volledig gesloten verkoopcircuit. De grootste winsten worden niet gerealiseerd door de verkoop aan de uiteindelijke consument of door royalties op de verkoop van verdelers die zich lager in de hiërarchie bevinden, maar precies door die verkoop in een gesloten circuit. De winst is hoofdzakelijk afkomstig van de uitbreiding van het systeem, wat bij wet uitdrukkelijk verboden is.
De consumentenorganisatie voegt de daad bij het woord en daagt Herbalife voor de rechter.
Op die manier wil Test-Aankoop de wet laten naleven in het belang van de consument. Die staat immers maar al te vaak bloot aan die nadelige praktijken. Onmogelijk in te lossen beloften, misleiden de consument en dat gebeurt bovendien in een economische context waarin steeds meer mensen gebukt gaan onder financiële moeilijkheden en op zoek zijn naar een job.
Wie zich benadeeld voelt door de praktijken van Herbalife kan zijn getuigenis versturen naar het volgende e-mailadres: [email protected] of per post naar Test-Aankoop-ledendienst, Hollandstraat 13, 1060 Brussel.
Test-Aankoop heeft de verkoopstechnieken van de firma onderzocht. Het hoofddoel van het Herbalife-systeem is nieuwe verdelers te werven die aan het werk gaan met het statuut van zelfstandige. Er wordt niets rechtstreeks aan de consument verkocht. De wervings- en verspreidingsmethoden lopen uiteen. Maar de laatste tijd worden we via het Internet en de rubriek ‘werk’ van huis-aan-huisbladen bestookt met agressieve maar “vermomde” werkaanbiedingen, in die zin dat Herbalife als dusdanig er niet in voorkomt. Wanneer de werkzoekende ingaat op de jobaanbieding (bijv. via www.verdienextra.be; www.werkvanhuis.be; www.easy-work.be; www.work-travail.com), blijkt dat het steeds om hetzelfde bedrijf gaat: Herbalife. Budget & Recht heeft daar onlangs een onderzoek aan gewijd (B&R nr. 175, juli 2004).
Zodra mensen hun belangstelling laten bijken, moeten ze deelnemen aan opleidingen die neerkomen op een regelrechte hersenspoeling en krijgen ze voor 100 € een distributiecontract met een basispakket (Business pack) aangeboden. Die producten verkopen is niet het belangrijkste. Supervisoren en andere «president’s teams» maken al gauw duidelijk dat men er alle belang bij heeft op te klimmen in de hiërarchie dankzij de aankoop van grote volumes producten en het doorverkopen ervan aan andere nieuwe verdelers, die men zelf eerst werft. Hoe hoger men binnen de hiërarchie opklimt, des te vetter worden de commissielonen en boni en des te lager wordt de aankoopprijs voor producten. Het komt geregeld voor dat consumenten die benaderd worden om producten te kopen, in feite ertoe worden aangezet zelf verdelers te worden, bijvoorbeeld om korting te kunnen krijgen op de producten voor zichzelf of voor hun familie. Het spreekt echter voor zich dat de markt verzadigd dreigt te raken en de reclame- en wervingscampagnes worden dan almaar agressiever.
Test-Aankoop wil een einde maken aan die gevaarlijke en bij wet verboden praktijken!
Test-Aankoop is van oordeel dat het verkoopsysteem dat Herbalife in het leven riep een inbreuk is op artikel 84 van de wet op de handelspraktijken. Alle aanwijzingen voor een piramideverkoop zijn aanwezig: elke medewerker binnen het netwerk verrijkt zich hoofdzakelijk door de aankopen van nieuwe aanhangers in een volledig gesloten verkoopcircuit. De grootste winsten worden niet gerealiseerd door de verkoop aan de uiteindelijke consument of door royalties op de verkoop van verdelers die zich lager in de hiërarchie bevinden, maar precies door die verkoop in een gesloten circuit. De winst is hoofdzakelijk afkomstig van de uitbreiding van het systeem, wat bij wet uitdrukkelijk verboden is.
De consumentenorganisatie voegt de daad bij het woord en daagt Herbalife voor de rechter.
Op die manier wil Test-Aankoop de wet laten naleven in het belang van de consument. Die staat immers maar al te vaak bloot aan die nadelige praktijken. Onmogelijk in te lossen beloften, misleiden de consument en dat gebeurt bovendien in een economische context waarin steeds meer mensen gebukt gaan onder financiële moeilijkheden en op zoek zijn naar een job.
Wie zich benadeeld voelt door de praktijken van Herbalife kan zijn getuigenis versturen naar het volgende e-mailadres: [email protected] of per post naar Test-Aankoop-ledendienst, Hollandstraat 13, 1060 Brussel.