LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

4 jaar maken wij gebruik van CHELLO (classic) nooit problemen met snelheid / storing / fiancieel etc. dus PERFECT.
Kregen 2 weken geleden een nieuw modem en begint de ellende.
- je moet thuis blijven voor ontvangst (hun tijden)
- je moet zelf modem installeren, hebben toen der tijd gekozen voor
een monteur. (niet zonder rede)
- Modem werkt 2 dagen daarna geen internet meer
- Diverse telefoontjes met helpdesk, besluiten na veel aandringen van
van mijn kant om een monteur te sturen.
- monteur komt niet opdagenn (kosten 1 snipperdag)
- weer bellen, bellen, bellen, hebben over 1 week pas weer tijd???
- abonnement telefonisch opgezegd, monteur had in eens de volgende
dag tijd en werd mobiel gebeld dat hij binnen 10 min. aanwezig was.
- Helaas moden stuk, nieuw modem en........geen internet, monteur
zoekt maar kan het niet vinden. GAAT GEWOON NAAR VOLGENDE KLANT
- bellen, bellen en bellen, niets medewerker beloofd dat supervisor
kontakt opneemt. GEBEURT DUS NIET!!
- volgende dag maar weer bellen, na 3 medewerkers en een hoge
telefoonrekening komen ze er achter dat er bij hun iets niet goed
staat!!!!!!
- wat gebeurt er INTERNET.
- volgende probleem is bij het nieuwe modem kan er geen HUB meer
worden aangesloten, dus router kopen volgens CHELLO
- Router aangesloten en een snelheid om bij in slaap te vallen.
- Chello ondersteund geen router dus zoek het maar uit!!!

Wij hebben een abonnement van euro 49,95 per maand en dan mag je maar 1 computer aansluiten!!!!

Waar het mij omgaat is dat als het fout gaat bij CHELLO je alleen maar bij de help desks terecht kan, dit zijn vaak parttime medewerkers waar je niets aan hebt.

Een leidinggevende krijg je echt niet aan de telefoon, een adres voor een klachtenbrief aan de directie heb ik nog steeds niet gevonden en/of
gekregen. In één wordt gezecht je staat machteloos.

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

zeg die troep toch op. als het eenmaal fout gaat met upc, dan heb je als klant een probleem. niemand van upc zal je structureel helpen!!! maar daar was je inmiddels al achtergekomen!

synoname

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door synoname »

Wij hebben chello classic internet sinds maart 2000, eerste 3 jaar dezelfde puinhoop als hier beschreven wordt, nu perfect. Met SB5100E SurfBoard modem van Motorola en Draytek Vigor 2200e router waarop een windows pc zit en een airport voor een draadloze verbinding met een mac powerbook. Dus meerdere pc's moet ook bij jou kunnen.

Als je een ander modem hebt en die de oorzaak zou zijn, vraag dan naar de SB5100e, dan kan het dus wel.

Succes.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Hallo, nog maar weer eens... je moet ergens je gram kwijt... Ben ook al ruim 4 jaar lid van die club en heb het al veel aan de stok gehad...

Hoewel ik niet zie dat Radar er ook maar iets mee doet. Al heel lang
passeren op dit forum berichten over upc en chello en... ik zie dat niet terug in de uitzendingen, wat gerust weer eens zou mogen....

Sinds 29 oktober een nieuw modem, Thomson TCM390. Sindsdien bras van de bovenste plank. Ik heb geloof ik al 20 x met de helpdesk gebeld, waarvoor ik dan zo'n 100 x moest bellen.... wat ging er mis...

