Kan hi.nl dit maken?
Geplaatst: 08 okt 2004 10:43
Ok dit is een aardig lang verhaal maar ik ben het ondertussen helemaal zat met hi.nl.
Ik heb ongeveer een maand geleden een mobiele telefoon besteld via hi.nl.
Op de website staat vermeld dat hi ernaar streeft om binnen drie dagen te bezorgen.
Na een week heb ik gebeld hoe het met mijn bestelling stond. Ik kreeg te horen van iemand van de klantenservice dat de telefoon niet op voorraad was. Nogal vreemd aangezien op site staat vermeld dat je hiervan op de hoogte zou worden gesteld. De medewerker van de klantenservice wist wel te vertellen dat de telefoon ook al weer binnen was en dat ik het binnen een week zou krijgen.
De tweede week weer gebeld. Hoe het stond met mijn bestelling wist de klantenservice niet. Toen heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Op de site van hi staat het volgende:
"Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn."
Lijkt me duidelijk. De order kon echter niet geannuleerd worden omdat deze al naar het magazijn zou zijn gegaan. Ik besloot nog een week te wachten.
Enkele dagen later werd mijn order geannuleerd en werd meteen een nieuwe order aangemaakt. Ik heb toen weer gebeld en weer geprobeerd mijn nieuwe order te annuleren. Dat kon nog steeds niet omdat de order al in bestelling stond.
Ondertussen ben ik het helemaal zat met hi.
Elke keer krijg ik te horen dat mijn telefoon geleverd zal worden. Ook is mij afgelopen maandag een concrete datum genoemd, nl. 7 oktober. Mijn order kan niet geannuleerd worden omdat deze zogenaamd al drie weken "verstuurd" wordt, terwijl intern bij hi de order zonder problemen geannuleerd kan worden. Hi houdt zich niet aan de afspraken omdat je een order schijnbaar niet kan annuleren wat wel op de website staat. Ook de leveringstijd is vele malen langer dan vermeld (ik wacht ondertussen al een maand). Het niet op voorraad zijn van de telefoon is mij niet vermeld en via de klantenservice krijg ik elke keer te horen dat de telefoon morgen of overmorgen geleverd wordt.
Nu wordt mij geadviseerd de telefoon te accepteren als deze wordt gebracht, vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice (die trouwens altijd onderbezet draait) en bij hun een retournummer aan te vragen zodat ik het pakket terug kan sturen. Nu heb ik daar weinig zin in en ik vraag me af of dat wel goed zal gaan.
Is het verstandig om het pakket aan de deur te weigeren of wat zou ik kunnen doen aangezien ik ondertussen al een nieuw mobiel nummer heb.
Ik heb ongeveer een maand geleden een mobiele telefoon besteld via hi.nl.
Op de website staat vermeld dat hi ernaar streeft om binnen drie dagen te bezorgen.
Na een week heb ik gebeld hoe het met mijn bestelling stond. Ik kreeg te horen van iemand van de klantenservice dat de telefoon niet op voorraad was. Nogal vreemd aangezien op site staat vermeld dat je hiervan op de hoogte zou worden gesteld. De medewerker van de klantenservice wist wel te vertellen dat de telefoon ook al weer binnen was en dat ik het binnen een week zou krijgen.
De tweede week weer gebeld. Hoe het stond met mijn bestelling wist de klantenservice niet. Toen heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Op de site van hi staat het volgende:
"Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn."
Lijkt me duidelijk. De order kon echter niet geannuleerd worden omdat deze al naar het magazijn zou zijn gegaan. Ik besloot nog een week te wachten.
Enkele dagen later werd mijn order geannuleerd en werd meteen een nieuwe order aangemaakt. Ik heb toen weer gebeld en weer geprobeerd mijn nieuwe order te annuleren. Dat kon nog steeds niet omdat de order al in bestelling stond.
Ondertussen ben ik het helemaal zat met hi.
Elke keer krijg ik te horen dat mijn telefoon geleverd zal worden. Ook is mij afgelopen maandag een concrete datum genoemd, nl. 7 oktober. Mijn order kan niet geannuleerd worden omdat deze zogenaamd al drie weken "verstuurd" wordt, terwijl intern bij hi de order zonder problemen geannuleerd kan worden. Hi houdt zich niet aan de afspraken omdat je een order schijnbaar niet kan annuleren wat wel op de website staat. Ook de leveringstijd is vele malen langer dan vermeld (ik wacht ondertussen al een maand). Het niet op voorraad zijn van de telefoon is mij niet vermeld en via de klantenservice krijg ik elke keer te horen dat de telefoon morgen of overmorgen geleverd wordt.
Nu wordt mij geadviseerd de telefoon te accepteren als deze wordt gebracht, vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice (die trouwens altijd onderbezet draait) en bij hun een retournummer aan te vragen zodat ik het pakket terug kan sturen. Nu heb ik daar weinig zin in en ik vraag me af of dat wel goed zal gaan.
Is het verstandig om het pakket aan de deur te weigeren of wat zou ik kunnen doen aangezien ik ondertussen al een nieuw mobiel nummer heb.