LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sekte gedrag MLM-ers

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 sep 2003 16:42

Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door rebecca »

MLM is als een religieuze sekte, je wordt erin gelokt met de mooiste beloftes maar ontsnappen is bijna niet mogelijk.
Bijeenkomsten lijken op die van sektes, alleen maar Halleluja verhalen, waar je wordt gehersenspoeld en ze proberen je te bekeren, maar het merendeel dat zware verliezen lijdt laten ze niet aan het woord.
Bij zo'n bijeenkomst vliegen de statistieken je om de oren, allemaal niet controleerbaar en vaak gemakkelijk te weerleggen, maar net als in een sekte is enig woord van kritiek niet toegestaan. Vaak wordt er verwezen naar niet bestaande rapporten van niet bestaande hoogleraren over hoe succesvol MLM wel niet is. Soms wordt een stuk tekst uit zo'n studie geheel uit zijn context gehaald op dusdanige wijze dat het lijkt dat MLM de marketing methode is.
Helaas krijgt het fenomeen MLM niet zoveel aandacht in de media als piramidespelen, veel verschil is er niet alleen het aantal slachtoffers van MLM is volgens mij vele malen groter.

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen is NLP geprogrameerd. De een op een normale baan de ander op suc6 de ander op extremisme. Het is maar net wat je wil in het leven. Respecteer dat eens!

rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 sep 2003 16:42

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door rebecca »

Tsja een zinnige reactie geven is ook wat teveel gevraagd van onze MLM vrienden. Maar goed dat kan je ook niet verwachten van gebrainwashde machines.
Ik ben in ieder geval blij dat er meer mensen zo over denken als ik. Iedereen die MLM van nabij heeft meegemaakt of erin betrokken is geweest weet dit.
Waarom pyramide spelen wel verboden worden en MLM niet, is me nog steeds een raadsel, veel verschil is er immers niet, als je erin zit is de enige manier om je geld terug te krijgen zoveel mogelijk anderen erin te slepen, wat in de meeste gevallen niet lukt en je bent je geld dus kwijt. Iets negatiefs zeggen is uit den boze, want dan kun je het helemaal wel vergeten om iemand erin te betrekken en slachtoffer te laten worden.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door MicheLM »

En bovenstaande is weer typisch MLM, intimideren, schofferen. Rebecca, je hebt een duidelijk verhaal neergezet.
Ten eerste is het , het zoveelste onzin verhaal en is al diverse keren op het forum besproken. :?
Ten tweede, wie zegt dat het een MLMer was die deze lijst heeft gekopiëerd. Het is jou naam die er boven staat "gast", dus je opmerking slaat nergens op. :oops:

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ken nog wel een nieuw MLM produkt voor MLM'ers die ergens onderaan de downline hun geld zijn kwijtgeraakt. Het produkt heet "Frusti". Kosten EUR 60,00 per fles. Voor MLM'ers die nu hoog in de pyramide instappen helpt het heel goed tegen frustraties :lol:

NLP

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door NLP »

Iedereen is NLP geprogrammerd , jij op een normaal leven een ander op suc6. Respecteer dat eens Rebecca! Jij komt over als een gefrustreerde vrouw die gefaald heeft en nu het systeem de schuld wil geven. Kijk eens in de spiegel Rebecca ...

rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 sep 2003 16:42

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door rebecca »

Beste NLP, waarom ben je anoniem en niet geregistreerd? heb je iets te verbergen?
ik weet niet wat jij onder normaal verstaat, maar ik ben er 100% zeker van dat ik succesvoller ben dan jij in vele zaken in het leven, niet alleen werk en geld.
Mijn ervaring is juist dat zij die op vele vlakken gefaald hebben MLM beginnen en het proberen te pushen bij anderen, wat veelal niet lukt en daardoor nog gefrustreeerder raken en rare dingen gaan zeggen op een forum zoals dit, wanneer de waarheid over MLM verteld wordt.

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Rebecca,

Wat zou ik te verbergen hebben ? Ik vind dat namelijk een vreemde redenatie van je.

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen zoals jij die me tegenkomen geloven nooit dat ik MLM doe. Waarom?! Omdat ik niet in hun plaatje van de standaard MLM'er pas.
Gek he, want het standaardplaatje past nu eenmaal niet. Dus wie vertoont er nu sekte gedrag?!

