LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reclameblokken

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

Hoelang mogen de reclameblokken op tv zijn? Op veel commerciele zenders duren de blokken bijna 10 minuten. Is dit wel toegestaan

ejwedje1

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door ejwedje1 »

reclame is het hoogte punt van de TV avond tussen al de vanellende pulp in. Goedkope programma's zonder ook maar iets inhoud zolang uitgemolken ideeen waar je vooral niet bij hoeft na te denken. Films tot in den treure herhaald tussen de reclames door. Gelukkig is er internet en zit er een uitknop op de TV

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

Mag onbeperkt lang zijn natuurlijk. Is gewoon een afweging van winstmaximalisatie: hoeveel kan je uitzenden zonder dat het echt drastisch kijkers gaat kosten.

Voor de publieke omroepen gelden er denk ik wel beperkingen, maar ik ken ze niet. Kijk eens op www.ster.nl ofzo.

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

Maar tís toch belachelijk dat op een half uur er meer tijd besteed wordt aan reclame dan aan de film/serie

op ster kan ik er niks over vinden.

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

Met inachtneming van artikel 39b wordt de zendtijd van de Stichting Etherreclame zodanig ingedeeld, dat:

a. deze zendtijd per dag op een programmanet niet meer bedraagt dan vijftien procent van de op dat programmanet gebruikte zendtijd;

b. deze zendtijd per klokuur niet meer bedraagt dan twaalf minuten;

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

De commerciëlen zenden meer als 12 minuten reclame uit per uur.

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

jep, maar is daar wat tegen te doen?

eliane

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door eliane »

ha, soms zijn de reclames zoooo lang dat ik niet meer weet welk programma ik zat te kijken... :wink:

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

gelukkig bestaat er zoiets als dvd's en video's. weet je tenminste waarnaar je kijkt

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

Er is geen verschil tussen commerciële en publieke omroepen. Enkel zit er verschil tussen binnen- en buitenlandse omroepen.
SBS 6 heeft bv een Nederlandse uitzendlicentie en moet zich aan alle Nederlandse bepalingen houden.
RTL4 en 5 zijn GEEN Nederlandse zenders, maar Luxemburgse. Die hoeven dus ook niet aan Nederlandse bepalingen te voldoen.

RTL is trouwens van het Bertelsmann concern, die tijdens de oorlog flink fout zijn geweest.

eliane

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door eliane »

van rtl4 en rtl5 zijn niet de langste reclames, tis nog te doen, alhoewel achterlijk gepland, denk aan Baantjer...
sbs 6 de korste
net5 belachelijk hard en
yorin echt debiel lang

Ingo
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2004 15:36

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Ingo »

trl4 en rtl5 hebben wel heel vaak reclame er tussendoor.

donny24

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door donny24 »

volgens mij mag een zender 8 of 9 minuten reclame per uur uitzenden, welke idioot controleerd dit in hemelsnaam, bij net5 bijvoorbeeld is het minimaal een kwartier!! zo irritant

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door HansHans »

Ik ben afgehaakt.
Ik keek best veel TV, maar ze hebben het wat mij betreft verprutst. Dus kijk ik vrijwel niet meer naar de commercielen, maar wel nog wat naar de publieke zenders.
En verder is DVD is natuurlijk ideaal!

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

Oh bedankt.

kees klef

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door kees klef »

zolang ze maar wel die reclame van die bomenknuffelende huppeltrijs uitzenden vind ik alles best.

of die axe reclames waarbij dat meisje aan dr vriendje zit vastgevroren.

ik vind reclameblokken een aanwinst voor deze maatschappij.

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

Wie nou de meeste stemmen zou krijgen voor zijn reclame bootschap.
Het advertentie buro Dat voor of na een film toneelstuk zijn reclame laat zien. Dit programma is gesponserd door;
Zoals eerdere berichten omschreven men kotst van de reclama maar dat komt dat het door de programma's loopt .
Nu als je film kijkt haalt men de spanning uit de film door de reclame
en dat vindt ik stom

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Reclame is ideaal om koffie te zetten, naar de wc te gaan of een boekje te lezen. Ik stoor me er niet aan.

Gast

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door Gast »

Voor mij is het alleen maar nederland 1, 2 en 3. Heb gewoon het geduld niet om de reclames te kijken. (Nederland 1, 2 en 3 hebben best goede programma's, dus ik vermaak me wel :D )

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: reclameblokken

Ongelezen bericht door gjvisser »

Hoe irritant reclame soms kan zijn, het blijft een feit dat wij niet zonder reclame kunnen. Als bijvoorbeeld tijdschriften geen adverteerders zou hebben dan betalen we velen malen meer voor een tijdschrift. Zo ook voor tv. Door reclame kunnen wij leuke programma's en films bekijken. Ik ben het er mee eens dat bijv. een film te vaak en te lang wordt onderbroken. Het is niet anders... of je moet gewoon een dvd bekijken...

Gesloten