Ongeldig contract!?
Geplaatst: 26 okt 2004 12:36
Hoi
Het volgende is er bij mij aan de hand. Mijn vader had een contract bij UPC voor de kabel tv. Hij is verhuisd en ik bleef in het huis wonen. Ik wil op een gegeven moment een internet-abonnement afsluiten. Ik bel UPC en volgens de man die ik aan de lijn had was het mogelijk om het contract van mijn vader op mijn naam over te zetten. Ik neem een easy-abonnement. De dag voor het pakket wordt gebracht zie ik een spotje op tv waarin wordt vermeld dat je easy 3 maanden gratis krijgt en geen aansluitkosten oid. hoeft te betalen.
De volgende dag komt de koerier. Hij geeft mij het contract en ik zie dat het op mijn vaders naam staat. Ik zeg tegen hem dat het contract op mijn naam moet staan omdat mijn vader hier niet meer woont. Hij zegt vervolgens tegen mij dat ik gewoon moet tekenen en wijzigingsformulieren bij UPC aan moet vragen.
Als de man weg is bel ik UPC. Ik krijg een dame aan de lijn die mij zegt dat ze de wijzigingsformulieren toe zal sturen. Enkele weken later krijg ik de rekening. Het contract blijkt nog steeds op naam van mijn vader te staan. Ook is het zo dat er geld van mijn vaders rekening is afgeschreven.
Ik bel vervolgens met UPC, blijkt dat een contractovername van vader op dochter niet mogelijk is. Ook blijkt dat die aanbieding die op tv was voor mij niet geldt omdat ik de telefonische afspraak een dag voor het spotje op tv kwam had gemaakt. Hij heeft mij beloofd een maand gratis internet te geven en dat ik voortaan met een acceptgiro kan betalen.
Mijn vragen: - Is het contract wel geldig als het op mijn vaders naam staat met gegevens van hem met mijn handtekening eronder?
-Is het niet zo dat een contract ingaat op het moment van tekenen? En dat ik dus wel binnen die nieuwe aanbieding val?
Als het zo blijkt te zijn dat het contract niet geldig is, en dat ze de gemaakte afspraken niet nakomen denk ik erover om naar de kantonrechter te stappen om het contract te ontbinden. Ze zijn qua klantvriendelijkheid en inlichting van nieuwe klanten erg nalatig geweest.
Omdat UPC de enige aanbieder van kabel tv en kabel internet is in mijn buurt, ben ik afhankelijk van hen. Ik moet na het ontbinden van dit contract dus een nieuw contract op mijn naam krijgen. Ik verwacht wat dat betreft geen problemen, omdat ik in geen geval nalatig of verkeerd bezig ben geweest.
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Het volgende is er bij mij aan de hand. Mijn vader had een contract bij UPC voor de kabel tv. Hij is verhuisd en ik bleef in het huis wonen. Ik wil op een gegeven moment een internet-abonnement afsluiten. Ik bel UPC en volgens de man die ik aan de lijn had was het mogelijk om het contract van mijn vader op mijn naam over te zetten. Ik neem een easy-abonnement. De dag voor het pakket wordt gebracht zie ik een spotje op tv waarin wordt vermeld dat je easy 3 maanden gratis krijgt en geen aansluitkosten oid. hoeft te betalen.
De volgende dag komt de koerier. Hij geeft mij het contract en ik zie dat het op mijn vaders naam staat. Ik zeg tegen hem dat het contract op mijn naam moet staan omdat mijn vader hier niet meer woont. Hij zegt vervolgens tegen mij dat ik gewoon moet tekenen en wijzigingsformulieren bij UPC aan moet vragen.
Als de man weg is bel ik UPC. Ik krijg een dame aan de lijn die mij zegt dat ze de wijzigingsformulieren toe zal sturen. Enkele weken later krijg ik de rekening. Het contract blijkt nog steeds op naam van mijn vader te staan. Ook is het zo dat er geld van mijn vaders rekening is afgeschreven.
Ik bel vervolgens met UPC, blijkt dat een contractovername van vader op dochter niet mogelijk is. Ook blijkt dat die aanbieding die op tv was voor mij niet geldt omdat ik de telefonische afspraak een dag voor het spotje op tv kwam had gemaakt. Hij heeft mij beloofd een maand gratis internet te geven en dat ik voortaan met een acceptgiro kan betalen.
Mijn vragen: - Is het contract wel geldig als het op mijn vaders naam staat met gegevens van hem met mijn handtekening eronder?
-Is het niet zo dat een contract ingaat op het moment van tekenen? En dat ik dus wel binnen die nieuwe aanbieding val?
Als het zo blijkt te zijn dat het contract niet geldig is, en dat ze de gemaakte afspraken niet nakomen denk ik erover om naar de kantonrechter te stappen om het contract te ontbinden. Ze zijn qua klantvriendelijkheid en inlichting van nieuwe klanten erg nalatig geweest.
Omdat UPC de enige aanbieder van kabel tv en kabel internet is in mijn buurt, ben ik afhankelijk van hen. Ik moet na het ontbinden van dit contract dus een nieuw contract op mijn naam krijgen. Ik verwacht wat dat betreft geen problemen, omdat ik in geen geval nalatig of verkeerd bezig ben geweest.
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.