- Allereerst accepteerde het nieuwe kabelmodem de bestaande netwerkkaart niet, was met de Terrayon geen probleem. Nu heb ik toevallig andere netwerkkaarten, gelukkig ook 1tje die het deed, maar anders word je toch mooi op kosten gejaagd.
- Na veel ongevraagde adviezen die niet werkte is er uiteindelijk internet. Even zo vlug is het weer weg. Moest alles maar uizetten een half uur en daarna weer opstarten, kon ik zo internet op. Mooi niet. Er blijkt bij hun nog altijd een terrayon geconfigureerd te staan... hersteld en ja hoor iternet blijft even.
- Wil mijn bestaande router gebruiken, kabelmodem geeft geen ip-adres aan de router.... alles weer terug op de oude pc waar de netwerkkaart inzit die werkt en gezocht op forums. Er wordt ergens melding gemaakt van een defecte kabel... neem de proef op de som en verrijdt een pc en de router tot vlak bij het kabelmodem, andere kabel ertussen... direct een ip-adres. Gebeld met mijn bevindingen en op 3 november wordt beloofd dat ik een nieuwe kabel krijg die ik eind die week, uiterlijk zaterdag in huis zou hebben.... ik moet hem vandaag dus (16 november) nog krijgen...
- Afgelopen zaterdag gebeld met het probleem dat internet vaak wegvalt en ik geen zites kan oproepen, laat staan emailen... Ik krijg ijskoud te horen dat als men pingt vanaf die kant duidelijk blijkt dat de fout hier bij mij zit.... "wij leveren een internetverbinding en zoals ik hier kan bekijken is die perfect in orde, er zit een hobbel bij u", ik begin over de router en krijg het advies de helpdesk van de router te bellen...
dat geloof je toch niet!!
- Van armoede een hub aangesloten en op de oude pc internet sharing aangezet, het is hemeltergend traag allemaal. Bovendien is het om de zoveel tijd nodig om alles uit te zetten en dan bolt/werkt het weer even,
daar betaal ik toch potverdorie geen 49,95 euro voor !!!???

Nu weet ik inmiddels via via dat mijn router, een sweex LB000020, waarvoor geen firmware upgrade meer te krijgen is, niet geschikt blijkt voor de nieuwe kabelmodems. Ik dien dus een nieuwe aan te schaffen...

Natuurlijk is het zo en daar kan ik dan nog wat begrip voor opbrengen, dat chello/upc niet verantwoordelijk is voor de hardware die men thuis heeft. MAAR, dat neemt niet weg dat door die actie van vervanging van kabelmodums ik een nieuwe netwerkkaart EN een nieuwe router moet kopen, om nog maar te zwijgen over de kabel, welke ik nog steeds vind dat upc/chello die moet vervangen, zij hebben hem geleverd tenslotte!!

Kortom, terwijl ik nu weer een stroring te verwerken kreeg...., (waardoor ik dit bericht wel drie/vier keer opnieuw heb moeten typen, het is een waardeloos zootje. Er is inderdaad nergens een mogelijkheid om een klacht te deponeren, bovendien is het schandalig, met zoveel problemen, dat men voor de helpdesk moet betalen, alles is gebaseerd op het maken van geld voor upc. Dat is je reinste afzetterij. Ik kap ermee, terwijl ik schrijf word ik kwaaier en kwaaier.

De enigste oplossing, het vervelende is dat die zo voor de hand ligt en ik dus eigenlijk vind dat men gewoon waar voor zijn geld moet krijgen, is om de hele zaak op te zeggen, rekeningen te blokkeren en zelfs terug te laten boeken etc etc, iets anders verdienen ze niet. Je staat met de rug tegen de muur en vindt nergens hulp. Dat is zeer kwalijk.
Ik laat het hier maar bij.

Mvg
frehen

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Ik kan mij uw kwaadheid zo goed voorstellen. Ook wij hebben 3 weken geleden die nieuwe modem gekregen en kon na wat bellen met de helpdesk weer op het internet.

Maar wat ik hieboven lees! Nu, dan denk ik, dit zou ik helemaal niet eens weten laat staan het weer voor elkaar krijgen! Bij mij werkt het gelukkig wel goed, maar ik moet er niet aan denken als mij dit bovenstaande zou overkomen. Het zou mij heel veel moeite en geld kosten denk ik, terwijl ik niet om een andere modem gevraagd heb!

