LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door lhardeman »

Dexia wijst verzoek tot sprongcassatie af
Stichting Eegalease en de Consumentenbond voorzien nog een lange strijd: Dexia wijst verzoek tot sprongcassatie af
SE/CB - Stichting Eegalease en de Consumentenbond hebben Dexia verzocht aan sprongcassatie mee te werken. Sprongcassatie houdt in dat het hoger beroep kan worden overgeslagen en dat de zaak direct aan de Hoge Raad kan worden voorgelegd. Hiermee kan de juridische procedure fors versneld worden. Dexia heeft echter laten weten hier om procestechnische redenen niet aan mee te willen werken.
In 2002 werd de zaak door Stichting Eegalease en de Consumentenbond, gesteund door de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), tegen Dexia aangespannen. Het gaat daarbij om de vraag of aandelenlease huurkoop is, oftewel een vorm van koop op afbetaling. Na twee keer uitstel, sprak de Amsterdamse rechtbank zich hier eind deze zomer voor het eerst over uit. De rechter oordeelde in het voordeel van Eegalease, met als gevolg dat de aandelenlease overeenkomst vernietigd kan worden indien deze in geval van huwelijk of geregistreerd partnerschap niet door beide partners is ondertekend.
Dexia kondigde kort na de nederlaag eind augustus aan in hoger beroep te zullen gaan. Omdat het zeer aannemelijk is dat de zaak uiteindelijk tot aan de Hoge Raad wordt uitgevochten, stelde Eegalease een sprongcassatie voor die nu door Dexia van de hand is gewezen. ’Wij zijn zeer teleurgesteld dat Dexia niet bereid is de lange juridische weg te verkorten. Onder meer hierdoor zullen de kosten van het juridische proces verder oplopen,’ aldus een woordvoerder namens de Stichting Eegalease, de Consumentenbond en de VEB.
Momenteel bereiden de Stichting Eegalease en de Consumentenbond een brief voor waarin zij hun achterban weer zullen informeren over de laatste ontwikkelingen en waarin zij hen om een aanvullende bijdrage zal vragen.
Bron: Nederlands Juridisch Dagblad.
Laatst gewijzigd door lhardeman op 08 okt 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Van zo'n bank zou je toch echt niet goed worden, waar ze maar tegen kunnen werken doen ze dat.
En dit terwijl ze weten dat Zalm een versnelde afwikkeling voorstaat.
Zetten ze hem ook in z'n hemd.
Onbegrijpelijk waar ze mee bezig zijn.
Blijkbaar is vertraging bij hen belangrijker dan naamverlies.
En maar roepen dat ze pas in de rechtbank voor het eerst van schrijnende gevallen hoorden.
En dat Dexia haar maatschappelijke verantwoordelijkheid zal nemen.
En bij gemaakte fouten de schade zal vergoeden.
Lekker makkelijk zeggen als je van plan bent NOOIT een fout toe te geven.
Dit was O.D.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Erik »

Is dit ook de reden waarom Eegalease nog niets van zich heeft laten horen in de afgelopen 6 weken omdat ze hierover met Dexia in conclaaf waren?

De wettelijke rente loopt wel lekker op zo :roll:

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Chris G »

Dexia wil niet direct naar Hoge Raad

AMSTERDAM (ANP) - Het conflict tussen Dexia Bank Nederland en ontevreden klanten over de ondertekening van hun beleggingscontract zal nog lang voortslepen. Dexia weigert om de zaak meteen in cassatie voor te leggen aan de Hoge Raad.


De bank wil eerst een tussenstap maken door hoger beroep aan te teken. Dat hebben de stichting Eegalease en de Consumentenbond vrijdag gemeld.

Bij de stichting hebben zich ruim 18.000 beleggers aangesloten, die hun contracten voor aandelenlease willen laten ontbinden. Zij vechten de afspraken met Dexia aan, omdat hun partners geen handtekening onder het beleggingscontract hebben gezet.

De kantonrechter in Amsterdam oordeelde deze zomer dat partners inderdaad moeten meetekenen voor beleggingen met geleend geld. Dexia gaat in beroep tegen deze uitspraak.

© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Het is duidelijk, we zijn er nog lang niet. Enige terughoudendheid inzake overwinningseuforie is nog steeds op zijn plaats. Helaas weliswaar.

Michiel Luidens

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Dit lijkt mij winst voor gedupeerden. Het geeft aan dat Dexia weet dat het stinkt. Ze willen tijd winnen voor hun procedure tegen Aegon. Pas als Aegon zowel juridisch als in de media goed onder vuur ligt is er uitzicht op een schikking.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik huiver voor euforie in dit stadium. Eerst zien dan geloven.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door willy59 »

Ik denk dat ze het doen om tijd te rekken omdat ze nog niet klaar zijn met het zoeken naar uitwegen.

willy

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik ben benieuwd of Dexia voor het komende boekjaar wat extra reserveringen opneemt. Als ze een beetje financieel inzicht hebben zullen ze vanaf nu en de komende jaren toch een aardig bedrag moeten reserveren voor als het eindvonnis geveld is.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Piet »

Hoe ziek is dexia!

dexia is totaal niet geinteresseerd in de waarheid.
Nee, rekken zo lang mogelijk om de waarheid maar niet onder ogen te hoeven zien.
Als je zo overtuigd ben van je gelijk zoals dexia zegt te zijn dat heb je alleen maar belang in een zo snel mogelijke uitspraak van de rechter.
dexia WEET dat ze ongelijk hebben en ons BELAZERD hebben.

dexia is toaal verziekt en corrupt en probeert, zo lang het nog mogelijk is, zo veel mogelijk geld te innen voor de rechter een einde maakt aan hun onmenselijke instelling.

