Pagina 1 van 1
Postbank internetbankieren
Geplaatst: 12 nov 2004 11:11
door luuc01
Bij het internetbankieren met "mijn postbank" wordt bij een overschrijving geen omschrijving vermeld.
De reden van betaling komt wel bij de geadresseerde op de afrekening, maar zelf kan ik later nooit meer nagaan wat ik betaald heb. Vooral lastig wanneer vaker naar eenzelfde rekening wordt overgemaakt (bijv. belastingdienst. Wel wordt het bedrag en de datum getoond maar niet de betalingsreden.
De reactie van de postbank is dat een 'panel' hiervoor heeft gekozen. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand bij zijn volle kiest om geen betalingsreden te vermelden en daardoor niet te weten wat er betaald is.
Ben ik de enige die hier klachten over heeft ?
Re: Postbank internetbankieren
Geplaatst: 12 nov 2004 11:32
door Gast
Wees blij dat je weet waar het geld naar toe gaat, en waar het vandaan komt. Zelf had ik een bank waar ik alleen maar afschriften kreeg van xxx mutaties debet en xxx mutaties credit, nog wel begin en eindsaldo trouwens, meerdere keren heb ik gevraagd of dit ook kon worden veranderd, maar dat was niet mogelijk. Om deze in mijn ogen achterlijke handelingen heb ik mijn bankzaken naar een andere bankier overgeheveld.
Re: Postbank internetbankieren
Geplaatst: 20 nov 2004 20:37
door waiting2
Helemaal met je eens. Het is inderdaad zeer irritant dat de omschrijving gewoonweg niet meer te achterhalen is. Kan me werkelijk niet voorstellen dat dit een 'feature' is.
Re: Postbank internetbankieren
Geplaatst: 27 nov 2004 16:06
door Gast
Beste Luuc,
Je hebt groot gelijk, ik vind het stupide dat dit niet meer wordt vermeld, toen ik met Girotel werkte gebeurde het wel. Kan me ook niet voorstellen dat mensen geen omschrijving van de betaling meer willen zien!
groeten
Hans Bremmer
[email protected]
Re: Postbank internetbankieren
Geplaatst: 19 jan 2005 13:21
door Gast
Mijn Postbank heeft geen geheugen (Volkskrant 15-01-2005 )
De Postbank liet onlangs trots in een advertentie weten op de derde plaats te staan als het gaat om service. De bank heeft de ambitie volgend jaar op de eerste plaats te eindigen. Gerhard Hof uit Breukelen mailt vast een suggestie.
Hij is gebruiker van Mijn Post bank, het online-programma voor bankzaken. Hof vindt het vreemd dat de mededelingen die hij bij zijn overschrijvingen zet, wel door de ontvangers zijn te zien, maar niet op zijn eigen scherm verschijnen.
De Postbank kent het probleem. ‘Het heeft onze volle aandacht', zegt een woordvoerder. Maar kennelijk is het knap ingewikkeld. ‘We gaan het oplossen, maar kunnen nog niet aangevenweten nog niet op welke termijn.'
Bron:
http://www.volkskrant.com/verleiding/op ... .php?id=13Volkskrant: Op is Op
Re: Postbank internetbankieren
Geplaatst: 19 jan 2005 14:28
door Gast
Ontvangen reacties van Postbank
In eerste termijn:
"Bij 'Mededeling(en)' kunt u een vrije tekst invullen. Deze mededeling
wordt meegezonden naar de ontvanger. De ontvanger kan de mededeling(en) altijd lezen en de tekst blijft wel bij zijn bijschrijving te zien. U ziet deze mededeling echter niet bij uw afschrijving.".
In tweede termijn"
"Uw suggestie sturen wij door naar de makers van Mijn Postbank.nl. Bij het ontwikkelen van Mijn Postbank.nl is besloten om de mededelingen van uw afschrijvingen niet voor u zichtbaar te maken. Wanneer wij in de toekomst deze functionaliteit wel aanbieden dan informeren wij u via hierover via Mijn Postbank.nl.".