LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service Fortis bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rick Sonnenveld

Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Rick Sonnenveld »

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die de service van de Fortisbank ver onder de maat vinden en daar voorbeelden van kunnen geven. Misschien dat het onderwerp dan in een uitzending aan de orde kan komen.

Zelf lig ik met Fortisbank overhoop door een smpele overschrijving. Ik heb een betaalrekening maar geen pasje (kosten 12 euro). Als ik met legitimatie na een uur wachten aan de balie aan de beurt ben doen ze moeilijk: ik moet overschrijvingsformulieren hebben en dat duurt een paar werkdagen. Overschrijven aan de balie lukt gewoonweg niet (alleen een telefonische overboeking a 9 euro lukt wel).

Verder wil de fortisbank steeds meer kantoren sluiten en mensen aan het internet helpen, zodat zij wel besparen maar dat het ons klanten tijd en ergenis kost. Zo gaan er steeds meer balies van kantoren dicht en dat terwijl ze toch wel lekker verdienen aan je salarisrekening. Andere banken doen ook zoiets maar dan in mindere mate maar de Fortis is wel heel hard op weg om z'n klanten kwijt te raken....

resp001389063

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door resp001389063 »

wij hebben geen enkel probleem bij de Fortis Bank hier in Venray.Je hier gewoon klant en absuluut geen nummer zoals bij de Rabobank.

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

problemen kan je ook zoeken, wat dacht je van overstappen naar een andere bank??????

Betty

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Betty »

Ook ik heb klachten over Fortis...........................zoals de vorige gasten als suggestie aangeven om over te stappen naar een andere bank is makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit doe je niet zomaar.
Maar hier in een deelgemeente van Rotterdam is het kantoor gesloten en moeten wij naar een dorp in de buurt om bankzaken te kunnen regelen.
Ze hebben 2 pinautomaten laten zitten.
Heeeeel vaak doen de pinautomaten het niet en moeten wij naar een andere bank in de buurt voor gastgebruik.
Als je dan een service wilt van bijv. een uitdraai van een aantal, dat je gedaan hebt, dan willen zij deze niet uitdraaien omdat zij aangeven dat je maar moet wachten op een afschrift. Terwijl je soms een betaling moet bewijzen aan een instantie voordat je een afschrift hebt gekregen.
FORTIS HOUDT EXPRESS GELD VAST TOT S'AVONDS PLM.19.30 UUR. ALLE BETALINGEN WORDEN ROND DIE TIJD PAS GESTORT. Terwijl je allang je salaris of kinderbijslag gestort hebt gekregen.
Hier vangen ze weer een paar uur rente mee.

Ik regel veel geldzaken met online banking, maar een paar weken geleden heb ik door hun toedoen 2 weken eruit gelegen.
Dus alle rekeningen zijn later de deur uitgegaan.

En dit zijn nog maar een paar klachten...........in het verleden wilde ik naar een andere bank maar ik geef ze nog even de kans.

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

hhh

Piet81
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 11:28

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Piet81 »

Verder wil de fortisbank steeds meer kantoren sluiten en mensen aan het internet helpen, zodat zij wel besparen maar dat het ons klanten tijd en ergenis kost. Zo gaan er steeds meer balies van kantoren dicht en dat terwijl ze toch wel lekker verdienen aan je salarisrekening. Andere banken doen ook zoiets maar dan in mindere mate maar de Fortis is wel heel hard op weg om z'n klanten kwijt te raken....
Als je via internet overboekt kost het je minder tijd dan dat hele gedoe wat jij zojuist hebt meegemaakt. En je hoeft niet eens de deur ervoor uit om zo'n overboeking te doen! Hardstikke relaxed dus!

Inter(1)

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Ik woon ook in Rotterdam .Ze hebben inderdaad een heleboel kantoren gesloten .Voor geldzaken kan je alleen maar nog in het centrum of het in het oosten (oosterhof) terecht.Kan ontzettend druk daar zijn.
Je bent daar echt een nummer.

Mijn andere ervaringen zijn ook zeer negatief sinds ze de Generale bank hebben overgenomen. Rentes van rekeningen werden extreem verlaagd of deze werd gewoon opgeheven. Niet alleen voor de extreem slechte service maar dus ook daarvoor heb geen enkele rekening meer bij hun.

