LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Henk-1

Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Henk-1 »

Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Als dit gebeurd , komen heel veel gezinnen in de problemen want ze moeten gem. 100 euro meer betalen PER MAAND aan wegen belasting en hun voertuig is niets meer waard.

Al die USA cars dan dat is nog veel erger, een collega van mij moet 200 euro in de maand betalen aan wegen belasting . Dat kunnen ze toch niet maken

Er komen veel mensen op straat te staan, veel bedrijfwagenhandelaren of usa cars handerlaren zijn failliet
Dubbele cabine inbouwers kunnen het ook wel schudden
Het was een bloeiende handel, omdat het goedkoop rijden was.
Dealers moeten denk ik ook mensen ontslagen , heb al gehoord dat ze 40% minder bedrijfwagens verkopen.
De regering maakt de hele handel dood.

Ik heb een homepage www.weetjewel.nl (= hobby) en zit midden in de bedrijfwagen wereld....
Ik zie veel kapot gaan

:evil: Ik ben van mening dat het meer gaat kosten dan dat het oplevert

En wie wil in de toekomst de afgereden bedrijfwagen kopen ........
Niemand dus :(
Weer een probleem erbij

Nogmaals ik vind wat de regering doet asociaal

asociaal betekenis in dikke van Dalen = iem die niet aangepast is of zich niet kan of wil aanpassen aan de maatschappij

peter1

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door peter1 »

daar heb je helemaal gelijk in henk.
als ik even naar mijzelf kijk:
4 maanden terug een lening genomen van 15.000 euro om toch eindelijk mijn droomauto eens te kopen (volkswagen T4 )
met 3 kinderen is het geen overbodige luxe om een ruime auto te hebben. nu moet ik vanaf 1 januari 345 euro betalen voor de wegenbelasting i.p.v. 57 euro.
dit betekend dat ik met mijn salaris en 1 verdiener van 1300 euro netto per maand de bus weer moet verkopen.
ben al bij de dealer geweest om hem in te ruilen maar ik krijg er maar 6000 euro voor terug. voor dat bedrag krijs ik een bhoorlijk oud golfje voor terug (weer te klein) maar ik zit nog wel 15 jaar lang aan die lening van 15.000 euro vast . met rente moet ik even 25.000 euro ophoesten voor uiteindelijk een oud golfje.
ik zit dan ook met mijn handen in het haar weet eerlijk niet meer hoe ik mijn gezin draaiende moet houden.
je wilt niet weten met wat voor ideeen in in mijn kop rond loop.
kan wel janken (kan wel? ) :cry:

Rixt

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Rixt »

We hebben hier te maken met waardeontvreemding. Ik heb zelf een Nissan patrol gekocht. De waarde van de auto was toen vrij hoog omdat hij goedkoop in de wegenbelasting was. Daar heb ik voor betaald. Nu zit ik opgescheept met een auto die mij 140 euro in de maand aan wegenbelasting gaat kosten en die ik ook nooit kan verkopen: want wie wil nu een auto die zo duur is?

Ik snap best dat het niet geheel redelijk is dat een gedeelte van de particulieren ontzettend goedkoop rijdt en het andere gedeelte niet. Maar daar hebben we voor betaald toen we deze auto's kochten (de prijs lag immers veel hoger). De overheid heeft daar toen ook lekker van geprofiteerd in de vorm van BTW en BMP! Nu worden we nogmaals gepakt door al het voordeel van de auto weg te nemen.

Ik hoop dat er nog geluisterd wordt naar de burgers en dat de burgervertegenwoordigers (2e en 1e kamer!) zich realiseren dat zij er zitten voor de burgers! En eens naar zich zelf kijken: heeft u zo een dikke honderd euro in de maand over? Ik niet! Maar over 2 en een halfe maand moet ik dat wel op gaan hoesten!

Dus politiek van Nederland: neem een goed besluit en denk eens na voor u handelt. En denk u in welke consequenties dit heeft. Denk u werkelijk dat de koopkracht hiermee vooruit gaat? Of dat het MKB meer winst maakt?

goya

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door goya »

Deze aktie is absoluut van de zotte!

Ben het eigenlijk wel eens met de stelling dat dit asociaal is. Had even een moment van ja, zo kan je een medemens niet noemen die dit zo verzonnen heeft maar bij nader inzien van de vertaling die onze Dikke van Dalen geeft ben ik het toch wel eens.

Wie verzint het om een verhoging van 550-600 % in te voeren?? Hoe zouden ze dat zelf ervaren als dat bij hun op het bordje terecht komt??

Dan nog maar niets gezegd over alle bedrijven die de dupe zijn van deze regeling, en werkgelegenheid?

