LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asr therapie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
kwebbel

asr therapie

Ongelezen bericht door kwebbel »

Na jaren eindelijk weer eens een goede aflevering van van Kooten en de Bie. Het had er zo ingekunt. We lagen dubbel van het lachen. Net als bij echte satire natuurlijk is het zeer erg dat dit kan en n.b. ook nog vergoed wordt!! Maar met de buikspieren nog pijnlijk wilde ik jullie mijn reactie niet onthouden.

R.J. de Toonder [[email protected]]

Re: asr therapie

Ongelezen bericht door R.J. de Toonder [[email protected]] »

:twisted: Het is toch niet normaal dat dit in nederland kan gebeuren, hier zakt letterlijk en figuurlijk je broek vanaf.[/b]

lonnie [[email protected]]

Ongelezen bericht door lonnie [[email protected]] »

Wat een gekkigheid ! Dit is geen ASR therapie ! Dit klopt totaal niet met mijn eigen ervaringen. Er zijn tijdens mijn behandelingen nog nooit sexuele handelingen verricht. Ik ben juist heel positief over ASR. Ik ben nog steeds onder behandeling en ben zeer zeker niet van plan om mijn behandelingen te staken door deze niet goed informerende RADAR uitzending. Ik vind dit een staaltje slechte journalistiek.

kwebbel

Ongelezen bericht door kwebbel »

Ik heb toch de beelden van hun eigen website gezien waar wortelen komkommers kurken en ander keukengerei als hulpmiddel ter therapie wordt aangedragen.......of niet soms?

muisje [laurensdeterdoudeweme@wan]

Ongelezen bericht door muisje [laurensdeterdoudeweme@wan] »

Het is jammer, dat er maar een minimaal aspect van ASR-therapie belicht is. Het wordt zo helemaal uit zijn verband gerukt. Het grootste gedeelte van de therapie bestaat uit normale manier van behandelen. Acupressuur, Reflexzonetherapie, kleurentherapie en nog meer normale manieren van behandelen. Het gaat vooral om de energetische kant van het menselijk lichaam, om die weer in balans te krijgen. Het is niet voor niets dat 12!!!!! verzekeraars deze therapie vergoeden en dat de Consumentenbond een 7,4 geeft voor deze voortreffelijke therapie. Er zijn genoeg mensen die er ongelooflijk baat bij hebben, die wél goed terug komen van een behandeling. Die wekelijkse behandeling nodig hebben, omdat ze anders niet goed kunnen funciotneren!! Waarom nu juist dit kleine gedeelte van behandelen helemaal is uitgelicht en ook nog eens zonder medeweten van de therapeuten, dat is mij geheel onduidelijk. Waarom hebben ze dit nu met een verborgen camera gedaan, dit wil dan dus zeggen dat het een dubieuze manier van televisie maken is. Ik heb maar 1 woord voor deze aflevering over... Schande!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, het was een SCHANDE..... :D :D :D hihihihihihihi.... ik heb me wel doodgelachen...hahahaha Kun je daar ook kleurentherapie krijgen, in combinatie met zo'n heeeeerlijke massage?? :wink:

Gast

Ik vind het schande dat verzekeraars zulke therapieen wel verzekeren en dat men tegenwoordig voor de reguliere medicijnen of therapieen moet bij betalen. Dat vind ik SCHANDE. Gelukkig zat mijn verzekering er niet bij, want dan ging die direct eruit!

Bo [[email protected]]

Ongelezen bericht door Bo [[email protected]] »

Heb de uitzending aandachtig bekeken en vraag me af of die mevrouw wel een therapeut was. Dit heeft toch niets met therapie te maken. Als dit werkelijkheid was, waar zijn we dan mee bezig. Wat zoeken die mensen daar. Een vervolgprogramma waarin patienten aan het woord komen is natuurlijk nooit weg. :?:

SterkeYerke

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Deze therapie is waarschijnlijk voor bepaalde mensen een uitkomst, want er zijn er die moeten en willen betalen voor wat genegenheid en dergelijke, maar dit wordt zelfs vergoed door de verzekeraars. Zullen vanaf morgen 8 uur wel druk krijgen met aanvragen......