Ook vraag ik mij af, waarom de èèn een Thomson en de ander een Motorola krijgt.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dank Digibeet.
Ja dat snap ik ook niet. Ik was nl. in de veronderstelling, en volgens mij heb ik dat ergens op een site van upc gelezen, kreeg ik een motorola, en wordt er een thomson afgeleverd. Kan het nergens terugvinden.
In de gebruiksaanwijzing wordt verwezen naar de oude modem dat je die moet controleren wat dat voor type modem was... euh, die is al weg, want die werd met levering van de thomson meteen mee retour genomen.... ook werd er gesproken over een bijgeleverde sleuteltje om een kabel aan te sluiten ... die zat er dus ook niet bij.

Nu heb ik inmiddels weer op een ander forum wat tips gekregen om het goed te krijgen, en het wordt wat beter. DIE INFO verwacht ik van de helpdesk te krijgen en niet alles zelf uit te moeten zoeken... Ik vind dat ik ergens recht op heb, maar zou niet weten hoe dat aan de steel te steken. Het is tenslotte niet hun verdienste dat het hier weer enigszins werkt en ondertussen blijf ik maar betalen. Voor het abonnement, terwijl
ik drie weken weinig of geen verbinding had, voor alle telefoontjes a 10 eurocent per minuut, en voor al die extra uitgaven die ik heb moeten doen om het hier aan de gang te houden. Waar kan je terecht ? Nergens. Er is eenvoudig geen rechtreeks contact hieropver mogelijk... ja of je moet dat betalende nummer weer bellen... nou daar ben ik van genezen.

Eigenlijk is het te gek voor woorden en moet ik gewoon opzeggen, alleen trekt me de rompslom niet zo. Volgens mij gaat het zo op meer plaatsen en blijven de meeste ondanks de slechte service e.d. gewoon hangen... terwijl ze dat dus niet verdienen. Mja, ik kom er nog wel eens toe...
Mvg
Frehen

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ook vraag ik mij af, waarom de èèn een Thomson en de ander een Motorola krijgt.
Ze schijnen meer dan 100.000 internet klanten te hebben. Mogelijk kan 1 fabrikant dit niet allemaal leveren!?

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dat zou zomaar kunnen ja, direct mee eens. Nu heb ik me laten vertellen dat die motorola kwalitatief beter zijn dan de thomson...mja
Of dat zo is weet ik dus niet.

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Beste Frehen. Zo denk ik er ook over om naar wat anders uit te zien, maar ook bij mij komt het er maar niet van. Ik heb al eens een oproepje op het forum gedaan over welke provider ik het best kan nemen.(ADSL)

Kreeg hier ook wel reactie,s op, maar overal is/was wel wat. Ik had al bijna Zonnet Family willen bestellen, lees ik opeens weer zoveel negatieve reactie,s over Zonnet. Dus net wat jij zegt, dan heb je weer die rompslomp. Ik wacht ook nog wel even af.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Het ergste Digibeet is, dat ik dan het idee heb dat upc/chello dus profiteert van onze zwakheid... moet ik niet doen, maar gebeurt toch.

Nu heb ik een vriendin en die heeft adsl van xs4all/kpn. Nou dat werkt als een tierelier. Ook daar zal heus wel wat zijn, wat ik dan nog niet heb gehoord. Ik heb laatst haar laptop in orde gemaakt en maakte me zorgen of ik het allemaal wel weer online kreeg ... sjonge dat was een peuleschil.... tsja en dan denk je toch even aan thuis... waar ben ik mee bezig?? Van de andere kant.
Ik ben eigenlijk wel best tevreden geweest over chello. Ik heb nooit de helpdesk goed gevonden, maar zolang als ik maar kon inetrnetten zonder toestanden, was het goed. Nou dat is de laatste tijd nogal veranderd. Een hoop gezeur aan je hoofd, wordt je akelig van, inclusief alle nadelen op een rijtje;

- was het eerst onbeperkt internetten, nu is er de acceptable use policy, wat dus gewoon een verkapte manier van datalimiet is. Je krijgt mailtjes van chello over overmatig datagebruik met dreigementen van afsluiten naar een snelheid van een telefoonverbinding....
- er is best regelmatig uitval van internet en email....
- ze hebben een enorme slechte helpdesk met goedkoop personeel wat van toeten nog blazen weet... slecht bereikbaar is en waar je nog voor moet betalen ook....

