LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
erikarin
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2004 19:02

matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door erikarin »

Ik heb een probleem. Drie weken geleden zijn mijn man en ik op zoek gegaan naar twee nieuwe matrassen (80 X 210). Een ieder die dit al eens heeft meegemaakt, weet dat dit op zich al een hele onderneming is. Je ligt in verschillende zaken op veel verschillende matrassen voor heel veel verschillende prijzen. Uiteindelijk waren we er uit en hadden we een matras gevonden die voor beide goed was. Je ligt er uiteraard niet zo lang op in een winkel, maar het voelde echt goed. Het was een zo'n ontzettend lekker matras (wij hadden hiervoor ook een heeeeel erg slecht matras, met de hoogste bijbetaling van Beter Bed) en waren erg blij met de aankoop. Mijn man houdt eigenlijk van een harder matras, maar na advies en inlichting van de verkoopster toch besloten om de betreffende matrassen te kopen, ook omdat ik een ontsteking heb in mijn schouder. Na drie weken wachten, kwamen de matrassen. Wat een desillusie was dat zeg!! :cry: De eerste nacht heb ik twee uur wakker gelegen, omdat het matras zo hard was dat mijn rug en schouders er pijn van deden.

Ik heb direct de volgende dag gebeld en ben gelijk langs gegaan om op het matras in de showroom te gaan liggen. En ja... die was wel weer lekker. Dus ik dacht dat ze een fout matras hadden geleverd, maar dat was dus niet zo.

De bedrijfsleider kwam een dag (na weer een rotte nacht) later bij mij thuis kijken en concludeerde dat het matras net zo zacht was als in de showroom, maar dat ik geen goede lattenbodem heb. Nou heb ik aan de verkoopster goed uitgelegd hoe mijn lattenbodem eruit ziet, waarop zij mij het desbetreffende matras aanbevool. Ik deelde mee dat hij het matras mee kon nemen en dat ik een zachter matras wilde, want ik vind dat ik fout ben ingelicht. Ik lig in die zaak op een matras, die vind ik lekker, dan verwacht ik dat het bij mij thuis ook zo zal liggen. Hij vindt dat ik maar nieuwe lattenbodems moet kopen. Hier ben ik het dus niet mee eens.

Wel heeft hij aangeboden om de leverancier te bellen en tegen een grote bijbetaling een ander matras te leveren. Volgens hem is dit namelijk zo'n bijzondere maat dat ze hem niet binnen een half jaar weer zullen verkopen. Hier geloof ik helemaal niets van!!! En... de prijzen van de huidige matrassen zijn al EURO 580,00 per stuk, dus ik wil absoluut geen cent bijbetalen. Dus we komen er niet uit!!

Wie heeft ook zoiets meegemaakt en hoe is het afgelopen? Ik heb na die eerste rotte dag gelijk een waterdichte hoes van mijn zoon er om heen gedaan, want ons oude matras is al weg en ik moet toch ergens op slapen.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties

Gast

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door Gast »

Als u er nog een nachtje over slaapt, wilt u dit matras niet meer missen.

H. Matras

pietvergeetmeniet

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door pietvergeetmeniet »

succes met uw probleem en slaapze

Arie.

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door Arie. »

Geachte Mevrouw Erikarin
Wij hebben precies zo een situatie gehad ,wij hebben twee springbox gekocht ,ook zoals u omschreef de matrassen waren zachter in de winkel dan die wij hebben ontvangen .
De winkelier is bij ons thuis geweest en heeft het matras uit de winkel mee genomen en kwam ook tot een conclusie dat het matras uit de winkel zachter was ,maar om een lang verhaal kort te houden ,let op !!!!
de afwijk percentage mag 10% zijn ,dus wij zitten met het zelfde probleem ,bij u was het een lattenbodem en wij konden twee dunnere matrassen kopen tegen inkoops prijs, Goh Goh Dank u wel € 217 perstuk .
Wij hebben dit bij Radar aangekaart maar tot nu toe niets van vernomen ,o ja mijn vrouw is hernia patiënt dus die slaapt erg slecht .
In ieder geval wij staan met ons rug tegen de muur wat nu ,waar kunnen wij terecht voor deze klachten en een beetje begrip .
Hoogachtend Arie.v.Eekelen[/b]


klusconcept

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door klusconcept »

Heeft u nooit gehoord van de centrale brance verreniging wonen ???cbw
deze is voor u probleem op te lossen !!! :oops:

erikarin
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2004 19:02

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door erikarin »

Beste Arie,
Ik heb onlangs toch mijn matras mogen omruilen voor de "zachtere" variant. En dat nog kosteloos ook!! Ik moet wel zeggen dat dit tot stand is gekomen door bluf en een "grote mond"en door te dreigen met de programma's Radar en Kassa :lol: :lol:

Inmiddels slaap ik heerlijk en ben ik bijna verlost van mijn rug- en schouderpijn. Een ander kan het zich misschien niet indenken, maar een goed matras is voor mensen met een gevoelige rug zo ongelooflijk belangrijk.
Ik zal duimen voor een goede afloop, geef de moed nog niet op!

