Beste mensen,
ik ben een keukenverkoper, en ik erger me matenloos aan die zogenaamde eerlijke consumenten die hier al hun gal spuwen voor een fout die zij vaak (niet altijd) zelf maken.
uit eigen ervaring spreek ik als ik zeg dat ik zelf al meerder malen heb meegemaakt dat dat mensen plotseling geheugenverlies lijden en zeggen dat ze helemaal niets gekocht hebben.
Als ik 2 uur de tijd neem voor klanten, ze alle mogelijkheden laat zien die er zijn, onze service uitleg, waarna zij erg tevreden zijn en vervolgens met mij gaan onderhandelen voor de prijs, waarna ik een koopovereenkomst opmaak en tevens vraag op welke manier de betaling plaats moet vinden, ze tot 2 x toe feliciteer met de keuken en deze consumenten veel plezier wens met de keuken, waarna ik na een week hoor, dat ze dachten dat het een offerte was en willen annuleren, nou dan ben je gewoon STOM of je bent een oplichter. Natuurlijk zijn er altijd verkopers die niet alles vertellen, wat ik niet goedkeur, maar u als consument gaat toch nergens voor tekenen als u niets koopt!!!!!
Ik en mijn collega's doen er alles aan om u de keuken van uw dromen te ontwerpen en natuurlijk te verkopen, want ook wij moeten elke week naar de supermarkt om te kunnen eten en ook mijn kinderen moet naar school.
1.De misverstanden die ik hier op dit forum tegen kom zijn (meestal) ook de fout van de consument zelf, deze laat de verkoper merken dat hij echt interesse heeft om dezelfde dag een keuken te kopen, puur om zo te proberen om de laagste prijs te horen, dus de consument is zelf niet eerlijk.
2. U als consument kan toch nooit de prijzen vergelijken met een concurrent, omdat bijna elke keuken zaak een eigen merk lijn heeft om te voorkomen dat u dit gaat doen.
3. U als consument zegt dat de markt kapot wordt gemaakt door deze keukenbedrijven, helaas is dat niet waar, het ligt aan U de CONSUMENT, omdat u overal gaat kijken of het 10 euro goedkoper kan. hierdoor zijn deze bedrijven genoodzaakt om met grandioze acties te stunten. En om dezelfde dag nog een handtekening te krijgen.
4. Zeg tegen de verkoper meteen dat u niet wilt kopen maar dat u informatie wilt hebben, dan weet deze waar hij aan toe is en zal hij (vaak) niet eens proberen om u de keuken te verkopen. Maar ook zal hij geen 3 uur met u door de winkel slenteren, want ook hij moet toch een keuken verkopen waar hij tenslotte voor aangenomen is.
5. Vraag ook om folders van apparatuur, dan kunt u thuis zelf al voorbereidend werk doen, wat u en de verkoper een hoop tijd bespaard.
6. Kom niet op koopzondagen als u alleen informatie wil hebben, het is dan vaak erg druk en u moet lang wachten tot uw ergernis en de verkoper verkoopt niets tot zijn ergernis. Als u aan het orienteren bent kom dan doordeweeks of maak een afspraak en vermeld dan wel dat u aan het orienteren bent, dan maken ze een afspraak op een rustig tijdstip zodat de verkoper u alles kan uitleggen en u goed kan informeren over de mogelijkheden zonder dat u zich opgejaagd voeld om meteen deze keuken te kopen. Zaterdagen en koopzondagen zijn de dagen dat de consumenten die zich al voorbereid hebben vaak een keuken komen kopen, kom daarom voor info doordeweeks. daar maakt u het uzelf en de verkoper het makkelijkst mee.
7. Belangrijk!!!! ga niet bij 5 keukenzaken kijken en offertes laten maken, ze bieden bijna allemaal hetzelfde aan en u ziet door de bomen het bos niet meer. koop de keuken waar u een goed gevoel bij heeft en bij een bedrijf dat u een goed gevoel geeft. Ben eerlijk tegen de verkoper en zeg geen dingen waar u geen verstand van heeft, een verkoper weet wat de markt doet en weet ook dat dezelfde keuken niet voor 50% minder bij de concurrent staat, dan neemt hij u niet meer serieus en zal ook niet meer de moeite nemen om daadwerkelijk een mooie prijs te maken. Zeg gewoon tegen de verkoper wat ongeveer uw budget is bv tussen de 8 en tien duizend euro , dan weet hij ook wat hij u kan adviseren, zodat hij niet 3 uur met u bezig is met een siematic keuken om vervolgens bij het onderhandelen te horen dat u maar 7000 euro wilt geven. Als u eerlijk bent tegen de verkoper dan zal hij u ook een eerlijk advies geven. In iedergeval velen van ons wel. ALS U VRAGEN HEEFT STEL ZE DAN!! SNAPT U HET NIET, VRAAG HET DAN NOG 110 KEER ZODAT ER VOOR U EN DE VERKOPER GEEN MISVERSTANDEN ZIJN. DURF vragen te stellen, hier ligt vaak de fout als er problemen zijn, probeer u zelf niet te overtuigen van een vraag maar laat de verkoper uw vraag beantwoorden
Ook ik vind het jammer dat zo veel mensen niet tevreden zijn, want wat is er nou mooier om een week na plaatsing, van een klant te horen dat ik hun echt de keuken van hun dromen heb verkocht.
ik hoop dat ik u als consument wat bruikbare tips heb gegeven dat u nu iets meer snapt hoe het allemaal werkt. Ik weet zeker dat als u deze tips volgt u in de meeste gevallen beter en sneller geholpen wordt.
Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar is dat niet iets wat in elke branche voorkomt?
Succes en misschien tot ziens