Wat je allemaal moet doen om de post van je overleden oom naar je eigen adres te laten sturen is met geen pen te beschrijven.
Terwijl ik helemaal op het kantoor alles had overlegd bleven ze maar weer post naar het oude adres van me overleden oom sturen.
Omdat het huis nog niet was leeggehaald kon ik nog wel bij me post maar hier klopt allemaal niks van.
Dus weer geklaagd en gezegd dat die adminstratie bij hun een puinhoop is.
Maar dat hielp niet want kreeg hij weer een enquete .
Pas toen ik echt boos op het kantoor ben verschenen werd er eindelijk wat aan gedaan .

Dit was in Nederland .
Wat de mensen van deze bank vinden .Ga het ook maar eens in Belgie vragen .Of zoek eens even op Google daarop .

Het gaat bij deze bank alleen maar om de winst en verder niet.

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

Als je via internet overboekt kost het je minder tijd dan dat hele gedoe wat jij zojuist hebt meegemaakt. En je hoeft niet eens de deur ervoor uit om zo'n overboeking te doen! Hardstikke relaxed dus!
Ja leuk als je iedereen gaat verplichten om een pc te nemen.
Niet iedereen wil dit.
Maar de amro bank aan de overkant is wel gebleven en die lacht ze rot nu.
De ING is hier ook niet meer maar wel op een aceptabele afstand .

Je kan tegenwoordig veel online dingen doen maar niet alles .

resp0014979

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door resp0014979 »

ik heb geen enkel respect
meer voor Fortis bank,neem
maar een voorbeeld met
het groeivermogen net zo
iets als Dexia,ze laten de klanten
gewoon in de kou staan.Ik raad iedereen
aan gaat weg bij die bank.

andrerita

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door andrerita »

De service die Fortis on-line (internet) biedt is zeer onder de maat:
-Fortis adverteert met het feit dat de hypotheekrente bespreekbaar is. Als je echter de link op de Fortis site probeert te volgen voor verdere informatie werkt deze niet (reeds al lange tijd zo)
-Afspraak maken met de financieel adviseur (bespreken hypotheekrente) via "contact"op de Fortis site. Men beweert binnen 3 werkdagen te zullen antwoorden. 2 Weken geleden verstuurd. Nog geen antwoord.
-Een aantal maanden geleden werd ons medegedeeld dat internetbankieren bij Fortis binnekort ging veranderen. Hiervoor zouden we worden ingelicht wanneer nieuwe apparatuur beschikbaar zou zijn. We wachten nog.

Je vraagt je af of je als particuliere klant wel serieus wordt genomen.

jvk

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door jvk »

Ook ik heb het moeilijk met de Fortisbank.
Ik gebruik ze om geld van nederland naar belgie te brengen en regelmatig zijn mij de limieten aangepast.
Nu ben ik al jaren een van de voorlopers bij de online ban,kin in Belgie en was ik er bij Fortis in NKL alleen maar op aant wachten tot de Euro overschrijving online zou worden ingevoerd om ook een Eruopas en de webbanking van fortis te gaan gebruiken. Dit was deze maand het geval en zeker omdat er overal geadverteerd wordt dat de Euopese overschrijving nu gratis zijn per internet/ Dadelijk heb ik dit gedaan maar ook dadelijk werd mij 32.25Euro kosten aangerekend en onmiddelijk afgehouden.
Nu wordt ik door de hoofdwebregelaar in het hoofdkantoor naad mijn kantoor door verwezene ne deze zullen het weer met het hoofdkantpr opnemen: ik vrag alleen maar dat ze hun belofte nakomen en mij dit bedragterugstorten: ik heb een perfect IBA? en BIC opgegeven: WAT VALT HIER NOG AAN TE DOEN ????

anna100
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2004 16:06

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door anna100 »

Fortis is een waardeloze bank.

