LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gebeld door durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
andreetje

gebeld door durion

Ongelezen bericht door andreetje »

Nou ja!! word ik gebeld door Durion dat ze goedkoper zijn dan Essent.

Leuk aanbod zou je denken. Vervolgens moet ik dan bij Durion een contract afsluiten van 2 jaar. Ik vraag door en vraag het meisje aan de telefoon waar die 2 jaar voor is en hoe zij dan goedkoper kunnen zijn dan Essent. Vervolgens zegt ze op een boze toon dat als ik haar niet vertrouw ze beter kan ophangen.....!!! Tja zo breng je het product wel aan de man!!

(o ja, na haar opmerking heb ik de telefoon maar opgehangen, wat een HEX!!!!)

AleZ

Re: gebeld door durion

Ongelezen bericht door AleZ »

Hoi,

heb gisteren ook een Telefoontje gehad van Durion of hun ingehuurd calcenter.

Deze figuur kwam met allerlei verkoop technieken om me over de streep te trekken. Jammer dat ik zelf account manager (Vertegenwoordiger) ben bij een groot verpakkingsbedrijf.

Heb hem maar eens terug gepakt met diezelfde technieken. vond hij niet zo leuk en verbrak gewoon de verbinding.

Als er noch meer mensen zijn die deze ervaring hebben met de ronsel praktijken van Durion of een ander energiebedrijf lees ik ze met plezier.

mijn intensie is om er zoveel mogelijk te verzamelen en Durion hiermee te confronteren.

Gr,

Alex

mou

Ongelezen bericht door mou »

Is er iemand die na (waarschijnlijk) een verkooptelefoontje van Durion telefonisch lastig gevallen wordt: gebeld worden, waarbij niets gezegd wordt en daarna weer neerglegd wordt??? Hoe komt Durion aan zijn adressen??

hea

Ongelezen bericht door hea »

Misschien dat nummerweergave iets voor jou is want dan kun je zien wie je belt. Deze opmerking is wel erg flauw. Zo, zoek je naar iets om over te kunnen klagen. Welk voordeel zou Durion erbij hebben om te bellen zonder iets te zeggen.....erg vaag!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer toont een telemarketing bedrijf zijn telefoonnummer bij nummerweergave?

formule55

Ongelezen bericht door formule55 »

Afgelopen zaterdag kreeg ik ook een mooi telefoontje van durion,ik kreeg zoveel korting en nog meer mooie praatjes probeerde er nog tussen te komen maar dat lukte amper,ik probeerde te zeggen dat ik geen interesse had maar hij ging maar door blablabla toen ik op een gegeven moment hard zei IK DOE UT NIET :twisted: riep hij DAN NIET en kwakte de telefoon erop.Wat een onbehouwe boeren zijn dat. :x

Pinokkio33

Ongelezen bericht door Pinokkio33 »

Heb ze ook aan de lijn gehad, kennelijk worden de gesprekken opgenomen. Ze kunnen best goedkoper zijn, hun verkooptechniek spreekt me niet erg aan. De botheid van het callcenter is schrijnend.
Geachte mevrouw, mijnheer,

Hedenavond ben ik telefonisch benaderd door uw callcenter, naar
aanleiding van mijn vraag om vrijblijvend geïnformeerd te worden over
Durion. Tijdens het gesprek met uw medewerker (waarbij ik onder andere
mijn volledige personalia en girorekeningnummer met hem heb
doorgenomen) werd mij duidelijk, dat deze medewerker mij een
mondelinge overeenkomst met Durion probeerde op te dringen. Uw
medewerker vertelde mij vervolgens dat een relevant deel van dit
gesprek op geluidsband was opgenomen. Toen ik tijdens dit
telefoongesprek aangaf dat ik erg graag eerst een offerte wilde
ontvangen, vertelde uw medewerker dat het zo niet werkte. Ik heb uw
medewerker er op gewezen dat ik nadrukkelijk nog geen overeenkomst met
Durion was aangegaan. Hierop verbrak uw medewerker de verbinding.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om te benadrukken dat ik met
Durion GEEN overeenkomst ben aangegaan ten aanzien van de levering van
gas, stroom of wat dan ook.

Tevens wijs ik u er op, dat ik niet gediend ben van deze werkwijze van
uw callcenter. Wellicht ten overvloede wijs ik u erop, dat het opnemen
van telefoongesprekken met als oogmerk deze als "bewijs" te gebruiken,
gebonden is aan bepaalde regels. Deze regels worden door uw callcenter
niet correct toegepast.

