LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
forumlezer

Ongelezen bericht door forumlezer »

venantius, knap van je.dat je "weet" dat deze gesprekken opgenomen worden.Ik kan je dus vertellen.. dat is niet zo .
Het faxnummer is overigens niet de goede.
dan weer terugkomend op je gesprek van punt 4.
Als je zo zeker van bent dat het opgenomen is .. staat het toch vastgelegd??? dus bewijs zat..
oplossing? gaf je zelf net aan .. noteer namen.,.. elk gesprek wordt geregistreerd..dus het is te achterhalen met wie jij gesproken hebt.
wees gewoon vriendelijk, want als ik mensen zoals jij aan de telefoon zou krijgen, is mijn dag een stuk minder goed..wees gewoon beleefd, dan krijg je veel meer voorelkaar.

Gast

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Gast »

1. Als het faxnr niet (meer) klopt, en jij dat weet,waarom geef je dan hier het goede faxnummer niet ? Ik heb het faxnr wat ik van de ENECO telefonist kreeg, te goeder trouw hier genoemd om daar anderen mee van dienst te kunnen zijn om dat dure 0900 nummer te omzeilen.

In feite voeg je niets toe aan mijn - naar ik te goeder trouw meen - nuttige en relevante informatie ten behoeve van ENECO-klanten.
Het enige nut had dus kunnen zijn om zonodig het faxnr te corrigeren.

2. Ik 'weet' dat gesprekken worden opgenomen vanwege een eerder telefoongesprek met een ENECO-medewerker die mij er juist ermee probeerde te intimideren, dat mijn gesprek zou zijn opgenomen, en dat dat een 'standaard' ENECO-procedure zou zijn, en die informatie vond ik belangrijk genoeg, om hier bij trosradar te vermelden.

3. Of gesprekken inderdaad door ENECO worden geregistreerd en welk juist en/of onjuist gebruik ENECO daarvan maakt, dat weet eigenlijk alleen ENECO zelf. Iedereen mag daar het zijne van denken.

4. Ook persoonlijk een brief afgeven bij ENECO tegen een ontvangstbewijs is mij nooit gelukt. Je krijgt alleen een postbusnummer.
Daarom vind ik een faxnummer ook zo belangrijk, om achteraf toch te kunnen bewijzen dat je bijv. geprotesteerd hebt tegen een afrekening.
Destemeer, nu ENECO nogal snel is, met incassobureau's etc.

5. Ik wil zeker niet zeggen, dat alle ENECO medewerkers niet goed zijn.
Vaak genoeg, heb ik snel en adequaat de door mij gewenste informatie gekregen. Maar inderdaad, vaak is het een 'wisselwerking' en heel soms gaat het dan minder goed, waarbij ik wel altijd tracht met argumenten de medewerker te overtuigen van vermeend ongelijk. Schelden of beledingen doe ik toch echt niet. Soms echter wordt dan toch de hoorn erop gegooid, maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.

Mijn beste resultaten heb ik nog bij de balie Zuiderparklaan bereikt ten behoeve van ENECO-klanten (tevens mijn eigen klanten) die mijn hulp inriepen omdat ze er zelf niet meer met ENECO konden uitkomen.
Diverse malen, werd ik daar, na mijn verzoek om er de chef bij te halen, alsnog door die chef in het gelijk gesteld, waarna ik dan na enorm veel door mij geinvesteerde tijd en energie verzuchtte; " He, kon dat nou niet direkt ? "

Het baliepersoneel zit daar vaak al vele jaren. De meeste vind ik vriendelijk en zakelijk, maar een enkeling mag ik niet zo, wellicht wederzijds. Als ik die toevallig als volgnummer tref, en ze ziet mij weer eens komen, dan gaat ze uit zichzelf al naar een collega met verzoek van nummer te wisselen, waarna de zaak dan altijd prima in orde komt.

