Pagina 1 van 1
Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?
Geplaatst: 28 nov 2004 19:06
door Thijs
Na enkele maanden blijkt er een lekkage in mijn CV ketel te zitten. De monteur constateert een fabrieksfout en probeert de lekkage te verhelpen. Dit lukt niet en vervolgens moet de fabrikant worden geraadpleegd voor reparatie/vervanging. Ik krijg echter wel een rekening binnen van de poging die de monteur heeft gedaan. Valt dit niet onder de garantie?
Re: Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?
Geplaatst: 29 nov 2004 13:42
door Installateur
Beste Thijs,
Binnen de garantieperiode is het niet normaal om een factuur te sturen voor een reparatie aan een CV-ketel. Vooral als er eigenlijk niets is gerepareerd! Ik zou nog maar eens contact opnemen met de installateur het lijkt mij nl. dat hier sprake is van een vergissing.
Als wij zelf een storing bij een ketel hebben binnen de garantieperiode dan schakelen wij altijd de fabriek in. Het komt namelijk best wel eens voor dat een bepaalde ketel een bepaalde "kwaal" heeft (waarover wij vaak niet worden ingelicht), de monteur van de fabriek heeft dan een onderdelenpakketje dat standaard wordt vervangen.
Re: Poging reparatie fabrieksfout valt onder garantie?
Geplaatst: 29 nov 2004 17:25
door Thijs
Okee bedankt!