Toen ik een spaarrekening wilde opheffen die ik niet meer gebruikte moest ik daarvoor administratiekosten betalen. Hievoor heb ik bedankt. Een geruime tijd later kreeg ik automatisch een brief, dat de rekening opgeheven werd aangezien er geen transacties meer plaatsvonden. Goh, toen kon het wel gratis. :?

Mijn werkgever heeft helaas de spaarloonregeling via Fortis lopen.
Op een deblokkeringsformulier om automatisch geld over te maken naar mijn lijfrentepolis gaf in tevens een nieuw adres op met een duidelijke verwijzing dat het om een adreswijziging ging. Zo'n 2 jaar lang heb ik geen afschrift meer gezien. Toen ik belde werd me verteld, dat er een poststop op zat omdat de post terugkwam. Ze doen hier alleen niet aan en wachten gewoon tot de klant zich meld. Toen ik wees op de adreswijzing die ik had doorgegeven werd me meegedeeld, dat dat alleen op kantoor met een legitimatie zou worden verwerkt. Ze schrijven dus wel bedragen af zonder enige controle, maar een simpele adreswijziging kan niet terwijl ze dit zo bij mijn werkgever kunnen nagaan. :evil:

Stelletje prutsers.

ati

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door ati »

uiteraard is service van Fortis bank onder de maat. Kijk alleen maar naar het internetbankieren. Als een van de laatste schakelen ze eindelijk over naar geheel on-line zodat je niet meer met je pc en kastje met draadje eraan maar ook elders bij je rekening kunt. Wordt uiterlijk in december uitgeleverd. Dus voor die mensen die denken waar het blijft, je kunt niet iedereen tegelijk op de wenken bedienen. Wat dat betreft zijn we veel te verwend in NL, alles moet snel, goed en gratis en oh ja ook nog dichtbij. Ik weet bij god niet wat ik bij een bankkantoor moet doen, alles kan via de telefoon of internet, gaat veel sneller ook (dus dat bespaart ook weer). De banken draaien zwaar verlies met het particuliere betalingsverkeer (winsten komen van de overige dienstverlening), dus neem ze een efficientie slag niet kwalijk. Daarbij doet Fortis wel onder voor de rest, inderdaad zijn hun geldautomaten vaak leeg, ze hebben ook nog maar heel weinig kantoren, het personeel achter de receptie zit kauwgom te kauwen en de medewerkers lijken net alsof ze uit de schoolbanken zijn gekomen. Vaak wordt je niet teruggebeld als je daarom vraagt etc...
Voor de rest hebben ze wel een goed call centre, wordt altijd snel opgenomen, maar goed dat mag ook wel voor 10 cent per minuut! Tip, probeer het nummer te achterhalen van het lokale kantoor, heeft een lokaal nummer (gaan ze je ook nog wat langer aan de lijn houden om een uitvaartverzekering te slijten, dat vind ik dan weer niet kunnen, bel die persoon dan terug zou ik zeggen).
En mensen, overstappen is niet zo moeilijk meer met de overstapservice van de banken. Dus houd op met klagen en ga naar een andere aanbieder zou ik zeggen. 8)

sdream

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door sdream »

Ik heb totaal geen moeilijkheden bij Fortis, alles wordt keurig en netjes afgehandeld !

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

In Breda zit nog maar 1 kantoor van de fortis, de rest is dicht. pinautomaten zitten er ook niet veel. Ik ben gedwongen om telefonisch te bankieren of op internet. Je kan bij de balie niet meer betalen en geen geld meer afhalen. Het is echt schandalig. Een andere bank is ook niet echt een optie want je mag je banknummer niet meenemen en dan kunnen er dus veel fouten gemaakt worden. Mijn ouders zijn 70 jaar en willen niet pinnen maar gewoon geld afhalen bij de balie, dat kan maar dan alleen grote bedragen van hoger dan 500 euro. Lekker veilig voor oudere mensen

Gast

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan je rekeningnummer niet meenemen, maar wel gebruik maken van de zogenaamde overstapservice. Dan wordt alles doorgeschoven naar je nieuwe rekeningnummer. Werkt perfect bij alle CVB Bank kantoren in Nederland. Dit is een prima bank, waar je nog met respect als klant wordt behandeld. Je kan internetbankieren, maar dit hoeft niet. Dus...probleem opgelost!

