LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat doet de dierenbescherming?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

DB is alleen voor administratie

J. Haakman

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door J. Haakman »

Dat vraag ik me al langer afwat de DB doet. Steeds vaken hoor je klachten dat ze diern aan hun lot over laten. Geld genoeg en maar bedelen terwijl dieren het bepaald niet goed hebben. Inspecteurs die te weinig uitrichten tegen overtreders van wet en regels. Kortom de DB is niets meer dan een geldinzamel groep met dure betaalde krachten.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

gelezen op de site van de Dierenbescherming
BonzOmerspelen 2005 zondag op Papendal
30-05-2005
Op zondag 5 juni aanstaande worden op Papendal de BonzOmerspelen 2005 gehouden, een sportief evenement voor maximaal 500 hondeneigenaren en hun hond. Tijdens het evenement gaan honden samen met hun bazen de strijd met elkaar aan op allerlei vrolijke en sportieve onderdelen, zoals hoogspringen, zwemmen met stok en discushappen. Per onderdeel zijn botmedailles te winnen voor de honden met de meest behaalde punten. Plezier staat voorop: meedoen is belangrijker dan winnen!


Een belangrijk onderdeel van de spelen vormt een sponsorloop voor het goede doel. De Dierenbescherming is één van de begunstigden. Deelnemers aan de sponsorloop wordt gevraagd zo veel mogelijk rondjes te lopen, waarbij organisator Bonzo een bedrag per ronde doneert aan een goed doel naar keuze. Vrijwilligers van de Dierenbescherming Arnhem lopen ook mee en lopen uiteraard voor de Dierenbescherming. Dus komt allen kijken en moedig ze aan!
Vindt het raar dat dit door de dierenbescherming wordt gepromoot.
Het is toch deze organisatie die principeel tegen het vermaak met dieren is. Zij zijn toch tegen de kamelenrace's tegen dieren in circus enz.

Gelden deze principes niet meer als ze er zelf aan kunnen verdienen??.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al 3 keer een hond gevonden en als ik dan de DB belde om hem op te laten halen door de dierenambulance werd er steevast gezegd dat men niet wist hoe laat ze kwamen.
Als ik dan zei dat de hond hier zo gauw mogelijk weg moest omdat ik zelf ook weg moest,zei men:we weten echt niet hoe laat het wordt,kunt u hem niet komen brengen?
Nee zei ik dat kan ik niet want ik heb geen eigen vervoer en als hij nu niet gauw opgehaald wordt dan zet ik hem weer buiten en zoeken jullie het maar uit.
En toen kon men wel ineens komen,heel vreemd.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Het verhaal rammelt aan alle kanten.

Het is waar dat de Dierenbescherning niks doet. Maar zij mogen ook niks.
Het probleem is de wetgeving. Die maakt de dierenbescherming bang.

Komt ophetzelfde neer. Je buurman krijgt klappen. Jij helpt en slaat die ander inelkaar. Wie betaalt. De Buurman.

Probleem is dat de dierenbescherming een beetje mag raporteren, schrijven en administratie. In Nederland en Europa is het enige recht voor de dieren jouw etensbord op het aanrecht.

Probeer daar maar wat aan te doen als dierenbescherming.

Je kan het beter opdoeken, Maar dan kan echt iedereen zijn gang gaan.

Ben wel van mening dat de dierenbescherming eens wat meer zijn nek mag uitsteken. Moeten meer kenis hebben hoe je iemand aanpakt. Maar die mensen willen niet zwaar onderbetaalt worden. Gaan niet werken bij de DB.

Zal altijd een probleem blijven. De wet moet anders voor dieren.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door bitchy »

een stuk verderop woont een boer
bij die boer is voor de derde keer in enkele jaren tijd een grote opruiming gehouden
deze keer zijn ongeveer 20 stuks vee afgemaakt
de rest mocht blijven lopen, daar was voer genoeg voor :shock:
ik zie de dbs dagelijks bij die boer langsrijden aangezien hun standplaats/asiel vlakbij zijn huis en weilanden ligt (en dus ook bij mijn huis)
waarom moet het altijd iemand uit de buurt zijn die aan de bel trekt
waarom mag deze man voor de derde keer een fout begaan die aan zoveel dieren het leven kost
is het voor de dbs nou zoveel moeite om hun nek een keer richting hem te draaien als ze voorbij rijden?
is het voor de dbs zoveel moeite om met hun reet uit de autostoel te stappen en tegen die meneer te zeggen dat hij potverdorie alweer TE veel dieren aanschaft!
waarom laten ze het zover komen?

jezebelletje
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 apr 2005 13:05

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door jezebelletje »

Ja dat is teveel moeite! En dat komt omdat de DB te weinig subsidie krijgt, ze niet genoeg personeel hebben en de politiek ze in het geheel niet serieus neemt. Jou reactie is goed en ik hoop dat deze eraan kan bijdragen dat het welzijn van dieren wat hoger op de agenda van onze politiek komt te staan.

sunshine28_02
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2005 13:55

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door sunshine28_02 »

Ik heb ook nog wel wat slechte verhalen over de dierenbescherming...