Kortom, sommige mensen (hopelijk niet iedereen) mogen mij best bijv. 'zeurderig' vinden, zolang mijn goede trouw maar niet ter discussie wordt gesteld,vind ik dat niet zo erg. En natuurlijk, niemand is volmaakt.

Vreemd is wel, dat er pas na 2 maanden een reactie is gekomen.
Kennelijk van een ENECO-medewerker.
Van geen enkele ENECO-klant heb ik dus totnogtoe kritiek gehad.

Gast

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Gast »

1. Als het faxnr niet (meer) klopt, en jij dat weet,waarom geef je dan hier het goede faxnummer niet ? Ik heb het faxnr wat ik van de ENECO telefonist kreeg, te goeder trouw hier genoemd om daar anderen mee van dienst te kunnen zijn om dat dure 0900 nummer te omzeilen.

In feite voeg je niets toe aan mijn - naar ik te goeder trouw meen - nuttige en relevante informatie ten behoeve van ENECO-klanten.
Het enige nut had dus kunnen zijn om zonodig het faxnr te corrigeren.

2. Ik 'weet' dat gesprekken worden opgenomen vanwege een eerder telefoongesprek met een ENECO-medewerker die mij er juist ermee probeerde te intimideren, dat mijn gesprek zou zijn opgenomen, en dat dat een 'standaard' ENECO-procedure zou zijn, en die informatie vond ik belangrijk genoeg, om hier bij trosradar te vermelden.

3. Of gesprekken inderdaad door ENECO worden geregistreerd en welk juist en/of onjuist gebruik ENECO daarvan maakt, dat weet eigenlijk alleen ENECO zelf. Iedereen mag daar het zijne van denken.

4. Ook persoonlijk een brief afgeven bij ENECO tegen een ontvangstbewijs is mij nooit gelukt. Je krijgt alleen een postbusnummer.
Daarom vind ik een faxnummer ook zo belangrijk, om achteraf toch te kunnen bewijzen dat je bijv. geprotesteerd hebt tegen een afrekening.
Destemeer, nu ENECO nogal snel is, met incassobureau's etc.

5. Ik wil zeker niet zeggen, dat alle ENECO medewerkers niet goed zijn.
Vaak genoeg, heb ik snel en adequaat de door mij gewenste informatie gekregen. Maar inderdaad, vaak is het een 'wisselwerking' en heel soms gaat het dan minder goed, waarbij ik wel altijd tracht met argumenten de medewerker te overtuigen van vermeend ongelijk. Schelden of beledingen doe ik toch echt niet. Soms echter wordt dan toch de hoorn erop gegooid, maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.

Mijn beste resultaten heb ik nog bij de balie Zuiderparklaan bereikt ten behoeve van ENECO-klanten (tevens mijn eigen klanten) die mijn hulp inriepen omdat ze er zelf niet meer met ENECO konden uitkomen.
Diverse malen, werd ik daar, na mijn verzoek om er de chef bij te halen, alsnog door die chef in het gelijk gesteld, waarna ik dan na enorm veel door mij geinvesteerde tijd en energie verzuchtte; " He, kon dat nou niet direkt ? "

Het baliepersoneel zit daar vaak al vele jaren. De meeste vind ik vriendelijk en zakelijk, maar een enkeling mag ik niet zo, wellicht wederzijds. Als ik die toevallig als volgnummer tref, en ze ziet mij weer eens komen, dan gaat ze uit zichzelf al naar een collega met verzoek van nummer te wisselen, waarna de zaak dan altijd prima in orde komt.

Kortom, sommige mensen (hopelijk niet iedereen) mogen mij best bijv. 'zeurderig' vinden, zolang mijn goede trouw maar niet ter discussie wordt gesteld,vind ik dat niet zo erg. En natuurlijk, niemand is volmaakt.

Vreemd is wel, dat er pas na 2 maanden een reactie is gekomen.
Kennelijk van een ENECO-medewerker.
Van geen enkele ENECO-klant heb ik dus totnogtoe kritiek gehad.

