Pagina 1 van 1

Garantie matrassen bij leenbakker

Geplaatst: 09 nov 2004 11:32
door Michellie
Ik heb in november vorig jaar 2 pocketveringsmatrassen gekocht met 2 verstelbare latenbodems. In juni en juli dit jaar werdt het warm en ga je zweten. Toen is het ene matras gaan stinken en de andere bol gaan staan. Dit ondanks dat we luchten en de matrassen regelmatig draaien. Ik ben uiteindelijk naar Leen Bakker gegaan en heb daar een klacht ingediend hierover en kreeg tehoren dat het 2 weken zou gaan duren. Ik ben na 3 weken is gaan bellen hoe het zat met mijn klacht. Ik kreeg tehoren dat het 4 weken zou duren en ik heb toen gezegt dat ze in de winkel tegen mij gezegt hadden dat het 2 weken zou duren. Vreemd genoeg lag er 2 dagen later een brief in de bus van Leen Bakker dat mijn klacht was afgewezen. Ik heb toen contact opgenomen met de winkel en gezegt van hoe kan dat nu als er niemand is langs gekomen om de klacht te constateren. Ik heb even later boos opgehangen want ze bleven bij hun standpunt. Ik heb met het hoofdkantoor van Leen Bakker contact opgenomen en daar alles uitgelegd. Toen bleek dat mijn klacht niet eens op het hoofdkantoor was aangekomen. Ze zouden mij een nieuw klachtenformulier opsturen en zodra die terug was zouden ze spoed achter de klacht zetten. Toen ik het formulier binnen kreeg heb ik hem meteen ingevuld en opgestuurd. Ik ben na 5 weken is gaan bellen en vragen hoe het met mijn klacht stond. Ik kreeg te horen dat ze zaten te wachten op antwoord van de leverancier. Na een week kreeg ik een telefoontje van de winkel hier in de buurt dat mijn klacht was afgewezen. Ik heb het hoofdkantoor gebeld en die zei tegen mij dat de klacht na 4 tot 8 weken had moeten ontstaan en niet pas na 8 maanden. Ik heb tegen hun gezegt dat ik het heel knap vindt dat hun dat vinden als er niemand langs komt om de klacht te constateren. Ze bleven bij hun standpunt. Ik heb na veel overleg met veel mensen weer contact opgenomen met Leen Bakker hoofdkantoor met de vraag of ik van hun zwart op wit kan krijgen dat mijn klacht was afgewezen. Zo kreeg ik te horen dat als ik het niet eens was met de afhandeling van de klacht dat ik een brief moest sturen. Dat heb ik toen gedaan en die aangetekend opgestuurd met bericht van ontvangst. Die kreeg ik na 4 dagen terug en heb ik verder rustig afgewacht wat er zou gaan gebeuren. Van de week kreeg ik dus bericht van Leen Bakker dat ze het bedrijf Hedex hadden ingeschakeld om naar mijn klacht te komen kijken, maar dat kost mijn dan wel even 94,01 euro. Vreemd waarom moet ik dat betalen ik zit toch in mijn garantietermijn. Wat moet ik hier nu mee. Waarom kunnen ze zelf niet gewoon komen kijken wat de klacht is. Moet ik hier nu op ingaan en dat bedrag betalen ja of nee?

Re: Garantie matrassen bij leenbakker

Geplaatst: 18 nov 2004 00:26
door Gast
Doe eens gek... pak je matrassen op en gooi deze met een kwaad gezicht op de toonbank bij leenbakker. Niet altijd zo maar betalen, wat heb je te verliezen? Weet je, wij nederlanders zijn vaak te netjes en dat weten zulke bedrijven maar al te goed. Vecht waar je voor staat.

Succes.

Re: Garantie matrassen bij leenbakker

Geplaatst: 28 nov 2004 18:54
door 16again
Volgens mij Leen Bakker is CBW erkend.
In het eerste jaar behoren voorrijkosten dus tot garantie