LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] foutieve jaarafrekening essent
foutieve jaarafrekening essent
Hallo
Ben oktober vorig jaar geswitched van energie(stroom)leverencier
van essent naar energiebedrijf.com
Heb ook slotafrekening gehad van essent en verder niets meer gehoord
Had wel begrepen dat ik nog meterkosten e.d. aan essent moest blijven betalen(essent is in onze regio netwerkbeheerder)
Tot mij verbezang kreeg ik echter jaar afrekening vanessent voor 199.94
plus nieuw voorschotbedrag van 21,00.
Heb het vermoeden dat essent mij gewoon energie osten door blijft belasten en ik nu dus dubbel betaal.
Details jaarafrekening essent
xNetwerkkosten 158,21 gesplitst in
- 83,15 gebruikelectriciteitsnet 2482 kwhx 0,0335
- 40,07 vaste kosten gebruikelectriciteitsnetwerk
- 34,99 heffing mep
xMeterkosten 15,40
xbtw belastigdienst 26,34
xnieuw voorschotbedrag eerste periode 21,00
Totaal 220,95
Zijn deze kosten jullie inziens terecht of betaal ik nu dubbel aan energiebedrijf.com en ook nog een keer aan essent
Hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik me beter kan verwoorden als ik essent bel.
BVD
Richard
Ben oktober vorig jaar geswitched van energie(stroom)leverencier
van essent naar energiebedrijf.com
Heb ook slotafrekening gehad van essent en verder niets meer gehoord
Had wel begrepen dat ik nog meterkosten e.d. aan essent moest blijven betalen(essent is in onze regio netwerkbeheerder)
Tot mij verbezang kreeg ik echter jaar afrekening vanessent voor 199.94
plus nieuw voorschotbedrag van 21,00.
Heb het vermoeden dat essent mij gewoon energie osten door blijft belasten en ik nu dus dubbel betaal.
Details jaarafrekening essent
xNetwerkkosten 158,21 gesplitst in
- 83,15 gebruikelectriciteitsnet 2482 kwhx 0,0335
- 40,07 vaste kosten gebruikelectriciteitsnetwerk
- 34,99 heffing mep
xMeterkosten 15,40
xbtw belastigdienst 26,34
xnieuw voorschotbedrag eerste periode 21,00
Totaal 220,95
Zijn deze kosten jullie inziens terecht of betaal ik nu dubbel aan energiebedrijf.com en ook nog een keer aan essent
Hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik me beter kan verwoorden als ik essent bel.
BVD
Richard
Re: foutieve jaarafrekening essent
Wat staan er dan volgens jouw aan variabele verbruikskosten bij?
Volgens mij zijn dit allemaal netwerk kosten.
Enige wat je nieuwe leverancier regelt is dat er genoeg energie in het net gestopt wordt om jouw vebruik te dekken, verder niet.
Volgens mij zijn dit allemaal netwerk kosten.
Enige wat je nieuwe leverancier regelt is dat er genoeg energie in het net gestopt wordt om jouw vebruik te dekken, verder niet.
Dank je voor je reaktie
Lees net wat andere topics door over met name over energiebedrijf.com en wordt er niet echt vrolijk van.
Waarom het mij zo verbaasde ik dat ik in het verleden bij essent ongeveer 200 euro per jaar betaalde voor alles(verbruik plus overige)
Als ik het nu omreken betaal ik dus ongeveer het dubbele(voor zelfde verbruik plusminus 2400 kwh)
Dus 200 euro aan essent (netwerk)en 240 euro aan energiebedrijf.com(via voorschotten)
Dit leek en lijkt me nogal vreemd??
Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn(behalve dat ik dus dubbel betaal wat ik dacht?)
Lees net wat andere topics door over met name over energiebedrijf.com en wordt er niet echt vrolijk van.
Waarom het mij zo verbaasde ik dat ik in het verleden bij essent ongeveer 200 euro per jaar betaalde voor alles(verbruik plus overige)
Als ik het nu omreken betaal ik dus ongeveer het dubbele(voor zelfde verbruik plusminus 2400 kwh)
Dus 200 euro aan essent (netwerk)en 240 euro aan energiebedrijf.com(via voorschotten)
Dit leek en lijkt me nogal vreemd??
Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn(behalve dat ik dus dubbel betaal wat ik dacht?)
Heb net even in onze adm. gekeken en wij betalen hetzelfde bedrag -ex btw - voor ong. 2600kWh (dag/nacht tarief).
Dit is gaat dan om de NUON maar dat maakt niet uit, tarieven zijn wettelijk vastgesteld en zouden hetzelfde moeten zijn.
Scheelt dus niks.
Lijkt erop dat het probleem dit keer niet bij Essent ligt
Dit is gaat dan om de NUON maar dat maakt niet uit, tarieven zijn wettelijk vastgesteld en zouden hetzelfde moeten zijn.
Scheelt dus niks.
Lijkt erop dat het probleem dit keer niet bij Essent ligt
Overigens betaalden we voor de levering zelf zo'n 110 euro ex. btw.
Dit gaat dan ook weer volgens hoog/laag tarief. Scheelt voor ons iets van 25 a 30 euro met continue tarief.
Op zich zijn de bedragen niet heel vreemd dus
Dit gaat dan ook weer volgens hoog/laag tarief. Scheelt voor ons iets van 25 a 30 euro met continue tarief.
Op zich zijn de bedragen niet heel vreemd dus
mmmmm dusbetaal jij ook ongeveer 420 euro dan in totaal voor energie plus transport e.d.
Dan zal ik wel fout zitten maar vind hetzo vreemd dat ik in vergelijking met vorig jaar ongeveer dubbele betaal terwijl verbuik gelijk is gebleven.
Endatessent mij dus heel jaar nog geen voorschot heeft laten betalen waardoor ik nu in 1 keer 220 euro "extra" in 1 keer moet betalen
Zoals ik van meerdere mensen hier gelezen heb was overstappen wellicht toch niet zo slim.
Gr
Richard
Dan zal ik wel fout zitten maar vind hetzo vreemd dat ik in vergelijking met vorig jaar ongeveer dubbele betaal terwijl verbuik gelijk is gebleven.
Endatessent mij dus heel jaar nog geen voorschot heeft laten betalen waardoor ik nu in 1 keer 220 euro "extra" in 1 keer moet betalen
Zoals ik van meerdere mensen hier gelezen heb was overstappen wellicht toch niet zo slim.
Gr
Richard
Ben je vorig jaar op basis van 2 correcte meterstanden afgerekend of op geschatte waarden?
correcte waarden door mij zelf opgenomen en doorgegeven.
En ook nog correct op je jaarrekening terecht gekomen?
Als dit zo is dan kan ik het verder ook niet verklaren.
Als dit zo is dan kan ik het verder ook niet verklaren.
Bij mij hebben ze op het voltje en kuubje nauwkeurig afgerekend.
Heb zelf de standen bijgehouden en opgestuurd en de jaarnota was toppie. Ben zelfs nog zuinig geweest en krijg zelfs nog 169 euro terug. Pluimpje voor Essent en voor mij zelf.
Heb zelf de standen bijgehouden en opgestuurd en de jaarnota was toppie. Ben zelfs nog zuinig geweest en krijg zelfs nog 169 euro terug. Pluimpje voor Essent en voor mij zelf.
hartstikke mooi Brombeer!
Goed resultaat van een beetje aandacht voor de meterstanden
Goed resultaat van een beetje aandacht voor de meterstanden