LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON afsluiten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
johan.smid

NUON afsluiten

Ongelezen bericht door johan.smid »

Hallo allemaal

Nuon sluit tegenwoordig af zonder vooraankondiging. :evil:
Afgelopen donderdag stond er een Aap van een kerel voor de deur die mij zij direct 634 eurie betale of ik sluit je direct af van elctra.
Toen ik hem vroeg waarvoor drukte hij mij een kaartje in de handen en zij bel maar met de CCC.

Vervolgens werdt ik zonder dat ik ook maar iets kon doen of zeggen afgesloten :cry:
heb de CCC gebeld en mij werd door die *** gezegd eerst betale dan kijken we wel verder.

zal ook via incasso buro lopen ik heb deze gebeld en je raad het al niets bekend.

ik kreeg vandaag eidelijk op mijn smeekbede een overzicht en daar stond op dat ik in de afgelopen maanden al maar liefst 400 eurie aan incasso kosten moet betalen!!!!!

heb al een brief aangetekend verstuurd aan de directie van nuon en heb contact opgenomen met de sociale raadslieden

Wie kan mij verder helpen om een zaak aan te spannen tegen deze NAZI praktijten van de NUON?????

Groeten Johan Smid

krom voltje

Re: NUON afsluiten

Ongelezen bericht door krom voltje »

sleep ze voor de geschillencommissie.

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5

Brieven sturen anders dan aan CCC heeft geen zin; alles wordt afgevangen en weer naar CCC toe geleidt.

ikkes

Ongelezen bericht door ikkes »

ik werk nu 4 weken bij de nuon op het CCC en inderdaad worden allen klantcontacten daar afgehandelt

allereerst is het natuurlijk heel vervelend om afgesloten te worden maar ik hoop dat u ook begrijpt dat nuon niet onbeperkt kan leveren.
als je de melkboer niet betaalt komt hij op een gegeven moment ook geen melk meer leveren.

u zegt ook dat u geen vooraankondiging heeft gehad
dit lijkt mij erg sterk.

Nuon doet het volgende bij het niet betalen
eerst krijgt u een betalings herindering (geen kosten)
dan krijgt u een 2e hetindering (10 euro kosten
dan krijgt u een laatste waarschuwing voor uit handen geven (50 euro kosten) (we zijn dan al ruim 2 maanden verder en u heeft dan ook al de eerste 2 herinderingen voor de volgende factuur)
totaal heeft u dan al 5 briefen gehad (die dan allemaal niet aankomen) naar us verbruiks adres + factuur adres (indien verschillend)

op dit punt word de zaak uit handen gegeven en worden er nog een paar somaties verzonden vanuit een incasso buro.

als u dan nog niet reageert krijgt u inderdaad bezoek van een monteur voor betaling of afsluiting

de reden dat ik durf te zeggen dat u zeker een van de aanmaningen moet hebben ontvangen is het feit dat jaarnota's waar mensen geld op krijgen ook per brief worden verzonden (met het verzoek tot verstrekken van een bankrekening als niet bekend bij ons)
deze jaar rekeningen worden voor 99.6% geclaimed en dus ontvangen
60% van de mensen die worden afgesloten ontvangen helaas de post niet

johan.smid

Toch leuk dat nuon nu mensen in dienst blijkt te hebben die serieus de administratieve puinhoop mogen opruimen het lijkt mij echter beter dat nuon volgens de gebruikelijke weg de klanten benaderd en niet via dit forum.
Je kan beter je werkzaamheden uitvoeren bij het ccc zelf en je niet bezig houden met zaken die je niet aangaan. :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

is een beetje onaardig johan :shock:

ikkes

ooit gehoort van pauze :-)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

olie op het vuur; I like it...ga zo door collega 8)

ikkes

niet bedoelt als olie op het vuur.
maar ik word er wel pissig als iemand over de punten die ik zojuist aandroeg heen stapt (bijna onmogelijk om totaal geen brief te ontvangen) en mij aanvalt op het feit dat ik mijn vrije tijd opoffer om hem van een antwoord te voorzien

