Pagina 1 van 4

UPC HELPDESK

Geplaatst: 22 okt 2004 02:19
door helpdesk
Wat het grootste probleem is vaak bij mensen. Ze durven zichzelf niet de schuld te geven van hun problemen. mensen willen graag de schuld schuld geven aan anderen. Ook al start hun computer niet meer op, hebben ze service pack 2 gedownloaden en hebben geen verbding meer, proberen een router te installeren zoder en verstand van te hebben, Mensen die hun computers voor de eerste keer in hun leven installeren en vergeten drivers te laden voor hun hardware. Iedereen doet maar wat tegenwoordig. Men denkt dat wel allemaal te kennen. Terwijl er tot aan de hoogste nivaeu's opleidingen zijn op de ICT markt. Maar men denkt dat wel te kunnen en doet maar wat. Lukt het even allemaal niet? Oooh dan maar de helpdesk bellen want het zal bij Chello wel niet goed zitten. Ik vergelijk dat vaak met een boer die zijn auto gaat repareren, geen vrstand er van hebben maar toch gewoon doen. Als hij nu in de problemen zit gaat hij een dealer bellen voor de oplossingen, nu blijkt dat hij het niet kan maken en brengt vervolgens zijn auto toch naar de dealer omdat zij er wel verstand van hebben, maar nu blijkt dat deze man 500 euro afmoet rekenen voor het geen waar hij zelf aan begonnen is en fouten gemaakt heeft. MOET je dan klagen? Ja dat doen mensen, waarom omdat ze hun eigen fouten niet toe durven te geven.

Als je chello neemt krijg je:
* een modem om verbinding te maken
* je krijgt een email adres en email aliassen
* je krijgt webruimte waar je je website op kunt zetten

THATS IT
Als je naar de chello helpdesk belt, zou je dat kunnen doen voor:

* of er een storing is, omdat je geen/trage verbinding kan maken
* verbindingsinstellingen
* email instellingen
* website instellingen
* informatie

THATS IT!

NIET BELLEN VOOR:
* Computers die niet opstarten
* Netwerkkaarten die niet geinstalleerd zijn
* een router ertussen zetten en het werkt niet meer
* Service pack 2 downloaden voor XP en er is geen verbiding meer
* Half geinstalleerde PC'S
* mijn zoon heeft er gisteren achter gezeten en nu werkt het niet meer
* mijn modem doet het niet, klopt omdat de stekker er niet in zit
* een van de netwerkkabels is niet aangesloten
* niet bellen om terug gebeld te worden

Dit zijn nog maar een paar kleine voorbeelden van hoe het op een dag kan gaan als je naar je werk gaat. Mensen die geen verbinding hebben bellen gelijk op, OOOH zal wel weer aan chello liggen. Vanwege de naam natuurlijk. Mensen zijn vaak zo bevooroordeeld dat ze juist daarom de schuld af wiillen schuiven op anderen.
Hoe vaak (EN NU EVEN GOED NADENKEN) heb jij de chello helpdesk gebeld en verteld tegen de gene die je aan de telefoon hebt. OOOHHH Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik heb het zo zitten verknallen dat ik nu geen internet meer heb, Waar zou dat aan kunnen liggen?
Deze mensen worden geholpen bij UPC als geen anderen, waarom?
Omdat mensen daar respect voor kunnen tonen en de helpdesk medewerkers willen voor de groep mensen hun uiterste best doen om het aan de praat te krijgen.

