Een ontevreden klant die er van baalt dat na aankoop klantvriendelijkheid en service opeens in een wat mindere mate aanwezig was.Keukenplaza Oud-Beijerland
W. Beukelszstraat 6
3261 LV Oud-Beijerland
Betreft: klacht referentienummer 14898
Geachte heer, mevrouw,
Bij deze wil ik uw aandacht vragen voor het volgende.
In september is er bij mij een nieuwe keuken geplaatst. Vooraf hebben we uiteindelijk afspraken kunnen maken over het meerwerk. In eerste instantie was de offerte op basis van een huisbezoek op meerdere vlakken feitelijk onjuist en kwamen er tevens werkzaamheden in voor die niet nodig bleken. Daarnaast hadden en hebben we een verschil van inzicht in wat meerwerk is en wat onderdeel is van het plaatsen en aansluiten van de keuken. Bovenstaande heeft bij mij sterk de indruk gewekt dat er geprobeerd werd om middels het meerwerk wat extra geld te verdienen.
Na een tweede bezoek zijn er wel redelijke afspraken gemaakt over het meerwerk. Zowel Keukenplaza als og hebben hierbij inzet getoond om naar een compromis te zoeken. Onderdeel van de offerte was een complete vernieuwing van de groepenkast.
De keuken is naar tevredenheid geïnstalleerd, hoewel ik er wel om moest vragen om de vonkontsteking aan te sluiten middels een extra snoertje. Al gauw een kostenpost van zo'n vijf euro. En dat op een bedrag van 13.500 euro! U zult begrijpen dat ik het begrip klantvriendelijkheid anders interpreteer.
De vernieuwde elektrische installatie vertoonde in het weekend wat op plaatsing volgde enige kuren. Zo was het niet meer mogelijk om de droger en de wasmachine tegelijkertijd te laten draaien. Iets wat voor de modernisering wel mogelijk was en nooit problemen had gegeven.
Bij navraag werd er een afspraak gemaakt en een monteur kwam langs helaas om enkel - bij mijn afwezigheid - mijn vrouw de les te lezen. We moesten maar een aparte schakelkast kopen om tussen de wasmachine en de droger te plaatsen.
Op bijgaande tekening kunt u zien hoe de situatie was voordat er een nieuwe groepenkast werd geïnstalleerd. In de nieuwe situatie staat de dubbele groep op de tekening nu op een enkele groep van 16 ampères.
Los van de manier waarop kunt u op zijn minst niet volhouden dat er hier sprake is van goede informatievoorziening, voorlichting en uitvoering van afgesproken werk.
De reden van mijn klacht is om u inzicht te geven in de werkwijze van medewerkers die u vanuit uw positie mogelijk niet zelf in het vizier heeft. Dit om te voorkomen dat nieuwe klanten op een zelfde wijze geconfronteerd worden met soortgelijke omstandigheden.
Tevens doe ik een afschrift van deze brief toekomen aan de Stichting Geschillencommissie Wonen. Mogelijk zijn er meerdere klachten bekend waarop actie ondernomen kan worden vanuit een onafhankelijk oogpunt.
Vanuit mijn eigen nieuwsgierigheid heb ik op een internetconsumentenforum de casus Keukenplaza ingebracht.
Ik verwacht geen respons van u in deze kwestie. Het lijkt mij voor beide partijen geen meerwaarde hebben om nog rechtstreeks contact te hebben. We zijn beide een ervaring rijker waar we vervolgens zelf onze verantwoordelijkheid in kunnen nemen.
Let dus op hoe om te gaan met meerwerk en neem de tijd om eea uit te zoeken. Kan veel geld schelen.
Hebben anderen soortgelijke ervaringen?
Vr. gr.
Een kok