Mohawkmarcje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Beetje jammer dat je alleen niet uit gaat van het feit dat de (meeste) Eneco-medewerkers zeer zeker te goeder trouw zijn. Eventjes 'makkelijk' op een forum roepen dat ze klanten intimideren (hele zware beschuldiging), of dat ze informatie manipuleren om hun gelijk te halen... flauw. Tegen dit soort aantijgingen kun je je moeilijk verweren.

Nou ja, bij deze:
* Het faxnummer voor Eneco Utrecht is 030-297 59 50.
* Het antwoordnummer (voor degenen die € 0,39 te duur vinden voor een postzegel) is Antwoordnummer 3300, 3500 VP Utrecht.

Let wel: het duurt even (een paar weken) voordat je een antwoord krijgt ivm de grote toestroom aan brieven, maar goed: dan heb je ook een antwoord op papier.

Karel Kabel

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Karel Kabel »

Wat raar, ik heb eerlijk gezegd geen problemen met Eneco. En nee, ik werk er zelf niet :lol: . En als ik een probleem heb word ik door de klantenservice uitstekend geholpen.

bjorna

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door bjorna »

Zouden ze aan die 0900 nummers verdienen dan. Ik snap er niets van waarom geen gewone aansluiting,zoals vroeger. Wij betalen toch al genoeg aan ze?

Energiek

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Energiek »

Het faxnummer is 010-4575383 kreeg ik net de horen van de klantenservice. Ik had op 4 januari een regeling afgesproken voor mijn jaarnota. Nu krijg ik een sommatie voor dat bedrag waarbij gedreigd word de Energie af te sluiten en met oplopende kosten ad Eur.590,00.

De regeling is volgens Eneco niet terug te vinden in hun systeem. Ik heb wel de naam van de medewerker genoteerd die de regeling had afgesproken maar dat schijnt niet te helpen. Het is mijn woord tegen hun woord. Het enige bewijs dat ik heb is de naam van de medewerker en het feit dat mijn vrouw erbij was toen ik de regeling besprak.

De brieven van Eneco worden ondertekend met Henk Jorritsma, (je komt ze overal tegen) manager frontoffice. Maar die kan je niet te spreken krijgen.

Mohawkmarcje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Lieve mensen, Eneco heeft natuurlijk wel meer dan 1 faxnummer (groot bedrijf hè). Sterker nog: ze hebben een kanoot in Utrecht (het 030-nummer) EN een kantoor in Rotterdam (het 010-nummer). En allebei met meerdere afdelingen. Dus ook meerdere faxnummers.

Het faxnummer dat Energiek noemt in zijn post is van een debiteurenafdeling waar hij een betaalbewijs naar moet faxen. De klantenservicenummrs zijn al eerder genoemd.

uit Rotterdam

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door uit Rotterdam »

Wie achterstanden heeft of in dergelijke problemen zit met het Eneco zal zeer waarschijnlijk nooit positieve ervaringen ventileren. Even los gezien van hoe de achterstand is ontstaan........

Rechtgeldige e-mail adressen bestaan NIET. Neem de moeite óf om te faxen óf om een brief te versturen. Ook naar een postbusnr kan je aangetekend versturen.

Eneco zal het de komende weken wel erg druk krijgen met vragen en post t.a.v. de verhogingen per 1 januari 2005. Benieuwd ook hoe ze denken deze verhoging te berekenen.

Energiek

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Energiek »

Het faxnummer werkt. Het is mij gisteren gelukt de fax te versturen. Toen ik gisteren bij de helpdesk de naam noemde van degene met wie ik de regeling had afsproken, kon men in eerste instantie de naam niet thuisbrengen omdat er 'een paar honderd personen op de helpdesk werken'. Later kon men in het systeem zien dat ik wel met die persoon gesproken had. De inhoud van het gesprek was niet in het systeem vastgelegd. Nu kan ik mij voorstellen dat er bij Eneco fouten worden gemaakt, dat gebeurt bij ieder bedrijf. Maar, om direct ervan uit te gaan dat de klant het bij het verkeerde eind heeft, klopt gewoon niet. Wij wonen toch niet in een derde wereld land, waar dit zomaar kan. Wordt het geen tijd voor een onafhankelijke energie ombudsman:?