Het was een doorbraak toendertijd in nederland en op het moment dat het hier verkrijgbaar was ben ik lid geworden.... had ik toen geweten van nu, had ik het niet gedaan... maja, achteraf is alles makkelijker.
Het is dweilen met de kraan open. Misschien MOET ik, met al die maatregelen van het huidige kabinet, wel afstand doen van chello, omdat het simpel te duur is.... het is sowieso te duur qua prijs/kwaliteitverhouding... dikke onvoldoende. Zo zie je maar, ik kan
aan het schrijven blijven.... zou een boek iets zijn... hehe.

Het is triest, zowel dat wat upc/chello biedt als mijn eigen onvermogen er iets aan/mee te doen.... noem het slap, maakt me niet uit, zeg ik zelfs nog dat je gelijk hebt. Het zij zo....

Jeroen01

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jeroen01 »

Ik las een paar dagen geleden iets over de modems op de Chello website i.v.m. de nieuwe snelheden.
Sommige modems moeten worden omgeruild voordat gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe snelheden.
4 oktober 2004 16:30
....Bestaande klanten met een Motorola, Thomson of een Terayon (type TJ720) modem worden binnenkort overgezet op de nieuwe snelheid. Meer informatie hierover volgt later. Bij bestaande klanten met een COM21 of een Terayon modem moet eerst het modem vervangen worden alvorens ook zij met de nieuwe snelheden kunnen surfen. Hiervoor zal contact met hen opgenomen worden.
Ik vrees het ergste, ik heb een modem die hier niet eens vermeld is. Een "Cornerstone CM220"
Ik zit bij Chello sinds de actie met 'surfen voor 1 euro per dag' Dat werd later "Chello Classic" voor 50 euro per maand.

Wat is het beste alternatief voor Chello Classic? Ik heb een constante verbinding nodig met dezelfde snelheid en bij voorkeur een hogere datalimiet(40Gig) als Classic .

Oh en wie heeft er nog meer een Cornerstone en wat zijn jouw ervaringen.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Jemig, alweer een ander modem, ze hadden nogal wat verschillende modums verspreid over de leden....

Denk dat er qua snelheid niet veel alternatieven zijn jeroen01 en daar zit wel een beetje de kracht ook van chello, de enigste kracht ook, want de rest is waardeloos, reeds genoemd ... helpdesk/datalimiet etc.
Qua prijs/kwaliteitverhouding is er natuurlijk zat te koop. Je hebt bijna 2 maanden adsl voor 1 maand chello en tot nu toe maken ze niet zoveel problemen met datalimiet. De snelheden zijn echter niet evenredig te noemen...

Je MAG inderdaad het ergste vrezen ...

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

JE WIL HET NIET GELOVEN MISSCHIEN, maar het is ECHT waar !!

Vanmorgen staat de postbode aan de deur met een pakketje, ik denk dat zal toch niet .... ja hoor, echt wel, de utp-kabel van chello!!!

Duurde dus 14 dagen, moest denk ik nog gemaakt worden....dat kan.

Maarrrr moment van de waarheid is nu daar dus, werkt het.....

MAG IK SCHOPPEN, MAG IK BIJTEN, MAG IK SCHREEUWEN, MAG IK.....
Mijn router is helemaal niet NIET goed, hij is perfect !!! De kabel was dus inderdaad de boosdoener, grrrrrrrr... en dat zei ik dus....
Ze weten er dus werkelijk niets van, afgelopen zaterdag zei die knul van de helpdesk dus nog dat het ook de kabel helemaal niet kon zijn, de router was niet goed..... nou het is dus mooi andersom... maar nu ??