Die willen geen mensen helpen die gelijk beginnen van OOOOH *** CHELLOOOOOOO, en uiteindelijk blijkt dat de mensen het zelf gedaan hebben. Deze mensen worden dan hard met de neus op de feiten gedrukt.
Per dag gezien zullen op zijn hoogst 20% mensen bellen waarbij een storing is.
20% over hun instellingen bellen
10% vragen heeft
De overige 50 % belt eigenlijk nutteloos ze bellen over dingen waar computer zaken bij te pas moeten komen of deskundige mensen.
De mensen die gelijk een grote mond open trekken zodra een medewerker van de helpdesk opneemt die voor die mensen klaar staat en hun problemen wil oplossen. Wat moet die medewerker wel niet denken.
En dan zijn deze cijfers niet eens berust op feiten! maar het zal er niet veel lnags zitten!
Als je aan 1000 mensen vraagt:
Wat doe jij als ik direct naar je toe loop en en grote bek open trek?
Wat antwoord of hoe reageer jij dan? Zelfs dan blijven de medewerkers nog correct, maar geven ze aan dat ze niet gedient zijn van dit soort uitlatingen.
1000 mensen zouden zeggen: "Ik pik dat niet"

Domme klanten zijn er niet, er zijn genoeg mensen die het simpel weg niet weten en daarom bellen ze een helpdesk net als bv. chello.
Deze mensen accepteren dat ze er 10 eurocent voor moeten betalen omdat ze graag geholpen willen worden omdat ze er niet meer aan uit kunnen komen.
De meest domme mensen, om het zo maar te noemen, weten dat ze zelf een fout gemaakt hebben en ze kunnen er niet meer aan uit komen en dat anderen er maar voor moeten opdraaien. Dit noem ik domme mensen.
Je kunt zo verschikkelijk goed geholpen worden bij de helpdesk maar dan moet je mensen wel behandelen met respect, net zoals jij zelf graag benard zou worden.
Ik ga nog elke dag met veel plezier naar mijn werk en vind het super leuk om mensen te woord te staan als ze in de problemen zitten. Maar als ik hieronder de onvrede lees, zitten er heel erg veel mensen tussen die niet voldoen aan een respectvol behandeld te willen worden.

Het is wel zo, verschrikkelijk makkelijk om ALLES in de schoenen te gooien van iemand anders, maar bied je dan ook je excusses aan als je het zelf hebt veroorzaakt?
En dat noem ik mentaliteit hebben, deze mensen worden geholpen!
Vele zoals hieronder staan zullen nooit een antwoord accepteren wat in hun nadeel is.

Ik neem het niet op voor mijn baas, die moet hier zelf maar posten als hij daar zin in heeft, wat ik wel doe is het opnemen voor de zovele goede collega's net als ik, die toch weer elke dag u te woord staan.
Als de top van UPC dit bepaald zijn wij de pispalen die het moeten verwoorden naar uwerzijds. En dat is lang niet altijd makkelijk.

Met vriendelijke groet,

En helpdesk medewerker,
die het goed naar zijn zin heeft!

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 22 okt 2004 05:26
door jurrien
Leuk zo'n verhaal! mijn ervaring is toch een andere. Hoewel ik geen enkel klagen heb over de verbinding moet ik zeggen dat mijn tot nu toe eerste en zeker als ik zonder kan ook laatste bezoek aan de hulpdesk. twee weken geleden kreeg ik plotseling last van storing op mijn internetverbinding, Ik had wel verbinding maar alle pagina opende zich heel langzaam of helemaal niet!Na enige uren te hebben gewacht en intussen geprobeerd, al mijn eigen instellingen gecheckt.
Kabel/modem/ netwerkkaart. kon er niets op vinden dus dan toch maar
de helpdesk bellen, Hoefde niet lang te wachten en legde mijn klacht voor en vroeg diegene de verbinding van hun uit te controleren, Er werd verteld dat er absoluut geen storingen waren in mijn postcode en vroeg welke windows ik had, Ik zei dat ik XP+sp2 had en dat was gelijk klaar ,moest absoluut sp2 eraf gooien want de storing zat hierin toe ik wilde vertellen dat dit al 3 weken zonder problemen draaide onderbrak ze mij en vertelde dat ik dan geluk had gehad dat ik uberhoupt verbinding met het internet had! Kwam mij vreemd over en heb deze raad!waarna ze geen enkele andere mogelijkheid meer wilde nakijken of de lijn 100 % was, Dat was het Zeker en ik moest niet eigenwijs zijn. Heb een vriend die systeembeheerder is gevraagd en die heeft nadat hij alles heeft gecheckt gezegd dat het Toch bij chello moest liggen , Dus niets eraf gegooid maar gewoon en nachtje erover slapen. Toen ik de volgende ochtend mijn pc starte was alles weer normaal, Jammer dat als je belt men zo vlug klaarstaat met een oplossing die het probleem bij de klant legt en men niet toegeeft dat de lijn gewoonweg slecht is!
Moraal van het verhaal is dat men bij chello het probleem gelijk op de klant schuift en een slechte verbinding niet wil erkennen. Wil geen klaagzang over chello doen want buiten dit incident draait de verbinding van chello alle dagen 100 %

