Vervolgschade
Geplaatst: 09 nov 2004 15:44
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over vervolgschade?
Ik heb vorige maand door vertragingen tussen A'dam Centraal en Schiphol (15min wordt 1.5 uur) mijn vlucht gemist en heb bovenop mijn waardeloos geworden ticket een nieuwe moeten kopen voor 450 euro.
Het probleem is eigenlijk vooral dat er voortdurend door NS personeel en de speakers werd gezegd dat er 'zo een trein zou komen' en dat werd steed maar later en die trein werd uiteindelijk ook opgeheven. De volgende had halverwege ook weer allerlei vertragingen. Als ik goed geinformeerd was, had ik op tijd voor ander vervoer kunnen zorgen.Voor de duidelijkheid: tussen A'dam en Schiphol konden gewoon treinen rijden. Alleen was de internationale trein omgeleid omdat er bij schiphol een wisselstoring was.
Kost het 450 euro als je de instructies van het NS personeel serieus neemt? (minus 1,60; guess what: ik krijg mijn treinkaartje vergoed)
Kunnen de NS zich eigenlijk wel zomaar aan alle verantwoordelijkheden onttrekken door zich in te dekken tegen vervolgschade? Ze hebben toch bewust gekozen om de internationale trein om te leiden en er geen andere trein voor in de plaats in te zetten?
Ik hoor graag commentaar, hopelijk ook van de redactie.
Bij voorbaat dank
Ik heb vorige maand door vertragingen tussen A'dam Centraal en Schiphol (15min wordt 1.5 uur) mijn vlucht gemist en heb bovenop mijn waardeloos geworden ticket een nieuwe moeten kopen voor 450 euro.
Het probleem is eigenlijk vooral dat er voortdurend door NS personeel en de speakers werd gezegd dat er 'zo een trein zou komen' en dat werd steed maar later en die trein werd uiteindelijk ook opgeheven. De volgende had halverwege ook weer allerlei vertragingen. Als ik goed geinformeerd was, had ik op tijd voor ander vervoer kunnen zorgen.Voor de duidelijkheid: tussen A'dam en Schiphol konden gewoon treinen rijden. Alleen was de internationale trein omgeleid omdat er bij schiphol een wisselstoring was.
Kost het 450 euro als je de instructies van het NS personeel serieus neemt? (minus 1,60; guess what: ik krijg mijn treinkaartje vergoed)
Kunnen de NS zich eigenlijk wel zomaar aan alle verantwoordelijkheden onttrekken door zich in te dekken tegen vervolgschade? Ze hebben toch bewust gekozen om de internationale trein om te leiden en er geen andere trein voor in de plaats in te zetten?
Ik hoor graag commentaar, hopelijk ook van de redactie.
Bij voorbaat dank