LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] drama verhuizing Tiscali

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

drama verhuizing Tiscali

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte redactie,

Nooit eerder heb ik van een dergelijk consumentenforum gebruik gemaakt, maar Tiscali heeft mij nu aan het schrijven gekregen.

Begin juli dit jaar heb ik de helpdesk van Tiscali gebeld of ik mijn ADSL aansluiting kon verhuizen. Melding gemaakt van het feit dat op het nieuwe adres een ISDN aansluiting zat. Netjes zoals afgesproken kreeg ik mijn nieuwe pakket half augustus toegestuurd, met een nieuw modem, splitter en doe-het-zelf pakket, en heb ik mijn oude pakket naar Tiscali geretourneerd. Eind augustus ben ik aan de slag gegaan het pakket te installeren, maar wat er ook gebeurde, geen werkende aansluiting. Een gesprek met de helpdesk leverde niks op (“het zal waarschijnlijk aan uw ISDN-aansluiting liggen”) dus vervolgens heb ik twee uitvoerige gesprekken met de KPN helpdesk gevoerd, waar men mij uitdrukkelijk verzocht te controleren of het om de juiste ADSL splitter ging. Zoniet, dan lag het volgens de KPN aan het ‘Qatrofox’ kastje en kon men een KPN-monteur sturen tegen een tarief van 55 Euro voorrijdkosten en 10 Euro per 10 minuten. Ik was hier erg verbaasd over, het ging toch om defecte apparatuur van de KPN? Dat terzijde, om in elk geval zeker te zijn dat ik de goede splitter in huis had, heb ik nog tweemaal contact met de helpdesk van Tiscali gehad (dit was op woensdag 8 september) maar men verzekerde mij stellig dat het om de juiste ADSL apparatuur ging. Op vrijdag 10 september kwam een KPN monteur langs, die binnen een halve minuut constateerde dat het hier om een analoge splitter ging, niet geschikt voor een ISDN-aansluiting. Op mijn verzoek heeft de betreffende KPN-medewerker rechtstreeks met de technische helpdesk van Tiscali gebeld die beloofde nieuwe apparatuur toe te sturen. Op vrijdag 17 september ontving ik de nieuwe splitter en tot mijn stomme verbazing bleek het opnieuw om een analoge splitter te gaan!! Verontwaardigd vervolgens opnieuw met de helpdesk gebeld, mijn klacht bekend gemaakt en gevraagd het probleem op te lossen. Dit was niet mogelijk, het enige wat de betreffende medewerker kon doen was een nieuwe splitter opsturen. Hij verzekerde hij mij STELLIG er ditmaal spoed achter te zetten, en ik zou de splitter maandag, maar uiterlijk dinsdag in huis hebben (dus, rond 21 september).
Op vrijdag 1 oktober (ruim 2,5 week na mijn "spoed" telefoontje") ontving ik tot mijn ongeloof opnieuw een ANALOGE splitter, met een sticker "ISDN spiltter" eroverheen geplakt.
Inmiddels heb ik vier (!) analoge splitter en 3 modems in huis, is het 14 oktober, precies 2 maanden nadat ik mijn aansluiting heb verhuisd, heb ik al 2 maanden geen ADSL meer en na 2 brieven, 4 emails en een aantal telefoontjes nog altijd geen enkele reactie van Tiscali, behalve de facturen die men trouw blijft sturen.
Ongelooflijk toch? Ik kan de reclame van Paul Koning niet meer horen, ik heb nog nooit zo'n slechte pre-sales meegemaakt!!
Kunt u mij helpen?
M vr. groet.
Christina Sietsma.

Hatsikidee

Re: drama verhuizing Tiscali

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ga eens naar www.adslforum.nl en tik daar je verhaal neer. Er zijn daar medewerkers van Tiscali actief die je vast wel vlot kunnen helpen.

Gesloten