Krijg ik reductie deze maand, omdat ik de halve maand niet goed heb kunnen internetten ?? Zou toch zo horen niet ?? Wat ik me heb laten vertellen is dat daar een speciale site voor is om dat te melden/aan te vragen, bij iemand bekend misschien ???
Hoor graag even ...

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is het beste alternatief voor Chello Classic? Ik heb een constante verbinding nodig met dezelfde snelheid en bij voorkeur een hogere datalimiet(40Gig) als Classic .
Ik was ooit tegen wil en dank Chello abonnee geworden nadat de kabelmaatschappij, waar ik tot volle tevredenheid een abonnement had van lang voordat UPC überhaupt bestond, besloot het kabelnetwerk te verpatsen. Een tijdje ging het toen nog redelijk goed tot ik ook een bekende spookrekening kreeg. Betaalbewijzen sturen, brieven, faxen, het had allemaal geen nut en alles wat ik wijzer moest worden kwam uit de nota-informatie of de antwoorden van de tijdconsumerende en duur gebelde helpdesk. Een jaar heb ik het nog volgehouden en toen was de maat vol: exit UPC. Nu, anderhalf jaar later is het nog steeds niet afgerond (denk ik althans, de laatste reactie naar een incassoburau was in februari dus misschien zijn ze inmiddels tot inzicht gekomen).
Als alternatief heb ik nu xs4all light. Sneller dan mijn kabel was, 14 euro goedkoper, nooit een storing, en een helpdesk die tegen 020-lokaal tarief snel antwoordt en bovendien ook technisch deskundig onderlegd is. De afgelopen 3 maanden zat ik op zo'n 110-150 gig dataverkeer down, zonder enig probleem.
Nu heb ik alleen maar spijt dat ik nooit eerder opgestapt ben en telkens bij een kortere of langere storing weer dacht: nog één keer en dan... maar het er toch steeds bij liet zitten als de boel weer werkte.

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Oja, dat vergat ik nog te zeggen: sindsdien volg ik pas forums als dit en zie ik de UPC verhalen voorbij komen alsof ik ze zelf geschreven heb. Ook heb ik internet afgezocht naar dergelijke verhalen over xs4all, maar die vind je gewoon niet.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Klopt gewoon ook, mijn vriendin heeft ook xs4all en wat ik daar tot nu toe van gezien heb, ziet er goed en gedegen uit ja.
mvg
frehen

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Nou Frehen. Wat let ons? :D Even in aktie komen NU. Ga nu meteen even nazien of het bij mij ook kan. Ik laat het nog weten!
D.B.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Weet je wat het probleem is Digibeet.... ben allang weer blij dat het werkt. Dus ja... daar ga ik wel weer.... En ik hoef nu geen nieuwe router aan te schaffen.... is eigenlijk wel mooi zo.... ik bedoel, je hebt wel gelijk, maar het is nog steeds zo als ik op pagina 1 al zei... die rompslomp... dat kan ik nu echt niet hebben hoor.
Dus ik haak wat dat betreft even af. De snelheid van xs4all bij mijn vriendin is bovendien niet vergelijkbaar met die van kabel... niet echt.
Qua service en continue online zijn ze eenvoudig beter, en qua helpdesk al helemaal ja, maar slechter kon ook al niet.
Dus ... ik denk er nog even over...
Wel leuk dat je dit initiatief wilt nemen! Waardeer ik zeer.
Mvg
Frehen

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Nu, ik heb even gekeken en ja de prijs? Als ik inderdaad hetzelfde ( snelheid) wil als nu? Ik ga er ook nog even over nadenken.
D.B.

Nou, succes ermee!

Lada

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Lada »

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik vond dat de boel behoorlijk aan het inslapen was. Gelukkig is er weer nieuwe UPC ellende. Welkom bij de club van UPC- haters.
Het is dus een bevestiging van wat ik altijd beweert heb. Een goed product, maar wee je gebente als er iets veranderd. Ander modem of een verhuizing en het gaat fout maar dan ook echt fout. Het is en blijft een zooitje bij UPC.

Gesloten