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

johan.smid, wie kaatst moet de bal verwachten. Je start zelf dit topic met allerlei beschuldigingen en scheldwoorden richting Nuon en haar medewerkers. Vervolgens krijg je weerwoord en dan ga je klagen dat via dit topic op jouw klaarblijkelijk ongenuanceerde stelling wordt gereageerd. Zo lust ik er nog wel een paar. Als je je energienota of je voorschot niet betaalt en alle brieven niet opent of ongeopend in de vuilnisbak mietert (ook die mensen maak in mijn werk mee) en denkt op die manier je problemen opgelost te hebben, moet je ook accepteren dat jouw leveranciers het op een gegeven moment zat worden en naar hardere maatregelen grijpen. Wie niet horen wil moet voelen, al is het geen opdonder omdat de elektriciteit is afgeschakeld....

johan.smid

Hallo allemaal

Mijn reactie op ikkes was niet helemaal netjes mijn excusses hiervoor 8)
toch blijft het vreemd dat deze reactie van ikkes komt ik heb in mijn topic aangegeven dat er volgens intrum justitia NIETS!!!! bekend is van een achterstand.
er is dus géén sprake van wanbetaling maar van een administratieve fout van de nuon.
ook ik weet dat als je de rekeningen niet betaald dat een leverancier dan rechten heeft tot het nemen van maatregelen.
Alleen is dat alleen toegestaan bij een daadwerkelijke achterstand.

Als er sprake is van een achterstand dient de medewerker van nuon dit te vermelden en de gevraagde termijnen hiervoor te overleggen ook is het dan gebruikelijk dat je de mogelijkheid geboden krijgt één en ander uit te zoeken.

burn them all

Ongelezen bericht door burn them all »

je heb wel hele woeste verhalen ikkes maar cijfers liegen er niet
om niemand vraagt van jouw je vrije tijd op te offeren om op dit forum te zitten je kan die tijd beter besteden om is een keer de klanten van nuon netjes te woord te staan.

Dus ga nou niet met cijfers gooien waarvan een ieder al weet dat dit lulverhaaltje van nuon zelf af komt maar geef die man het vordeel van de tweifel inplaatst van doen waar je goed in be"nt5 getraint door nuon "alles terug leiden naar de klant "en johan excuses zijn overbodig want die zullen zij je ook nooit aanbieden

:wink:

ikkes

als nuon fout zit dan zal ik zeker mijn excusses aanbieden
(en we zitten vaak genoeg fout)
waneer een rekeing naar herhaalt aanmanen niet betaalt word dan is dat helaas niet het geval

maar zo te horen zit jou ook wat dwars
maakt mij wel nieuwsgiereig

lulhannes_ikkes

Ongelezen bericht door lulhannes_ikkes »

Ikkes wie denk je nou eigenlijk wel dat je bent om onder een nick je excuses namens dit bedrijf aan te gaan bieden.

Je bent goed bezig, schijnt dat je toch niet tegen IEDEREEN je mond hebt gehouden op de vloer dat je hier post ...

de groeten.

ikkes

:-)

wilbetalen

Ongelezen bericht door wilbetalen »

Nog een typisch Nuon geval :

Mijn zus belde me dat indien heden de rekening niet betaald wordt
Nuon morgen de electriciteit komt afsluiten.

Aangezien ik dit telefoontje om 16.00 uur pas kreeg, en zij geen Bankrekening nr had van de Nuon, ben ik gaan bellen met Nuon.

Het zit zo :
Ze heeft een betalings achterstand, echter tussendoor heeft ze wél oudere facturen daarvan betaald en is aan het inlopen.
Ze geeft aan,dat over 10 dagen de 13e maand uitbetaald wordt door haar werkgever, echter Nuon zegt : Nu betalen, of morgen afsluiten.

