LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reader's Digest - Commissie voor de Prijsuitreiking

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Niels Beekman

Reader's Digest - Commissie voor de Prijsuitreiking

Ongelezen bericht door Niels Beekman »

Vandaag, dinsdag 19 oktober 2004, heb ik de volgende brief ontvangen:

De brief is afkomstig van:
Reader's Digest
Hogehilweg 17
1101 CB Amsterdam Zuidoost

Geachte mijnh./mevr. Achternaam

U bent genomineerd als winnaar van de Hoofdprijs van E 100.000,-.

Zojuist heeft onze Afdeling Naamsselectie namelijk bevestigd, dat u zich op hetzelfde punt bevindt als onze vorige grote winnaars voordat zij zo’n indrukwekkende prijs in de wacht sleepten.

Ik stuur u deze brief om u erop te wijzen dat u binnen enkele dagen een opvallende envelop op uw adres, adres + huisnr., zult ontvangen met een belangrijk bericht van onze Financieel Directeur.

U moet weten dat dit bericht enkel en alleen voor u bestemd is en uw onmiddellijke aandacht vereist. Niemand anders dan u kan onze Hoofdprijs van E 100.000,- opeisen, als blijkt dat u de winnaar bent.

Als u de instructies in het volgende bericht zorgvuldig opvolgt en de Hoofdprijs wint, zal één van de leden van onze Commissie zo snel mogelijk contact met u opnemen.

BELANGRIJK: uw bericht is op dit moment onderweg naar uw woonplaats, woonplaats. Binnen enkele dagen zal er een opvallende envelop bij u in de brievenbus vallen. U herkent deze envelop meteen omdat daarop de andere helft van het kwalificatielabel is geplakt dat u bovenaan deze brief vindt. Dit label vormt het officiële bewijs dat u gekwalificeerd bent als potentiële winnaar.

Nog een laatste advies. Volg nauwgezet alle instructies op in het bericht dat u misschien morgen al zult ontvangen… Zodra de uitslag bekend is, kan onze Commissie u dan wellicht een nieuwe brief sturen en meedelen dat u de Hoofdprijs van E 100.000,- heeft gewonnen.

Met vriendelijke groeten,

Gerard Visser,
Voorzitter van de Commissie voor de Prijsuitreiking

Geen dagtekening bij de brief en verder een mooie verzameling Nederlandse woorden waar geen chocolade van te maken is.

Is dit een grap?
Lijkt me een goed voorbeeld van een poging tot oplichting!?
Zijn er nog meer mensen die door hen worden lastig gevallen?

catnugget

Re: Reader's Digest - Commissie voor de Prijsuitreiking

Ongelezen bericht door catnugget »

Yeeaaah!Ik heb ook (viritueel) een ton van RD gekregen.Ik was de ENIGE GENOMINEERDE inwoner van Zuid-holland die 8 gouden zegels + 6 persoonlijke GELUKSnummers moest insturen(binnen 7 dagen),om mijn cheque te kunnen claimen.Nu doe ik het zo: ik verzamel in een jaar al die troep van RD stop er wat junkreclame materiaal bij,om het wat meer gewicht te geven en vervolgens stuur ik de GELUKS brief terug. :twisted :) :lol: [/u]

bodejos

Ongelezen bericht door bodejos »

Als je dat miljoen dan ECHT niet wil, mag ik je dan mijn gironummer geven? Ik vind het geen probleem hoor, op die manier met een glimlach van oor tot oor een kwart miljoen euro naar de belastingen brengen :roll: :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik maak ook kans op € 100.000,- Mijn snelle reactie is van essentieel belang. Je moet de brief toch goed lezen, om het addertje onder het gras te vinden. Ik kan mij heel goed voorstellen dat veel mensen blind het formulier terugsturen en geen enkele prijs winnen, maar wel een abonnement op Readers Digest hebben; ofwel betalen. Wat een irritante mailing. Readers Digest slaat de plank volledig mis om tot deze ludieke actie te komen. Dit is geen ludieke acties en zet alleen maar kwaad bloed bij de mensen.
GR
Wilco

bodejos

Ongelezen bericht door bodejos »

Het zou toch eens leuk zijn als een groep mensen de stunt van Pieter Storms van enkele jaren terug eens herhaalt. Kost wel wat geld, maar met 50 personen een bus huren en naar het hoofdkantoor van RD gaan, en allemaal die prijzen opeisen, dat hoeft per persoon toch niet zoveel te kosten? beschouw het als een dagje uit. En niet weggaan voor je minimaal een kop koffie met gebak hebt gehad.

Storms wist hus wel dat hij het bedrijf (was toen Garat-O-Matic, ook zo'n louche firma) nooit kon bewegen tot uitbetalen van de beloofde prijzen, maar de firma liet zich er wel toe verleiden voor de camera uit te leggen HOE de ontvangers de brief moesten lezen. Resultaat: Garant-O-Matic stond voor joker, omdat ze moesten toegeven dat ze nep-prijzen hadden uitgeloofd. Het was een leuk stukje televisie, dat wel.

Niels Beekman

Ongelezen bericht door Niels Beekman »

Vandaag de beloofde tweede eveloppe ontvangen!

Jippie kan van alles winnen!!!