MarcelK

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door MarcelK »

Ik heb nagenoeg nooit problemen met Fortis.

sinds je via te telefoon je geldzaken kan regelen (aanmelden met een pincode en klaar) kom ik eigenlijk al niet meer op kantoor.

ALLE banken hebben de trend om kantoren te sluiten.
Er is er nu 1 waarvan ik weet dat dit een verkeerde keuze is, en dat is ING bank. Deze bank is weer kantoren aan het openen.

Bedragen overschrijven gaat al jaar en dag bij de balie met een overschrijvingsformulier, dus ik snap ook de problemen van andere forum posters niet.

Over het via internet aanvragen van reactie, heeft iemand dat wel is bij een andere bank gedaan? nou ik wel!
En, jawel met het zelfde resultaat. Je kan 1 bank wel onder de loep nemen, maar de andere zijn soms nog erger.

Ik denk dat een enquete eerder op zijn plaats is. Zo kunnen alle mensen over hun "bank" hun ei kwijt en heeft de consument een makkelijker overzicht van alle banken op een rij.


Radar: Leuk klusje voor Maurice de Hondt?

Ad Hilt

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door Ad Hilt »

ik heb geen klachten over fortis.
men moet zijn tijd mee gaan over al moet voor betaald worden.
als men tegen de regels van de bank in wil gaan kan men verwachten dat men problemen krijgt. :)

hgboer

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door hgboer »

We zijn hier in Hoogeveen HEEEEEEEEEEEEEEEL goed tevreden over de fortisbank voorbeeld: ik was mijn bankbasje kwijt ik heb de zelfde dag nog gebeld en devolgende dag was het KOSTLOOS JA KOSTLOOS ontvangen terwijl ik in het forum een was die daar problemen mee had/heeft bij zijn kantoor van de fortisbank en ik vind het jammer voor de mensen die een slechte evaring hebben maar het is wel zo iets slechts wil heeeeeeel gouw rond maar het goede gaat traag en meer wil ik er niet van zeggen

was getekend:

Henk Boer

chaos

Re: Service Fortis bank

Ongelezen bericht door chaos »

De Fortis Bank is inderdaad een ramp. Wij doen 27 jaar "zaken"met de Fortis Bank en 27 jaar niets dan ellende. Wij hebben (gelukkig) alleen een hypotheek bij deze bank en bankieren bij ABN AMRO waar we prima worden geholpen. Helaas kunnen we niet voor onze hypotheek naar een andere bank, omdat we langjarige verplichtingen zijn aangegaan en switchen veel geld kost.
Het is een administratieve chaos: foutieve nota's, bij verhuzing nota's naar het oude adres, het nieuwe adres foutief gespeld, eindeloos bellen om fouten weer te corrigeren enz. enz. Kortom, de service is beneden peil en de ambtenarij en bureaucratie vieren hoogtij. Het verlenen van een tweede hypotheek heeft onlangs 7 weken geduurd alvorens de zaak rond was. Ga zo maar door!
Wanneer je naar het hoofdkantoor belt en je wilt opheldering van zaken, weigert men je te woord te staan en word je verwezen naar het bankfiliaal. Ze schermen elkaar allemaal af en niemand durft een beslissing te nemen.
Toch heb ik ook nog goed nieuws! Bij het omzetten van onze annuiteitenhypotheek naar een spaarhypotheek in 1988 werd er door de Fortis Bank weer eens een administratieve fout gemaakt. Echter.....in ons voordeel!
f 10.000 over een looptijd van 20 jaar. Mooi meegenomen! Ze probeerden ons nog te intimideren, maar helaas, jammeren hielp niet. Immers, afspraak is afspraak. Moeten ze maar zorgen dat ze hun zaakjes op orde hebben. Ik heb de Vereniging Eigen Huis ingeschakeld, omdat ze begonnen te dreigen. 1 brief was voldoende. Ze zijn er nooit meer op terug gekomen. En wij konden ons een leuk reisje veroorloven! Zo is het toch nog goed gekomen. Foutje..... bedankt! :D :roll: :wink: :evil: :x

Gesloten