JVC TV na 3 maanden al stuk
Geplaatst: 21 nov 2004 16:00
Beste Tros radar,
Hopenlijk kunnen jullie me helpen met een antwoord op het volgende.
Eind juli heb ik een JVC breedbeeld tv gekocht (DIST) deze bleek al na 2 weken problemen te hebben met het beeldbuis en werd toen omgeruild voor een nieuwe zelfde type JVC.
Helaas bleek na 2 maanden deze ook niet goed te zijn.
Problemen dat het geluid geheel weg viel en alleen knars geluiden uit de boxen kwamen.
Aangegeven bij de winkel dat ik hier niet blij mee ben.
Vervolgens werd de tv 2 weken later opgehaald en mocht ik in de avond zelf naar de winkel komen om een leen toestel te halen.
De winkel kon geen termijn aangeven wanneer de TV weer terug zou komen en wat eventueel de oorzaak van de klachten konden zijn.
Ik had 888 euro voor deze TV toen betaald.
Maar nu komt het.
Ik had geen vertrouwen meer in deze tv en vroeg voor een oplossing.
Ik zag een TV staan die 899 kosten dus 11 euro duurder was dan wat ik voor de JVC had betaald.
Ik kreeg als antwoord van de winkelier dat ik niet meer mijn aankoops bedrag terug kon krijgen omdat JVC de prijs van de JVC met 200 euro had verlaagt.
Om die andere TV te kunnen kopen moest ik dan 100 euro bijbetalen ipv 11 euro om zo wederzijds de pijn te verzachten.
(de winkel zou dan ook 100 bijleggen)
Of genoegen nemen met een TV die rond 700 euro koste.
Maar ik kan geen aanspraak meer maken op mijn aankoops bedrag.
Ze gaven ook als reden aan eerst de mogelijkheid te moeten hebben het probleem met de JVC te kunnen oplossen.
Echter konden ze alleen niet aangeven hoelang ik dan zou moeten wachten voordat ik weer de JVC terug zou krijgen.
Mijn vraag is als je net een TV hebt gekocht en die na 3 maanden alweer stuk gaat je dan inderdaad geen aanspraak meer kan maken op je aankoops bedrag?
Ik heb dus nu 100 euro moeten bijleggen om een deugelijke tv te kunnen kopen die eigenlijk 11 euro scheelde met de andere TV.
Ik hoop advies te kunnen krijgen of de winkelier terecht heeft gehandeld.
Mvg,
Mabili
Hopenlijk kunnen jullie me helpen met een antwoord op het volgende.
Eind juli heb ik een JVC breedbeeld tv gekocht (DIST) deze bleek al na 2 weken problemen te hebben met het beeldbuis en werd toen omgeruild voor een nieuwe zelfde type JVC.
Helaas bleek na 2 maanden deze ook niet goed te zijn.
Problemen dat het geluid geheel weg viel en alleen knars geluiden uit de boxen kwamen.
Aangegeven bij de winkel dat ik hier niet blij mee ben.
Vervolgens werd de tv 2 weken later opgehaald en mocht ik in de avond zelf naar de winkel komen om een leen toestel te halen.
De winkel kon geen termijn aangeven wanneer de TV weer terug zou komen en wat eventueel de oorzaak van de klachten konden zijn.
Ik had 888 euro voor deze TV toen betaald.
Maar nu komt het.
Ik had geen vertrouwen meer in deze tv en vroeg voor een oplossing.
Ik zag een TV staan die 899 kosten dus 11 euro duurder was dan wat ik voor de JVC had betaald.
Ik kreeg als antwoord van de winkelier dat ik niet meer mijn aankoops bedrag terug kon krijgen omdat JVC de prijs van de JVC met 200 euro had verlaagt.
Om die andere TV te kunnen kopen moest ik dan 100 euro bijbetalen ipv 11 euro om zo wederzijds de pijn te verzachten.
(de winkel zou dan ook 100 bijleggen)
Of genoegen nemen met een TV die rond 700 euro koste.
Maar ik kan geen aanspraak meer maken op mijn aankoops bedrag.
Ze gaven ook als reden aan eerst de mogelijkheid te moeten hebben het probleem met de JVC te kunnen oplossen.
Echter konden ze alleen niet aangeven hoelang ik dan zou moeten wachten voordat ik weer de JVC terug zou krijgen.
Mijn vraag is als je net een TV hebt gekocht en die na 3 maanden alweer stuk gaat je dan inderdaad geen aanspraak meer kan maken op je aankoops bedrag?
Ik heb dus nu 100 euro moeten bijleggen om een deugelijke tv te kunnen kopen die eigenlijk 11 euro scheelde met de andere TV.
Ik hoop advies te kunnen krijgen of de winkelier terecht heeft gehandeld.
Mvg,
Mabili