Mijn voornaamste klacht? Als het om lieve puppies kittens of paarden gaat (allemaal heel knuffelig) is er vaak nog wel enige interesse voor. Maar gaat het om wat minder fluffie beesies zijn ze niet zo actief... Ik spreek uit ervaring.

een ex-kennis van ons had namelijk 2 slangen... (wij hebben zelf ook een slang) Ze verwaarloosde deze prachtige dieren. Slangen kunnen 6 maanden zonder eten overleven, dit betekend niet dat het goed voor ze is... Ook beschimmeld water is niet acceptabel, ze moeten namelijk ten alle tijden kunnen drinken. Wij hebben een half jaar lang pogingen gedaan haar xzover te krijgen de beesten af te staan aan een reptielenopvang, maar ze weigerde. In die tijd gaven wij de slangen zo vaak als we geld hadden om de lange rit te maken, eten en verschoonden wij de bakken, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk zijn we daar het huis uitgezet omdat ze boos was op ons omdat we probeerden haar te overtuigen dat het dierenmidhandeling was (deze persoon is geestelijk ziek, dus helemaal verantwoordelijk kan ze nietgehouden worden maar toch). Daarna hebben we aangifte gedaan bij de dierenbescherming. Er is een controleur langsgeweest bij hun, heeft de beesten bekeken (die dus een zwaar ondergewicht hadden/hebben en geen water hebben en in hun eigen stront liggen) en ze een waarschuwing gegeven dat ze er iets aan moesten doen. Blijkbaar heeft de controleur geen verstand van reptielen, want zoals die ene slang was toen wij er voor het laatst waren had hij misschien nog een maandje of 2 te leven voordat ie dood zou zijn, zo verzwakt was hij. Wij waren en zijn niet welkom meer daar dus we kunnen niets meer doen, maar we hebben regelmatig de db gebeld om de ontwikkelingen te volgen (welke ontwikkelingen???) Hij is daar nog een keer geweest (geen enkele verbetering) weer een waarschuwing dit keer per brief. Ik bel de dierenbescherming wat nu het plan van aanpak is en zowaar: ja mevrouw, nu geven we ze de tijd om de situatie te verbeteren. Dat wil zeggen dus we hebben in april aangifte gedaan, het is nu september en ze zijn nogsteeds niet langsgeweest. Ik vrees dat in ieder geval de zwakste en waarschijnlijk ook de andere slang ondertussen onherstelbaar beschadgd zijn, danwel dood. Bah bah bah ik ben hier zooooo kwaad over. Nee het zijn geen lieve schoothondjes maar het zijn prachtige beesten en verdienen het niet zo behandeld te worden! Ik ben bij de AID geweest, die konden niets voor me betekenen, reptielen opvang kon ook niets. Dus helaas. Nouja anyway ik heb ok al eens hierover gepraat op andere forums en op marktplaats, omdat ik wil dat mensen weten wat voor hypocrieten het zijn bij de dierenbescherming!

Dank jullie voor het lezen.

Sunshine

coordinator
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2005 19:58

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door coordinator »

Ik werk voor de dierenbescherming.
Ik werk bij de dierenambulance in het oosten van het land en ik maak het bijna dagelijks mee dat mensen hun dieren verwaarlozen of mishandelen.
Wij mogen géén aangifte doen bij de politie maar alleen een melding .
Wettelijk hebben wij geen poot om op te staan ( zoals men zegt)
Wij zouden ook graag zien dat wij meer bevoegdheden krijgen zoals in Amerika maar helaas voor ons vind deze regering dit niet belangrijk genoeg en zijn dieren dingen voor hun .
Wanneer een dier zo zwaar mishandeld is dat het is overleden dan noemt men dit " VERNIELING" van eigendom.
Heel soms krijgen mensen een boete maar meer ook niet.
Alle mensen die bij ons werken krijgen NIETS betaald want dit is vrijwilligerswerk.
We krijgen een ambulance en het onderhoud van de auto en de benzine wordt betaald door de dierenbescherming.
Voor de rest "handschoenen , handdoeken , ontsmettingsmiddelen enzo kan ik nog wel even doorgaan daar moeten wij zelf voor zorgen ( bedelen)
Wij zijn soms ook niet al te blij met de dierenbescherming want als er eens iets is dan moet je zoveel papieren invullen.
Het is te bureaucra'tisch geworden.
Laat eerst de regering dit eens veranderen zodat de mensen die zich niet aan de wet houden eens goed aangepakt kunnen worden en wij wat meer bevoegdheden krijgen.[/u]