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 22 okt 2004 07:24
door Gast
De verbinding die ik met chello had was redelijk goed, alleen als er storing was wisten de helpdeskmedewerkers van niets. Dit hoorde ik dan vaak na dat ik 10 of 20 minuten in de wacht had gestaan. En HELPDESK dat was niet te wijten aan mijn pc of zo maar aan het netwerk van chello. Als er storingen zijn mag dat tenminste wel gemeld worden aan de helpdesk!

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 22 okt 2004 18:57
door Lada
Ik verwacht dat dit weer een van die slechte trucs is.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 24 okt 2004 02:11
door Gast
Als je chello neemt krijg je:
* een modem om verbinding te maken
* je krijgt een email adres en email aliassen
* je krijgt webruimte waar je je website op kunt zetten

THATS IT
Nee, that's not it, beste meneer helpdesk. Je krijgt verder nog:
* een zorgvuldig verzwegen datalimiet
* vroeg of laat een dubbele afschrijving van je maandtermijn of erger
* onverklaarbare, objectief meetbare, dode verbindingen af en toe
* regelmatig aangekondigde 'gratis' snelheidsverhogingen
* regelmatig maar nog iets frequenter doorgevoerde prijsverhogingen

Met alle respect, meneer helpdesk, maar de domme klanten die bellen dat ze niet op internet komen nadat ze de stoppen hebben opgeblazen en dus ook het licht en de koelkast het niet doen zijn niet exclusief voor UPC, die heeft elke provider. Maar ook die klanten kan je zonder dat je ze kunt helpen tevreden maken, en dat schijnt de UPC helpdesk structureel minder goed te lukken dan de andere providers, blijkt telkens weer uit de consumentenonderzoeken.
Dat jij het beste voor hebt geloof ik onmiddellijk, maar je pleidooi loopt vast op het feit dat er wel erg grote aantallen mensen op alle fora waar het maar on-topic is hun beklag komen doen van telkens dezelfde soort fouten. En dan kan je 100 keer aanvoeren dat UPC veel klanten heeft en dus ook veel kans op problemen, dat veel aan de mensen zelf ligt, en dat er veel gebeld wordt over zaken die buiten jullie verantwoordelijkheid liggen, maar dan nog zijn JULLIE de helpdesk en hebben JULLIE deze bellers graag als klant geaccepteerd en moeten JULLIE je dus afvragen hoe je hier mee om moet gaan. Dit lukt bij andere providers structureel in hogere mate dan bij jullie, dus daar moet voor jullie ook verbetering in te behalen zijn.
En dan nog even ingaand op je verhaal over het tekeer gaan van mensen zodra ze iemand van de helpdesk aan de telefoon krijgen. Het ligt maar bij weinig mensen in de aard dit te doen bij het allereerste probleem dat ze hebben en na een minuutje in de wachtrij te hebben gestaan. Een verleden van tig verbroken verbindingen, meerdere onderling verschillende helpdeskadviezen, herhaalde klachten waar klaarblijkelijk niks aan is gebeurd, onbeantwoorde correspondentie, niet nagekomen afspraken en dat soort zaken zijn met wat grotere waarschijnlijkheid een goede voedingsbodem om uiting te geven aan de minder prettige gevoelens die voortkomen uit de ontevredenheid over de onderlinge samenwerking. Dat de totale organisatie zich verschuilt achter postbusnummers die regelrecht op de papierversnipperaar aangesloten lijken te zijn, mailers en faxen die elke ontvangen letter regelrecht naar de bittenhemel forwarden en betaalnummers die vooral veel wachtmuziek produceren maakt dat ALS iemand uiteindelijk doorgedrongen is tot iemand die directe respons geeft, die iemand het soms slecht treft als speerpunt voor de frictie tussen klant en bedrijf. En jij hebt de pech dat jij die iemand soms bent, en dat het door je organisatie aan jou wordt overgelaten als buffer te dienen. Ik hoop voor jou dat je het nog lang goed naar je zin zal hebben en dat bij jou en je collega's ook ooit doordringt dat de domme zelkende klanten een vast gegevens zijn net als bij jullie concurrenten en de verandering echt bij jullie zelf zal moeten plaats vinden om die vaste poedelprijs in de lijstjes van de consumentenonderzoeken eens een keer aan iemand anders over te laten.