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen zoals jij die me tegenkomen geloven nooit dat ik MLM doe. Waarom?! Omdat ik niet in hun plaatje van de standaard MLM'er pas. Gek he, want het standaardplaatje past nu eenmaal niet. Dus wie vertoont er nu sekte gedrag?!
Beste gast: Ik begrijp jouw redenatie niet. Wat is dan het plaatje waarin een standaard MLM'er past? En waarom zou rebecca nu in één keer sektegedrag vertonen?
Iedereen is NLP geprogrammerd , jij op een normaal leven een ander op suc6. Respecteer dat eens Rebecca! Jij komt over als een gefrustreerde vrouw die gefaald heeft en nu het systeem de schuld wil geven. Kijk eens in de spiegel Rebecca ...
Beetje voorbarige conclusie vind je niet NLP? Ik heb zelf een cursus NLP (via mijn werk) gedaan. Op zich interessant maar het heeft mij niet zoveel gedaan. Sommige mensen op mijn werk die ook de NLP cursus hadden gedaan begonnen wat merkwaardig gedrag te vertonen. Iedereen NLP geprogammeerd? Er zijn in Nederland, gelukkig maar, ook nog vrije geesten hoor. Kijk maar naar de mooie boeken die worden geschreven of de mooie kunstwerken die nog steeds gemaakt worden.

Nederland is moe en bang omdat de cultuur van ons land steeds meer onder onze voeten wordt weggeslagen. Normenvervaging, onrecht (o.a. MLM), angst voor terreur leidt er toe dat een flink aantal mensen steeds meer een individualistische levensstijl er op na gaan houden. Bedrijven met peperdure cursussen of MLM bijeenkomsten springen hier handig op in. Ikke, ikke, ikke (of wij) boven alle andere. Of misschien werken de volgende oplossingen wel beter. Gezonde relaties boven geprogammeerd groepsgedrag. Familie, vrienden en kennissen die je stimuleren in jouw beslissingen en ontwikkeling in plaats van peperdure cursussen die in feite hetzelfde proberen te doen. Eerlijk zaken doen in plaats van geld verdienen over de rug van anderen. Iemand in zijn waarde laten in plaats van hem of haar te manipuleren dingen te doen waar jij beter van wordt. Etc, etc. Is er toch nog hoop voor Nederland.

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Snap je het niet of wil je het niet snappen?!
Vrijwel alle tegenstanders van MLM willen iedereen hier in een hokje stoppen: Tot de MLM'ers succes hebben zijn ze zielepoten die er in geluisd zijn en zodra ze wel succes hebben dan zijn het ineens lui in gladde pakken die de kluit belazeren.
Sorry hoor, maar ik, en met mij vele anderen, hebben een weloverwogen keuze gemaakt voor MLM en hebben nog nooit iemand belazert. Sterker nog, ik adviseer mensen die twijfelen NIET met MLM te beginnen. Want twijfelaars gaan proberen aan te tonen dat hun twijfels terecht zijn en verspillen daarmee zowel mijn als hun eigen energie.
En ik loop net zo vaak in spijkerbroek als in een pak. Ik schrijf zowel klanten als consultanten in op presentaties als in de kroeg of op het strand. En ik vertel iedereen dat het voor 95% van de mensen nooit meer zal zijn dan een bijverdienste en dat het ook nooit bedoeld is als iets anders. Ik zeg mensen ook dat er mensen tussen zitten die er NIETS mee verdienen. Een deel omdat ze nooit van hun luie krent afkomen (die mensen snap ik echt niet) en een deel omdat ze 'het allemaal al wel weten' en nooit de hand in eigen boezem hoeven te steken.
Dus ik hoef helemaal niemand over te halen, ik hoef niet te liegen en ik verdien heel goed. Sorry dat dat niet het plaatje is dat je graag ziet maar zo is het nu eenmaal. En dan kun je wel met allerlei ingewikkelde berekeningen gaan aantonen dat 'het' niet werkt, maar de praktijk is anders. Niet het systeem werkt niet, maar sommigen werken tegen het systeem en dan heb je inderdaad geen succes.

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even dit over het plaatje: Jouw plaatje van MLM is dus duidelijk dat MLM en onrecht synoniem zijn. Daarmee laat ook jij zien dat jij ons in een bepaalde hoek zet. Resultaat: Niet ik pas in een bepaald plaatje maar jij.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Slim »

Want twijfelaars gaan proberen aan te tonen dat hun twijfels terecht zijn
whahaha wat een huis-tuin-en-keuken prietpraat.
:D :D :D :D

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker inhoudelijk antwoord. Of ben je een beetje pissig omdat je in de gaten hebt dat ik je door heb?!
Want prietpraat, daar heb JIJ toch patent op?!