Na tel. contact door mij met Nuon, blijkt dat ik NIET mag betalen op een normale bankrekening, ook niet met een SPOED overboeking met telefonisch melding naar Nuon, want hun administratie verwerkt die pas over enkele dagen.
Zélfs niet al zou mijn zus aan de man die morgen komt afsluiten een copie laten zien van internet bankieren, waar te zien is dat de betaling is voldaan, omdat volgens Nuon, een spoedbetaling via de bank via internetbankieren gestorneerd zou kunnen worden ! ?
( Nog nooit eerder vernomen, daar niet van ! )

Ik kan alleen maar contant gaan betalen op het postkantoor, echter kan mijn zus dan niet het betalings bewijs laten zien, daar wij 200 km van elkaar af wonen.

Enige alternatief is nu dus een ritje van 400 Km !

Aardige jongens daar bij Nuon, men wil de rekening betalen per telefonisch spoed overboeking, maar wordt niet geaccepteerd ivm latere
verwerking bij hun administratie ! ?
Ondanks dat zélfs de bank Nuon een telefoontje geeft bij zo'n spoedoverboeking dat er betaald is !

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig in deze moderne tijd ????

Ben overigens benieuwd, indien ik wél via een telefonische spoedoverboeking betaald zou hebben voor haar, voor welke rekening dan de kosten zouden komen van aan / afsluiten.... ???

één ding is zeker : Zowel mijn zus als andere familieleden, stappen over naar
een andere energie leverancier !

Leve de vrije markt ! ;o)

eneco123

Ongelezen bericht door eneco123 »

Ok ze heeft een betalingachterstand..
dan is recht van spreke sowieso minder en ik ken het betalingsverleden van jou zus niet dus de houding van Nuon zou misschien best wel eens te verklaren zijn.

Is er een betalingsregeling ?

Er zijn bepaalde procedures bij incasso en betalingsachterstanden die met de "leen en roodstaan generatie"van deze tijd strak aangetrokken moeten worden.

Ok als je vind dat nuon een verkeerde houding aanneemt zou je dan de "betalings houding" van jou zus eens uiteen willen zetten. Schoppen tegen een bedrijf omdat iets je niet zint kan iedereen...

ikkes

als we gaan afsluiten dan staan er aardig wat bedragen voor een zeer lange tijd open
ik praat dan in maanden en meestal al in jaren

bij deze klanten word geen betalingsregeling toegepast
het is betalen of afsluiting
de tijd voor regelingen is namelijk allang gepaseerd.

als ik het goed begrijp vind je dat nuon de incasso processen moet aanpassen aan jou situatie.
dit lijkt me niet handig, aangezien nuon op deze manier werkt omdat andere betaal opties niet werken

wees dan ook niet boos op nuon voor het innen van een bedrag dat te laat is betaald.
wees boos op je zus dat ze hier niet eerder bij nuon mee heeft aangeklopt, zodat ze toen wel een betalingsregeling had kunnen krijgen.

alpine

Ongelezen bericht door alpine »

:twisted: zit al meer dan een half jaar te wachten op mn teruggave van NUON(na zeer foute berekeningen van hun).Kan ik nu niet de hap laten afsluiten bij NUON? :twisted: [/b]

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Nee, maar je mag een incassoprocedure starten EN een deurwaarder op hun dak sturen. Ik zou zeggen: gebruik die rechtsbijstandverzekering of stap eens een rechtswinkel binnen, want ze blijven dus in gebreke.

Mohawkmarcje

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Overigens kun je Nuon niet laten afsluiten omdat jij geen energie aan hen levert, lolbroek.

Nog zoiets: dit topic begon over een betaalachterstand van € 400,- aanmaningskosten. VIERHONDERD euro?! :shock:

Sjeez, betaal je zowiezo wel nota's dan? Aanmannigskosten bedragen vaak niet meer dan € 10,- en hoogstens € 40,-. :!:

En dan maar roepen van Nazi-praktijken... Zullen we chronisch wanbetalen dan maar voortaan de Vinkenslag-methode noemen? :wink:

Gesloten