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 25 okt 2004 20:16
door Pattycash
Wat was ik blij toen het zover was dat UPC-man de modem en benodigdheden voor internet kwam brengen. Na drie dagen was het me echter nog steeds niet gelukt een verbinding te maken, alles was goed geïnstallerd, daar lag het niet aan. Heb het toen geprobeerd met een oude utp-kabel van de buurman en ja hoor, daar lag het dus aan,de bijgeleverde kabel deed het dus niet. Ik toen bellen dat ik een nieuwe kabel wilde. Heb 34(!) minuten aan de telefoon gehangen met de helpdesk (paar keer doorverbonden en de medewerkers verdwenen iedere keer om een collega wat te vragen voor een kapotte kabel!)en uiteindelijk werd mij een nieuwe kabel beloofd. Hij zou binnen een paar dagen afgeleverd worden. De kabel heb ik nooit ontvangen en dat ene belletje was een aanslag op mijn telefoonrekening.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 26 okt 2004 18:01
door Gast
E 3,40 een aanslag op je rekening?? Wacht dan maar tot de maandafrekening komt!

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 27 okt 2004 01:47
door Iisschots
Ik heb een aantal keer contact gehad met de helpdesk van Chello. Meestal ik het om het modum vrij te geven, omdat ik een nieuwe pc instaleer. Dan bel ik gewoon chello op, vraag ik of ze het modum willen resetten. En dat doen ze dan gelijk. Lekker kort gesprek.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 28 okt 2004 11:33
door RHS Paul
Het is toh bijna niet te geloven, hoe een helpdeskmedewerker hier uithaalt naar de klanten waar hij/zij paraat voor moet staan. Tuurlijk is hij/zij er niet voor om mijn koffiezetapparaat telefonisch op gang te krijgen, maar moet hij/zij mij wel van antwoord kunnen dienen.
Maar als ik de opening van deze thread lees, bekruipt mij toch een angstig gevoel over de mensen, die ik aan de telefoon behoor te krijgen
Mensen die hun computers voor de eerste keer in hun leven installeren en vergeten drivers te laden voor hun hardware. Iedereen doet maar wat tegenwoordig. Men denkt dat wel allemaal te kennen. Terwijl er tot aan de hoogste nivaeu's opleidingen zijn op de ICT markt.
Ten eerste, beste helpdesk, merendeel van de computers worden tegenwoordig compleet geleverd, dwz alle drivers zijn geinstalleerd, de software is vaak up to dater dan internet kan leveren en vaak al uitgerust met een 10/100 netwerkkaart (met drivers). Men hoeft het niet meer te kunnen (en niet kennen). Een top ICT opleiding is niet nodig voor de huisvrouw(of man) die wil surfen, chatten oid.
Hoe vaak (EN NU EVEN GOED NADENKEN) heb jij de chello helpdesk gebeld en verteld tegen de gene die je aan de telefoon hebt. OOOHHH Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik heb het zo zitten verknallen dat ik nu geen internet meer heb, Waar zou dat aan kunnen liggen?
Dit is toch wel de voltreffer. Het enige wat mij bindt met internet is een kabel en een modem. Hoe vaak heb je als helpdeskmedewerker tegen degene aan de andere kant gezegd:
** zit de kabel er wel in?
** staat de modem aan?
** welke lampjes knipperen?
Kortom, over stompzinnigheid gesproken.