.josefien

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door .josefien »

Als het grijze kenteken eraf gaat dan moeten wij 105 euro per maand
wegenbelasting bij betalen, dit kunnen we echt niet opbrengen.
Het is toch verschrikkelijk dat je een busje met grijs kenteken hebt gekocht en nu in 2005 in grote financiele problemen komt.
Het bedrijf van mijn man is verplaats en omdat i.v.m. ploegendiensten niet met openbaar vervoer je werk niet goed kunt bereiken omdat het openbaar vervoer in een dorp niet goed aansluit, mijn man kan bijv. als hij late dienst heeft niet meer thuiskomen dan ben je aangewezen op je auto.
Om toch dit te kunnen bekostigen hebben we een oud busje met grijs kenteken aangeschaft niets vermoedend dat we nu in de problemen komen.
Het is toch van het zotte dat je iets legaals koopt binnen je budget en een veel hogere rekening achteraf gepresenteert krijgt.
Als dit doorgaat zien wij het financieel echt niet meer zitten,volgend jaar wordt alles zoveel duurder.
Het gezin is de hoeksteen van de maatschappij die steen bik je toch niet stelselmatig weg.
josefien

dicktrom

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door dicktrom »

ik ben het helemaal eens met henk 1 van weetjewel het is gewoonweg schandalig wat ze nu aan het doen zijn wij hebben de t4 ook met pijn en moeite kunnen kopen i,v,m gezin en hobby.was verschrikkelijk duur in aanschaf en zijn er heel blij mee maar kan hem straks ook niet meer betalen met een maandloon van nog geen 1300 euro waar is die regering toch in godsnaam mee bezig.wij wisten niet dat wij geen grijs kenteken mochten rijden als particulier en waarom wordt dat nu op frauderen gegooid.ik hoop dat hier echt nog wat mee te doen is wandt wij en nog veel meer gezinnen gaan hier echt kapot aan.

Ach

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Ach »

Volgens mij wisten jullie wel dat het eigenlijk niet mocht !!!!!


Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Het is niet zo dat het niet MOCHT. Het mocht juist wel, alleen was het grijskenteken daar nooit voor bedoeld.

Al die gezinnen die al jarenlang op geel kenteken rondgereden hebben konden ook rondkomen zonder die voordeeltjes.

Wees blij dat je jarenlang goedkoop rond hebt kunnen rijden. Zulke voordeeltjes duren niet altijd levenslang.
De overheid heeft daar toen ook lekker van geprofiteerd in de vorm van BTW en BMP!
Juist niet! Voor grijs kenteken heb je minder BPM betaald dan je buurman die gewoon geel rijdt.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door rhodi »

in maart dit jaar een opel astra van gekocht. 6750 euro betaald. is nu niets meer waard. bedankt kabinet !!!waarom melden jullie voor de verkiezingen niet wat jullie van plan zijn om allemaal af te schaffen???
stelletje laaielichters.let maar op dat er nog meer maatregelen gaan komen. zoals afschaffen belastingvoordeel op old timers, apk voor motoren, aanpakken grote autos zoals 4 wheel drives , wegenbelasting voor fietsen???
als je iemand niet kunt vertrouwen is het de overheid wel, degeen die praten over normen en waarden dus!!!!

tukkertje

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door tukkertje »

ik ga ook mee de 30 ste

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

4 maanden terug een lening genomen van 15.000 euro om toch eindelijk mijn droomauto eens te kopen (volkswagen T4 )
met 3 kinderen is het geen overbodige luxe om een ruime auto te hebben.

dit betekend dat ik met mijn salaris en 1 verdiener van 1300 euro netto per maand de bus weer moet verkopen.
Ja maar wie gaat er met zo'n laag salaris dan ook zo,n dure bus kopen !?

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Vroeger waren er ook personenwagens op grijskentenen. Bijvoorbeeld de Peugeot 205. Achterbank eruit en ramen dicht was grijs. Ook dit is toen afgeschaft, maar ik meen me te herinneren dat de eigenaren die toen als grijs reden, na een rechtszaak, gewoon laag tarief mochten blijven betalen.

Het lijkt me dan toch ook redelijk dat het kabinet besluit de huidige rijders op laag tarief te laten totdat de auto van de hand wordt gedaan.

Kan de Stichting Belangen Grijskenteken geen rechtszaak beginen tegen het kabinet als het doorgevoerd wordt?

MeGeel

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door MeGeel »

@Rixt: Van je volgende citaat begrijp ik helemaal niets:"Ik snap best dat het niet geheel redelijk is dat een gedeelte van de particulieren ontzettend goedkoop rijdt en het andere gedeelte niet. Maar daar hebben we voor betaald toen we deze auto's kochten (de prijs lag immers veel hoger)."

Volgens mij zijn VAN-uitvoeringen van een bepaald type auto stukken goedkoper dan de normale versie, dus wat nou "daar hebben we voor betaald".