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Slim »

Lekker inhoudelijk antwoord.
Nou, alsof de opmerking waarop ik reageer inhoudelijk is. Het is een opmerking zonder inhoud en zonder beagrumentering, dus waarom zou ik daar inhoudelijk op reageren?

Slimmer

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Slimmer »

Nou, alsof de opmerking waarop ik reageer inhoudelijk is. Het is een opmerking zonder inhoud en zonder beagrumentering, dus waarom zou ik daar inhoudelijk op reageren?

Slimste

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Slimste »

Nou, alsof de opmerking waarop ik reageer inhoudelijk is. Het is een opmerking zonder inhoud en zonder beagrumentering, dus waarom zou ik daar inhoudelijk op reageren?
:D :D :D

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik vind het te gek bij Die MLM sekte.

Laat mij maar geld verdienen aan mensen!.....???? Goh.. dat doet de detailhandel ook :shock:

En ja hoor... bij ons wordt iedereen geintimideerd en geprogrameerd. Je moet zelfs op de tafels staan en dansen als een stelletje idioten, je moet voor idereen die zijn geweldige verdienst verhalen vertelt klappen en op de stoelen staan.. NOT??

Je moet zelfs een vermogen betalen voordat je zelfs iets verkocht hebt... Net als bij de gewone handel!! Denk toch na. will jij een normaal bedrijf beginnen ben je voordat je die geopend hebt al minimaal € 30.000,- of meer kwijt

Zoals gemeld, verteld en verklaard in diverse threads, zijn er bij MLM ook de bekende rotte appels die het voor de rest verpesten. Helaas het zij zo.

En zware verliezen??? Waar dat dan??? Wie zo dom is om veel geld - en dan bedoel ik ook veel geld - te "investeren" in MLM is echt dom. Dat je een bepaald bedrag moet betalen voor je produkten is logisch, moet een - zoals jullie het noemen - normale ondernemer ook, anders verdient hij geen ene Euro.

En markt onderzoek en al die onzin die vele van jullie neer zetten? Nee, iemand die een normaal bedrijf wilt starten zal dat bijna nooit doen. Weten jullie wat dat kost??? € 25,00, € 2500,00 of meer?? Dit geld kun je beter sparen. Iedere Euro die je moet uitgeven is er 1 teveel.

Betreffende die niet bestaande hoogleraren. Kijk eens naar de volgende link: http://macecora.com/video/video.wmv
Is best interessant. Zo kom je meteen de waarheid te horen over Dhr. King.

kom op mensen! Ga eens de uitdaging aan en loop eens een weekje of zelfs een maand mee met iemand die een MLM bedrijf heeft, zo kun je een oordeel vellen en niet allerlei verhalen na l*u*l*l*e*n wat andere mensen hier neerzetten.

Veel plezier met jullie discussie ik moet nog een paar mensen herprogrameren zodat ze gigantische verliezen maken, zich in de schulden werken, zorgen dat de markt verzadigd, dat de hele wereld in 1 jaar als distributeur wordt ingeschreven - en ik heb maar 24 uur - zodat ik lekker op vakantie kan gaan van al mijn mijarden Euro's.

Gr,

E-nergetiX 8)
www.e-nergetix.tk

Gast

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Gast »

Amai, energix, helaas zal slim ook jouw verhaal waarschijnlijk als een weinig inhoudelijk bericht betitelen. Maar ja, wat kun je verwachten van iemand die zichzelf slim moet noemen, omdat dat de enige manier is dat hij 'slim' kan zijn. Van zijn intellect moet hij het niet hebben, da's duidelijk.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Sekte gedrag MLM-ers

Ongelezen bericht door Slim »

helaas zal slim ook jouw verhaal waarschijnlijk als een weinig inhoudelijk bericht betitelen
Hoe kun je dat nou weten? Het verhaal is wel inhoudelijk, want er wordt beargumenteerd waarom iemand iets vindt. Of ik het er dan mee eens ben, is vers 2 maar het is al heel wat meer dan zomaar iets roepen dat " twijfelaars proberen aan te tonen dat hun twijfels terecht zijn". Met generaliseren kun je nooit je gelijk halen. Maar dat snap je niet natuurlijk.

Gesloten