Energiek

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Energiek »

Het is gelukt, na het sturen van een fax en een brief zit mijn regeling plots wel in het systeem.

bassie

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door bassie »

Vandaag m'n jaarnota van Eneco ontvangen... meteen zoeken waar ik het UPC-deel kon vinden..... even vergelijken met vorig jaar en wat blijkt: Ben vorig jaar juni verhuisd en nu moet ik € 91 betalen voor de afgelopen 7 maanden terwijl ik voor een heel jaar altijd € 109 heb moeten betalen.... oeps! :shock:
Eneco dan maar bellen, ok...€0,10 per minuut.... toch maar proberen. Inderdaad wordt je hier en daar doorverbonden en wachten maaaaaarrr, krijg ik ene Monique aan de lijn, die had ondetussen mijn nota met die van de buren vergeleken en ik blijk gewoon voor een volledig jaar aangeslagen te zijn door UPC. Hoef de nota niet over te maken, wacht op een nieuwe en zij zorgt ervoor dat UPC een mailtje krijgt met verzoek... bla bla bla... ben benieuwd. :?
Wordt vervolgd :?:

MOjee

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door MOjee »

Tegenstrijdige berichten zijn heel verwarrend. Nadat ik medio februari een tarievenwijziging gemeld krijg, die overigens al per 1 januari ingaat! Bel ik naar de helpdesk en laat mij verzekeren door een vriendelijke medewerkster dat ik over kan stappen op grijze stroom, kostenloos vanwege de tariefwijziging. Per brief heb ik vervolgens deze overstap gemeld. Krijg keurig brief retour van Eneco: overstap pas mogelijk per 11 juli 2005 (einde contractperiode). Nou vraag ik mij af: kun je in een contractperiode zomaar een tariefwijziging doorvoeren, zonder dit vooraf te melden en dan ijskoud zeggen dat je dat gewoon moet accepteren? Nog even ter info: in oktober 2004 heb ik reeds via een mail gevraagd om mij te melden of er een tariefwijziging plaats zou vinden. Want daar was het oorverdovend stil over, terwijl andere aanbieders volop riepen geen verhoging door te voeren. In een antwoordmail werd mij toen gemeld dat dat nog niet bekend was en dat ik daar tijdig (!) over geinformeerd zou worden! Hoezo tijdig?

Kopie tekst antwoordmail d.d. 22 oktober 2004:
Ecostroom wordt mogelijk duurder in 2005. Naar alle verwachting zal subsidie op groene stroom in 2005 volledig verdwijnen. Dit zal waarschijnlijk invloed hebben op de prijs van Ecostroom. De verlaging van de subsidie wordt grotendeels gecompenseerd door lagere productiekosten van groene energie. De definitieve prijs is nog niet bepaald, maar de prijsverhoging zal daardoor zeker niet meer bedragen dan een paar euro per maand. Alle Ecostroomklanten worden persoonlijk tijdig op de hoogte gesteld van de nieuwe prijzen.

