LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VEB actie AHOLD en twee andere vragen aan Dhr. William Schon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Maarten

VEB actie AHOLD en twee andere vragen aan Dhr. William Schon

Ongelezen bericht door Maarten »

Geachte heer Schonewille,

Ik heb een drietal vragen aan u:

1. Een dikke maand geleden heb ik contact gezocht met de Vereniging van Effectenbezitters met de vraag of houders van een effectenleasecontract waarin het aandeel AHOLD is opgenomen ook konden deelnemen aan de actie van de VEB. Het antwoord was dat dit niet mogelijk is aangezien effectenlessee's geen eigenaar in juridische zin zijn van de betreffende aandelen. Op zich een logisch antwoord gezien de doelstelling van de VEB ware het niet dat participanten in het AH-vaste klantenfonds en eigenaren van convertibles wel mogen meedoen. Terwijl deze toch ook geen aandeelhouders zijn.
Ik neem aan dat er binnen de Stichting Leaseverlies ook wel is nagedacht over mogelijke claims t.b.v. de effectenleasebezitters richting AHOLD. Immers mogelijke malversaties binnen AHOLD hebben de schade voor de "gedupeerden" nog verder vergroot.

Is het mogelijk dat de stichting Leaseverlies namens de effectenleasers met AHOLD in het pakket meedoet aan de VEB-actie?

Url naar deze topic op het Trosradar-Forum:

http://www.trosradar.nl/?url=radarforum ... tegorie=12

2. Hoe ziet u in het kader van de vordering van de Stichting Leaseverlies de schadebeperkingsplicht van de lessee's? De Stichting vordert immers schadevergoeding uit onrechtmatige daad. Deze schade is nu niet te duiden aangezien de beurs uitermate volatiel is. Wat nu als er een systeemcrash komt en de AEX op 50 punten komt. Brengt de schadebeperkingsplicht in dat geval niet een relatief hoge matiging van de vergoeding met zich mee (bij volledige toekenning)?

3. Ik heb gemerkt dat er nogal wat ongerustheid bij gedupeerden bestaat omtrent de middelen van de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease. Kunt en wilt u aangeven wat er na afwikkeling van de procedures en ontbinding van de stichtingen met een eventueel batig saldo gaat gebeuren?

In afwachting van uw bericht,

Maarten

Maarten

Re: VEB actie AHOLD en twee andere vragen aan Dhr. William Schon

Bovenstaande vragen heb ik per e-mail gesteld.

JD van den Berg

Ongelezen bericht door JD van den Berg »

Maarten,
mijn ervaring is dat je de de secretaresse van de Heer Schonewille moet bellen of de e/mail aangekomen is en of ze voor een antwoord kan zorgen,JD

Maarten

Ik heb hem persoonlijk gemaild met carbon copy naar leaseverlies. Ik wacht rustig af.

Gesloten