Als ik de berichten in het forum mag geloven heeft half nederland de grootst mogelijke problemen met de energiebedrijven maar de cijfers op de site van Dte (toezichthouder electriciteits sector) geven wat anders aan:
http://www.dte.nl/nl/Images/12_25197.pdf
http://www.dte.nl/nl/Images/12_25199.pdf
Op bijv. de 2,7 mlj klanten van Nuon stellen een klacht of 50 natuurlijk geen barst voor
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is het nou allemaal wel zo dramatisch?
Re: Is het nou allemaal wel zo dramatisch?
Je zult het zelf overkomen.
Dat is tegenwoordig het euvel, het argument van; maar zoveel klachten. Terwijl 1 klacht eigenlijk 1 teveel moet zijn in deze geautomatisserde maatschappij.
Ze moeten er eigenlijk geen klungels achter zetten.
Dat is tegenwoordig het euvel, het argument van; maar zoveel klachten. Terwijl 1 klacht eigenlijk 1 teveel moet zijn in deze geautomatisserde maatschappij.
Ze moeten er eigenlijk geen klungels achter zetten.
Vooropgesteld dat u werk heeft; maakt u nooit fouten in uw werk?
Ook een geautomatiseerd systeem wordt geprogrameerd door mensen en daarnaast hebben klanten soms de neiging tegen de structuur van de programmatuur van de energiebedrijven in te gaan door minder te betalen, op andere data te betalen etc.
Wat daarop volgt is nog meer mensenwerk wat bij een groot klantenbestand onvermijdelijk een aantal keer tot fouten en/of miscommunicatie leidt. Streven zal wel de nullijn moeten zijn maar dit is, in mijn ogen maar ik zit niet in Retail of Sales, niet feitelijk haalbaar.
Ook een geautomatiseerd systeem wordt geprogrameerd door mensen en daarnaast hebben klanten soms de neiging tegen de structuur van de programmatuur van de energiebedrijven in te gaan door minder te betalen, op andere data te betalen etc.
Wat daarop volgt is nog meer mensenwerk wat bij een groot klantenbestand onvermijdelijk een aantal keer tot fouten en/of miscommunicatie leidt. Streven zal wel de nullijn moeten zijn maar dit is, in mijn ogen maar ik zit niet in Retail of Sales, niet feitelijk haalbaar.
fouten zijn niet erg, ze worden overal gemaakt
het maken van een fout maakt je ook geen klungel, het maakt je hooguit menselijk.
waar het echt om draait is het feit dat je fouten op de juiste manier moet oplossen
en dat de klant uiteindelijk tevreden kan zijn.
als dat niet gebeurd dan ben je inderdaad een klungel
nu zit ik zelf ruim 4 weken bij nuon aan de telefoon en ik moet zeggen de hoeveelheid klachten valt me mee.
toch gaat er nog wel eens iets mis.
soms gaat het zelfs enorm mis.
maar ik weet na 4 weken wel zeker dat er voor elk probleem uiteindelijk een oplossing mogelijk is.
het maken van een fout maakt je ook geen klungel, het maakt je hooguit menselijk.
waar het echt om draait is het feit dat je fouten op de juiste manier moet oplossen
en dat de klant uiteindelijk tevreden kan zijn.
als dat niet gebeurd dan ben je inderdaad een klungel
nu zit ik zelf ruim 4 weken bij nuon aan de telefoon en ik moet zeggen de hoeveelheid klachten valt me mee.
toch gaat er nog wel eens iets mis.
soms gaat het zelfs enorm mis.
maar ik weet na 4 weken wel zeker dat er voor elk probleem uiteindelijk een oplossing mogelijk is.
Wat je ziet bij DTE is natuurlijk maar een fractie van het totaal
Wie heeft er ooit van DTE gehoord???
En zo makkelijk leg je daar ook geen klacht neer
Bij mij heeft het tot 4 keer opsturen geduurd vóór men zei de klacht op te nemen
En ik heb klachten.....
http://www.dse.nl/~lammert
kopje "de lijdensweg enz"
En die is nog niet eens tot dit weekend bijgewerkt
Wie heeft er ooit van DTE gehoord???
En zo makkelijk leg je daar ook geen klacht neer
Bij mij heeft het tot 4 keer opsturen geduurd vóór men zei de klacht op te nemen
En ik heb klachten.....
http://www.dse.nl/~lammert
kopje "de lijdensweg enz"
En die is nog niet eens tot dit weekend bijgewerkt
Hoeft ook niet al te makkelijk te zijn om je klachten bij Dte neer te laten dalen maar het is wel DE instantie die het beleid wat dhr. Brinkhorst heeft uitgedacht op het gebied van energielevering en de voordelen van de vrije energiemarkt moet controleren. Hier komen nauwelijks klachten binnen - terwijl daar juist een electronisch klachtenloket geopend is - dus waarom zou dhr. Brinkhorst zich dan zorgen moeten maken?
Of zijn die paar klachten de enige die echt relevant zijn en is de rest een hoop opgeklopte lucht van een paar mensen ?
We zijn tenslotte een heel stuk mondiger geworden en misschien schiet dat wel een beetje ver door en maken we elkaar - bijvoorbeeld door forums als deze - een beetje gek.
In plaats van direct een energiebedrijf te bellen kijken we eerst even op het internet of er al meer klachten zijn en als men dan een hoop berichten ziet is gelijk al de toon gezet voor het belletje met een callcenter van een energiebedrijf. Tenminste dit kan ik mij zo voorstellen !?
Of zijn die paar klachten de enige die echt relevant zijn en is de rest een hoop opgeklopte lucht van een paar mensen ?
We zijn tenslotte een heel stuk mondiger geworden en misschien schiet dat wel een beetje ver door en maken we elkaar - bijvoorbeeld door forums als deze - een beetje gek.
In plaats van direct een energiebedrijf te bellen kijken we eerst even op het internet of er al meer klachten zijn en als men dan een hoop berichten ziet is gelijk al de toon gezet voor het belletje met een callcenter van een energiebedrijf. Tenminste dit kan ik mij zo voorstellen !?