LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] goedkoop blijkt duurkoop op schipholplazza
goedkoop blijkt duurkoop op schipholplazza
ik heb in de plaza een nylon tasje gekocht voor mijn pda van het merk hp.
ik heb daar 67.- euro voor betaald.
ik heb die zelfde tas in verschilende winkels gezien die aan zienlijk goedkoper waren, de goedkoopste was 25 euro dezelfde tas van het merk hp.
ik heb gebeld met plaza de computerzaak.
ik kreeg daar te horen dat ze niets voor me konden doen en dat somige zaken nu eenmaal goed koper waren.
maar bijna drie keer zo duur??
net vriendelijke groet;
kees cirkel.
0655343233
ik heb daar 67.- euro voor betaald.
ik heb die zelfde tas in verschilende winkels gezien die aan zienlijk goedkoper waren, de goedkoopste was 25 euro dezelfde tas van het merk hp.
ik heb gebeld met plaza de computerzaak.
ik kreeg daar te horen dat ze niets voor me konden doen en dat somige zaken nu eenmaal goed koper waren.
maar bijna drie keer zo duur??
net vriendelijke groet;
kees cirkel.
0655343233
Re: goedkoop blijkt duurkoop op schipholplazza
Je moet ook vooraf vergelijken! Als je eenmaal gekocht hebt houdt het verder op. Dan is er ook geen enkele reden meer om het geld retour te krijgen!
Wie gelooft er nu nog dat Schiphol Plaza goedkoop is?? Heel naief om dat te denken. Taxfree?? Dat klinkt goedkoop. Maar het gaat er maar om over welk basisbedrag de tax geheven wordt in de "normale" winkels. De taxfreewinkels hanteren gewoon de adviesprijzen en heffen daar dan zogenaamd geen tax meer op. Kun je beter gewoon wel tax betalen over een veeeel lagere basisprijs lijkt me....
Schiphol Plazza is toch niet hetzelfde als die Taxfree winkels achter de douane? Die trouwens ook nog erg duur zijn!
Schiphol Plazza is toch dat winkelcentrum voor de douane? Daar waar iedereen mag en kan kopen? Vertel eens even!
Schiphol Plazza is toch dat winkelcentrum voor de douane? Daar waar iedereen mag en kan kopen? Vertel eens even!
Het is peper duur dat Schiphol Plaza.
Niet kopen daar
Niet kopen daar
Da's tóch LOGISCH...?! Schiphol plaza-winkels zijn bedoeld voor stomme toeristen, net als Sexspeeltjes op de 'wallen' 3x duurder zijn dan ergens anders. tótdat je laat merken dat je géén toerist bent... en dan gaat er ineens 20 tot 30 euro van zo'n speeltje AF!!
Omdat iedereen hier toch gebruik maakt van internetverbinding, is het zeker aan te bevelen om thuis alvast even te shoppen via www.schiphol.nl. (veel artiklen zijn via de link te vinden). Ik ga er van uit dat de topicstarter de winkels bedoelt na inchecken en veiligheidscontrole (z.g See Buy and Fly). Het is zeker aan te bevelen om je thuis alvast te oriënteren. Zogenaamd "taxfree" winkelen (binnen EU) betekent niet automatisch goedkoper uit zijn.
Bijkomende service via internet is dat je artikelen (minimaal 24 uur voor vertrektijd) kunt laten reserveren en klaarleggen.
Zelf heb ik in juni een digitale wereldontvanger gekocht op Schiphol (109,95 euro; in winkel ANWB 129,95 euro). Is op Schiphol dus ca. 20 euro goedkoper + 2 jaar garantie. Dat wist ik dus van tevoren en dat was dus een meevaller.
Vorige week heb ik op Schiphol eens gekeken wat daar de JVC-videotapes (digitale videocamera) kosten. 1 bandje 8,95 euro!! en 3 voor 19,95 euro (z.g. Special Offer)!!!
In de winkels hier kosten die bandjes maximaal 4,95 euro per stuk!!
Dus als ik hier 4 bandjes koop, ben ik altijd nog goedkoper uit dan op Schiphol waar ik voor dat zelfde bedrag maar 3 bandjes krijgt.
In het algemeen genomen is Schiphol zeker niet goedkoop te noemen.
Bijkomende service via internet is dat je artikelen (minimaal 24 uur voor vertrektijd) kunt laten reserveren en klaarleggen.
Zelf heb ik in juni een digitale wereldontvanger gekocht op Schiphol (109,95 euro; in winkel ANWB 129,95 euro). Is op Schiphol dus ca. 20 euro goedkoper + 2 jaar garantie. Dat wist ik dus van tevoren en dat was dus een meevaller.
Vorige week heb ik op Schiphol eens gekeken wat daar de JVC-videotapes (digitale videocamera) kosten. 1 bandje 8,95 euro!! en 3 voor 19,95 euro (z.g. Special Offer)!!!
In de winkels hier kosten die bandjes maximaal 4,95 euro per stuk!!