Iemand enig idee of ik hier nog iets aan kan veranderen?

slaghout

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door slaghout »

:twisted: :evil: Ik heb geen goed woord over voor het ondeschofte , onprofessionele gedrag van hun Call centre.
1 1/2 jaar heb ik geen rekening ontvangen voor de gaslevering,Ik heb wel 10 x gebeld 6 x geschreven dat ik op dit adres woon en nog niets heb ontvangen .Je betaald wel 0.10 cent per minuut waarvan je minstens 8minuten in de wacht zit?
Hun antwoord is dan dat mijn huidige adres mijn postadres is,en dat ik voor het oude adres betalen moet ,MAAR dat contract was beiendigd toen verhuide.
Woon ik dan in mijn brievenbus?.
Dan komen de personen van hun administratie erachter dat ik nog niet betaald heb?Laat staan dat ik op dit adres woon,Dan begint de ellende.
Probeer maar een betalings regeling te treffen,Dan krijg je een aanmaning van eneco op de mat, binnen een week reageren en doe je dat, krijg je te horen dat je te laat reageert,en dat er geen regeling voor je bestaat?.
Dit alles op een zeer sarcastische/aggresieve toon.Ondanks deze zeer onproductieve conversatie kon ik nog net mijn kalmte bewaren.
Het incasso bureau stuurde mij verleden week een brief namens eneco,Toen ik dat bureau belde om een regeling met hun te treffen werd mij duidelijk verteld dat ik NIET in hun bestand voorkom/niet mijn naam/ adres / hoogte van het te incasseren bedrag?.
Deze week heb ik een X bedrag op hun rekening overgemaakt!.
Vanmiddag heb ik de eneco opgebeld en dit verteld,De telefoon operator/Callgirl begon gelijk te drijgen met het incasso bureau,En wist bovendien bij hoog en laag te beweren dat ik een schuld bij CASEMA heb.Wat ik dus NIET heb.
Hun gesprekken worden wel degelijk opgenomen.
Met andere woorden ik heb genoeg van dat bedrijf.

Pipootje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Pipootje »

Even bij de weg, luister er is ook zoiets als een intimiderende klant, die persoonlijk kan worden en dreigementen kan uiten door te telefoon, terwijl je daar als medewerker je uit je naat aan het werken ben om iedereen beleefd en vriendelijk te woord te staan.

Echter wanneer een klant zijn zin niet krijgt doordat er een aantal basisregels zijn waar zowel bedrijf als afnemer zich aan moeten houden is de wereld en dus ook mijn telefoonlijn te klein.

Er bestaan namelijk ook zoiets als klanten die bepaalde zaken maar niet willen begrijpen omdat het niet in hun straatje past. Kijk toch heel anders tegen mensen aan nu, wat een INGELOOFLIJKE GROTE ZEIKERS!!!!!!!

Denken jullie er weleens over na dat er aan de andere kant van de lijn ook maar een mens zit, die met zijn beste bedoelingen al dat gezeik aan hoort, die het volgende gesprek ook weer vrolijk op moet nemen.

Jongens allemaal de moeite niet waard, hoge bloeddruk, suisende oren en nog steeds woedend wanneer je boos de hoorn er op gooit. EN HEBT HET IETS OPGELOST????? Denk es na voor je belt en haal eerst eens drie keer adem want als je boos bent hoor je ook niet de oplossing die door de lijn gegeven kan worden.

ik denk dat het woord VERTROUWEN hier wel gepast is. Ik vertrouw erop dat ik vriendelijk toegesproken wordt door de klant die mij belt. En de klant die mij belt vertrouwt erop dat zijn/haar probleem serieus genomen wordt en wordt opgelost.

Wanneer zowel beller als beantwoorder dit zich nou voorneemt zijn de helft van de vervelende telefoontjes al verholpen tot opluchting van gefrusteerde klant en bijna overspannen werknemer.


MIJN DANK IS GROOT

Pipootje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Pipootje »

O ja, even voor de duidelijkheid. De hoax die ontstaan is over opgenomen gesprekken???

La me niet lachu, dan zou ik al lang aangifte kunnen doen van alle dreigementen die mij persoonlijk worden toebedeeld.