Wij kunnen dit echter bespoedigen en ZELF een bijdrage leveren:

STOP MET BETALEN EN DRAAI DIE GELDKRAAN DICHT!.
Doe dit niet zo maar, ga eerst naar een advocaat en bespreek met hem je mogelijkheden en de kosten.

dexia vangt maandelijks tientallen miljoenen euro's aan rente en afbetaling!
Hiermee worden de rechtszaken tegen ons bekostigd.
Maak hier een einde aan, stop met betalen en ga dexia dagvaarden!
Hoelang laten we ons leven nog verzieken door deze a-sociale club witte boord criminelen.

Kom in actie: NU!

Groeten,
Piet

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hoopvol...
Geplaatst op 08 Oct 2004 13:03 door Michiel Luidens

--------------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt mij winst voor gedupeerden. Het geeft aan dat Dexia weet dat het stinkt. Ze willen tijd winnen voor hun procedure tegen Aegon. Pas als Aegon zowel juridisch als in de media goed onder vuur ligt is er uitzicht op een schikking.

Voor het eerst lees ik iets zinnigs van luidens.
Als dexia dacht dit te kunnen winnen, dan zouden ze het best wel zo snel mogelijk rond willen hebben, maar als ze denken te verliezen, dan willen ze zo lang mogelijk rekken.. en dat zijn ze eigenlijk vanaf het allereerste begin al aan het doen. Tja, wie de beerput vult weet natuurlijk wat er in zit..
Ik vind dit eigenlijk wel hoopvol. Dat het lang gaat duren daar ging ik toch al wel van uit (sorry bosbevruchting, glaasje water?) maar na het terugtrekken van het hoger beroep tegen de AFM boetes is dit weer een bewijs van schuld!
Voor de mensen die nu nog steeds aan dexia betalen: stop daarmee, laat je niet meer bang maken door dat dexia geboefte, want dreigen met BKR en deurwaarders daar trappen we nu toch niet meer in!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Weet iemand wat bedoeld wordt met
procestechnische redenen
:?:

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Erik »

Met procestechnische redenen wordt volgens mij bedoeld dat je in een hoger beroep nieuwe en andere argumenten mag aandragen terwijl de hoge raad meer kijkt of het proces correct is verlopen en en de wetgeving correct is toegepast.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door pluutje »

Michiel Luidens,

Je conclusie lijkt mij volkomen juist! Dit geeft de burger moed! :D

Groet
Pluutje

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Vandaag een 32 kantjes tellende reconventie (tegeneis) van Dexia ontvangen.
Het leek veel, maar bevatte ca. 20 pagina’s uitspraken (uiteraard in voordeel Dexia) en van brochures die ik nog nooit eerder had gezien.
Als ze denken de rechter te beïnvloeden door wat erom heen te zwammen en met pagina’s dikke kopieën te komen uit allerhande boeken, magazine’s en krantenknipsels dan zullen we met hele boekwerken ze maar overbieden dan he?!, pffff, hele middag nodig om hun tegeneis te lezen en het is me nog niet precies duidelijk wat ze nu zeggen. :roll:

Maar goed daarom heb ik een (goede) advocaat. :wink:

Groeten justice

Gerrit1000
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2004 22:24

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Gerrit1000 »

laat je nog even weten wat je advocaat concludeert Justice man?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ze dreigen niet alleen met de BKR.Denk daaraan als je stopt met betalen. Voor b.v kleine zelfstandigen kan dat bijzonder vervelend zijn.
De stelling dat er banken genoeg zijn is dan weer een vergissing.
Ik betaal ook allang niet meer maar dat hangt nu als een steen rond m'n nek door de BKR.


Liefs Ad

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Hans A »

Het is nu wel duidelijk dat Dexia zelf ook weet dat ze erg zwak staat.
Waarom anders wel een pagina grote advertentie na het opleggen van de boetes door AFM om te proberen het gezichtsverlies te beperken.
Toen gaf Dexia stoer aan in hoger beroep te gaan. Als ze dat zouden winnen hadden ze daar mooi mee voor de dag kunnen komen. En als Dexia zo sterk staat hoeft zal ze daar geen seconde aan twijfelen.
Maar nu ziet ze daar vanaf.

Bij de kantonrechter heeft Dexia de zaak over de misleiding gewonnen.
Als Dexia ook nu zo sterk staat zou ze dus direct instemmen met een sprongcassatie want nadat de hogeraad Dexia in het gelijk stelt is dat toch geweldig voor Dexia. Dan is het gewoon betalen!!! Wat wil een bank als Dexia nog meer! FEEST in Amsterdam!!
Maar nee hoor.....Dexia blijft liever rekken en door procederen en kosten maken......

Hieruit kan ik alleen maar afleiden dat Dexia de gang naar de hoge raad helemaal niet ziet zitten. En dat betekend dat wij op de goede weg zijn!

Gast

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door Gast »

Eh duhh, met een biertje op de goede weg, daar zit ik allang,
we gaan winnen en dat staat vast, een grote zak geld komt eraan
en daar hoeven we geen fok voor te doen.

Ai toch? Lekker hoor :o

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia wijst verzoek sprongcassatie af

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Als ik meer weet laat ik uiteraard wel wat weten

Als ik meer weet laat ik uiteraard wel wat weten.
Het kostalleen tijd maar gerechtigheid zal zegevieren.

Justice man

Gesloten