LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SPYWARE --> enige nederlandstalige antispywaresite
SPYWARE --> enige nederlandstalige antispywaresite
Ik volgde jullie aflevering nouwlettend maar ik heb jullie nog met geen woord horen reppen over Anti Spyware Offensief. Dit komt denk ik doordat het een relatief nieuwe site is maar zeker niet eentje om te onderschatten. Op Anti Spyware Offensief zitten een aantal zeer belangrijke en toonaangevende mensen op het spyware gebied (hierbij dekende aan Tony Klein, Pieter Artnz ea.). De site zelf is de enige volledig nederlandstalige waar op een simpele manier wordt uitgelegd hoe de spyware van je PC te krijgen. Het is de opzet om ook de beginnende computergebruiker zich bewust te laten zijn van dit gevaar. ASO gaat ook uitbreiden met gedeelte's over virusscanners en firewalls, volledig in het nederlands. Op het forum krijgt ieder die dat wil een persoonlijke behandeling over hoe hij/zij zijn PC schoon moet maken/houden. http://www.antispywareoffensief.nl Ik zou zeggen neem eens een kijkje en vertel wat je ervan vindt. Zo kunnen we blijven verbeteren! Het is een jonge site maar daarom geen slechte site. We hebben al >150 bezoekers per dag en in de paar dagen dat het forum online is al > 40 leden. (PS: waarom waren de site en het forum bijna de hele avond down?)
Re: SPYWARE --> enige nederlandstalige antispywaresite
Vedorie, ik was vergeten in te loggen. maargoed; als jullie nog vragen hebben kunnen jullie ze altijd aan mij stellen. Persoonlijke behandeling staat op nummer 1 bij ASO. En voor wie zich afvraagt waar de naam ASO vandaan komt; 1. het is de afkorting voor Anti Spyware Offensief 2. het is ASOciaal die spyware
-
Inloggen kost moeite zeg.. ik houd me voorlopig even stil en wacht op jullie reactie. sorry
Waren misschien spyware aan het verwijderen?(PS: waarom waren de site en het forum bijna de hele avond down?)
heb ik dan een probleem? want ad aware enz werkt niet op de mac. of heb je het op een mac niet nodig?
eindelijk, na de uitzending, heden avond,meteen geprobeerd jullie site te bemachtigen, maar helaas! Nu lukt het gelukkig wel. Ik schrik erwel van dat het "ïnbreken" op elke pc zo makkelijk gaat. Bedankt voor de tips.
Ook ik heb hedenavond gekeken naar Tros Radar. Een opmerking over Spyware en de blockers ervan. Dat PC-Privé projekt via de werkgever heeft ervoor gezorgd dat er <sorry voor de uitdrukking> veel mensen, die totaal geen verstand hebben van internet/computers en de gevaren ervan, zijn ingestapt weet ik. Ik help vaak genoeg collega's en vrienden die geen bal verstand hebben van een computer aan huis en problemen hebben. Ik heb maar één ding te zeggen aan deze mensen: lees eens meer dan de Telegraaf! Het begrip internet volgens mijn visie: Internet is één grote boekenkast, alles is er te vinden, je moet alleen even zoeken want de boekenkast is omgevallen. En van dit begrip maken de verkeerde mensen gráág misbruik. Bij iedere portal (is inlogpagina van je eigen provider) is het nieuws over internet en het risico ervan te lezen. Ik ken <helaas> een heleboel mensen die geeneens een viruskiller hebben draaien op hun machine. Potverdrie, je laat je voordeur toch ook niet 's nachts open staan of je zet je auto toch óók op slot als je er niet in zit op een parkeerplaats. Helaas is het dus noodzakelijk om je te 'wapenen' tegen ongewenste