Pagina 1 van 1
CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 00:25
door marcus987
Hallo allemaal,
Ik verdiep me nu in ‘betalen met creditcard’. Hoe dat nou eigenlijk werkt.
http://www.zowerkt.nl/economie/betalen/creditcard.htm heb ik reeds gelezen. Maar geeft nog geen antwoord op m'n vragen.
1-.Ik heb begrepen dat ik geld van m'n bank-betaalrekening moet overboeken op de creditcard-rekening. Stel nou dat ik op een creditcard-rekening € 0,- laat staan. Kunnen hackers dan even goed op m'n bankrekennig inbreken, en aldaar geld van afhalen?
2-.Behalve de creditcards, zijn er dus ook nog de tussenbedrijven zoals Paypal. Wat wordt met online-betalingen als het meest veilige systeem/tussenbedriijf getipd?
3-.Als ik op deze site
https://www.unsanity.com/uss/checkout.php alleen de kaarten Amex, Visa, Mastercard, en ‘n 4e type (onleesbaar) tegenkom. Betekent dat, dat ik dan niet met ’n Rabo-creditcard kan betalen?
Over mij: Ik wil, als particulier, de CreditCard vooral voor internet-bestellingen gebruiken. Verder wil ik 't CreditCard-gebruik zoveel mogelijk beperken.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord,
Marco
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 00:48
door berendjan
Een rabocard is een Mastercard en dus een creditcard. Betalingen die je via die creditcard doet komen op je maandelijkse afrekening en die wordt automatisch van je lopende rekening afgeboekt in de eerste dagen van de maand nadat je via een creditcard hebt betaald.
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 08:57
door rhodi
ik heb een visa card via de anwb, weet niet of dat wat uitmaakt, maar als ik wat koop op internet via deze kaart krijg ik aan het eind van de maand een acceptgiro thuis gestuurd. er wordt niet automatisch afgeschreven.mag met deze kaart tot 1150€ kopen, waarna ik dus de accept. thuis krijg. werkt perfect!!kan bedrag van 1150€ evt. verhogen als je dat wilt.
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 13:10
door marcus987
Bedankt mensen,
Het wordt voor mij dan waarschijnlijk een Mastercard, aangezien ik al klant ben bij de Rabo.
Verder zie ik op
http://creditcard.pagina.nl/ als tussenpartijen Alphyra, FireCash, Paymentech, Smart2Pay, PayPal, en nog aantal als tussenpartijen genoemd staan.
Wat is nou belangrijk om te weten, bij betalingen over internet naar bv de VS? Welke systemen staan als goed, veilig bekend? En welke zo lek als 'n mandje?
Ik heb overigens vernomen, dat ik van PayPal ook spam kan verwachten.
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 15:43
door spambam
Bestel zelf al een jaar of 8 op internet in alle windstreken van deze aardbol en heb pas 1x met fraude/faillisement te maken gehad.
Daarom zou ik 'n kaart met aankoopverzekering en/of fraudeclausule aanraden. Amexco Blue, Visa (geen afgeleide kaart nemen) of ING Card. Amexco heeft echter weinig [goedkope] acceptanten.
Paypal? Zoek maar eens in Google op paypal sucks en zie wat ze uitspoken. Je kunt er maar zelden mee betalen binnen Nederland.
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 16:07
door marcus 987
Ik heb nog een vraagje. Mijn muis heeft 3 knoppen, waarvoor dienen die eigenlijk? Het is een Acer mouse.
Dank voor jullie hulp
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 18 okt 2004 16:09
door spambam
Ik heb nog een vraagje. Mijn muis heeft 3 knoppen, waarvoor dienen die eigenlijk? Het is een Acer mouse.
Klik op Start, Afsluiten en Afsluiten.
Ooit gehoord van RTFM? Lees de ****** handleiding.
