LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Multikabel die niets oplost
Multikabel die niets oplost
Beste lezers,
sinds december 2003 heb ik kabelinternet via Multikabel.
sinds juli 2004 ondervind ik problemen met deze aansluiting.
In het kort:
Ik heb etterlijke malen gebeld naar hun 'helpdesk' (0900) want op de 'klantenservice' (0800) willen ze je niet helpen als er iets mis is.
Deze gesprekken duren al met al iedere keer 20 tot 40 minuten. Het bellen moet ik via mijn enige telefoon: mijn pre-paid mobiel. Dat 0900 nummer kost normaal 10ct per minuut, door mijn pre-paid telefoon kost het mij 1,10 per minuut (!!)
Terugbellen doen ze niet, sinds juli 2004 heb ik last van trage verbindingen (5 kbps is dan veel), verbinding die constant wegvalt waardoor ik nooit een bestand kan downloaden omdat ik dan time-outs krijg.
Op e-mails reageren ze niet of nauwelijks.
Er zijn 7 monteurs langs geweest, monteur 1 verving de wandcontactdoos, monteur 2, 3, 4, 5, en 6 deden niets. "dit ligt niet bij ons, wij kunnen er niets aan doen", monteur 7 heeft hier 2,5 uur getest, doorgemeten en constateerde dat het probleem niet bij mij, mijn kabels of installatie ligt maar ergens anders, bij multikabel zelf dus.
Na een bezoek van een monteur krijg ik nooit terugkoppeling van Multikabel van: dit gaan we doen of: dit is het probleem, nee, ze verwachten dat het probleem is opgelost na het bezoek van de monteur (maar aangezien die niets heeft kunnen doen behalve doormeten is er niets opgelost ook!), resultaat: IK kan weer bellen naar het 0900 nummer.
Ze hebben een afspraak gemaakt waarvoor ik een vrije dag opnam, bleek de afspraak niet te bestaan omdat ik die met een monteur had gemaakt (de monteur bood mij aan: we komen maandag terug, dan kunnen we het oplossen). Ik kan geen nieuwe afspraak maken met de monteur, dus dat zou mijn fout zijn, kan ik WEER bellen met de helpdesk.
Al met al is het probleem nu nog steeds niet opgelost, op e-mails zeggen ze: meneer u moet de helpdesk bellen. Bel ik de helpdesk krijg ik de oplossing: meneer u moet uw harde schijf formatteren (?!?!) terwijl alles doorgemeten is... alles getest is... ik verschillende systemen, zowel Windows, Linux, Amiga, BeOS allemaal hetzelfde probleem ondervinden. Het probleem ligt niet bij mij.
Ik ben het zo langzamerhand he-le-maal zat!
Af en toe is de verbinding even goed ofg soms zelfs een dag, qua snelheid dan, echter de verbinding verbreekt nog steeds vaak waardoor ik geen grote bestandan kan downloaden, geen instant messaging programma's kan gebruiken (online - offline - online - offline), geen straming media kan bekijken of beluisteren etc. etc. etc.
Nu alweer ruim 2 weken terug dat ik gemaild heb (want bellen is mij ECHT te duur en elke keer mag ik het hele verhaal WEER uitleggen) en ik krijg geen antwoord.
Ik ben het HE-LE-MAAL zat nu... en dat noemt zich de beste helpdesk van Nederland? laat me niet lachen... dit is verschrikkelijk! Ik heb sinds juli al geen internetplezier.
Ik heb geen idee meer wat ik nu nog moet doen...
sinds december 2003 heb ik kabelinternet via Multikabel.
sinds juli 2004 ondervind ik problemen met deze aansluiting.
In het kort:
Ik heb etterlijke malen gebeld naar hun 'helpdesk' (0900) want op de 'klantenservice' (0800) willen ze je niet helpen als er iets mis is.
Deze gesprekken duren al met al iedere keer 20 tot 40 minuten. Het bellen moet ik via mijn enige telefoon: mijn pre-paid mobiel. Dat 0900 nummer kost normaal 10ct per minuut, door mijn pre-paid telefoon kost het mij 1,10 per minuut (!!)
Terugbellen doen ze niet, sinds juli 2004 heb ik last van trage verbindingen (5 kbps is dan veel), verbinding die constant wegvalt waardoor ik nooit een bestand kan downloaden omdat ik dan time-outs krijg.
Op e-mails reageren ze niet of nauwelijks.
Er zijn 7 monteurs langs geweest, monteur 1 verving de wandcontactdoos, monteur 2, 3, 4, 5, en 6 deden niets. "dit ligt niet bij ons, wij kunnen er niets aan doen", monteur 7 heeft hier 2,5 uur getest, doorgemeten en constateerde dat het probleem niet bij mij, mijn kabels of installatie ligt maar ergens anders, bij multikabel zelf dus.