Ook deze brief is een verzameling van nederlandse woorden, staat dus allen maar onzin in!

Wat mijn verbazing schetst is dat ik het logo van Thuiswinkel Waarborg op hun brief zie staan. Zijn daar dus inderdaad bij aangesloten. hoe serieus moet de consument dit keurmerk nemen?

vreemde

Ongelezen bericht door vreemde »

Krijg al jarenlang van deze onzinbrieven dat ik kans maak op een groot geldbedrag en dat ik een van de weinig geselecteerden ben.
Het gaat ze er alleen maar om dat je een abonnement neemt op hun blad of een boek koopt uit hun collectie. Als je de "nee-envelop" terugstuurt mag je hem ook nog frankeren ook! :shock:
Als er weer eens zo'n brief (afgelopen week nog) in de brievenbus valt dan gaat ie regelrecht de papierbak in, ik neem de moeite niet eens meer om hem open te maken. Pure tijdsverspilling! :wink:

schriani

Ongelezen bericht door schriani »

We hebben het hier over het fenomeen "sweepstake". Officieel hoort er wel degelijk een prijs te zijn....maar daarvoor moet heel Nederland reageren. :shock: Zo'n "prijzenfestival" is aan regels gebonden, de kans dat je iets wint is 0,0001 :cry: Deze methode wordt door meerdere bedrijven gebruikt. Als we nu eens allemaal massal die NEE envelop gebruiken, dan MOET die prijs vallen. Hoe snel zijn we er dan vanaf? :lol:

Esmeralda

Ongelezen bericht door Esmeralda »

Hallo,

Ik heb een nieuwe brief ontvangen van RD finance ik ben de gelukkige winnaar van 100.000 euro, hoe vind je dat ik ben RIJK (in mijn dromen) mensen opgepast ze zijn weer bezig :lol: Dit keer garanderen ze deze prijs (tuurlijk) het is alleen verwondelijk dat ze niet weten of ik nu een man of een vrouw ben dat weet een lotterij toch. MENSEN KIJK UIT EN TRAP NIET IN RD FINANCE OFTERWEL READERDIGEST

walker

Ongelezen bericht door walker »

Welke mogelijkheden zijn er tegen deze RD onzin?
Ik wil a) weten hoe ze aan mijn adres komen en b) dat mijn adres uit hun bestanden wordt verwijdert

walker

Uitgevers Maatschappij the Reader's Digest N.V.
Hogehilweg 17
1101 CB AMSTERDAM ZUIDOOST
Netherlands

Het domain staat op de naam:
C. Rog
+31 (0)20 5678250
[email protected]

manuela

Ongelezen bericht door manuela »

Ook wij hebben de enveloppen ontvangen en tot onze verbazing op naam van onze dertienjarige zoon die zoveel geld wel zou willen en hier onmiddelijk op zou reageren als ik als moeder niet oplet welke post mijn zoon ontvangt.Dit lijkt wel een beetje overdreven maar ik ben nu blij dat ik dit doe want welk normaal mens stuurt een kind van dertien zulke troep.Ik hoop dat hier ooit iets echt aan gedaan zal worden want als er een niet zo oplettende moeder zal zijn dan krijg je allen maar narigheid met zulke bedrijven!!!!!!!!!!!!!!!!!

walker

http://www.infofilter.nl
zou wellicht kunnen helpen, maar hun formulier werkt niet bij mij en het contact formulier eveneens niet. Erg handig. De eigenaar van het domain is ook niet per e-mail te bereiken. :roll:

Dwergje

Ongelezen bericht door Dwergje »

hoi,

ik heb dus ook zo'n brief gehad en vertrouwde het niet helemaal. Ik ben dus op internet gaan kijken of ik er iets over kon vinden en ben hier terecht gekomen.

Ik vind het schandalig dat er zulke brieven verstuurd worden. Ik had wel gehoord van dit soort dingen met mobieletelefoons enzo. weet iemand hoeveel van die onzin enveloppen we nog gaan ontvangen?? Heb nu de eerste brief binnen.

Ben blij dat er meer mensen waren die deze brief gehad hebben en dit op internet ook bekend hebben gemaakt, dit scheelt misschien weer een paar mensen die de brief wel terug struren

groetjes en bedankt!

Gast

Dwergje ik heb een vervelende mededeling: je krijgt nog een enorme lading brieven, want je zit nu in hun systeem. Ik heb ook al diverse keren te kennen gegeven dat ik geen post meer wilde ontvangen van Readers Digest, en het gaat dan even goed, maar dan begint de ellende weer. Heb ook zojuist weer een brief in de prullenbak gemieterd! (sorry, in de oud-papierbak :oops: )

Gast

Is deze reklame niet gewoon in strijd met de wet op de kanspelen?

marre

Ongelezen bericht door marre »

ik heb ook zo'n brieg gehad als Niels Beekman en 2 dagen later de 2e enveloppe die dus net als de 1e meteen bij de oude kranten is beland.
Nu vraag ik mij toch af of de mensen die hier wel op reageren ooit wel eens geld hebben gezien. Willen die mensen dan ook even reageren?????????????

Gast

Wat is een brieg ?

Gast

Ik geloof een brief gast! :lol:

Gesloten