Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
Geplaatst: 14 okt 2004 14:32
Laatst heb ik een Minolta kamera met accessoires t.w.v. 600 Euro gekocht bij de internetwinkel Kamera-Express. Daarna besloot ik nog een batterijlader te bestellen en een adapter om mijn kamera op het lichtnet aan te kunnen sluiten.
Toen een collega mij vertelde dat ik de adapter eigenlijk niet nodig had, besloot ik, uitgaande van de wet verkoop op afstand en in de veronderstelling dat ik mijn geld (€46) terug zou krijgen de onuitgepakte adapter terug te brengen naar Kamera- Express.
Kamera-Express vertelde dat dit niet mogelijk was en meldde dat ik alleen een tegoedbon kon krijgen. Deze voorwaarde zou op hun website vermeld staan en conform de wet "verkoop op afstand' bepaald zijn. Na een lange oeverloze discussie en omdat men mij vervelende klant vond kon ik uiteindelijk mijn geld teruggestort krijgen. Maar minus 15 Euro administratiekosten. Ik vond dit een belachelijk hoog bedrag op mijn 46 Euro. Uiteindelijk ben ik met tegenzin akkoord gegaan met een tegoedbon.
Thuisgekomen ben ik direct op de website gaan kijken van Kamera-Express waar in de voorwaarden de volgende zin staat vermeld Wij maken het aankoopbedrag over zodra wij de producten weer in ons bezit hebben. In deze voorwaarden wordt ook niets vermeld over in rekening te brengen administratiekosten
Ik besloot Kamera-Express te bellen om ze te wijzen op hun eigen voorwaarden en de wet "Verkoop op afstand". In dit telefoongesprek werd ik totaal niet aan het woord gelaten. Mij werd verteld dat klanten niet zo moeilijk moesten doen en beter moesten nadenken voordat ze iets via het Internet kochten. Ik probeerde nog uit te leggen dat daar nu juist de wet "verkoop op afstand" voor was bedacht, toen zonder pardon de hoorn erop werd gegooid! Zoiets onbeschofts en klantonvriendelijks had ik nog nooit meegemaakt.
Kamera Express heeft liever geen 'moeilijke klanten' die een bepaalde service verwachten en zich beroepen op de wet. Zij hebben waarschijnlijk liever klanten die kopen en verder niet zeuren.
Erik
Toen een collega mij vertelde dat ik de adapter eigenlijk niet nodig had, besloot ik, uitgaande van de wet verkoop op afstand en in de veronderstelling dat ik mijn geld (€46) terug zou krijgen de onuitgepakte adapter terug te brengen naar Kamera- Express.
Kamera-Express vertelde dat dit niet mogelijk was en meldde dat ik alleen een tegoedbon kon krijgen. Deze voorwaarde zou op hun website vermeld staan en conform de wet "verkoop op afstand' bepaald zijn. Na een lange oeverloze discussie en omdat men mij vervelende klant vond kon ik uiteindelijk mijn geld teruggestort krijgen. Maar minus 15 Euro administratiekosten. Ik vond dit een belachelijk hoog bedrag op mijn 46 Euro. Uiteindelijk ben ik met tegenzin akkoord gegaan met een tegoedbon.
Thuisgekomen ben ik direct op de website gaan kijken van Kamera-Express waar in de voorwaarden de volgende zin staat vermeld Wij maken het aankoopbedrag over zodra wij de producten weer in ons bezit hebben. In deze voorwaarden wordt ook niets vermeld over in rekening te brengen administratiekosten
Ik besloot Kamera-Express te bellen om ze te wijzen op hun eigen voorwaarden en de wet "Verkoop op afstand". In dit telefoongesprek werd ik totaal niet aan het woord gelaten. Mij werd verteld dat klanten niet zo moeilijk moesten doen en beter moesten nadenken voordat ze iets via het Internet kochten. Ik probeerde nog uit te leggen dat daar nu juist de wet "verkoop op afstand" voor was bedacht, toen zonder pardon de hoorn erop werd gegooid! Zoiets onbeschofts en klantonvriendelijks had ik nog nooit meegemaakt.
Kamera Express heeft liever geen 'moeilijke klanten' die een bepaalde service verwachten en zich beroepen op de wet. Zij hebben waarschijnlijk liever klanten die kopen en verder niet zeuren.
Erik