Ik mag mij roemen op ruim 20 jaar computerervaring (ja beste helpdesk, mijn eerste computer moest ik zelf in elkaar zetten en twee weken wachten op het juiste onderdeel), maar de kennis van de helpdesk van UPC is niet op ICT-nivo. Bij de paar keer dat ik, trouwens volledig in mijn recht, bij de helpdesk HULP moest zoeken, hoorde ik hoe de bladzijden van het handboek omgeslagen werden.
En als je dan toch echt zonder internet blijkt te zitten (de 20% die met een echte storing zitten), kan je niet direct geholpen worden. Dan moet je een week wachten op de monteur, die wat doormeet, in de grote kast ergens hier in de straat en hup...... je hebt weer internet.

Mag ik dan bij de volgende keer, dat alles van mijn scherm verdwijnt OOOOOOOOOH, CHELLO roepen.
Want al gaat het dan iets beter dan zo'n 4 jaar terug en is de service op sommige vlakken wel degelijk beter geworden, je bent afhankelijk van een signaal en als dat stokt, moet de helpdesk er zijn met raad en daad en geen standaard-onzinvragen.

Helpdesk schreef niet voor zijn baas, maar voor zijn/haar collega's die al die zeurende klanten te woord moeten staan. Maar die zeurende klanten maken het wel mogelijk, dat je 's avonds een biefstuk kunt eten ipv een droge boterham (bij wijze van spreken)

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 29 okt 2004 21:36
door joopmaf
soms,heel af en toe werkt de helpdesk perfekt.
maar de momenten dat je met twee handen in je haar zit van de stress komen toch vaker voor.
gisteren gebeld om 20.00 uur en na diverse keuze menu,s en postcode invullen a 10 cent per minuut plus kosten van mobiel krijg je te horen dat deze dienst s,avonds niet bereikbaar is. tuut tuut tuut
raar op de brief staat toch 22.00 uur ?
weer gebeld en het zelfde ritueel maar nu keuze drie genomen ,vragen over de internet aansluiting.
op dit moment is het te druk en bedraagt de wachttijd meer dan 5 minuten wij verzoeken u op een later tijdstip terug te bellen. tuut tuut tuut
toen maar een mail gestuurd maar ja je raad het al. DAAR KRIJG JE GEEN ANTWOORD OP aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhh. :evil:

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 05 nov 2004 17:00
door Gast
:lol: leuk die verhalen over upc

mijn ouders hebben er ook problemen mee en mijn broertje dus heeb ik er eens ff naar toe gebeld om te zorgen dat de problemen van hun
opgelost konden worden krijg je meteen door een medewerkster een dreigement of je nog meer problemen wilt met upc voor zoon medewerkster vind ik dat geen werk.
Begon nog erger ze klapte de telefoon er ineen op nou leuke medewerksters bij upc.
en de modems die je heb ingeleverd blijken ook niet aan te komen met facaturen komen er na de hand als gevolg van, volgens mijn klopt hun hele administratie niet en mijn ouders en mijn broertje vertrekken bij upc.
dus upc weer een klant minder en wie weet volgen er misschien nog wel meer !!!!!!!!!!! :lol:

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 09 nov 2004 14:50
door masterrutger
Sorry dat ik het zeg maar wat huppelt er ongeloofelijk dom volk op dit forum om zeg.
En dan doel ik op veel mensen die reakties geven, niet allemaal, maar de meesten.
Dat zijn ook de mensen die het eerste bij de helpdesk aan de lijn hangen als internet het niet doet.


