Pagina 1 van 1

De Belofte van Essent

Geplaatst: 06 okt 2004 13:25
door ghost
Mei dit jaar ga ik in een nieuwe woning wonen. Het is geen verhuizing van een bestaand abonnement en ik vraag dus een nieuw abonnement aan bij (hoe dom) essent. Ik word eigenlijk goed geholpen. Ze hebben een actie. Bij een nieuw abonnement krijg je of een dvd speler of een senseo kado. Moet wel groene stroom afnemen, maar met de garantie dat als die prijs omhoog gaat ik terug mag zonder kosten naar grijze stroom. Ok dus.

Ja maar omdat uw nieuw bent krijgt u eerst een verbruiksvoorstel of hoe dat heet dat u moet accepteren en daarna het contract voor de gratis je weet wel.

Nou het voorstel komt niet en het contract ook niet. Inmiddels ben ik twee maanden verder, gebruik gewoon GWL en heb al 3 keer gebeld waar de spullen blijven. Ik heb geen zin om na een jaar ineens een hoge rekening te krijgen van achterstallige betalingen. Bij de laatste keer zeg ik erbij dat als ze nu niet komen met een voorstel en voorschotnota's ik ook niet bereid ben om het verbruik straks ineens af te betalen.

Warempel. Ik krijg een voorschotnota. Maar geen voorstel en geen dvdspeler of senseo.

Ik ga rustig betalen en bel nog een keer waar dat kado blijft. En warempel in september ineens een kado bon van 10 euro om bloemen te kopen omdat ik groene stroom afneem. Ik heb nog helemaal geen groene stroom en wil die ook niet als er geen kado komt zoals beloofd. Heb nog geprobeerd om er koffie van te trekken en te kijken of ik beeld kreeg in mijn toen al gekochte dvd speler. Maar je raad het al: noppes.

Excuses van essent (let wel na 3 uur bellen en 8 telefoonnr's) ze gaan het regelen. We zijn nu alweer een maand (oktober) verder en nog niks hoor. Wel heb ik inmiddels al 3 x de meterstanden moeten doorgeven, heb ik een extra afrekening gehad vanwege de eerste twee maanden en hebben ze mijn voorschotnota verhoogd.

Het voorschotvoorstel en het beloofde kado heb ik nooit ontvangen. Had ik toen in Juli toch maar de overstap gemaakt naar een ander en daar toen wel een leuk kado van gekregen.

Overigens moet ik wel zeggen de mensen bij essent zijn allemaal uiterst vriendelijk, geduldig en behulpzaam geweest aan de telefoon. Echter niemand die wist hoe dit op te lossen.

De kadobon van 10 euro heb ik allang aan telefoonkosten gebruikt om naar essent te bellen. Dus die stuur ik niet terug.

Zal die andere belofte dat als de prijs van groene stroom stijgt dat je dan zonder kosten en verplichtingen terug kunt naar grijze stroom ook een luchtkasteel zijn?

Re: De Belofte van Essent

Geplaatst: 06 okt 2004 19:44
door Fleur
Het telefoonnummer van Essent is toch gratis (in tegenstelling tot NUON?)?

Re: De Belofte van Essent

Geplaatst: 06 okt 2004 20:27
door ghost
Fleur de nummers die ik heb opgekregen van essent medewerkers die ik moest bellen waren echt niet gratis !!!

Re: De Belofte van Essent

Geplaatst: 06 okt 2004 21:33
door Gast
Het telefoonnummer van Essent is toch gratis (in tegenstelling tot NUON?)?
Waar moeten die gasten uit het TV-spotje anders d'r slaris vandaan halen :twisted: