LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn eigen rampen met Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
I love Nuon

Mijn eigen rampen met Nuon

Ongelezen bericht door I love Nuon »

Inleiding: haal het niet in je hoofd om na 15 jaar te verhuizen naar een nieuwbouwwoning, want anders roep je geheid RAMPEN over je af als je bij Nuon zit.

Situatieschets:
Huurwoning. Opgezegd per 15 mei. Jaarafrekening is tot op heden (1 november, een half jaar later!) niet ontvangen. Wel bleven de termijnbetalingen maandenlang doorlopen totdat ik er telefonisch in geslaagd was dit stop te zetten. Het termijnbedrag was vreemd genoeg wel aangepast. Vorige week brief gestuurd met verzoek om terugbetaling binnen redelijke termijn (2 weken). Antwoordbrief terug: mijn brief wordt over 5 weken in behandeling genomen :-(

Koopwoning. Sleutel ontvangen per 8 april. Aangevraagde dubbeltariefmeter was niet aanwezig. Pas na twee maanden kwam men dit vervangen.
10 September: meterstandenkaart in de bus. Netjes ingevuld op internet.

25 Oktober: jaarafrekening in de bus.

En van die jaarafrekening klopt geen ene hout!!!!

- Bij mijn warmtelevering is de komma van de eindstand verkeerd geplaatst. In plaats van 12,1 GJ heb ik volgens hun 121,0 GJ verbruikt (drie maal het gemiddelde jaarverbruik van een gezin! Terwijl ik er 100% zeker van ben dat ik de stand correct heb ingevuld. Kassa voor Nuon: over 8 dagen wordt er 2.100 euro van mijn rekening afgeschreven. Dank je de koekoek: dit ga ik lekker terug laten storten. Wat er ook gebeurt. Die 2.100 euro kan ik niet missen of ik moet de komende weken gras eten.

- Bij de afrekening van de electriciteit gaat men er ten onrechte vanuit dat ik al vanaf het begin een dubbeltariefmeter had, terwijl dit pas twee maanden later is geïnstalleerd. Het gevolg is dat ik voor de eerste maanden het hoge dagtarief mag ophoesten. Jaja, zo wil ik ook wel mijn geld verdienen. Rode kaart voor u, meneer Nuon!

- Als ik mijn jaarrekening zelf nareken, dan krijg ik eigenlijk honderden euro's terug van Meneer Nuon.

Nou, ik heb wel zin in een lolletje met Nuon. Straks ga ik een telefoontje plegen met hun Customer Care Center, maar eigenlijk verwacht ik daar totaal niks van. Goed, dan kan ik eindelijk eens gebruik maken van mijn rechtbijstandsverzekering. Ik weet van dit forum wel wat ik ongeveer kan verwachten: aanmaningen, incassobureau's en wat al niet. De hele mikmak.

Eigenlijk hoop ik dat het met een telefoontje is opgelost, maar dat zal wel een utopie zijn. Nou ja, als ik dit niet via telefoon of een brief kan oplossen, dan maar via de rechter. Nuon is anders niet voor rede vatbaar. In de afgelopen 6 maanden is er immers nog niets foutloos gegaan.

Radar
Site Admin

Re: Mijn eigen rampen met Nuon

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar Internetredactie

Gesloten