indringers. Begrijp dat nu alstublieft!!! Uw virusscanner heeft wekelijks zijn update nodig, beknibbel nu niet op die kosten als u nog nog inbelt (en dat zijn er nog steeds erg veel....). Programma's als Spywareblaster enz. voorkomen veel leed, fraude en ongewenst bezoek/spionen. Neem eens de moeite om de veelal engelse gebruiksaanwijzigingen van deze gratis programma's te lezen en zie hoe ze het leven op internet makkelijker kunnen maken. Uiteraard werkt er geen enkel programma tegen iets wat uzelf installeert op uw machine maar de programma's als Spywareblaster, Spybot S&D en Ad-aware helpen u er wél vanaf te komen... Wél houdt o.a. Spywareblaster onaangekondigd installeren van programma's, 'die u kado krijgt' bij het bezoek van een website, tegen. Vraag anders eens iemand uit uw omgeving, die wat meer verstand heeft van computers, of hij of zij u wil helpen. Het scheelt zoveel ongemak...... Ik heb de site spywareoffensief even bekeken en zag dat ze het goed voor hebben met voor veel mensen die de PC hebben gekocht via hun salaris, nog bedankt meneer Zalm voor het afschaffen hiervan, goed voor hebben. Gelukkig zie ik een link naar een permanente spy-ware-blocker als spywareblaster. Instaleer die gewoon, je machine wordt niet langzamer maar wél veiliger! Of lees eens een forum zoals Tweakers over deze onderwerpen. 't kost een beetje tijd maar geeft zoveel gemak en uitleg! Hulde aan RADAR dat ze tijd hieraan gespendeerd hebben, ondanks de lange tijd van die onvriendelijke meneer.... (dat onderwerp over die colportageverkoop en die totaal niet klantvriendelijk is waardoor hij zichzelf alleen kan verrijken). Mr. T.
Na het zien van uw programma heb ik 1 vraagje. Ik heb windows xp met servicepack 2 op mijn pc. Ook heb ik nog Norton internet security 2004 op mijn pc Verder wordt al mijn e-mail gescant inkomend en uitgaand zowel door norton als door chello. Heb ook altijd mijn updates gehaald ( doe ik elke week ). Ben ik nu goed beveiligd tegen spyware ???? In afwachting op uw antwoordt, Hoogachtend, Dhr van Welie
Even voor de duidelijkheid, en misschien geheel ten overvloede, maar een virus scanner die geïnstalleerd is op uw PC is HELEMAAL geen beveiliging tegen Spyware! Een virusscanner kan u dus wel wapenen tegen het Trojan-virus waarover gesproken werdt, waardoor men in kan breken op iemand zijn of haar PC. Trojan zijn executables (uitvoeringsprogramma's) die U ZELF initialiseerd (opstart). Vaak worden ze meegezonden als schaduwbestandje, zoals besproken in de uitzending. Virussen zijn schadelijk voor de hardware of software in uw computer, Spyware daarintegen is een aanval op uw PRIVACY, uw dagelijks leven kan hierdoor drastisch worden beïnvloedt. Een virusscanner is dus wel leuk, maar geen garantie voor het blocken van deze stukjes software. Jammer vind ik wel dat er bij Radar alleen wordt gesproken over de gratis spyware killers, die in bijna alle gevallen niet toereikend zijn. Met name Adaware is een programma waar nog veel aan ontbreekt. Een programma als SPYSWEEPER van Webroot voldoet aan alles wat u mag verwachten aan een anti-spyware programma. Het is niet gratis, maar wel als beste getest in Amerika en veel landen in Europa door PC Zone, een toonaangevend blad op PC-gebied. Het programma is voor rond de €30,- te koop bij de betere computerwinkel en of groothandel. Een zekere aanrader!
