LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen tegen gemeente

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
peter1971

Wat te doen tegen gemeente

Ongelezen bericht door peter1971 »

Begin dit jaar werd bij ons in Beilen een nieuwbouw plan ontwikkelt.
In de nieuw te bouwen wijk zouden huurhuizen, koopwoningen en vrij kavels voor particulieren komen.

Aangezien het hoog tijd werd dat ik maar op mezelf moest gaan wonen, was ik zeer geinteresseerd in een vrije kavel voor particulieren.
Een maand na de uitgifte van de kavels ben ik naar de verkopende makelaar gegaan om een optie te nemen op de door mij uitgezochte kavel. Volgens de makelaar was een optie nemen niet mogelijk.
Dus ik als een gek achter bouwbedrijven aan om een offerte voor een huis te vragen. Ik wist nu wat de grond kostte en wat een huis laten zetten kostte, dus wist ik wat ik totaal moest lenen. Naar de bank geweest of dit haalbaar was voor en gelukkig het was haalbaar.
We waren inmiddels 4 weken verder.

Ik ben weer naar de makelaar gegaan met de bedoeling om de kavel te kopen. Wat krijg ik bij de makelaar te horen, dat alle kavels zijn verkocht aan een bouwbedrijf en dat er nu serie matig wordt gebouwd.

Woest was ik, hoe kon dit? Het waren toch vrije kavels voor particulieren, een bouwbedrijf is toch geen particulier!

Ik wende mij tot de gemeente, aangezien zij deze voorwaarden hadden gesteld en gelukkig de gemeente gaf mij gelijk. Het deugde niet en volgens de gemeente had bouwbedrijf Credo zich niet aan de voorwaarden gehouden, toen zij de kavels verkochten aan een ander bouwbedrijf, alles moest maar weer worden terug gedraaid.

Ik zag alles toch nog goedkomen, totdat de Burgemeester van Beilen terug kwam van vakantie en mij liet weten dat hij dit had afgesproken met het desbetreffende bouwbedrijf dat als na twee maanden de kavels nog niet verkocht waren, het bouwbedrijf het aan een ieder mocht verkopen, dus ook aan een ander bouwbedrijf. Maar het waren toch kavels voor particulieren?

Ik pikte dit niet en heb kontakt gezocht met de regionale kranten, die hierover uitvoerig hebben bericht. De Burgemeester zwichtte echter niet.
En de gehele gemeenteraad staat nu achter de Burgemeester en ik word afgeschilderd als een onrust stoker.

Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden?

Peter

Gast

Re: Wat te doen tegen gemeente

Ongelezen bericht door Gast »

Informeer eens bij een advocaat. Het riekt namelijk naar een enorme belangenverstrengeling. Waarom zou een burgemeester aan het bouwbedrijf de opdracht geven tot bouwen terwijl de kavels voor de particuliere verkoop waren bestemd. Volgens mij kan een advocaat je precies uitleggen wat je moet doen.

Ik hoop voor je dat ze niet al aan het bouwen zijn. Want de kans dat je dan nog een kavel bemachtigd wordt wel klein denk ik.

Betty

Re: Wat te doen tegen gemeente

Ongelezen bericht door Betty »

Gratis bij de gemeentelijke ombudsman informatie vragen of hij uw zaak kan behartigen.
Een advocaat kost weer zoveel geld.

Succes

Gesloten