LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absurde rekening die alleen volgens Obragas klopt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Natas

Absurde rekening die alleen volgens Obragas klopt

Ongelezen bericht door Natas »

Enige maanden geleden kreeg ik van Obragas een narekening. Of ik even 1800 euro bij wilde betalen!!
Na over de eerste schrik heen te zijn ben ik eens gaan kijken en informeren. Ik zou ruim 5000 kuub verbruikt hebben. Ben toen eens na gaan vragen bij mijn buren en die zaten veel lager. Ook de maandtermijn scheelde enorm. Zij zaten rond de 70 / 80 euro terwijl ik dus 230 euro moest gaan betalen.
Obragas is toen een keer hier geweest om alles na te lopen. Het kon echt niet aan de meter liggen maar het probleem lag aan mijn apparatuur.
Daarop heb ik iemand ingeschakeld die mijn hele huis is doorlopen. Mijn cv ketel en geiser waren in orde en extra leidingen waren niet te vinden. Ook zij snapten niet hoe dit kon gebeuren. Zij hebben daarop contact opgenomen met Obragas om alles door te nemen maar zij wilden daar niet op in gaan. Ook kregen ze geen inzage in de papieren die ook mij aan gaan.
Omdat de rekening voor mij niet ineens te doen was heb ik gevraagd om een betaalregeling. Was mogelijk maar alles moest snel voldaan worden. Dit kon/kan ik als alleenstaande moeder dus niet waarmaken waardoor we sinds juni zonder gas zitten. Wel heb ik nog een eindafrekening gekregen voor de laatste maanden en ook daar moest ik bijbetalen, een bedrag van 1700 euro!
Ik heb ook e.e.a. nagevraagd bij het nibud en voor een woning als de mijne met hetzelfde aantal personen zou ik op een verbruik moeten zitten van ongeveer 1700 kuub per jaar met een maandbetaling van rond de 75 euro.
Obragas is niet bereikbaar voor een gesprek. Na diverse keren afgewimpeld te zijn door de telefoniste een brief gestuurd en nog geen reactie vernomen.
Al ben ik het er echt niet mee eens en ga ik dit ook zeker verder uitzoeken, ik wil wel graag een oplossing zodat ik toch weer gebruik kan maken van mijn verwarming en warm water. Dit is echt geen doen, weer terug naar heel vroeger op deze manier!!
Als er iemand nog tips heeft?????? Graag!!!!!!

Groeten Natas

Gesloten