Pagina 1 van 1

Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 20 okt 2004 08:28
door esli
Bij het overmaken van geld is een verkeerd giro nr. opgegeven. Dus naam en nummer klopten niet. Nu heeft de bank het geld gewoon overgemaakt naar het verkeerde giro nr. Ze blijken naam en nummer niet te controleren.
Nu is het geld dus overgemaakt naar een andere rekening en deze mensen reageren op geen enkele brief (aangetekend) van de bank als wel van degene die het geld gestort heeft. De bank weigert er nu iets aan te doen: schrijf maar een brief aan de klantenservice is hun advies.
Ondertussen speelt dit al vanaf juni en het geld € 300,00 is nog steeds niet terug.
Kan dit zomaar? Je geeft niet voor niets naam en nummer op volgens mij. Bij de giro maken ze het niet over maar krijg je het terug met de mededeling dat naam en nummer niet overeenkomen.
Wat kunnen we nu nog doen om ons geld terug te krijgen?

Re: Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 20 okt 2004 08:52
door Gast
Als je het met je bank(welke?) er niet uit komt dan kan je een klacht indienen bij de Nederlandse bank .
http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tc ... 7-18018-64

Re: Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 20 okt 2004 08:55
door Gast

Re: Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 20 okt 2004 14:20
door Gast
Bij het overmaken van geld is een verkeerd giro nr. opgegeven.
Bij de giro maken ze het niet over maar krijg je het terug met de mededeling dat naam en nummer niet overeenkomen.
Kennelijk toch niet: je zegt zelf dat er een verkeerd gironummer is opgegeven.

Re: Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 20 okt 2004 16:56
door blabla
Dit is een probleem dat vaker met gironummers voorkomt.
Ik heb het zelf ooit willen onderzoeken maar kwam er niet.

Je bent als klant (betaler van het geld) zelf geheel verantwoordelijk dat je naam en nummer goed vermeldt.
Meestal checked de betalende bank naam-nummer op grond van lijsten die men van de postbank krijgt. Maar ze hoeven dit niet te doen.
De postbank verplaatst naar mijn idee het probleem dat ze hebben naar de andere banken.
Ook als het binnen het postbankcircuit verkeerd gaat heb je als betaler geen recht. Er staat niets over dit onderwerp inde voorwaarden anders dan dat de klant zelf verantwoordelijk is.

Meestal werkt het het beste als je vriendelijk de banken vraagt om mee te werken. Liefst schriftelijk. Meestal gaat dat goed.

Er wordt door de postbank overigens mee geschermd dat er een naam-nummercontrole is. Maar zover ik weet wordt dat niet in alle gevallen gedaan.

Re: Naam & giro nummer kloppen niet

Geplaatst: 22 okt 2004 10:00
door esli
Ik heb nog even gebeld met de Postbank en deze wil het wel oplossen. De bank moet actie ondernemen en contact opnemen met de postbank en dan lossen ze het samen op. Maar dat moet de bank dan wel doen en daar willen tot nu toe nog niet aan!!!!