Daarnaast is het nogal ondankbaar om als je meelift op een bepaalde regelgeving die niet voor jou gemaakt is, op het moment dat deze wordt afgeschaft te gaan lopen huilen. Je kan het ook van de positieve kant bekijken: je hebt jaren gesubsidieerd gereden op kosten van de samenleving. Per saldo blijkt het nu achteraf even duur te zijn geweest als geel rijden omdat de kosten die je in de loop van de jaren bespaard hebt nu worden gecompenseerd met het waardeverlies van je onverkoopbare auto. Je bent inderdaad een beetje bekocht omdat je voor hetzelfde geld minder luxe hebt gereden als je buurman die gewoon geel reed. Gegokt en verloren heet dat.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

@Rixt: Van je volgende citaat begrijp ik helemaal niets:"Ik snap best dat het niet geheel redelijk is dat een gedeelte van de particulieren ontzettend goedkoop rijdt en het andere gedeelte niet. Maar daar hebben we voor betaald toen we deze auto's kochten (de prijs lag immers veel hoger)."

Volgens mij zijn VAN-uitvoeringen van een bepaald type auto stukken goedkoper dan de normale versie, dus wat nou "daar hebben we voor betaald".

Daarnaast is het nogal ondankbaar om als je meelift op een bepaalde regelgeving die niet voor jou gemaakt is, op het moment dat deze wordt afgeschaft te gaan lopen huilen. Je kan het ook van de positieve kant bekijken: je hebt jaren gesubsidieerd gereden op kosten van de samenleving. Per saldo blijkt het nu achteraf even duur te zijn geweest als geel rijden omdat de kosten die je in de loop van de jaren bespaard hebt nu worden gecompenseerd met het waardeverlies van je onverkoopbare auto. Je bent inderdaad een beetje bekocht omdat je voor hetzelfde geld minder luxe hebt gereden als je buurman die gewoon geel reed. Gegokt en verloren heet dat.

Weer zo'n jaloerse geelrijder!

Wat een onzin braakt hij uit zeg! Een sukkel noem je zo iemand

HansHans

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door HansHans »

Weer zo'n jaloerse geelrijder!
Dit soort reakties irriteert mij mateloos. Hoe weet jij dat nou?
Het is zo gemakkelijk om maar te roepen dat iemand jaloers is omdat hij het niet met je eens is.

In dit geval ben ik het volledig eens met het aanpakken van het oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken. En dat heeft helemaal niets met jaloers zijn te maken (want auto van de zaak, lease).
Ik vind gewoon dat de regelingen die in het leven geroepen zijn om een bepaald doel te dienen, niet misbruikt moeten worden voor andere doelen.
(Vergelijk het met de onlangs afgeschafte pc-prive regeling: prima!)

j&p

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door j&p »

Ik vind gewoon dat de regelingen die in het leven geroepen zijn om een bepaald doel te dienen, niet misbruikt moeten worden voor andere doelen.

Het is al vaak gezegd, er is geen sprake van misbruik.
Er worden eisen gesteld aan de voertuigen en niet aan de eigenaar.
En ik kan me voorstellen dat als jij je belasting aangifte doet, je ook iedere mogelijkheid grijpt, om de wet in jou voordeel te gebruiken.
Wat is hier mis mee.
Nogmaals de auto's zijn gekocht volgens de letter van de wet.
En vaak uit noodzaak niet uit plezier. Dan kan je het toch niet redelijk noemen dat de regels van het spel ( waar wij ons aan houden) opeens eenzijdig veranderd worden.
Ik heb in dit zelfde forum al eens gereageerd een paar dagen eerder, ook onder de naam j&p. lees dat eens wellicht dat je er dan anders tegenaan kijkt.

rav5

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door rav5 »

(Vergelijk het met de onlangs afgeschafte pc-prive regeling: prima!)
De mensen die voor de datum van afschaffing een PC gekocht hebben mogen gewoon het bedrag aftrekken van de belasting en dus gebruik blijven maken van de regeling totdat de PC is afbetaald. Terwijl het er nu van gaat komen dat je hebt gekozen voor een regeling die gewoonweg opgeheven wordt terwijl je wel gekozen hebt voor het financieele plaatje wat bij die aankoop hoort. En het gaat dan om bedragen die de gemiddelde PC ver te boven gaan :evil:

bodejos

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door bodejos »

Voor iedereen die hier nou staat te roepen: afschaffen grijs kenteken is asociaal:

ik vind dit onzin. Jullie hebben jarenlang geprofiteerd van een situatie die niet voor jullie bedoeld was.

groot gezin

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door groot gezin »

als wij voor geel moeten betalen ,zijn we dus weer genaaid door Den Haag .
een bus met dubbele cabine is gewoon onmisbaar voor een groot gezin.
in welke gewone personenauto kunnen ,en mogen er 4 personen op de achterbank zitten.
die zijn er niet ,of zijn onbetaalbaar , voor een gewoon arbeidersgezin.


Dink' s ( = dubbel inkomen no kids)


niet reageren met domme en onzinnige teksten[/b]

Gesloten