EN VOOR GAST: wat een ontzettend flauw antwoord!!!! Als je het geen interessant onderwerp vindt, reageer dan liever niet!!

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

Beste,

Een vergelijkbaar probleem. Boxspring gekocht bij Rose slaapcomfort Breda. De matrassen vielen na een nacht slapen veel harder uit dan verwacht. Let op drie minuten liggen in de winkel is heel anders dan een nacht op een matras slapen. Vergeleken met andere matrassen is dit " softe " matras gewoon hard.
Na een voorstel van ons om de matrassen terug te nemen en dan we met bijbetaling duurdere zachte matrassen (2 stuk van meer dan 600 euro van hetzelfde merk (Velda) willen kopen wordt de deur gewoon keihard dichtgeslagen. Zelf een aanbod voor een korting op nieuwe matrassen wordt geweigerd.
Wat is dat toch tegenwoordig met service. Als het verkocht is is het goed en daarna zoek je het blijkbaar maar uit.

Ik hoop dat ik hier met Morgana of met Velda uitkom anders moet ik waarschijnlijk toch naar de brancheorganisatie.

Afwachten... ik meld het nog

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door manondoris »

toen wij nieuwe matrassen hadden heb ik een hele week vreselijk gelegen en geslapen ,ik had overal spierpijn na die week was dat over en nu liggen we er heerlijk op. je moet het een week geven todat je aan je nieuwe matras gewend bent . je lichaam was nou eenmaal een oud en slecht matras gewend.

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

Beste Manondoris.

Bedankt voor het meedenken.
Klopt echter wij waren geen slecht matras gewend. We wilden echter een groter formaat. Aangezien mijn vrouw ernstige rugklachten heeft mag en kan ze niet op een te hard matras. In de winkel voelde het zacht. Echter thuis en in vergelijking met andere matrassen en ons oude matras is het behoorlijk hard. Te hard voor ons en een week het de kans geven zou mijn vrouw niet meer kunnen lopen. Goede les voor ons vertrouw nooit je eerste gevoel als je een matras voor drie minuten test.

Je zou toch verwachten dat ze in ons geval met een passende oplossing komen. Verkoop is blijkbaar belangrijker dan service.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door crazyme »

wilslapen schreef: Je zou toch verwachten dat ze in ons geval met een passende oplossing komen. Verkoop is blijkbaar belangrijker dan service.
Het gevolg is dat ze uw "oude" matrassen kunnen weggooien. Die kun je nooit meer verkopen (als nieuw).

Wat vaak gebeurt in dit soort situaties is dat de kern van de matras wordt vervangen, maar dan moet het wel gaan om een matras in een hogere prijsklasse, anders staan de kosten van zo'n operatie niet in verhouding tot de omzet.

Uiteindelijk heeft men de matrassen geleverd welke U heeft besteld.

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

Best Crazyme,

Bedankt voor de potentiële oplossing.
Onze 1,5 nacht beslapen matrassen zijn inderdaad niet nieuw meer. Van ons kwam het voorstel om deze matrassen (ofwel de kern aangezien ze bekleed zijn) te vervangen door een aanzienlijk hogere prijsklasse. Helaas gaan ze hier niet mee akkoord. Ook een korting op een nieuwe matrassen word niet geaccepteerd. Ik vind het helemaal niet erg om bij te betalen ook als ze de matrassen niet terugnemen geef ik deze wel aan een goed doel. Krijg ik nog een beetje voldoening eruit. Een beetje korting op een nieuw matras zou echter welkom zijn. Maar nee hoor. Van de winkel kunnen we geen aanbod verwachten.
Kortom inderdaad de winkel zegt we hebben geleverd wat je besteld heb en ben je daar niet tevreden mee dan is dat jou probleem. Je moet maar aan het matras wennen. De vraag is hoe sterk sta je dan als consument.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door crazyme »

Korting op een paar nieuwe matrassen zou ik wel heel redelijk vinden. Op die manier kunnen ze u tegemoet komen zonder dat het ze iets kost. De marge hebben ze immers al binnen?

zelf heb ik weinig ervaring met Velda.en ik kan u dan ook niet helpen aan een ingang. Formeel kunt u weinig eisen maar een klant laten barsten met een verkeerde matras is niet fraai. Ik zou contact opnemen met de fabriek en het hele verhaal in een keer helder uitleggen. U kunt vragen om bemiddeling, de toon maakt de muziek!

