Nu het kabinet dit per 1-1-2005 gaat afschaffen valt daarmee het voordeel weg, maar het is niet zo dat ik nu ineens met meer dan 2 personen in mijn auto mag zitten, het ineens een leuke sportieve auto is en bovendien te verkopen is hij alleen nog door een fors verlies te nemen.
Ik heb op http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a585de.htm nog even nagekeken wat ik nu meer moet gaan betalen: 160.- ipv 31.- per kwartaal. Dat is fors. Bovendien heb ik van hun site nog even geqoute wat een grijs kenteken is (zie hieronder). Dit om te laten zien dat het helemaal geen oneigenlijk gebruik is maar gewoon volgens de 'regels' van het grijze kenteken een auto kopen en gebruiken.
Bestelauto met verhoogd dak (combi's, kleine bestelauto's en dergelijke)
Een bestelauto met verhoogd dak moet voldoen aan de volgende eisen:
dak laadruimte: ten minste 25 cm hoger dan het hoogste gedeelte van de portieropening van de bestuurderszitplaats over een breedte van minimaal 20 cm;
zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan ongeacht de grootte ervan;
laadruimte: ten minste 125 cm lang en ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm;
tussenschot: direct achter de bestuurderszitplaats en ten minste 30 cm hoog over de volle breedte van de cabine.