Gast

Helaas heb ik de uitzending gemist en ook niet op de video opgenomen. Ik hoop nu maar dat de herhaling morgenochtend op NL1 wel wordt uitgezonden.

stampertje [[email protected]]

Ongelezen bericht door stampertje [[email protected]] »

:? [/b] Ik vind het een schandaltige uitzending. Volgens mij hebben ze de verkeerde persoon ge-interviewd. Een kwakzalver. Uit mijn ervaring komen er geen komkommers en wortels voor in deze therapie. Misschien had de therapeute honger. Ik vind dat ze patienten eens het woord moeten laten doen. Dan zouden ze eens weten dat het gewoon normaal is.

Gast

Inderdaad, ik vond het ook "een schandalige uitzending"! Maar niet vanwege het getoonde. Wel omdat ik de wijze van benadering door TrosRadar uiterst laakbaar vind. Pure sensatie ter meerdere glorie van Antoinette en haar medewerkers. Goed voor de kijkcijfers, nietwaar? Een zogenaamde expert vinden, die zich op dezelfde lijn van de programma-makers stelt, lijkt me ook niet zo moeilijk. Hoeveel zou die "dr" aan zijn optreden hebben verdiend?

Gerby

Ongelezen bericht door Gerby »

Als iemand en sexueel probleem heeft, kan dit een lichamelijk of psychische oorzaak hebben. Als het lichamelijk betreft, denk ik dat de reguliere geneeskunde er vast ook wel oplossingen voor heeft. Als het een psychisch probleem betreft, is er geen "lichamelijke" massage voor nodig om dit op te lossen. Dus als dit echt een therapeute was in de uitzending, dan moet men mij eens uitleggen waarom dit dan normaal zou zijn. Dit gaat helemaal niet om de manier van journalistiek, maar gewoon om het geen men liet zien. En wat men uiteindelijk ook de nadruk gaf is gewoon het feit dat dit vergoed werd.

onZORGvuldig

Ongelezen bericht door onZORGvuldig »

Ze lieten duidelijk de website van Natuplus zien en niet die van ASR therapie. Dit is geen exacte weergave van wat ASR therapie is. En klopt niet met mijn ervaringen. OnZORGvuldig en van dit soort uitgelokte journalistiek hou ik zowiezo niet. Je hebt een probleem en gaat naar een therapeut. Dan kun je zelf beslissen of je behandeld wilt worden of niet na duidelijke uitleg en dat werd door de therapeut gedaan. Tot in details en dat kan ik wel waarderen. Laatst was ik in het UMC (Utrecht) doorgestuurd door de opticien omdat er wat vreemds met mijn rechter oog was. "Niks aan de hand" zei de bejaarde professor. Nee hoor: een en al troebel in mijn ogen en met mijn bril zag ik wazig. "Niks aan de hand" Ik stond perplex, zelfs mijn bril was precies goed. Na aandringen wilde hij wel eindelijk verder onderzoeken. Maar het bleef bij "Niks aan de hand". Ik naar een ander opticien en wat bleek: De cylinder was van 1 naar 3 gegaan in een half jaar!!!. "Niks aan de hand" Besteed eens aandacht aan de 30.000 ongevallen per jaar in de reguliere zorg: kosten 1,4 miljard euro!! Weer 10% verhoging op mijn premie volgend jaar.