Na een bezoek van een monteur krijg ik nooit terugkoppeling van Multikabel van: dit gaan we doen of: dit is het probleem, nee, ze verwachten dat het probleem is opgelost na het bezoek van de monteur (maar aangezien die niets heeft kunnen doen behalve doormeten is er niets opgelost ook!), resultaat: IK kan weer bellen naar het 0900 nummer.
Ze hebben een afspraak gemaakt waarvoor ik een vrije dag opnam, bleek de afspraak niet te bestaan omdat ik die met een monteur had gemaakt (de monteur bood mij aan: we komen maandag terug, dan kunnen we het oplossen). Ik kan geen nieuwe afspraak maken met de monteur, dus dat zou mijn fout zijn, kan ik WEER bellen met de helpdesk.
Al met al is het probleem nu nog steeds niet opgelost, op e-mails zeggen ze: meneer u moet de helpdesk bellen. Bel ik de helpdesk krijg ik de oplossing: meneer u moet uw harde schijf formatteren (?!?!) terwijl alles doorgemeten is... alles getest is... ik verschillende systemen, zowel Windows, Linux, Amiga, BeOS allemaal hetzelfde probleem ondervinden. Het probleem ligt niet bij mij.
Ik ben het zo langzamerhand he-le-maal zat!
Af en toe is de verbinding even goed ofg soms zelfs een dag, qua snelheid dan, echter de verbinding verbreekt nog steeds vaak waardoor ik geen grote bestandan kan downloaden, geen instant messaging programma's kan gebruiken (online - offline - online - offline), geen straming media kan bekijken of beluisteren etc. etc. etc.
Nu alweer ruim 2 weken terug dat ik gemaild heb (want bellen is mij ECHT te duur en elke keer mag ik het hele verhaal WEER uitleggen) en ik krijg geen antwoord.
Ik ben het HE-LE-MAAL zat nu... en dat noemt zich de beste helpdesk van Nederland? laat me niet lachen... dit is verschrikkelijk! Ik heb sinds juli al geen internetplezier.
Ik heb geen idee meer wat ik nu nog moet doen...
Re: Multikabel die niets oplost
Daar is dus maar 1 oplossing voor.
Opzeggen die hap en lekker aan de ADSL.
Ik heb nu bijna 4 jaar ADSL van KPN via Planet Internet en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Het probleem dat je schetst is schering en inslag bij die kabelboeren.
Opzeggen die hap en lekker aan de ADSL.
Ik heb nu bijna 4 jaar ADSL van KPN via Planet Internet en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Het probleem dat je schetst is schering en inslag bij die kabelboeren.
Re: Multikabel die niets oplost
Dat is geen oplossing.
punt 1: ADSL is veel duurder
punt 2: ik heb geen werkende telefoonaansluiting en die wil ik ook niet
ze moeten het maar eens in orde maken voor me dacht ik zo
punt 1: ADSL is veel duurder
punt 2: ik heb geen werkende telefoonaansluiting en die wil ik ook niet
ze moeten het maar eens in orde maken voor me dacht ik zo
Re: Multikabel die niets oplost
Tsja, een werkende telefoonlijn heb je inderdaad nodig voor ADSL.
Ik heb toendertijd ervoor gekozen wel wat meer te betalen voor ADSL t.o.v. de kabel juist om problemen zoals die jij hebt te voorkomen.
Tot nu toe is gebleken dat dat een juiste keuze is geweest.
Ik ben dan wat duurder uit maar heb nog nooit problemen gehad.
En dat vind ik het zeker waard.
Trouwens, m'n beide buren zitten ook op mijn router aangesloten en betalen er dus aan mee, wat de kosten voor mij behoorlijk drukt.
Daar hoef je bij een kabelboer ook niet mee aan te komen.
In totaal beslaat m'n netwerkje 6 pc's en een Play Station2 en alles werkt als een tierelier!
Ik heb toendertijd ervoor gekozen wel wat meer te betalen voor ADSL t.o.v. de kabel juist om problemen zoals die jij hebt te voorkomen.
Tot nu toe is gebleken dat dat een juiste keuze is geweest.
Ik ben dan wat duurder uit maar heb nog nooit problemen gehad.
En dat vind ik het zeker waard.
Trouwens, m'n beide buren zitten ook op mijn router aangesloten en betalen er dus aan mee, wat de kosten voor mij behoorlijk drukt.
Daar hoef je bij een kabelboer ook niet mee aan te komen.
In totaal beslaat m'n netwerkje 6 pc's en een Play Station2 en alles werkt als een tierelier!
Re: Multikabel die niets oplost
Ik vind jullie wel een beetje negatief hoor... Ik heb ook internet via de kabel van Multikabel (power abonnement) en ik heb eigenlijk nooit problemen. De snelheden die ik haal volgens speedtest zijn de snelheden die mij beloofd zijn.
Onlangs had ik een vaag probleem met de internetverbinding en dat konden ze inderdaad vanaf een afstand zien dat dat niet aan de verbinding lag, maar aan iets in mijn computer dat verhinderde verbinding te maken.