Dus als ik hier 4 bandjes koop, ben ik altijd nog goedkoper uit dan op Schiphol waar ik voor dat zelfde bedrag maar 3 bandjes krijgt.
In het algemeen genomen is Schiphol zeker niet goedkoop te noemen.
Zelfde had ik met een cd. Just Be van Tiesto, 21 euro betaald, in mijn eigen stad arnhem kost hij 17 euro. Maar de huurprijzen zullen op schiphol ook een stuk hoger liggen. Dus je kan wel klagen, maar als die winkeliers niet rondkomen gaat alles failliet daar. Koop je spullen voortaan ergens anders als je het te duur vind op schiphol.
Dan heb ik geluk gehad. Ik kocht in Juni op Schiphol (taxfree shop) twee cd,s. Van Norah Jones en Katy Melua die in de winkel toen € 16.99 kosten en ik heb op Schiphol per stuk € 13.99 betaald. Ook had ik eau de parfum merk Eden gekocht à € 45, wat in de winkel € 54 kost. Dus soms is het toch wel voordeliger.
Schiphol Plaza is idd het "winkelcentrum" VOOR de douane daar mag en kan iedereen kopen.
Er gelden daar GEEN tax-free prijzen.
Alleen bij de parfumerie scheelt het niet zoveel of je nou daar koopt of taxfree.
De Esprit/Mexx winkel daar zijn de prijzen gelijk.
Hetzelfde geldt als voor de AKO/Intersport en EXPO.
Volgens mij liggen de prijzen verder op Plaza niet veel hoger.
1 Voordeel Schipholmedewerkers krijgen in sommige winkels korting.
Er gelden daar GEEN tax-free prijzen.
Alleen bij de parfumerie scheelt het niet zoveel of je nou daar koopt of taxfree.
De Esprit/Mexx winkel daar zijn de prijzen gelijk.
Hetzelfde geldt als voor de AKO/Intersport en EXPO.
Volgens mij liggen de prijzen verder op Plaza niet veel hoger.
1 Voordeel Schipholmedewerkers krijgen in sommige winkels korting.
Schiphol Plaza is inderdaad in de meest gevallen duurder, althans de keren dat ik er prijzen vergleek. Maar eigenlijk is dat heel logisch, kwestie van vraag en aanbod (marktwerking). Is een poduct uniek (krijg je het dus alleen in die specifieke zaak op schiphol Plaza) dan zal het wel duurder zijn omdat concurrentie ontbreekt. Hebben meerdere zaken op Plaza het spul, dan is de prijs rieeler. Als jij de enige zaak zou zijn die op schiphol (de bewoonde wereld is een eind uit de buurt, of onmogenlijk bereikbaar ivm tijdgebrek) die koffie verkocht: kosten het dan "de normale prijs" ?
Goed nadenken voor je wat koopt, want wees eerlijk; we laten ons wel vaak heel eenvoudig bedonderen (vragen we er dan niet om?)
Goed nadenken voor je wat koopt, want wees eerlijk; we laten ons wel vaak heel eenvoudig bedonderen (vragen we er dan niet om?)
Dat klopt dus niet helemaal. In mijn geval is de werledontvanger van het merk Sangean vooralsnog (voorzover ik kan nagaan) alleen te koop bij ANWB en See Buy Fly winkel op schiphol. Toch was schiphol 20 euro goedkoper dan de ANWB.Geplaatst op 16 Oct 2004 18:29 door Patrick van de Werdt
--------------------------------------------------------------------------------
Schiphol Plaza is inderdaad in de meest gevallen duurder, althans de keren dat ik er prijzen vergleek. Maar eigenlijk is dat heel logisch, kwestie van vraag en aanbod (marktwerking). Is een poduct uniek (krijg je het dus alleen in die specifieke zaak op schiphol Plaza) dan zal het wel duurder zijn omdat concurrentie ontbreekt.
Beste mensen,
TAXFREE betekend slechts dat er geen btw wordt geheven.
Vooral bij goedkopere produkten (minder dan ca.100 euro in gewone winkels) zal dit dus tot geen, weinig of zelfs een negatieve verschil leiden.
Alleen de duurdere produkten zijn goedkoper, de rest heeft een soms pittige "domme tourist" prijs.
Reken maar mee HP tasje a 25 euro incl. 19% btw = netto 21 euro
Tasje gekocht see buy fly 67 euro geen btw = netto 67 euro
67- 21 = IK wil ook een See Buy Fly winkel beginnen
Dus laten we dit onderwerp afsluiten taxfree betekend slechts dat de winkelier geen BTW hoeft af te dragen.
********************************* Caveat Emptor! *********************************
TAXFREE betekend slechts dat er geen btw wordt geheven.
Vooral bij goedkopere produkten (minder dan ca.100 euro in gewone winkels) zal dit dus tot geen, weinig of zelfs een negatieve verschil leiden.
Alleen de duurdere produkten zijn goedkoper, de rest heeft een soms pittige "domme tourist" prijs.