Zo denk ik er over.
Rutger

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 10 nov 2004 16:50
door Scriptkiddy
Ik zou de meeste mensen niet dom willen noemen. Maar het probleem met pc is het volgende, in mijn ogen althans.
Mensen willen allemaal een computer, het liefst meerdere. Maar vervolgens weet bijna niemand hoe alles aangesloten moet worden.
Vergelijk de volgende situatie:
Je koopt een hypermoderne tv. Met alles er op en eraan. Maar dan komt het: de zenders instellen. Het instructieboekje is natuurlijk veel te dik. Dan maar UPC bellen, want die leveren toch "tv"?
De meeste mensen zullen in bovenstaand voorbeeld wel snappen dat een kabelbedrijf geen tv's gaat instellen. Het gaat immers om duizende verschillende tv's. Een kabelbedrijf kan nooit al de handleidingen van al die tv's bij de hand hebben, om een klant te helpen. Hier ligt de taak voor de fabrikant van de tv. Waarom vinden dezelfde mensen het wel raar dat zo'n bedrijf geen routers ondersteund, of het herinstalleren van windows?
Ik geef toe dat het voorbeeld wat simplistich is, maar geeft wel duidelijk aan waar soms het probleem ligt.

Iemand met een probleem aan zijn modem of verbinding moet natuurlijk geholpen worden door Chello. Foutieve rekeningen mogen nooit voorkomen. Maar daar weet ik dan ook niets van af.
Wat ik uit mijn omgeving vaak tegenkom, is dat de meeste problemen met internet (Chello, @Home, of een ADSL-leverancier), meestal veroorzaakt worden door acties van deze mensen zelf.
Let wel: meestal!!! Dus niet altijd. Ik heb zelf ooit ook wel eens een probleem gehad bij Chello. Na 2 korte gesprekjes was dit snel opgelost. Verdere problemen zijn altijd mijn eigen "schuld" geweest, door bijv. routers te installeren, netwerkkaarten die niet deugen, etc.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 10 nov 2004 17:05
door Gast
Ik werk niet bij UPC, heb geen aandelen en ga ook niet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met UPC. Maar ik heb nu meer dan een jaar een Chello aansluiting en ik moet zeggen........ helemaal goed! Oke, ik heb, zonder dat ik dat doorhad, mijn datalimiet overschreden en toen moest ik het tot het eind van de maand doen met een lagere snelheid. Ik was boos, maar toen ik mijn contact las...... Volgens mij zijn er een hoop mensen die enorm de spijkers in laag water aan het opsporen zijn. Welk bedrijf kan er nu in hemelsnaam 100% tevredenheidgarantie geven? Ja, een uitvaartonderneming.....

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 14 nov 2004 20:10
door IDT
mijn chello ligt er elke dag een paar uurtjes uit en dat ligt niet aan mijn netwerkkaart of kabel. het is gewoon dat k...te UPC.
Laat ze eens een goede server plaatsten, het is bagger momenteel.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 19 nov 2004 15:28
door Thom
nou moet die beste man van de helpdesk echt ophouden want straks geloof je het zelf wat je zegd.....