En dat klopte dus ook.
Wat mij betreft heb ik dus geen negatieve ervaringen met Multikabel, behalve dan dat ze !#!$%%^! elke maand die rekening rond de 15e van je rekening proberen af te schrijven, qua handig. Dat kunnen ze beter de 3e van de maand doen.
Onlangs had ik een vaag probleem met de internetverbinding en dat konden ze inderdaad vanaf een afstand zien dat dat niet aan de verbinding lag, maar aan iets in mijn computer dat verhinderde verbinding te maken.
En dat klopte dus ook.
Wat mij betreft heb ik dus geen negatieve ervaringen met Multikabel, behalve dan dat ze !#!$%%^! elke maand die rekening rond de 15e van je rekening proberen af te schrijven, qua handig. Dat kunnen ze beter de 3e van de maand doen.
Re: Multikabel die niets oplost
Tja die betaling daar is niet zoveel mis mee, wel aan de hulp die ze bieden, maand terug een mail gestuurd en nog altijd geen antwoord!
Re: Multikabel die niets oplost
Het klopt. Multikable heeft wel degelijk lak aan klachten en doen lekker wat ze willen zonder zich te bekommeren over service en kwaliteit.
Het is mij opgevallen dat multikable elke door-de-weekse nacht de internetverbinding verbreekt tussen ongeveer 01:00 uur en 06:00 uur. Ik heb multikable hierover aangesproken maar zij beweren dat het om incidentele storingen gaat. Incidentele storingen; iedere nacht om dezelfde tijd; dat is wel heel erg toevallig!!!
Ik ben van mening dat multikabel een korting moet geven op de abbonementskosten daar zij 25 uur per week minder internet aanbieden dan afgesproken. Daar het volgens hun slechts gaat om incidentele storingen gaan zij hier niet op in. Wel wordt ik verzocht storingen te melden. Dat doe ik nu dus trouw iedere ochtend, maar nu vraagt Multikable mij of ik de meldingen niet op kan sparen tot er een stuk of 10 zijn en deze dan tegelijk doorsturen.
Ik heb zowel telefoon, televisie, als internet via de kable maar denk er hard over alle drie toch maar weer van KPN (in het verleden ook niet al te klantvriendelijk) deze diensten te betrekken.
Het is mij opgevallen dat multikable elke door-de-weekse nacht de internetverbinding verbreekt tussen ongeveer 01:00 uur en 06:00 uur. Ik heb multikable hierover aangesproken maar zij beweren dat het om incidentele storingen gaat. Incidentele storingen; iedere nacht om dezelfde tijd; dat is wel heel erg toevallig!!!
Ik ben van mening dat multikabel een korting moet geven op de abbonementskosten daar zij 25 uur per week minder internet aanbieden dan afgesproken. Daar het volgens hun slechts gaat om incidentele storingen gaan zij hier niet op in. Wel wordt ik verzocht storingen te melden. Dat doe ik nu dus trouw iedere ochtend, maar nu vraagt Multikable mij of ik de meldingen niet op kan sparen tot er een stuk of 10 zijn en deze dan tegelijk doorsturen.
Ik heb zowel telefoon, televisie, als internet via de kable maar denk er hard over alle drie toch maar weer van KPN (in het verleden ook niet al te klantvriendelijk) deze diensten te betrekken.
Re: Multikabel die niets oplost
Ik heb vorige week woensdag wederom 25 minuten aan de telefoon gezeten met Multikabel, dat het nu bij een andere afdeling ligt en zij het z.s.m. gaan oplossen.
Ja, we zijn een hele dikke week verder en ik heb nog niets gehoord.
Ja, we zijn een hele dikke week verder en ik heb nog niets gehoord.
Re: Multikabel die niets oplost
Het is heel simpel, ik heb ook grote problemen gehad met multi kabel, zoveel modems geprobeerd, verschillende systemen, draaide http server, had dan een zakelijke aansluiting. Ook erg veel last van trage verbinding, ping van een hetnet abbo Ik belde 1 keer om het probleem aan te geven, heb verder niks mee van ze gehoord, vervolgens aangetekend een brief, ze hebben me terug gebeld en heb ik ander half uur met ze aan de lijn gehangen, ik wilde niet ophangen tot ik een oplossing had, van de ene naar de andere doorverbonden, toch op speaker gezet en absoluut geen last van gehad van dat lange gespek lol, ondertussen lekker playstation spelen Nou uiteindelijk monteur langsgestuurd, zij dat het aan multi kabel lag, wel bericht gekregen van muli kabel, zou binnen 1 week opgelost worden, uiteindelijk niet opgelost. Heb de hele mik mak terug gestuurd en niks betaald. Dagvaarding gehad en bij de kantonrechter mijn verhaal gedaan en gelijk gekregen. En jahhh nu heb ik adsl via xenosite, mennn ik zal maar geen reclame maken maar die mensen zijn gruwelijk!!!!
groetjes
groetjes