LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Financiële adviseurs kwakzalvers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans2

Financiële adviseurs kwakzalvers

Ongelezen bericht door Hans2 »

SCHANDE...Financiële adviseurs die vanaf januari 2000 mensen("leken") nog adviseerden om hun spaarcenten anders te beheren, door deze om te zetten in legioleaseproducten,een pot nat......, allemaal onbekwame kwakzalers....., oplichters van het grootste kaliber!!!.
(wel mooi toen de extra provisie opgestreken)

Hans2

Re: Financiële adviseurs kwakzalvers

De wanproducten die begin 2000 werden verkocht door hele slimme praatjesmakers,ze werden daarna overgenomen door de Dexia bank.

Dexiabank bank verdedigt:
a. de in het verleden plaats gevonden onrechtmatige verkooptechnieken van de legiolease verkopers.
b. de daar bij verkochte misconcepten, de z.g.leasecontracten.

In het"" Dexiaanbod ""ontkent de Bank zowel het onder a .genoemde feit als ook het onder b. genoemde feit
De bank ontkent dat er niet onrechtmatig gehandeld is, dat er geen misleiding heeft plaats gevonden en dat er geen onwettige wanproducten zijn verkocht, die op het moment van verkoop niet eens verkocht hadden mogen worden.

Hoe zit het met de deskundigheid van de Dexiamedewerkers op dit moment. De deskundigen van Kempen en Co zijn toch weggesplist.
Door wie worden wij te woord gestaan?????
Wat is het scholingsniveau van de praatjesmakers daar bij Dexiabank?

Anita

Ongelezen bericht door Anita »

Mijn contract loopt morgen af ik ben lid van eegalease en heb de vernietigingsbrief geschreven nu lees ik dat Sara ergens advies geeft dat de restschuld dan toch opeisbaar is. Maar ik betaal ze geen cent. Als de rechter uitspraak doet, kun je altijd nog betalen. Tot die tijd is er van een contract geen sprake meer.

Anita

Hans2

Anita een heel strijdbare opstelling!
Hopelijk kun je het volhouden, want Dexia heeft een incassobureau ingeschakeld, je zult dan de strijd verder met hen aanmoeten.
Ben je daar op voorbereid?
Mijn vraag aan andere Forum genoten hoe kunnen wij het leven van het Incasso bureau zuur maken?
Welk incassobureau is ingeschakeld, wat is het adres?
Welke legale middelen zijn er naast posten en boycot acties die nog net door de beugel kunnen mogelijk?

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Hans2,

Hoe kunnen wij het leven van het incasso bureau zuur maken ?
Ik denk door gewoon niet te reageren !!
Als het hun niet lukt het geld te innen wordt de opdracht weer teruggegeven aan de opdrachtgever.
Kom 21 mei naar Amsterdam en dan zal je merken hoe zuur we het dexia en aegon gaan maken !
De rollen worden omgedraaid.
Tot 21 mei.

Groeten,
Piet

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Anita,

Kennelijk heb je mij niet helemaal begrepen. De restschuld is een gevolg van de contractuele relatie. Na vernietiging van het contract zijn die gevolgen er ook niet meer. Alles met betrekking tot het contract is dan aangetast, weg, verleden tijd.

Indien je niet hebt vernietigd en je contract is beeindigd en er resteerd een restschuld, dan is die schuld opeisbaar en moet er dus wel betaald worden.

Hans2

Beste Sara
Dexia heeft gewoon al de vernietigers van de weigering terug het bos ingstuurd.
Ze weigeren gewoonweg te erkennen dat de partner vernietiging in roept.
Mijn vrouw heeft de volgende aangetekende brief verstuurd, naar een voorbeeldbrief van Eegalease.

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

Aangetekend

Amsterdam, datum

Betreft:uw antwoord op mijn vernietigingsbrief.

Geachte heer/ mevrouw,

In goede orde ontving ik uw schrijven d.d. 18 februari 2003 betreffende uw weigering tot erkenning van de door mij ingeroepen vernietiging van de effectenovereenkomsten: Winstverdriedubbelaar
Overeenkostnummer: xxxxxxxxxx
Winstverdriedubbelaar
Overeenkomstnummer: xxxxxxxx
Winstverdriedubbelaar:
Overeenkomstnummer:xxxxxxxxxxxx

op grond van mijn niet medeondertekenen.

U zult begrijpen dat uw reactie mij zeer teleurgesteld heeft. Echter, ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure zullen de betalingen per maand worden gecontinueerd, zij het dat dit enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciet melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte juridische procedure, behoud ik mij alle rechten en weren voor.

Hoogachtend,

Ik verwacht ook dat als ik weiger over te gaan tot betaling van mijn restschuld ik ondanks de nietigverklaring van mij vrouw dan ook volgens de Dexiastrategie een incassoprocedure kan verwachten

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Hans2,

Dexia kan op grond van wet de vernietiging alleen effectief betwisten via de rechter. Niet buiten rechte dus zoals Dexia u impliceert te kunnen met de weigering de vernietiging te accepteren.

Dexia kan een vordering die niet meer bestaat niet overdragen op een incassobureau en indien Dexia dat wel doet kun je het incassobureau direct wijzen op de vernietiging en het incassobureau terug verwijzen naar Dexia voor verhaal m.b.t. gemaakte incasso kosten.

Dit is hoe het volgens mij juridisch in elkaar zit. Om dit aan te vullen met een beetje praktijk:

In het geval van mijn buren is begin december vernietiging ingeroepen. Dexia reageerde pas in februari daarop, in de tussentijd wel vele aanmaningen en dreigbrieven, uiteindelijk een dreigbrief half januari waarin werd gesteld dat binnen twee weken de vordering zou worden overgedragen op een incassobureau. Ik heb verschillende brieven geschreven aan Dexia in deze situatie, waarin ik ook heb gewezen op hetgeen ik hier nu tegen jou zeg. Sinds begin februari hebben we niets meer van Dexia vernomen, behalve dan nog het aanbod waarop de buren niet gereageerd hebben. Inmiddels is het eind april. Tot nu toe heeft Dexia de vernietiging niet voorgelegd aan de rechter en ook geen aanmaningen of dreigementen meer de deur uit gedaan aan de buren dus so far so good.

Kortom, reageer op de weigeringsbrief van Dexia door te wijzen op de gevolgen van vernietiging. Indien Dexia anders meent te kunnen, dan moet Dexia maar naar de rechter mijns inziens. Voor voorbeeld brieven zie de site van Blok, al meen ik dat je het beste in overleg met een advocaat kunt handelen.
Groet, Sara

Hans2

Beste Piet
Ik ben soldair met alle gedupeerden.
Daarnaast ben ik zelf belanghebbende
Hopelijk zullen wij met veel mensen kunnen laten horen
dat er echt gegoocheld is met met produkten en geld van mensen die gewoon ter goeder trouw waren.
Nederland is er weer een stuk argwaneder op geworden.
Mijn vertrouwen in de mensheid is echt bijna 0% geworden.

Hans2

Sara bedankt voor je duidlijke antwoord.
Bedankt ook dat je je tijd hier in wilt steken.
Na de laatste crisis hier op het internet met de vele hongerige hyenaachtigen vandalen,dacht ik ook ik zet er een punt achter, ik reageer niet meer.
Helaas zijn we in een trein terecht gekomen waarvan de eindhalte voorlopig niet in zicht is
Alle andere gedupeerden ook heel veel sterkte.

Gesloten