LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde Opel nabij.....eindelijk
Einde Opel nabij.....eindelijk
FRANKFURT - Moederbedrijf General Motors is bezig het automerk Opel kapot te maken. Dat beweert de voorzitter van de ondernemingsraad van de Duitse Opel, Klaus Franz. In een zaterdag gepubliceerd gesprek met het Duitse persbureau DPA zei hij de situatie niet langer te kunnen aanzien. "Ze zetten met hun bezuinigingsvoorstellen en kritiek een goede onderneming bij het grof vuil."
Topmensen van GM hebben Opel de afgelopen dagen onder meer gebrekkige concurrentiekracht verweten. Het Amerikaanse concern lijkt van plan te zijn ten minste tienduizend van de nu nog bestaande 62.000 arbeidsplaatsen bij zijn Europese dochterbedrijven te schrappen.
Bovendien heeft topman Fritz Henderson twijfels geuit over de productiviteit bij de Opelfabriek in Rüsselsheim. Daar zou hij volgens berichten in het blad Wirtschaftswoche eventueel zes- tot zevenduizend banen schrappen. In Rüsselsheim werken nu nog twintigduizend mensen.
Nog deze maand presenteert Henderson zijn saneringsplan. Tot die tijd wil Franz niet ingaan op mediaberichten over massaontslagen. "We willen aan de onderhandelingstafel tonen dat ons meedenken meer oplevert dan de botte bijl die de Amerikanen hanteren." Opel lijdt al vijf jaar achtereen verlies.
Eindelijk doen de Amerikanen iets goed......
Topmensen van GM hebben Opel de afgelopen dagen onder meer gebrekkige concurrentiekracht verweten. Het Amerikaanse concern lijkt van plan te zijn ten minste tienduizend van de nu nog bestaande 62.000 arbeidsplaatsen bij zijn Europese dochterbedrijven te schrappen.
Bovendien heeft topman Fritz Henderson twijfels geuit over de productiviteit bij de Opelfabriek in Rüsselsheim. Daar zou hij volgens berichten in het blad Wirtschaftswoche eventueel zes- tot zevenduizend banen schrappen. In Rüsselsheim werken nu nog twintigduizend mensen.
Nog deze maand presenteert Henderson zijn saneringsplan. Tot die tijd wil Franz niet ingaan op mediaberichten over massaontslagen. "We willen aan de onderhandelingstafel tonen dat ons meedenken meer oplevert dan de botte bijl die de Amerikanen hanteren." Opel lijdt al vijf jaar achtereen verlies.
Eindelijk doen de Amerikanen iets goed......
Re: Einde Opel nabij.....eindelijk
Ja, een tot voorkort (>10 jaar terug?) goed en betrouwbaar merk om zeep helpen door niet meer naar kwaliteit te kijken maar alleen naar de waarde van de GM aandelen, de zogenaamde shareholder valueEindelijk doen de Amerikanen iets goed......
Er komt alleen onzin uit FritzTheCat zijn nek.
Je moet meteen in de politiek gaan,is goed voor de werkloosheid.
En sluit meteen alle autofabrieken en koop maar een fiets.
Je moet meteen in de politiek gaan,is goed voor de werkloosheid.
En sluit meteen alle autofabrieken en koop maar een fiets.
Geen Opel meer. Knijp me even, droom ik?
Ben bang dat wanneer ik wakker wordt heel de straat weer vol met die kuddeauto's staan......
Dus droom ik lekker verder..... Geen Opel meer, heeeeeerlijk
Ben bang dat wanneer ik wakker wordt heel de straat weer vol met die kuddeauto's staan......
Dus droom ik lekker verder..... Geen Opel meer, heeeeeerlijk
Zal altijd wel een droom blijven want al die mensen die zo'n "kuddeauto" willen kopen en bij Opel niet meer terecht kunnen zullen bij een andere leverancier zo'n kudde auto kopen alleen staat er dan een ander embleempje op. Is trouwens wel een beetje ongezond dat je je druk maakt om de autokeuze van een ander lijkt me
Nu is Opel nooit echt kwalitatief en betrouwbaar geweest, maar om het merk nu om zeep te helpen gaat wat te ver. Gezien de 'aanhang' (genoeg mensen die een Opel willen), gebeurt het daarom vast niet zo snel denk ik. Ik geloof het daarom ook niet.
Trouwens, het gaat in heel 'autoland' slecht; VW ontslaat mensen, Mitsubishi vecht om te overleven, Ford gaat niet geweldig, Rover heeft nog een laatste kans gekregen, Jaguar... etc.
Trouwens, het gaat in heel 'autoland' slecht; VW ontslaat mensen, Mitsubishi vecht om te overleven, Ford gaat niet geweldig, Rover heeft nog een laatste kans gekregen, Jaguar... etc.