KOEN [[email protected]]

Ongelezen bericht door KOEN [[email protected]] »

De uitzending staat uiteraard ook op uitzendinggemist.nl. Ik heb het zelf gisteravond niet gezien, maar ga vanavond zeker kijken. Stukje cabaret is nooit verkeerd. En de website uit de lucht? Dacht hiet niet, kijk op http://web.archive.org/web/200402042334 ... rapie.com/

Gast

Het lijkt me dat dit forum momenteel goed gevuld wordt door anonieme ASR-therapeuten, die hun broodwinning nu op de tocht zien staan... Arme drommels.... Roep maar hard dat het een schande was van Radar hoor! Wie weet geloven we het straks nog wel! (Not!! :) )

Peter 2 [[email protected]]

Ongelezen bericht door Peter 2 [[email protected]] »

En de website uit de lucht? Dacht hiet niet, kijk op http://web.archive.org/web/200402042334 ... rapie.com/
Ja, als je in archieven gaat kijken, vind je nog wel eens een website van anderhalf jaar geleden. Maar de huidige website is toch echt uit de lucht. Wel jammer, ik had al die komische plaatjes nog wel eens willen bekijken!

AkelaWilmans [[email protected]]

Ongelezen bericht door AkelaWilmans [[email protected]] »

Weet je wat ik nou zo raar vind? Dat er veel milder wordt gereageerd nu een vrouw het doet. Als een man als therapie aan damesplasser kneden deed, dan denk ik dat er veel harder zou worden gereageerd. Dan was het "oppakken die smeerlap". Nu zei Antoinette letterlijk "ach, wat volwassenen met elkaar willen doen, moeten ze lekker zelf weten." Ik denk als er vrouwen slachtoffer waren dat er gepraat was van "weerloze, onschuldige vrouwen die in de gladde praatjes van vieze mannen waren getrapt". Dat verbaast me nog steeds. Ik heb een boek waarin een lifster vrolijk keuvelt over afrikaanse vrouwen die met hun baby-jongetje hun pikkie spelen als hij huilt, om hem rustig te krijgen (al liftend-Barbara Noske). Dat moet je als westerse vader niet in je hoofd halen, om met het klitje van je baby dochter te spelen als ze huilt, TBS met dwangverpleging is niet denkbeeldig. Ik denk dat de jarenlange propaganda van man-dader, vrouw- slachtoffer zijn uitwerking niet gemist heeft. De feministische kerk heeft met dit mantra jarenlang op alle deuren gebonkt, en geld en opvang ge-eist voor al die arme vrouwen, maar dat ze zelf ook wel eens dader kunnen zijn, komt eenvoudigweg niet bij ze op. Als man heb ik het daar ook wel eens moeilijk mee, ik kwam eens kijken bij een kinder-straatvoetbaltoernooi, en daar werd door de speakers gegald "of iedereen even op wilde letten op mannen met andere bedoelingen". Daar sta je dan als man met een zonnebril op, alleen. Ik ben maar weggegaan. Als padvinderij-leider was ik eens in een Hilversums zwembad, waar jaren later werd besloten om alle mannen op woensdagmiddag de toegang te weigeren. Lekker dan. Als je in plaats van mannen "negers" of "joden" had geschreven, was het land te klein geweest. De heterosexuele, blanke man mag je nog steeds ongestraft beledigen.

Gast

Geplaatst op 18 Oct 2004 23:10 door Gast Helaas heb ik de uitzending gemist en ook niet op de video opgenomen. Ik hoop nu maar dat de herhaling morgenochtend op NL1 wel wordt uitgezonden
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/broadcast [/quote]

Gary

Ongelezen bericht door Gary »

Toch is er nog wel op die manier 1 afbeelding te vinden hoor :wink: -X- Ik wil best geloven dat diegene die eventueel ASR-therapie krijgen, of ooit hebben gehad, negatief zullen uitlaten over deze "journalistiek". Want ik kan geloof ook best dat hetgene waar de uitzending om ging maar een deel is van ASR-therapie, en dat niet iedereen zo behandeld wordt. En als je die behandeling van Natuplus wel zou hebben gehad, is het maar de vraag of je je daar zo openlijk over zou uitlaten. :wink: Als de methode zo goed te verdedigen zou zijn, waarom haalt men dan de website direct uit de lucht??? En niet alleen het gedeelte van "Natuplus" heeft men verwijderd, maar de gehele site van ASR!

Gesloten