LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook ik heb drama met Nuon.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maori

Ook ik heb drama met Nuon.

Ongelezen bericht door Maori »

Op 24 April j.l is mijn alleenstaande Moeder overleden.
Haar gas/elektriciteit en water werden altijd automatisch netjes voldaan.
Begin Mei heb ik de automatisch betaling laten stopzetten en tel contact opgenomen met Nuon om tevragen hoe te handelen met het opzeggen van de energielevering i.v.m. het overlijden van mijn Moeder en de huurwoning per 31 mei werd teruggegeven aan de verhuurder.
Kreeg het verzoek om het mutatieformulier op de Nuon website te gebruiken, ook voor stopzetten van de levering. Dit heb ik netjes gedaan en waar het nieuwe adres moest worden ingevuld, heb ik n.v.t. gezet. Tevens heb ik mijn correspondentie adres vermeld als contact voor de erven.
Kreeg diezelfde dag keurig een email terug waarin deelneming werd betuigd met het overlijden van mijn Moeder en het verzoek om de meterstanden t.z.t. in te vullen en per email te verzenden naar Nuon.
Nu begint het.....

3 dagen erna kreeg ik een brief met de bevestiging dat de automatische betaling was stopgezet en kreeg ik diezelfde dag ook een brief ter bevestiging dat ik verhuisd was.
Het bestaande leverings adres van mijn Moeder was mijn adres geworden met haar naam en het nieuwe adres was ook mijn adres met haar naam. Heb hierover tel. contact opgenomen met Nuon en na diversen mensen te hebben gesproken is mij toegezegd dat dit intern zou worden aangepast.
Op 27 Mei heb ik het mutatieformulier met de eindstanden ingevuld met het verzoek om de eindafrekeningsnota te sturen aan mijn adres.
Op 7 Augustus kreeg ik een jaarafrekening met 2 acceptgirokaarten. Een voor de "denk ik" eindafrekening, welke totaal niet klopte met de eindstanden die ik eerder had verstuurd en een voor het nieuwe maandelijkse bedrag die mijn overleden Moeder moest gaan betalen. Wederom tel. contact opgenomen en na diversen rondzwervingen kreeg ik het verzoek om beide acceptgirokaarten als niet verzonden te beschouwen en zou ik terzijnetijd een eindafrekening toegestuurd krijgen.
Op 22 September kreeg mijn "Moeder" op mijn adres een herinneringsbrieg om voor onmiddellijke betaling te zorgen anders werd het bedrag verhoogd met 10 euro.
Ik heb diezelfde dag een uitgebreide brief naar Nuon gestuurd en alles nogmaals proberen duidelijk te maken. 27 September kreeg ik ontvangst bevestiging dat mijn brief was ontvangen en dat ik uiterlijk 25 Oktober een antwoord of reactie zou kunnen verwachten.
Op 12 Oktober kreeg ik tot m'n stomme verbazing wederom een aanmaningsbrief met het verzoek om onmiddellijk betaling en als wij in gebreken zouden blijven er incassomaatregelen zouden worden getroffen. Kosten 50 euro voor onze rekening.

Heden 30 Oktober nog geen antwoord op mijn brief ontvangen zoals beloofd.

Wat moeten wij als erven hier nu mee. Wij worden hier helemaal gek van. Wij en ook mijn Moeder hebben altijd keuring onze nota op tijd voldaan en nu krijgen wij dit over ons heen. Om eerlijk te zeggen weet ik niet hoe dit gaat aflopen en bellen of schrijven schijnt ook niet te helpen.

p.s. de andere opzeggingen en betaling waren binnen 1 maand
allemaal afgerond.

Ik heb hier ook Nuon en het zal mijn niks verbazen als ik zometeen wordt afgesloten

altijd weer die Nuon!

Re: Ook ik heb drama met Nuon.

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

probeer zoveel mogelijk schriftelijk met Nuon Retail te communiceren; je krijgt per slot van rekening een ontvangstbevestiging van Nuon en dat zij daar niet op reageren is hun probleem. Als je de zaken administratietechnisch goed op een rijtje houdt hoef je ook niet bang te zijn voor de deurwaarder want die kan je dan duidelijk aantonen wat er loos is. Mocht er toch met afsluiten gedreigd worden dien je een bezwaarschrift in bij Nuon. Zolang dit bezwaarschrift in behandeling is kan je niet afgesloten worden. Als het verder uit de hand gaat lopen en Nuon blijft er op staan dat je bepaalde zaken - die aantoonbaar niet kloppen - toch betaald dan zou je naar de geschillencommisie Nutsbedrijven kunnen stappen.
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=5

Succes en sterkte!

Gesloten