LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beleggen in een pyramide?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Dat kan, zie www.pyramidefonds.nl, ik lach me helemaal .............

niet goed, geld weg :D

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad mlm = piramidespel

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

en je kunt er nu ook in beleggen ;)

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wist niet dat je kon beleggen in mlm.

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

in mlm niet, in een mlm bedrijf wel

dingding

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door dingding »

MLM=pyramidespel.

Bij een pyramidespel krijg je betaald om mensen in te schrijven, dit is bij MLM absoluut niet het geval, als dit bij bepaalde systemen wel zo is geef ze dan aan bij justitie want dit is verboden.

Bij MLM-bedrijven krijg je pas een percentage als er omzet gemaakt word, dus pas als je downlines iets verdienen, dit is een groot verschil.

Ook is het zo dat dit percentage word uitbetaald dor het moederbedrijf en niet door de mensen.

Wat betreft het agressieve gedrag van bepaalde sponsors, als dit zo is snijden ze zichzelf in de vingers, want het motiveert je mensen niet echt om ze te dwingen.
Waar veel distributeurs zich in vergissen is dat ze denken dat ze het moeten doen voor hun sponsor terwijl ik echt denk dat de meeste mensen het doen omdat ze zelf wat willen verdienen.

Kleeneze is 1 van de oprichters van de DSA die ervoor heeft gezorgd dat pyramidespelen verboden zijn in heel wat landen.

Als de mensen MLM blijven vergelijken met dit soort praktijken moeten ze toch echt eens hun huiswerk doen, MLM doet iedereen, als je bij een goede kapper bent geweest raad je hem ook aan bij je familie of vrienden, hier krijg je alleen niet voor betaald.

Mijn groep is in ieder geval een grote groep mensen die blij zijn met het feit dat we allemaal geld verdienen aan elkaar, en dat is toch best gezellig.
Wie dit niet inziet is eigenlijk ook niet geschikt voor MLM dus die kan er maar beter ver uit de buurt blijven, dat is beter voor iedereen.
Dat er word gelogen tijdens sommige presentaties getuigd alleen maar van lomp gedrag want het komt toch een keer uit en het belangrijkste in MLM is toch het vertrouwen in het systeem.
Dat er rotte appels zijn blijf je toch houden maar geef dan die persoon de schuld en niet het systeem, de meeste leugenaars houden het toch maar heel even vol.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door student26 »

Mijn groep is in ieder geval een grote groep mensen die blij zijn met het feit dat we allemaal geld verdienen aan elkaar, en dat is toch best gezellig.
Je weet ook dat dat illegale kettingverkoop is...?

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Ga je me bang maken student ?

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, nou studentje,

Ik dacht dat wanneer ik na een week of 6 weer eens even zou kijken op het RADARforum, je onderhand het wel hardstikke zat zou zijn domme opmerkingen te maken, maar....., nee hoor...! Je bent een doorzetter...!

"Mijn groep is in ieder geval een grote groep mensen die blij zijn met het feit dat we allemaal geld verdienen aan elkaar, en dat is toch best gezellig".

En dan jou opmerking......:
"Je weet ook dat dat illegale kettingverkoop is...?"

Waar haal je de onzin vandaan...?

Dus wanneer ik met een leverancier van mij, en met een klant van mij gezellig aan een tafeltje zit koffie te drinken, zijn we illegaal bezig, en bezig met illegale kettingverkoop?
Onbegrijpelijk...... :? :? :?
Neem aan dat "jouw team" regelmatig bij elkaar komt om domme uitspraken te verzinnen.....? :lol:

Succes met je heksenjacht..........

Jan van Eechoud

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door student26 »

Daar hebben we onze domme Jan weer eens...
"Mijn groep is in ieder geval een grote groep mensen die blij zijn met het feit dat we allemaal geld verdienen aan elkaar, en dat is toch best gezellig".

En dan jou opmerking......:
"Je weet ook dat dat illegale kettingverkoop is...?"

Waar haal je de onzin vandaan...?

Dus wanneer ik met een leverancier van mij, en met een klant van mij gezellig aan een tafeltje zit koffie te drinken, zijn we illegaal bezig, en bezig met illegale kettingverkoop?
Wie heeft het over koffie drinken??? En wie heeft het trouwens over een klant??? Het gaat om het vetgemaakte stuk. Of worden klanten tegenwoordig ook al tot "mijn groep" gerekend soms?

dingding

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door dingding »

Voor een student ben je niet echt slim, in wat voor handel je ook zit het lijkt mij de bedoeling dat je geld aan elkaar verdient of ik doe het al jaren fout.

Ik heb gelukkig niet gestudeerd want 90% dat je leert op scholen heb je niet echt veel aan in het echte leven.