als ik geen internet verbinding heb ligt dat aan chello / upc en niet aan mij..als je de helpdesk belt word je eerst een halfuur in de wacht gezegd dan een half uur dom gepraat van de andere kant aan horen want die heeft nergens verstand en dan moet ik maar een nieuw kabeltje kopen of een andere netwerkkaart ..tss jullie leveren die kaarten..en na een uur weet de persoon niks meer en hangt op...
jullie zijn OPLICHTERS van de eerste klas, mijn dochter heeft er vakantie werk gedaan achter de telefoon en heeft de opdracht gekregen pm zoveel mogelijk telefoontjes binnen te halen op dat 09 nr. van jullie..!!! zelf storingen veroorzaken zeker zodat je ook op dat 09 nr nog wat verdient...dieven zijn het en nu ineens mag ik niet meer downloaden omdat ik wat boze mailtjes heb versuurd...50 euro in de maand en zit op telefoon snelheid..diefstal...had gelijk gezegd toen ik kabel nam dat jullie na een paar jaar gingen veranderen naar pakketten

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 20 nov 2004 15:11
door Gast
Gisteren toevallig nog gebeld met de helpdesk-geiten van UPC. Zetten ze je eerst 20 minuten in de wacht met een vervelend cd'tje (denk aan hitzone) en als je dan zegt dat de DHCP van je wijk server plat ligt blijft het stil en komt men met de vraag wat een DHCP is ja sorry hoor maar zet dan aub technisch personeel neer. Verder heb ik vaker last van een modem die er zonder opgaaf van reden de internet verbinding verbreekt ook zoiets vaags ..... gewoon een grote corrupte organisatie daar bij UPC nog 1 druppel en ze krijgen het modem terug door de ruit wel te verstaan !

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 20 nov 2004 17:52
door Hasjroker1
Dit is dus typisch de helpdeskmentaliteit van UPC. Arrogant en incompetent. Hoe halen de abbonnees van Chello het in hun hoofd om te klagen. Dat domme volk moet eens niet altijd overal ons de schuld van geven. Als al die helpdeskmedewerker daar eens wat minder chatten en mp3 tjes downloaden zijn die wachttijden ook een stuk korter.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 01 dec 2004 04:31
door rietje123
het is idd waar.. de meeste mensen die bellen met een helpdesk hebben vaak zelf hun configuratie om zeep geholpen.

ik denk dat het maar is tijd wordt voor een internet rijbewijs.
eerst je basis vaardigheden halen hoe je WEL met een pc om dient te gaan. daarna met je papiertje naar de computer winkel toe en dan pas mag je een pc kopen.
scheelt een hoop ellende op de helpdesk, weinig virussen omdat jan en alleman maar loopt te klikken op plaatjes van de buren en vrienden ( ja maar piet stuurt mij echt geen virus hoor... duh )

je gaat toch ook niet auto rijden als je geen rijbewijs hebt ?
dit is net zoiets, de digitale snelweg.

de meeste mensen begrijpen niets van computers en rommelen maar wat aan en geven andere mensen de schuld..

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 01 dec 2004 08:40
door Gast
[qoute]dan moet ik maar een nieuw kabeltje kopen of een andere netwerkkaart ..tss jullie leveren die kaarten..[/quote]

UPC/Chello levert GEEN netwerkkaarten, monteurs hebben ze bij als extra service naar de klant toe wanneer de kl de bevestigingsbrief niet (goed) gelezen heeft en er geen in de pc heeft zitten.

[qoute]jullie zijn OPLICHTERS van de eerste klas, mijn dochter heeft er vakantie werk gedaan achter de telefoon en heeft de opdracht gekregen pm zoveel mogelijk telefoontjes binnen te halen op dat 09 nr. van jullie..!!! zelf storingen veroorzaken zeker zodat je ook op dat 09 nr nog wat verdient...[/quote]

Is je dochter blond of lijd je aan waanbeelden???
Een 0900 met kosten onder de €0.22 p/min. kost het bedrijf waar dat nummer van is alleen maar geld.
Alleen 0900 nummers duurder dan € 0.22 geven winst.

Is echt weer een reactie van iemand die er werkelijk geen kaas avn gegeten heeft en het allemaal DENKT te weten.