Mohawkmarcje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Overigens moet ik zeggen dat ik vaak heb gehoord dat "ze wel even langs zouden komen" maar ik heb het daadwerkelijk maar 1x meegemaakt. En die man was hartstikke vriendelijk. Is dan ook allemaal naar ieders tevredenheid afgehandeld. Bedreigingen neem ik allang niet meer serieus. (Ze weten toch niet hoe ik er uit zie... misscien maar goed ook.) :wink:

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door JustMe »

En daarom veranderen we het postadres op de brief :D

Mohawkmarcje

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Op de brief staat ook een bezoekadres.

Confiance

Re: BETER NIET BELLEN MAAR FAXEN MET ENECO-ENERGIE !

Ongelezen bericht door Confiance »

Beste Pipootje,

Ik heb je zielige verhaal van 11 maart j.l. waarin je aangeeft hoe zwaar het is om "aan de andere kant van de lijn" te zitten, met veel plezier gelezen. Ik heb zelf in het recente verleden gedurende een periode van 5 jaar op het callcenter (klantenservice) van Casema gewerkt. Ook een bedrijf dat regelmatig onder vuur ligt. De gesprekken die ik daar voerde waren natuurlijk ook niet altijd even prettig.
Maar Pipootje: dat hoort bij het werk waarvoor je gekozen hebt. Als je niet in staat bent om, na weer een vervelend gesprek, de volgende klant toch vriendelijk te woord te staan - en dus je best te doen om hem of haar te helpen - dan moet je ander werk zoeken. Een smeekbede plaatsen op dit forum lijkt mij in ieder geval geen oplossing.

Beste allemaal:

Laten we niet uit het oog verliezen waar het om gaat:

Ik ben naar dit forum gegaan, omdat mijn ouders een jaarnota van de Eneco hebben gekregen waar het een en ander niet lijkt te kloppen.
Ik zal een ieder de details besparen, maar volgens het historisch overzicht gasverbruik, hebben zij het afgelopen notajaar 5 X zoveel gas verbruikt als andere jaren. Hierin ben ik teruggegaan tot 2001. Ook in hun levenswijze, gezinssamenstelling, wijze van gebruik e.d. is in de tussentijd niets veranderd. Hoe kan dat?
En nee: over de afgelopen jaren hebben zij geen rekening gekregen, gebaseerd op geschatte tellerstanden. Deze worden met een sterretje op de nota aangegeven. Ik heb ze overigens zelf voor ze doorgegeven.
Daarbij komt, dat de energiestanden wel kloppen.

Met andere woorden: kijk niet alleen naar het geld (mijn ouders moeten nu 700,- Euro bijbetalen en hun maandelijkse termijn wordt met 50,- Euro verhoogd) maar ook naar de meterstanden. Zijn er nog meer mensen waarvan het verbruik (volgens Eneco) explosief gestegen is? Daar ben ik benieuwd naar.

Voordat iemand gaat zeggen, hij heeft makkelijk lullen: ook ik moet meer gaan betalen, en ook ik kan maar met moeite de touwtjes aan elkaar knopen. Gemeentelijke belastingen, water en energie. Alles zit tegenwoordig apart en de tarieven zijn flink gestegen.

Ook mijn moeder heeft gebeld. Antwoorden:
- u heeft gewoon meer verbruikt
- nee, er kan niets mis zijn met de gasmeter
- dan klopten de doorgegeven meterstanden andere jaren niet
- met de buren heeft u niets te maken

Dus: praat hier op dit forum over de zaken waar het voor bedoeld is.
En Pipootje: als je wel de tijd hebt om dit forum te bezoeken en te discussieren over faxnummers en vervelende klanten. Stop diezelfde energie dan eens in het beantwoorden van de vragen die er echt toe doen.

Nog even voor de mensen die zich boos maken over de kosten van een 0900 - nummer (ik ben er zelf ook niet blij mee)
Een klantenservice (callcenter) kost een bedrijf alleen maar geld: het levert niets op. Het 0900 - nummer is er om een (heel klein) deel van de kosten te dekken. Er wordt niet aan verdiend.

Succes!

Gesloten