Ik weet alleen wel dat ik al jaren heel wat geld verdien in de handel en daarmee ook mijn groothandelaren en afnemers, toch ook een groep mensen die allemaal geld aan elkaar verdienen.

Kleeneze is in eerste instantie een bijverdienste wat kan uitgroeien tot hoofdverdienste.
Dit heeft totaal niets met colportage of kettingen of wat dan ook te maken.
Kleeneze moet je zien als een groothandel waar wij als handelaars onze goederen bij bestellen, het enige verschil is dat als ik meerdere handelaren laat beginnen met Kleeneze dat ik daar dan een vergoeding voor krijg, toch niet echt moeilijk om te begrijpen volgens mij.

Mocht dit niet te begrijpen zijn begin er dan a.u.b niet aan want dan zullen we niet veel aan je hebben.

Vindex_Injuriae

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Vindex_Injuriae »

@domding:
Ik heb gelukkig niet gestudeerd
Hoef je niet te benadrukken Daar waren we immers al achter.
Dit heeft totaal niets met colportage of kettingen of wat dan ook te maken
Oh nee ?????????????
Zie mijn reactie bij Fisher Kings.

Mocht dit niet te begrijpen zijn begin er dan a.u.b niet aan want dan zullen we niet veel aan je hebben.
Dus jij stopt er nu ogenblikkelijk mee ???

@overige lezers: Sorry dat ik wellicht iewat persoonlijk word, maar dingding vraagt er echt om !!

V_I.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door student26 »

Voor een student ben je niet echt slim, in wat voor handel je ook zit het lijkt mij de bedoeling dat je geld aan elkaar verdient of ik doe het al jaren fout.
Het probleem is dat jij totaal niet begrijpt wat het verschil is tussen traditionele handel en MLM. En dat is nou weer 1 van die dingdingetjes die je wel had geweten als je op school wat beter had opgelet. Wat gebeurt er namelijk in de traditionele handel?

- grondstof -> halffabrikaat 1 -> halffabrikaat 2 -> eindproduct

Hierbij nemen de afzonderlijke schakels ieder een deel van het totale productieproces voor hun rekening. Met andere woorden: een halffabrikaat is geen bruikbaar product (denk aan een plak staal).

Iedere schakel verkoopt zijn eindproduct aan de volgende schakel, die er weer iets aan toevoegt. Pas als we bij het eindproduct zijn dan heeft de eindconsument er iets aan. En wie betaalt het eindproduct? De consument inderdaad. De geldstroom loopt dus tegengesteld aan de productiestroom, zodat in feite iedereen in de bedrijfskolom verdient aan? Juist, de eindconsument, dus zeker NIET aan elkaar.

- Eindproducent -> groothandel -> kleinhandel (eventueel met importeurs e.d. ertussen)

Hierbij wordt niet doorverkocht om het doorverkopen! De schakels voeren bepaalde functies uit. Dit zijn de overbruggingsfuncties (tijd-, hoeveelheid-, assortiment- en plaatsfuncties) en de faciliterende functies (zoals marketingonderzoek, verkoopbevordering en financiering). Dit was overigens 1 van de onderwerpen die aan bod kwamen in mijn afstudeerscriptie.

Waar het op neerkomt is dat de schakels hier bepaalde diensten leveren, en daarvoor betaalt uiteindelijk? De eindconsument. In de handel is het dus niet een kwestie van "aan elkaar verdienen"!

Wat gebeurt er bij kettingverkoop? Hierbij gebruiken de distributeurs de producten en zijn daarbij de facto de klanten. Voeren de schakels nu een functie uit? Een duidelijke nee! Immers, het enige dat gebeurt is het doorverkopen van een product dat al af is, aan distributeurs die de producten ook zelf zouden kunnen kopen bij de eindproducent of leverancier, en waarbij de hogere lagen geld verdienen aan deze verkopen. Een cruciaal verschil!
Ik heb gelukkig niet gestudeerd want 90% dat je leert op scholen heb je niet echt veel aan in het echte leven.
Met zo'n instelling hoor je al niet eens thuis aan een hogere opleiding :)

dingding

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door dingding »

Vast een goede beoordeling gehad voor je scriptie, maar het productieproces heeft totaal niets met "handel" te maken.

En volgens jou voegt dus elke handelaar iets aan het product, das een goeie ja, waarschijnlijk zijn eigen percentage maar daar is dan ook alles mee gezegd.Wat voegt een groothandel dan toe volgens jou, mijn ervaring is toch echt dat zij alleen maar een schakel zijn tussen producent en kleinhandelaren.
Ik koop alleen maar grote partijen goederen in met de bedoeling deze te verkopen aan kleinere ondernemers en ik voeg toch echt niets toe hoogstens mijn winst en een bakkie koffie.