tinus73 vroeg:
Op dit moment hoef je je geen zorgen te maken om spyware. Het overgrote deel van de spyware is gericht op de Windows PC systeem. Ook al zou er Mac spyware zijn, dan hoef je geen zorgen te maken want in tegenstelling tot Windows, waar alle toegangspoorten tot het internet standaard open zijn, is het bij MacOSX standaard gesloten door de standaard firewall. En mocht er toch iets doorheen zijn geglipt, dan kan deze zich niet automatisch op je computer installeren omdat dit bij MacOSX niet mogelijk is. Daarvoor moet de administratie password worden ingevuld. Het enige zwakke schakel is de gebruiker, want de enige manier om spyware op de Mac te installeren is door de gebruiker te misleiden met behulp van trojans: programma's die zich voordoen als een leuk programma, maar als je deze installeert, ook meteen spyware mee installeert. En meneer "but", dat website van jou is net als Microsoft, net zo opdringerig en schreeuwerig...heb ik dan een probleem? want ad aware enz werkt niet op de mac. of heb je het op een mac niet nodig?
Een mooie site en een goed idee .En met de rest komt het wel goed omdat ik weet dat een paar van deze mensen dit al jaren op helpmij.nl doen of hebben gedaan.
ik heb een vraagje. Ik heb ad-eliminator als anti-spyware aangekocht en vraag me af of dit een goede methode is. Weet iemand hier het antwoord op?
Dat niet alleen hij is niet eens fatsoenlijk met Mozilla Firefox te bekijken. Mozilla (Firefox) is de beste manier is om te voorkomen dat je via een website spyware binnen krijgt.En meneer "but", dat website van jou is net als Microsoft, net zo opdringerig en schreeuwerig...
Prima actie om dit eens op tv te laten zien! Ik ben zelf vrij handig met pc's en zie vaak bij andere computers deze meuk. Eigenlijk moet er internationale wetgeving tegen spyware komen, zeker nu breedband-internet gemeengoed is. Veel mensen (vooral ouderen en kinderen) weten niet wat de risico's of gevolgen van spyware zijn. De handleiding op deze site is goed om 95 % van alle spyware de nek om te draaien, zelf gebruik ik al tijden precies deze programma's om mijn pc schoon te houden. Wat betreft MAC en Linux/Unix systemen: spyware heeft op deze pc's bijna geen vat, de meeste spyware wordt speciaal voor Windows geschreven. Hetzelfde geldt voor virussen. Linux/Unix en MAC zijn op meerdere niveau's beveiligd met wachtwoorden, terwijl je bij Windows met een wachtwoord (meestal) toegang hebt tot het hele besturingssysteem. Maar Microsoft is druk doende om Windows beter te beveiligen, speciaal Windows 2000 en XP, vooral service pack 2 van XP is hier een goed voorbeeld van. Verder blijft het zaak om niet zomaar van alles te installeren! Goed computerbeheer begint bij de gebruiker, niet bij de software... Wat andere goede en gratis software: Sygate Personal Firewall: http://soho.sygate.com/default.htm Antivir virusscanner: www.free-av.com
Nee, dit is een slecht programma, helaas. Kijk maar eens op deze pagina: http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm Deze site kunt u vertrouwen. Hier staat Ad Eliminator als "rogue", wat "verkeerd" betekent. Ik zou het dus zo snel mogelijk van uw PC afgooien.ik heb een vraagje. Ik heb ad-eliminator als anti-spyware aangekocht en vraag me af of dit een goede methode is. Weet iemand hier het antwoord op?
U bericht kan ik volledig bevestigen, het is een zeer goede site.
wat ik mis is een waarschuwing voor alle "fake" ad / spy ware removers er zijn ,je moet goed oppassen met welke je gebruikt zoals hier te lezen is : http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm somige installeren ZELF ad / spy ware ! de beste zijn : lavasoft ad-aware spybot search and destroy webroot spysweeper en spyware doctor
Ook de niet gratis Pestpatrol is een goede . Ook spysweeper moet ook heel goed zijn .
@renateblauw Denk dat je dat geld beter in je zak had kunnen houden en gebruik had kunnen maken van adaware, spybot, spyware guard, spyware blaster e.d. Goede programma's die nog gratis zijn ook.
-
Zie ook de volgende topic op het ASO-forum met informatie over slechte programma's: http://www.antispywareoffensief.nl/foru ... d.php?t=58