Tenslotte verzoek ik u uitdrukkelijk om al mijn gegevens uit uw
systemen te verwijderen, conform de Wet Persoonsregistratie.

Hoogachtend,
Ik ben benieuwd ...

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook mijn moeder, 83 juaar werd benaderd door een telefonist van Durion, en ze werd overdonderd met verkooppraatjes. En er tussendoor werd gevraagd naar haar gironuimmer, dat op de band opgenomen zou worden. Namens mijn moeder heb ik onderstaande brief verzonden, met een afschrift aan de Consumentenbond en De Ombudsman. Inmiddels heeft Durion mij geantwoord, dat alles terug gedraaid is:

From: Dave de Koster
To: [email protected]
Cc: St. de Ombudsman ; [email protected] ; Klantenservice Consumentenbond
Sent: Sunday, October 24, 2004 3:23 PM
Subject: KLACHT

Mijne Heren, Dames,

Op 23 oktober j.l. werd mijn moeder, P. .........in de avonduren gebeld door een Uwer medewerkers.
Mijn moeder is 83 jaar! Woont op het adres: ................
Zij werd benaderd met de vraag of ze over wilde stappen van haar huidige energie-leverancier naar de Durion. Haar werden vanzelfsprekend alle voordelen opgesomd etc. etc.

Wat ik een zeer kwalijke zaak vind, is het feit dat de wijze waarop dit gesprek heeft plaats gevonden riekt naar een bepaalde mate van opdringing aan een al wat ouder persoon, die soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik wil nog niet zeggen dat er van oplichting sprake is, maar het riekt er wel naar!

Haar werd gevraagd of zij problemen had met het feit dat het gesprek opgenomen zou worden. In haar onwetendheid en in de denkwijze, dat dat dat geen kwaad kon, heeft zij daarmee ingestemd. Erger nog zij werd overgehaald om haar rekeningnummer bij de bank alvast op te geven. Dat zou de overgang versnellen!!!!!!!! Dat neem ik U ten hoogste kwalijk. Tenslotte heeft zij nu de indruk, dat de overgang naar Durion in gang gezet is, immers haar bankgegevens etc. heeft U!!!!!!! Ik heb haar gezegd dat dat geenszins het geval is, omdat zijn niets getekend heeft en hiermee geef ik U reeds nu te kennen namens mijn moeder, dat haar mondelinge opgenomen telefoongesprek met een Uwer niet als rechtsgelding aangevochten zal worden!
Een 82-jarige is makkelijker te beïnvloeden dan iemand van mijn leeftijd. Dat is geen wijze van ZAKEN doen. Mijn moeder heeft na het telefonisch onderhoud mij gebeld in een totaal verwarde omstandigheid. Zij realiseerde zich na het gesprek pas wat zij gedaan had. Dat is nou net de riekende mate naar een mogelijke oplichting, om het maar voorzichtig te zeggen.

U dient rekening te houden met de normaal geldende waarden en normen, ook als het gaat om onze al wat ouder wordende medemensen.!!!!!!!!

Ik heb maar drie zaken met U te regelen:

Het opgenomen gesprek wordt met onmiddellijke ingang gewist, waarvan ik een bevestiging wil hebben middels retourmail,
Het gesprek van 23 oktober j.l. wordt als niet gevoerd beschouwd en heeft geen enkele konsekwentiue t.a.v. huidige en toekomstige de levering van de energie, waarvan eveneens een bevestiging per retourmail
U mijn moeder een bevestiging stuurt met daarin vermeld Uw excuses voor het ontstane ongemak.
Eventuele reeds verzonden bescheiden naar het adres van mijn moeder zullen ongeopend worden teruggezonden.

Tenslotte heb ik afschriften verzonden aan dse Consumentebond, St. de Ombudsman en aan haar huidige leverancier ( zodat deze laatste in de gelegenheid is om een eventuele overgang te blokkeren)
.

Uw reactie omgaand tegemoetziend.

Ombudsman heeft gereageerd en ik heb hen verwittigd als onderstaand:

L.S.,

Dank voor Uw snelle reactie.

Van Durion hebben wij inmiddels een excuusbrief ontvangen en zij annuleren de overeenkomst.

Waarschijnlijk zijn ze geschrokken van mijn doorzending naar Uw stichting.

U kunt de zaak sluiten.

Gesloten