Een distributeur verleent een dienst door een bepaalde service toe te voegen aan het product, namelijk het bezorgen ervan en de service en garantie die daar bij geleverd word.
Dus kun je de distributeurs zien als bezorgers, wat overigens niet zo heel veel verschilt met kleinhandelaren alleen worden daar de bezorgers betaald met een uurloon en bij Kleeneze met een percentage van wat ze wegbrengen.
De producten worden niet gekocht door de distributeurs de producten worden pas afgerekent nadat de klant heeft betaald, heeft de klant niet betaald dan worden de goederen gewoon retour gestuurd en hoeft er dus ook niet betaald te worden

dingding

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door dingding »

Nog even dit: dat ik niet thuis hoor op een hogere opleiding is voor mij niets nieuws, ik ben geen schaap.

Ik heb ook nooit een studieschuld of wat dan ook gehad en zolang ik elke dag kan lachen, in een mooie auto kan blijven rijden, mijn vrouw alles kan geven wat ze wil en mijn dochters niets te kort komen hoor je mij niet klagen hoor.

En de reden dat ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben, je weet nooit wat er gebeurt met 1 van de bedrijven( ze hebben vaker geprobeerd om me kapot te krijgen) maar ik zorg altijd voor een vangnet.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door student26 »

Vast een goede beoordeling gehad voor je scriptie,
Tsja, mijn bul he ;-)
maar het productieproces heeft totaal niets met "handel" te maken.
Niet met de handel in de enge zin nee. Het was dan ook bedoeld om uit te leggen welke schakels er zo'n beetje in een gemiddelde bedrijfskolom zitten, wat de functies van de schakels zijn en wat het verschil dan is met MLM. Zoals je vast hebt opgemerkt sluit het tweede rijtje dan ook aan op het eerste rijtje.
En volgens jou voegt dus elke handelaar iets aan het product, das een goeie ja, waarschijnlijk zijn eigen percentage maar daar is dan ook alles mee gezegd.Wat voegt een groothandel dan toe volgens jou, mijn ervaring is toch echt dat zij alleen maar een schakel zijn tussen producent en kleinhandelaren.
Als je het gelezen hebt dan staat het antwoord er al: de overbruggings- en faciliterende functies.

Voorbeeld: schaatsen. De productie hiervan loopt in principe het hele jaar door. De groothandel koopt de schaatsen van de (eind)producent en heeft daardoor diverse functies:

- Financiering (voorraadaanleg) en overname van bepaalde risico's van de producent;

- Tijdoverbrugging: de detailhandel heeft in de zomer weinig interesse in schaatsen, terwijl ze wel geproduceerd worden. Ook hier neemt de groothandel dus risico's en kosten voor zijn rekening;

- Hoeveelheidsoverbrugging: de producent kan bijvoorbeeld enkel verkopen doen met een minimum van 300 schaatsen per keer. De detailhandelaar wil bijvoorbeeld slechts 50 paar kopen;

- Plaatsoverbrugging: productie in Polen, detailhandelaar in Nederland;

- Overige faciliterende functies: bijvoorbeeld verkoopbevordering ten gunste van de producent, marketingonderzoek en -advies op basis van lokale marktkennis (zie het Polen-Nederland voorbeeld).

Als deze functies er niet zouden zijn, wat zou dan de detailhandelaar tegenhouden om niet zelf direct bij de producent in te kopen? Het feit dat groothandel bestaat rust geheel en al op deze functies. De markt werkt goed genoeg om de groothandel uit te schakelen als dat een voordeel zou hebben!
Ik koop alleen maar grote partijen goederen in met de bedoeling deze te verkopen aan kleinere ondernemers en ik voeg toch echt niets toe hoogstens mijn winst en een bakkie koffie.
Kennelijk ben je zo'n slechte ondernemer dat je je er niet eens van bewust bent waarom je onderneming eigenlijk bestaat. Denk je nou echt dat jouw onderneming nog zou bestaan als jij geen verdere functie had in de bedrijfskolom?!
Een distributeur verleent een dienst door een bepaalde service toe te voegen aan het product, namelijk het bezorgen ervan en de service en garantie die daar bij geleverd word.
Indien het een "ondergeschikte" schakel betreft (bijvoorbeeld een eindconsument) heb je daar helemaal gelijk in. Het cruciale verschil met kettingverkoop is zoals gezegd nou juist dat er geen enkele toegevoegde waarde is als een distributeur producten voor eigen gebruik aanschaft (immers: de distributeur koopt de producten ZELF bij de producent of leverancier (zijnde het MLM bedrijf), terwijl de bovenliggende lagen daar niets mee te maken hebben of aan toevoegen).
Dus kun je de distributeurs zien als bezorgers, wat overigens niet zo heel veel verschilt met kleinhandelaren alleen worden daar de bezorgers betaald met een uurloon en bij Kleeneze met een percentage van wat ze wegbrengen.
Nogmaals, als we praten over eindconsumenten dan heb je gelijk. In mijn vorige mailtje ben ik zelf niet duidelijk genoeg geweest waar we het over hadden.
De producten worden niet gekocht door de distributeurs de producten worden pas afgerekent nadat de klant heeft betaald, heeft de klant niet betaald dan worden de goederen gewoon retour gestuurd en hoeft er dus ook niet betaald te worden
Als we het NIET hebben over aankoop door de distributeurs voor eigen gebruik dan klopt dat, dan hebben we het dus ook NIET over kettingverkoop, waar mijn oorspronkelijke mail wel over ging.
Nog even dit: dat ik niet thuis hoor op een hogere opleiding is voor mij niets nieuws, ik ben geen schaap.
Misschien moet je eens langsgaan bij een universiteit of HBO, het idee wat jij daarvan hebt klopt voor geen meter!
Ik heb ook nooit een studieschuld (...) gehad
Ik ook niet.