Reken maar mee HP tasje a 25 euro incl. 19% btw = netto 21 euro
Tasje gekocht see buy fly 67 euro geen btw = netto 67 euro
67- 21 = IK wil ook een See Buy Fly winkel beginnen
Dus laten we dit onderwerp afsluiten taxfree betekend slechts dat de winkelier geen BTW hoeft af te dragen.
********************************* Caveat Emptor! *********************************
Schiphol Plaza is zeker duur. En dan heb ik het alleen nog maar over eten, want die andere zaken loop ik niet eens in, aangezien je aan de buitenkant al kan zien dat er een dure 'air' hangt.
Alleen al als je een broodje wilt halen bij bijvoorbeeld de Delifrance - omdat je echt berenhonger hebt en onmiddelijk iets moet eten... even een kleinigheidje halen is er niet bij - je bent meteen een fortuin kwijt. Maar goed, met toeristen kan je het ook doen, he?!
Op zich is het niet erg dat er duurdere zaken bij zitten, maar bied de mensen dan wel een alternatief - en dan zou een gezond alternatief ook leuk zijn en niet alleen een Burger King.
Alleen al als je een broodje wilt halen bij bijvoorbeeld de Delifrance - omdat je echt berenhonger hebt en onmiddelijk iets moet eten... even een kleinigheidje halen is er niet bij - je bent meteen een fortuin kwijt. Maar goed, met toeristen kan je het ook doen, he?!
Op zich is het niet erg dat er duurdere zaken bij zitten, maar bied de mensen dan wel een alternatief - en dan zou een gezond alternatief ook leuk zijn en niet alleen een Burger King.
schiphol plazza is het zelfde als een benzine station in de middel of no were de betaald altijd de volle mep of soms in de "tax free" zelfs meer als in de buurt winkels.
han eerenvelt.
han eerenvelt.
Hello wake up. Schiphol plaza bestaat al zoooo lang en het is een algemeen FEIT dat producten daar vele malen duurder zijn dan in de gewone winkel! Ga maar eens een bosje rozen kopen daar... kost algauw 25euro!! je kan ze dus verder niks maken... want de winkeliers weten zelf ook heel goed dat ze duur zijn... daarom zijn ze ook zo blij met hun standplaats daar!
Mensen, wat een gezeur.
Ten eerste worden er appels met peren vergeleken.
Schiphol Plaza is een voor iedereen toegankelijk winkelcentrum op Schiphol. (nog voor de douane cq. incheckbalies)
Taxfree(zonder BTW) shoppen is hier niet mogelijk voor Nederlanders.
(overigens na de incheck ook niet indien men binnen de EU reist)
Ten tweede, er wordt helemaal niemand gedwongen daar te kopen.
Als je niet wilt omdat het te duur is koop je er gewoon niets!
Gezien de unieke locatie en de zeer ruime openingstijden liggen de vestigings- en personeelskosten van de winkeliers daar op een veel hoger niveau dan de plaatselijke bruingoedgigant in Tjiestjerkstrahuppelpupperveen, dus die megawinsten zullen ook wel meevallen.
Ten eerste worden er appels met peren vergeleken.
Schiphol Plaza is een voor iedereen toegankelijk winkelcentrum op Schiphol. (nog voor de douane cq. incheckbalies)
Taxfree(zonder BTW) shoppen is hier niet mogelijk voor Nederlanders.
(overigens na de incheck ook niet indien men binnen de EU reist)
Ten tweede, er wordt helemaal niemand gedwongen daar te kopen.
Als je niet wilt omdat het te duur is koop je er gewoon niets!
Gezien de unieke locatie en de zeer ruime openingstijden liggen de vestigings- en personeelskosten van de winkeliers daar op een veel hoger niveau dan de plaatselijke bruingoedgigant in Tjiestjerkstrahuppelpupperveen, dus die megawinsten zullen ook wel meevallen.
Graag wil ik even mijn reactie kwijt over het volgende...
Ik heb bij een distributiecentrum gewerkt die alle goederen voor de Burger King op Schiphol distribueerde. Wanneer er breuk of schade was opgemerkt, dan moest de gehele zending naar Schiphol. Dit was bepaald door het management van BK, omdat er wordt beredeneerd dat de klanten die daar komen toch op doorreis zijn, en maar 1 keer komen. De prijs die betaald moet worden is dus boven gemiddeld, terwijl de kans op 'slechte producten' hoog is.
Gr, Rob
Ik heb bij een distributiecentrum gewerkt die alle goederen voor de Burger King op Schiphol distribueerde. Wanneer er breuk of schade was opgemerkt, dan moest de gehele zending naar Schiphol. Dit was bepaald door het management van BK, omdat er wordt beredeneerd dat de klanten die daar komen toch op doorreis zijn, en maar 1 keer komen. De prijs die betaald moet worden is dus boven gemiddeld, terwijl de kans op 'slechte producten' hoog is.
Gr, Rob