Pagina 1 van 1
Slecht bereik Vodafone
Geplaatst: 27 okt 2004 23:20
door mg
Mijn vriendin heeft een 2 jarig Vodafone abbonement afgesloten. Na enkele keren terug geweest zijn naar de winkel (we waren toen ongeveer 6 weken verder) blijkt toch echt dat het netwerk van Vodafone erg slecht is in de omgeving (binnen en buiten) waar ze woont (ze woont dicht aan de Duitse grens). Hierover hebben we een brief geschreven naar Vodafone voor directe opzegging, omdat ze hoofdzakelijk thuis belt met haar GSM. De verbinding valt vrijwel altijd wegvalt tijdens een gesprek. 4 weken later hebben wij een antwoord ontvangen van Vodafone dat volgens hen algemene voorwaarden "netwerk problemen" geen reden is tot opzegging. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wellicht tips geven, zodat het abbonement alsnog opgezegd kan worden?
Re: Slecht bereik Vodafone
Geplaatst: 28 okt 2004 07:12
door Gast
Hoi mg
Dat is inderdaad een nadeel dat geen enkele provider zoals bijv. Vodafone garant staat voor netwerkproblemen. Binnenshuis hoe dan ook nooit. Men zegt dat de klant van te voren altijd moet nakijken hoe de netwerkdekking is in een gebied en dan pas hoort te kiezen voor een provider.
Een abbonoment kom je helaas niet onderuit... in ieder geval niet via een netwerkprobleem.
Normalerwijze, je hebt nu eigenlijk een klachtenbrief gestuurd, en als een provider vaak over 1 gebied klachten krijgt wordt er 1 maal per jaar gekeken naar het grootste klachtgebied om een eventuele mast te plaatsen...
Maar om in een grensgebied optimale dekking te hebben... helaas ik heb bijna iedere provider gehad, en nog nooit bij mijn schoonouders bereik binnenshuis gehad, en buiten altijd een Duits netwerk, of de verbinding verbreekt...
Re: Slecht bereik Vodafone
Geplaatst: 28 okt 2004 09:46
door grensgebied
Ik woon zelf ook vlak bij de Duitse grens en merk ook geregeld dat op mijn display een Duitse provider verschijnt. De oorzaak daarvan is dat die providers in de grensregio een sterker netwerk hebben dan Nederlandse en een telefoonsignaal trekt zich nu eenmaal niets aan van een landsgrens. Zolang de Nederlandse providers in die regio's hun netwerk niet versterken zal dat probleem blijven bestaan. Omdat providers meestal internationaal werken zal het hun denk ik worst zijn in welke portemonnee de belkosten belanden.