Na alle klachten in dit forum over Dell (die ongetwijfeld allemaal waar zijn) is het ook goed te belichten dat het wel goed kan gaan. Ik heb, ondanks alle klachten, het erop gewaagd een Dell computer-configuratie te bestellen. Doorslaggevend waren voor mij het toch wel duidelijke prijsverschil (zo'n configuratie krijg ik tegen de prijs die ik betaalde zeker niet snel ergens anders), de kwaliteit die over het algemeen hoger dan gemiddeld is en de goede ervaringen in mijn omgeving. Mijn ervaringen:
Dell blijkt in staat een configuratie, die ook nog eens custom made is (voorzien van alle toepassingen die de klant wil) binnen 10 dagen administrief te verwerken, te bouwen en van Ierland naar Nederland te vervoeren, waarbij een deel van de bestelling ook nog eens van een ander adres komt (Nederland).
De verwerking van de bestelling is keurig te volgen op Dell Order Status en een link naar de vervoerder (UPS).
Op vragen over de samenstelling van de order, de orderbevestiging en de wijze van bezorgen heb ik keurig en snel antwoord gekregen. Verder kreeg ik een gratis upgrade naar een duurder TFT-scherm omdat het bestelde scherm niet meer voorradig was (dit naast actiekortingen op de totale prijs, online bestelkorting, verdubbeling geheugen en upgrade harde schijf). Dan nog een ervaring van vrienden: hun Dell computer, waarvan de garantietermijn inmiddels was verstreken, crashte op het programma Pinnacle-9 (dat n.b. als beste is getest door het Radar-panel, maar grote problemen veroorzaakt zodra je er écht mee aan de slag gaat). Contact werd gezocht met Dell technical support. De reactie had kunnen zijn: de problemen zijn veroorzaakt door een programma dat niet door ons is geleverd. In plaats daarvan werd echter BIJNA EEN DAG LANG telefonisch instructie gegeven om de pc weer aan de gang te krijgen en alle software opnieuw te installeren. Dat ook nog eens vrijwel zonder kosten (Dell bood aan terug te bellen, het lange gesprek vond dus op hun kosten plaats). Bovendien was de gebruiker (net als ik) vrijwel een digibeet. Ook eerder deden deze vrienden een beroep op Dell, met als gevolg dat hun DVD-brander voor alle zekerheid (bleek achteraf eigenlijk niet nodig) kostenloos én bij hen thuis werd vervangen in no time. Nogmaals: alle klachten zullen ongetwijfeld op waarheid berusten. In elk groot & gecompliceerd bedrijf gaat geregeld iets mis. Dat is geen excuus, want het mag natuurlijk niet gebeuren. Maar noem mij één groot & gecompliceerd bedrijf waar zich nooit problemen voordoen.
Het leek me goed deze ervaringen te delen, omwille van het juiste perspectief. Tenslotte: ik werd niet bij Dell, heb geen enkele relatie met dat bedrijf (behalve dan een klantrelatie) en heb geen enkel belang bij het plaatsen van dit bericht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell: hoe het óók kan.
Re: Dell: hoe het óók kan.
Deze reactie kan het best onder een thread over Dell worden geplaatst. Ik sluit dit topic, de de discussie kan in een andere thread over Dell worden voortgezet.
TROS Radar
TROS Radar