Het gaat inderdaad slecht in autoland maar als er een merk echt mag verdwijnen is het wel de knakenbakken fabrikant van een Opel.
Het straatbeeld zou een stuk vrolijker worden zonder al die gedrochten.
Het straatbeeld zou een stuk vrolijker worden zonder al die gedrochten.
Goed Fritz,
Ik had een paar collega's die wilden een Astra station als leasebak, das wel het toppunt van triestheid. Shoppen op kosten van de baas en dan zoiets kiezen. Pffft.
Retteketet van de weg met Jan Kadett
Ik had een paar collega's die wilden een Astra station als leasebak, das wel het toppunt van triestheid. Shoppen op kosten van de baas en dan zoiets kiezen. Pffft.
Retteketet van de weg met Jan Kadett
Als ik de Duitse tv moet geloven is het begin ingezet
Gevreesd wordt dat tussen de 6.000 en 40.000 arbeiders er uit vliegen en dit is incl toeleveringsbedrijven dan
Gevreesd wordt dat tussen de 6.000 en 40.000 arbeiders er uit vliegen en dit is incl toeleveringsbedrijven dan
Wat zitten jullie hier allemaal walgelijk te zeuren over Opel zeg, ik ben zelf al tientallen jaren een zeer tevreden opel rijder, heb nog nooit 1 probleem met het merk gehad. Alle auto´s die ze de laatste tijd hebben geintroduceerd zijn werkelijk hele mooie en degelijke auto´s.
Jullie hebben het zelf allemaal over andere merken maar dan zou ik wel eens willen weten welke merken jullie allemaal zo top vinden !
En nee, ik ben geen middelmaats persoon die een gemiddeld inkomen heeft !
Jullie hebben het zelf allemaal over andere merken maar dan zou ik wel eens willen weten welke merken jullie allemaal zo top vinden !
En nee, ik ben geen middelmaats persoon die een gemiddeld inkomen heeft !
Ho ho!
er staan ook wat relativerende opmerkingen tussen hoor
Ik ben in 1999 een beetje afgeknapt op Opel door wat mindere kwaliteit en service van diverse dealers na 10 jaar diverse Opels te hebben gereden. Heb nooit problemen gehad met de "looks" van mijn kadett en Astra's ondanks mijn jeugdige leeftijd (1e kadett op 20 jarige leeftijd).
Na een uitstapje naar een Koreaan waarvan de kwaliteit helemaal bedroevend was ben ik nu op Toyota uitgekomen maar heb heel wat moeite moeten doen om het minst saaie model eruit te pikken - tenminste naar mijn smaak
er staan ook wat relativerende opmerkingen tussen hoor
Ik ben in 1999 een beetje afgeknapt op Opel door wat mindere kwaliteit en service van diverse dealers na 10 jaar diverse Opels te hebben gereden. Heb nooit problemen gehad met de "looks" van mijn kadett en Astra's ondanks mijn jeugdige leeftijd (1e kadett op 20 jarige leeftijd).
Na een uitstapje naar een Koreaan waarvan de kwaliteit helemaal bedroevend was ben ik nu op Toyota uitgekomen maar heb heel wat moeite moeten doen om het minst saaie model eruit te pikken - tenminste naar mijn smaak
Aan de tevreden Opel rijders;
Ik zou men gewoon laten kletsen. Geniet lekker van je Opel als je er tevreden mee bent. Wat zou het je interesseren wat een ander er van vindt . Als je er zelf maar blij mee bent, toch?
Opel verdwijnt ook niet zomaar hoor.
Ik zou men gewoon laten kletsen. Geniet lekker van je Opel als je er tevreden mee bent. Wat zou het je interesseren wat een ander er van vindt . Als je er zelf maar blij mee bent, toch?
Opel verdwijnt ook niet zomaar hoor.
Misschien wordt Opel wel net als Daewoo omgedoopt tot Chevrolet.
Chevrolet Astra?
Maar zo'n naamswijziging lost niks op. Dan blijven het nog steeds dezelfde kuddebakken.
Gewoon failliet die hap, opruimen, weg ermee....
Chevrolet Astra?
Maar zo'n naamswijziging lost niks op. Dan blijven het nog steeds dezelfde kuddebakken.
Gewoon failliet die hap, opruimen, weg ermee....
Het is gewoon afgunst van sommige personen.Het zijn zelf mislukkelingen,ze durven niet te zeggen in wat voor een afgezaagde bak hun rijden.
Na 20 jaar Opel heb ik mij eens een met een ster aangeschaft.
In 20 jaar nooit problemen met Opel gehad.Hoop dat het met mijn nieuwe ook weer 20 jaar goed gaat.
Na 20 jaar Opel heb ik mij eens een met een ster aangeschaft.
In 20 jaar nooit problemen met Opel gehad.Hoop dat het met mijn nieuwe ook weer 20 jaar goed gaat.