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

@crazyme

Dat dacht ik ook ze zouden nieuwe matrassen tegen inkoopprijs kunnen bieden en zo toch een tevreden klant houden.
Het gaat om matrassen van de Belgische firma Velda.
Ik neem maandag correctie dinsdag contact met Velda op ze waren deze week de hele week gesloten.
Laatst gewijzigd door wilslapen op 23 apr 2011 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door crazyme »

wilslapen schreef:@crazyme

Dat dacht ik ook ze zouden nieuwe matrassen tegen inkoopprijs kunnen bieden en zo toch een tevreden klant houden.
Het gaat om matrassen van de Belgische firma Velda.
Ik neem maandag contact met Velda ze waren deze week de hele week gesloten.
Maandag zijn ze vast ook gesloten...

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

Ahum juist ja. Dinsdag zal beter gaan. Bedankt voor de correctie.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door jls63 »

reageren bij Velda heeft geen zin. U heeft de matras bij de winkelier gekocht en niet bij de fabrikant. Omruilen van de kernen is een optie, echter dan moet wel de nieuwe kern dezelfde hoogte hebben en moet de winkelier mee willen werken.

U geeft weer 1 1/2 nacht op de nieuwe matras gelegen te hebben. Dit is wel erg kort om er aan te wennen. ( aan een nieuwe partner wen je ook niet na 1 1/2 nacht, haha).

U heeft inderdaad gekregen wat u gekocht heeft en u heeft alle tijd gehad om deze matrassen in de winkel uit te proberen. Wat niet weg neemt, dat ook dit kort is.
Het zou inderdaad sieren, als de winkelier u toch een beetje tegemoet komt. Maar men kan helaas niets afdwingen.

Koosie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2011 00:43

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door Koosie »

Zoals al eerder aangegeven was dat iemand anders een week erop heeft moeten liggen voordat het lekker ligt.
Dit klopt echt !
Ik heb aan mijn matrassen ook moeten wennen want ik ging van een dun polyether matrasje naar een dik 24cm pocket vering matras met traagschuim.
Je lichaam moet daar echt aan wennen.

Ook is een goed kussen erg belangrijk hierbij.

De fabel van dat het aan de lattenbodem zou liggen is puur onzin tenzij je matras 10cm dun is.

Het verschil vaak is dat men in de winkel er even op ligt zoniet met jas aan dan wel met kleren en dat doe je snachts tijdens slapen zoiezo niet dus het ligt altijd anders.

Kijk naar zaken die aanbiedingen hebben op matrassen met proefslapen.
Als je niet tevreden bent kan je tenminste je matras zonder gezeik omruilen.
LET OP: dat ze wel cbw erkend zijn !

wilslapen
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2011 12:16

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door wilslapen »

Klopt je lichaam moet zeker wennen aan een matras.
Echter in ons geval hebben we geen drastische verandering gemaakt in het type matras. We zijn echter gewoon een formaat gegroeid. Maar het meest vervelende is nog dat mij vrouw rugpatiente is (was ook bekend bij de winkel) en dat deze na 1 nacht slapen zulke dermate rugklachten kreeg dat ze de volgende lag bijna niet meer kon lopen. Na nog een halve nacht proberen werd dit probleem alleen maar erger. Ook ikzelf die doorgaans overal op kan slapen lag de hele nacht te woelen en te draaien. Ik zou er misschien nog aan kunnen wennen maar mijn vrouw echter niet. Ik zou het toch wel prettig vinden als we samen in 1 bed kunnen slapen.
Dank voor alle reactie. Ik heb weer veel geleerd en weet nu voortaan waar ik op moet letten.

Koosie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2011 00:43

Re: matras gekocht bij Rose slaapcomfort

Ongelezen bericht door Koosie »

Hebben jullie 1 matras genomen of 2 losse ?
Mijn advies voor mensen met rugklachten is om 2 losse matrassen te nemen.
Je kan dan per persoon een verschillend matras naar keuze nemen want voor iedereen ligt elke matras anders.
Belangrijk voor mensen met rugklachten dat die zoiezo een traagschuim matras neemt en niet een matras met ijzervering erin !
Neem een matras waar de hoes van open geritst kan worden en je ook kan wassen (niet te heet).
Met dit soort matrassen kan je jaren mee , kwa aanschaf misschien wat duurder maar veel langer plezier dan een goedkopere matras.

Fabeltjes van verkopers dat je de matras kan omdraaien om de zoveel tijd moet je ook niet altijd in geloven.
Als je de matras open ritst en de kern bekijkt zie je dat het niet kan.
Matrassen speciaal voor rugklachten zijn maar enkelzijdig te gebruiken wat ook wel logisch is als je goed nadenkt.

Gesloten