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door pluisje »

nou voor zo'n dierenambulance zou ik wel een bijdrage willen doen,ik weet dat al die mensen dit onbetaald doen,de dierenbescherming hou er maar over op ik weet niet waar die voor zijn,maar in elkgeval niet voor de dieren :roll:


pluisje

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door LeeGer »

De dierenbescherming is er weldegelijk voor de dieren. Ze zijn vaak alleen ook afhankelijk van anderen aangezien de dierenbescherming net zo weinig bevoegdheden heeft.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Wij zouden ook graag zien dat wij meer bevoegdheden krijgen zoals in Amerika maar helaas voor ons vind deze regering dit niet belangrijk genoeg en zijn dieren dingen voor hun .
Ja Amerika,dat is toch dat land waar sex met dieren is toegestaan?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door pluisje »

:shock: :shock: :shock: :shock: is dat zo :roll: :roll: :roll:

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

Jazeker is dat zo,een tijdje geleden heeft er een berichtje in de krant gestaan,dat de ingewanden van een man geperforeerd waren omdat hij sex had gehad met een paard,hoe dom kun je zijn.Tevens stond bij dat artikel dat sex met dieren in Amerika niet verboden is.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door bitchy »

volgens mij kan je beter een hengst hebben die een man de vernieling in helpt dan een persoon die doelbewust een dier de vernieling in helpt.
DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK DIT GOEDKEUR, HET IS GEWOON WALGELIJK!!!
in amerika mag je in sommige staten je huisdier niet slaan of schoppen, men wordt absoluut vervolgd, hier in nederland kan je schoppen, gooien, uithongeren, verdrinken en dan nog gebeurd er geen fluit.

Gast

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Gast »

hier in nederland kan je schoppen, gooien, uithongeren, verdrinken en dan nog gebeurd er geen fluit
Fijne regering hebben wij met z'n mooie normen en waarden,alleen voor de dieren is het ver zoeken.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door Mirreke »

Regelmatig kijk ik naar Animal Police op Animal Planet, het zou geen kwaad kunnen hier in nederland ook zo'n organisatie te hebben.. Als je in amerika een hond mishandelt ga je voor een jaar de gevangenis is of krijg je een boete van 1000dollar... Geen flauwekul.. Je dient dieren net zo te behandelen als mensen.
Maar de dierenbescherming in Nederland heeft veel te weinig bevoegdheden. Als men een kat of hond vind die gechipped is en waarvan dus te achterhalen is wie de eigenaar is/was kunnen ze nog steeds niks doen, ze kunnen hooguit de eigenaar er op aanspreken.

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: wat doet de dierenbescherming?

Ongelezen bericht door milou »

Samen met mijn man ben ik voor de dierenbescherming DAGELIJKS!!!!!! aktief bezig. Ons hele team trouwens (allemaal vrijwilligers) werkt zich rot. Elk vrij moment zijn we er mee bezig. Dagenlijks zetten bv we vangkooien om zwerfkatten van de straat te krijgen en ze een goed thuis te geven en verwilderde katten gestereliseerd of gecastreerd te krijgen. De inspecteurs( ook vrijwilligers) gaan dagenlijks op de klachten af en doen (voor zo ver de wet toelaat) wat ze kunnen. We helpen mensen die een behandeling van hun dier bij een dierenarts niet kunnen betalen . We helpen zelfs bij dierenproblemen de baasjes als blijkt dat er veel meer achter het dierenleed zit.
Ook wij kijken likkenbaardend naar Animalplanet en de bevoegdheden die de dierenbescherming/inspectie daar heeft.
Helaas in onze wetgeving is dat niet zo geregeld. Dieren staan in onze wet aangeduid als dingen. Het klopt inspectie kan beslag leggen op dieren, maar er is geen wet die een eigenaar verbiedt meteen andere dieren aan te schaffen.
Onze afdeling is telefonisch zo'n 16 uur per dag bereikbaar de nachtelijke andere 8 uren is er een antwoordapparaat wat belangrijke telefoonnummers geeft en de mogenlijkheid om telefoonnummer in te spreken zodat u meteen de volgende ochtend wordt terug gebelt) . Ik weet dat er afdelingen zijn waar dat minder is.Dat heeft niets te maken met de onwil of luiheid van de dierenbescherming maar alles met het moeilijk vinden van vrijwilligers voor dit werk. Als u een melding van dierenmishandeling wilt doen kunt u in dat geval rechtstreeks de Landelijke Inspectiedienst bellen . verder wil ik zeggen als u het leed van de dieren echt ter harte gaat en u vindt dat er meer moet gebeuren voor dieren schrijf naar Den Haag naar onze regering en/ of bel/mail uw afdeling van de dierenbescherming of dierenambulance of asiel en meld u aan als vrijwilliger. Want alle afdelingen draaien alleen op vrijwilligers. En ze zijn dringend nodig.

Gesloten