Of zoek in google op acer mouse buttons
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 19 okt 2004 00:08
door marcus987
Even een vraag aan de 'marcus 987' (met spatie, die dus niet dezelfde is als ondergetekende): Ik begrijp dat je deze vreemde reactie over 'n Acer Mouse met 3 knoppen, bedoelt op 'n indirekte manier, als 'n steek onder de gordel. Mogelijk omdat ik 't gewoon toegeef, dat ik onbekend ben met de mogelijkheden van credit cards. Het aandurf om 'n 'domme' vraag te stellen. Iets anders kan ik niet bedenken.
M'n verzoek: Richt je irritatie (of wat 't ook is) even rechtstreeks naar mij. Nog 'n prettige avond.
--------------------------------------------------------------------
Verder: Ik zal 'ns op Google zoeken op 'Paypal sucks'.
Maar voor internet-creditcard-betalingen heb ik dus blijkbaar 'n tussenpartij nodig?
Marco
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 21 okt 2004 17:13
door Gast
Marcus:
Waar je ook op moet letten bij creditcard betalingen op internet, is dat je vanaf het scherm warin je je CC nummer moet invullen, https aan het begin van de URL in je browserscherm moet hebben staan, ipv alleen http.
Banken vergoeden misbruik meestal alleen als er htpps staat, omdat het dan om een goedgekeurde secured server gaat.
Succes!
groet Theo
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 26 okt 2004 14:29
door Tech
Als je via internet een bestelling plaatst moet je er altijd rekening mee houden dat de informatie die je ingeeft, fraude- of diefstalgevoelig is. Je neemt dus altijd een bepaald risico. En de eerste vraag aan jezelf moet altijd zijn of je het risico wilt nemen.
Dit geldt overigens niet alleen voor het internet, maar ook voor de bestellingen en betalingen via elk ander medium (ook al doen we dit minder bewust). Ook in het echte leven bij de bakker om de hoek. Want misschien dat de bakker om de hoek je pinpas kopieert en je pin afkijkt !
Betalen via Internet is vergelijkbaar met betalen in het echte leven. Veel hangt hierbij af van het vertrouwen en de algemene geaccepteerdheid van de techniek.
Om dit risico in te perken is het wijs om bij een betaling te letten op de volgende punten:
- Ziet de winkel er vertrouwd uit ?
- Voor Nederlandse sites: Staan de Kamer van Koophandel gegevens op de site ? Kan je dit natrekken ?
- Hoe staat de winkel bekend (zoek eens met Google) ? Is het een landelijk/internationaal bekende winkel ?
- Worden de procedures duidelijk beschreven ? Wat gebeurt er met de informatie na de betaling of aanmelding ?
- Voor Nederlandse sites: Is de webwinkel lid van de thuiswinkelorganisatie (thuiswinkel.org) ?
- Maakt de website bij de betalingsafhandeling gebruik van vertrouwde instanties ? En kan je deze natrekken ?
- Waar kan je met vragen terecht ? En wordt er werkelijk geantwoord op je vraag ? Stuur om te testen eens een vraag op.
- Staan prijzen duidelijk vermeld ? Kloppen de berekeningen ? Is het inclusief of exclusief BTW, kosten voor bezorging, enz ?
- Op welke manier wil je betalen ? Is deze mogelijkheid aanwezig ? Is het een vertrouwde manier van betalen ?
- Is het een site met een vertrouwd certificaat ? Verschijnt er een slotje onderin het browserscherm ? Dit moet zeker het geval zijn bij een betaling.
- Begint de url met 'https://' ?
- Ontvang je een bevestiging van de bestelling (via email)
- Controleer je rekeningafschriften.
Misschien kunnen de lezers/posters van dit forum nog meer punten verzinnen, maar uiteindelijk draait het om het vertrouwen.
Re: CreditCard Onduidelijkheid
Geplaatst: 01 nov 2004 21:14
door leonberkers
Zorg dat je eerst zoek in google op naam van de webshop
of de eigenaar van de webshop.
Als er klachten zijn confronteer de shopowner
over het algemeen zijn de betrouwbare shops wel te vinden
vraag wel altijd naar de levertijd
Groeten
Leon
http://www.e-shopbuilders.nl