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Student26, ik heb in vorige stukjes gelezen dat je inmiddels afgestudeerd bent, waarmee gefeliciteerd. Je zal ook vast gelijk hebben mbt het productie proces, maar dat heeft nog niets met MLM te maken.

Wat bijvoorbeeld ACN doet is vertegenwoordigers betalen voor het aan de man brengen van hun diensten. Wanneer er geen omzet gemaakt wordt (daarwerkelijk gebruik van de diensten) wordt er niets verdiend. Dus ook niet aan elkaar.

Je argument dat de eindconsument het ook bij de producent of leverancier zelf kan halen/bestellen snijdt ook geen hout. Wanneer je een mobieltje koopt bij de phonehouse of waar dan ook, dan had je ook rechtstreeks kunnen bestellen bij Nokia of Sony of weet ik veel waar. Wanneer je naar een reisbureau gaat om een ticket te bestellen had je ook naar de KLM kunnen bellen. Om de conument toch bij je langs te laten komen moet er reclame gemaakt worden. En daar zit het grote verschil met 'traditionele' handel. MLM maakt gebruik van de netwerken van de vertegenwoordigers om de producten aan de man te brengen, en de traditionele handel maakt (vaak) gebruik van reclame. Het is maar net waar je je geld aan uit geeft. Er zijn meerder wegen die naar Rome leiden.

Daarnaast zijn piramide-spelen bij wet verboden terwijl MLM dat niet is. Aangezien de wetgevende macht een verschil tussen de twee heeft aangebracht ga ik uit van de kunde en wijsheid van degene die hier over beslissen. De bewering dat MLM een piramidespel is heeft daarom voor mee reeds afgedaan.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Daarnaast zijn piramide-spelen bij wet verboden terwijl MLM dat niet is. Aangezien de wetgevende macht een verschil tussen de twee heeft aangebracht ga ik uit van de kunde en wijsheid van degene die hier over beslissen. De bewering dat MLM een piramidespel is heeft daarom voor mee reeds afgedaan.
Leuk hoor, maar waarom heeft mlm dan zo'n verschrikkelijk slechte naam?

Gast

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Gast »

Of MLM een slechte naam heeft is mij niet zo duidelijk. Wanneer dit forum genomen wordt als referentie dan kunnen we met z'n allen zeker bevestigen dat dit het geval is.

Gelukkig is de wereld een beetje groter dan dit forum. Er is (in deze of een andere discussie) al gezegd dat veel mensen helemaal niet bekend zijn met het fenomeen MLM, en er daardoor dus ook geen (gefundeerde) mening op na kunnen houden.

Zoals ik al zei vertrouw ik op het onderscheidsvermogen van onze wetgevers.

Net zoals iedereen een mening over de Europese Unie en haar grondwet kan hebben zijn er maar weinig die er genoeg vanaf weten om er gefundeerd een oordeel over te kunnen vellen. Maar zelfs tussen de mensen die dit door onderzoek kunnen doen zal er verschil van mening blijven bestaan. Voor- en tegenstanders. Net als bij MLM. Ik heb absoluut geen enkele reden aan te nemen dat de naam van MLM in het algemeen slecht is. En voor veel mensen geldt: Onbekend maakt onbemind

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: beleggen in een pyramide?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik baseer mijn stelling op eenieder met wie ik dit onderwerp besprak, alsmede talloze andere internetfora.

Gesloten